Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet estänyt ihmisen kommunikoinnin ? Se on narsistista.

Vierailija
27.11.2017 |

Väkivaltahan on narsistisin asia(ja tarvitaan lähestymiskielto), mutta jos uhkaa väkivallalle ei ole, niin estäminen on narsistisinta mitä voi toiselle tehdä, kuten maiden välisessä diplomatiassa, kommunikoinnin lopettaminen on yleensä ensi askel sotaan.

Monet keskustelut täällä sisältää toisen ihmisen "unohtamisen/estämisen", yhtenä vaihtoehtona moneen asiaan. Onneksi melko vähän noita kommentteja näkyy jos ei väkivalta tapauksia oteta huomioon.

Puhumalla asiat selviää, huutoakaan ei nykyään tarvitse kuunnella, koska voi rajoittaa kommunikoinnin pelkkiin viesteihin ja vastata silloin kun se sopii.

MT puolella on tuttavia töissä ja heidän kertomuksien perusteella, moni itsemurha olisi voitu välttää jos heille tärkeä ihminen olisi vain puhunut asiat selviksi, mutta ovat joutuneet "umpikujaan" ajatuksiensa kanssa eivätkä ole nähneet muuta ratkaisua. Se on vaikeaa myös heille koska heidät on koulutettu auttamaan näitä tapauksia, joiden viimeiset viestit on lähetetty ihmiselle joka ei edes ole saanut kyseistä viestiä eston takia.

Mistä syystä sinä tai joku tuttavasi on estänyt toisen ihmisen kommunikoinnin täysin jos väkivalta tapauksia ei huomioida, oletko kuullut että se on johtanut johonkin ikävään ?

Tai jos olet tullut estetyksi niin miksi ?

Miksi olet estänyt ihmisen kommunikoinnin ? Se on narsistista.

Vaihtoehdot

Kommentit (181)

Vierailija
161/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin suhteen, koska toinen jatkuvasti sai minut tuntemaan oloni ihan paskaksi pahantekijäksi. Luulin, että oltiin puhuttu asiasta ja syistä, mutta toisella vaikutti unohtuneen kaikki ja oltiin taas lähtöpisteessä. Lopuksi estin, koska hän aikaisemminkin otti yhteyttä ja puhui minut takaisin, enkä halunnut enää samaa.

Olet takaisin ottanut ja antanut mahdollisuuden, wau. Kyllä tuossa ihmisessä jotain hyvää täytyy olla. Puhumalla todennäköisesti asiat selviäisi, ei tarvi takaisin ottaa jos kerta pystyy hänen kansaan keskustelemaan asioista ilman raivoamista tai aggressiivisuutta. Estämisen näen vaihtoehtona ainoastaan väkivalta tapauksissa, keskustelu ei tee pahaa kenellekään, päinvastoin. Puhuminen helpottaa molempia osapuolia unohtamaan menneet. Estäminen taas saattaa pahentaa asioita toiselle, ja samalla itselle sitä kautta.

No kun se keskustelu ei tuntunut tuottavan tulosta ja palasi aina lähtöpisteeseen, en nähnyt mieltä jatkaa sitä kierrettä. Hän oli ihana kun sille päälle sattui ja tuossa "mielistelyvaiheessa" otti itsekin vastuuta asioista. Mutta sitten taas kohta oli kuin itse perkele ja kaikki olikin täysin minun syytäni.

Vierailija
162/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen estänyt ihmisen, joka pommitti minua viesteillä. Kerroin, että en halua pommitusta ja annoin jopa kolme mahdollisuutta lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut kaksi ihmistä estoon.

Toinen on hyvänpäiväntuttu joka ei ymmärtänyt eroa vapaa-ajan numeroni ja työnumeroni välillä. Saattoi sunnuntai-iltanakin laitella jotain jonninjoutavia viestejä, jossa tarvittaisiin mielipidettäni (ilman korvauksia joka kerta tietenkin).

Toinen on lähisukulaiseni, jolla epäilen olevan narsismia tai muuta persoonallisuuden häiriötä. Luulee muiden ihmisten tässä maailmassa elävän vain hänen tarpeiden täyttämistä varten. Viimeisenä niittinä estoon oli nyt kun halusi määräillä yhtä asiaani. Kun en tehnyt hänen mielensä mukaan, alkoi tulemaan törkeitä viestejä. Niissä oli sekä minun haukkumista, syyllistämistä, asioiden väärentelyä ja aivan suoraa valehtelua. Hän valehteli jopa toisen ihmisen sanomisia. Jäi kiinni rysän päältä kun soitin tälle ihmiselle suoraan ja kysyin miten asia nyt oikeasti meni. Tämä lähisukulainen on tehnyt samaa valehtelua ja manipulointia myös parille muulle sukulaiselle. 

Vierailija
164/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinmiten estetyiksi päätyneet ovat saaneet asetelmalle perusteluja ennen estoa mutta eivät ole niitä uskoneet tai hyväksyneet eivätkä vakuutu annetuista perusteluista. Ja usein yhteydenotot ovat sisältäneet jotain asiattomuuksia, uhkailua, manipulointia, syyttelyä yms. Harvoin sellaiset keskustelut jatkuessaan johtavat mihinkään hyödylliseen vaan ovat enemmänkin henkistä kiusantekoa toisen osapuolen toimesta ja ratkaisuksi jää estäminen. Näin loputon jankkaaminen ja häiritseminen loppuu. Se onko joku narsismia tai ei, ei ole tämmöisen ratkaisun tekemisen tai tekemättä jättämisen perusteella mahdollista.

Vierailija
165/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen estänyt narsistisen exän. Ensin Whatsappissa ja sometileillä, jolloin hän siirtyi käyttämään sähköpostia. Suodatin sähköpostit ja sain tekstiviestin, kun erostamme oli kulunut jo pari vuotta. Viesti liittyi somepostaukseeni ja kävin blokkaamassa kaikki feikkitileiltä vaikuttavat seuraajani sen lisäksi, että estin hänen viestinsä. Seuraavaksi viestejä alkoi tulla hänen tyttärensä numerosta, joten ei auttanut kuin blokata lapsenkin numero.

Vierailija
166/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin suhteen, koska toinen jatkuvasti sai minut tuntemaan oloni ihan paskaksi pahantekijäksi. Luulin, että oltiin puhuttu asiasta ja syistä, mutta toisella vaikutti unohtuneen kaikki ja oltiin taas lähtöpisteessä. Lopuksi estin, koska hän aikaisemminkin otti yhteyttä ja puhui minut takaisin, enkä halunnut enää samaa.

Olet takaisin ottanut ja antanut mahdollisuuden, wau. Kyllä tuossa ihmisessä jotain hyvää täytyy olla. Puhumalla todennäköisesti asiat selviäisi, ei tarvi takaisin ottaa jos kerta pystyy hänen kansaan keskustelemaan asioista ilman raivoamista tai aggressiivisuutta. Estämisen näen vaihtoehtona ainoastaan väkivalta tapauksissa, keskustelu ei tee pahaa kenellekään, päinvastoin. Puhuminen helpottaa molempia osapuolia unohtamaan menneet. Estäminen taas saattaa pahentaa asioita toiselle, ja samalla itselle sitä kautta.

No kun se keskustelu ei tuntunut tuottavan tulosta ja palasi aina lähtöpisteeseen, en nähnyt mieltä jatkaa sitä kierrettä. Hän oli ihana kun sille päälle sattui ja tuossa "mielistelyvaiheessa" otti itsekin vastuuta asioista. Mutta sitten taas kohta oli kuin itse perkele ja kaikki olikin täysin minun syytäni.

Syyttelyyn tarvitaan aina kaksi, jostain se syytös on noussut pintaan, yrititkö selittää toimiasi? Olisitko voinut käsitellä asian paremmin? Molemmista löytyy monesti jotain syytä, kaikki ei ole niin mustavalkoista. Olet sentään yrittänyt, yritä tehdä sama mutta paremmin. Se että yrittää ymmärtää ja antaa toiselle mahdollisuuden kertoa mikä painaa on jo puoli voittoa. Estää voi vaikka hetkellisesti jos viestittely on aggressiivista, mutta jos jokin asia vaivaa vielä senkin jälkeen niin kuuntele edes, ja mielellään jokin vastaus jos toisella on kysyttävää. Estäminen todennäköisesti vain pahentaa toisen oloa joka saattaa tulla takaisin bumerangin tavoin kolahtaen entistä pahemmin. Parempi käydä asiat heti läpi jottei tarvitsisi estää.

Vierailija
167/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen estänyt puhelimen soimisen laittamalla exän numeron äänettömälle, koska soittelee joskus kännissä, nykyään tosin harvemmin. Joskus viikonloppuisin tuli hellyyttäviä rakkauden tunnus viestejä, ja muutaman tunnin sisään anteeksi pyyntö.

Alkuun nuo hieman häiritsi, kun saattoi tulla häneltä viesti kun olin treffeillä. Mutta on ne tavallaan olleet ihania viestejä aikoina joina on ollut sinkkuna, hän ymmärtää ettei meistä paria enää välttämättä tule. Toisaalta olen kohdannut kauheita pettäviä miehiä, myös väkivaltaisia, ja tämä ensi rakkaus vaikuttaa edelleen yhtä ihanalta kuin hän aikanaan oli, en häntä turhan takia rakastanut. Silloin olin nuori ja halusin kokeilla muita miehiä. Meinasin jopa olla vastaamatta täysin ja estää hänet kaikin tavoin. Mutta onneksi en niin tehnyt, ainakin tiedät että joku rakastaa aidosti.

Tämän kirjoittaminen sai ihan herkäksi, pitäisiköhän hänelle vielä antaa mahdollisuus, nykyinen mies on aina vain työ-matkoilla ja epäilen hänen pettävän. Onneksi meillä ei ole vielä lapsia.

Kuinka cuck sun ex on, jos soittelee perään kun sinä haluat kokeilla muita miehiä. Et sinä kyllä häntä aidosti rakasta.

168/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommunikoi kenenkään kanssa, jonka seurassa en viihdy. En näe syytä vastailla mihinkään turhiin hölinöihin. Eiköhän jokainen saa valita seuransa ihan vapaasti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
169/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla asiat selviää. Joo terveen ihmisen kanssa.

Kolmesti sanoin lopeta eikä halunnut ymmärtää. Eston laitoin.

Hän on pulmunen, minä täys paska. Olkoon niin.

Vierailija
170/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumalla asiat selviää. Joo terveen ihmisen kanssa.

Kolmesti sanoin lopeta eikä halunnut ymmärtää. Eston laitoin.

Hän on pulmunen, minä täys paska. Olkoon niin.

Vastasitko hänen kysymyksiinsä asiallisemmin kuin hän kysyi? Jos vastaa kysymykseen "Lopeta!", niin ei se ole mikään vastaus. Kysymys on hänellä mielessä edelleen jos et siihen vastannut mitään merkittävää. Ei ihmiset huvikseen kysy vaivaavia asioita, ja ne usein jäävät mieleen kunnes niihin saa vastauksen. Narsisti ei edes yritä vastata toista vaivaaviin asioihin, koska häneltä puuttuu sympatia toisia ihmisiä kohtaan täysin. Monesti nämä ihmiset jotka kysyvät jotain vuosien jälkeen ovat harmittomia tapauksia, mutta henkisesti rikki jonkin yhden lauseen tai teon takia johon haluaa saada vastauksia. Mitä voit menettää muutamalla lauseella joka saattaisi päättää vuosia vaivanneen asian antamalla vastaus toiselle? Tiedän monia tapauksia joissa viestiin vastaaminen olisi saattanut pelastaa nuoren hengen. Yrittäkää parantaa maailmaa kuuntelemalla ja antamalla ihmisille heidän kaipaamiaan vastauksia. Jos ei anna mitään vastausta, niin ongelmakaan ei katoa mihinkään.

Vierailija
171/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan "blokannut" ketään. Lapsellista toimintaa ellei sille ole vakavat perustelut kuten uhka hengelle tai rauhalle ts. poliisiasia. Jotkut tekevät tuota edestakaisin, estävät ja ottavat taas takaisin kaveriksi. Lapset alakoulussa nimittäin.

Vierailija
172/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen estänyt, koska väsyin kuuntelemaan sitä jatkuvaa solvaamista, syyllistämistä, unohtamatta sitä ainaista manipulointia, sekä hyväksikäyttöä, ja kaikenlaisen ala-arvoisen oikeuttavaan asenteeseen, ja käytökseen.

Vain estolle päätyneet ovat kutsuneet narsistiksi .. 😂😂

Se uhriutuminen, ja ulina .. MÄ NIIN NAUTIN !!! 🤣🤣

Tuolla viestillä todistat olevasi pahimman laatuinen narsisti joka nauttii muiden tuskasta. Ovat estetyt olleet oikeassa.

Vierailija
173/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan "blokannut" ketään. Lapsellista toimintaa ellei sille ole vakavat perustelut kuten uhka hengelle tai rauhalle ts. poliisiasia. Jotkut tekevät tuota edestakaisin, estävät ja ottavat taas takaisin kaveriksi. Lapset alakoulussa nimittäin.

Niinpä, lapsellista touhua ignoraa toinen täysin, hiekkalaatikolle joutaisivat moiset opettelemaan käytöstapoja toisia kohtaan.

Vierailija
174/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat niitä jotka kuvittelevat voivansa käyttäytyä miten huonosti tahansa ja ovat silti jotenkin oikeutettuja muiden seuraan. Jos en muuten pääse karkuun sitä lapsellista häiriköintiä, niin estolle joudut. Näillä henkilöillä ei edes ole puhelinnumeroani - kertonee siitä kuinka "läheisiä" olimme.

Ei minua vaan kukaan ole laittanut estoon, ei ole mitään syytä.

Vierailija
175/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi ”ystävä”, joka otti yhteyttä vain silloin, kun tarvitsi rahaa. Lopuksi lakkasin vastaamasta hänen puheluihinsa.

Ihan sama, miten pahana ihmisenä ap mua nyt pitää.

Vierailija
176/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen estänyt, koska väsyin kuuntelemaan sitä jatkuvaa solvaamista, syyllistämistä, unohtamatta sitä ainaista manipulointia, sekä hyväksikäyttöä, ja kaikenlaisen ala-arvoisen oikeuttavaan asenteeseen, ja käytökseen.

Tuolla viestillä todistat olevasi pahimman laatuinen narsisti joka nauttii muiden tuskasta. Ovat estetyt olleet oikeassa.

Niinhän ne aina, kuten sinäkin nyt, ja kaikki, jotka ovat estoja laittaneet, esim. jollekin kaltaisellesi, ovat narskuja, ja muutenkin pahoja ihmisiä, ja sinä, ja muut kaltaisesi vain viattomia uhreja, niin hyviä ihmisiä jne. 🤣🤣🤣🤣 Jotenkin tuttua stooria toi sun kitinäs .. Kyllä, nautin ihan hitokseen, kun kaltaisesi ammattiuhriutuja, muiden manipuloija, ja se todellinen narsisti kärsii, kun ei saakaan enää temppuilujaan läpi, narsisti kun on huonolla itsetunnolla varustettu, mitätön surkimus, joka sen ainaisen hyväksynnän, sekä muiden hyväkskäyttämisen tarvitsee, jotta tuntisi olevansa jotain .. 😂🤣😂🤣😂🤣

Minä en tarvitse hyväksyntää, en edes sinulta, enkä myöskään koe tarvetta pitää hovia hyötymielessä, vaan voin valita seuraani ihmiset, joiden kanssa viihdyn, ja jotka kohtelevat toisiaan ihmisinä yms. ja narsistihan ei sellaista tee .. mutta uskottele toki itsellesi, miten haluat, kuten aina teet, kun et saa muita tanssimaan pillisi mukaan, etkä mukaan oikkuihisi .. 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
177/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aloitus Joensuussa vaikuttavan H:n tekemä? On sen verran sekavaa ja puupäistä tekstiä.

Vierailija
178/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne aina, kuten sinäkin nyt, ja kaikki, jotka ovat estoja laittaneet, esim. jollekin kaltaisellesi, ovat narskuja, ja muutenkin pahoja ihmisiä, ja sinä, ja muut kaltaisesi vain viattomia uhreja, niin hyviä ihmisiä jne. 🤣🤣🤣🤣 Jotenkin tuttua stooria toi sun kitinäs .. Kyllä, nautin ihan hitokseen, kun kaltaisesi ammattiuhriutuja, muiden manipuloija, ja se todellinen narsisti kärsii, kun ei saakaan enää temppuilujaan läpi, narsisti kun on huonolla itsetunnolla varustettu, mitätön surkimus, joka sen ainaisen hyväksynnän, sekä muiden hyväkskäyttämisen tarvitsee, jotta tuntisi olevansa jotain .. 😂🤣😂🤣😂🤣

Minä en tarvitse hyväksyntää, en edes sinulta, enkä myöskään koe tarvetta pitää hovia hyötymielessä, vaan voin valita seuraani ihmiset, joiden kanssa viihdyn, ja jotka kohtelevat toisiaan ihmisinä yms. ja narsistihan ei sellaista tee .. mutta uskottele toki itsellesi, miten haluat, kuten aina teet, kun et saa muita tanssimaan pillisi mukaan, etkä mukaan oikkuihisi .. 🤣🤣🤣🤣

Et ilmeisesti tiedä lainkaan narsistin perus piirteitä. Narsisti ei uhriudu, koska hänellä ei ole itsensä mukaan mitään ongelmia. Narsisteilla on yli hyvä itsetunto ja väheksyvät kaikkia muita, he eivät loukkaannu mistään, eivätkä koe olevansa tilivelvollisia kenellekään. He yleensä menestyvät työssään hyvin, koska osaavat hyväksikäyttää tuttavapiiriään erittäin tehokkaasit. Lähes jokainen näyttelijä ja media alalla toimiva on enemmän tai vähemmän narsisti, eli kuvauksesi narsistista on täysin kuvitteellinen, etkä tiedä lainkaan mistä puhut. Tai sitten olet vain umpi narsisti etkä huomaa omahyväisyyttäsi tai välinpitämättömyyttä lainkaan, ja naurat vain kaikille.

Vierailija
179/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti tiedä lainkaan narsistin perus piirteitä. Narsisti ei uhriudu, koska hänellä ei ole itsensä mukaan mitään ongelmia. Narsisteilla on yli hyvä itsetunto ja väheksyvät kaikkia muita, he eivät loukkaannu mistään, eivätkä koe olevansa tilivelvollisia kenellekään. He yleensä menestyvät työssään hyvin, koska osaavat hyväksikäyttää tuttavapiiriään erittäin tehokkaasit. Lähes jokainen näyttelijä ja media alalla toimiva on enemmän tai vähemmän narsisti, eli kuvauksesi narsistista on täysin kuvitteellinen, etkä tiedä lainkaan mistä puhut. Tai sitten olet vain umpi narsisti etkä huomaa omahyväisyyttäsi tai välinpitämättömyyttä lainkaan, ja naurat vain kaikille.

Ei vaan narsistilla on sairaalloisen huono itsetunto. Se on koko narsismin perusta. Hän ylikompensoi, eikä kykyne ottamaan itsestään vastuuta.

Vierailija
180/181 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estin entisen hirviö pomoni. Soitteli mulle silloin tällöin, kun oli saanut siirron toisiin tehtäviin ja ei enää tehty yhdessä töitä. En edes ollut koskaan antanut hänelle henkilökohtaiseen käyttöön numeroani, vaan oli ottanut sen työpuhelimestaan. Luuli varmaan aina että ollaan niin hyvissä väleissä että tämä olisi ok, vaikka en koskaan todellisuudessa pitänyt hänestä, eikä pitänyt kukaan muukaan. Siinä vaiheessa kun soitteli kännissä, alkoi minua nuorempaa neuvomaan mitä pitäisi elämällä tehdä ja yritti saada minua jälleen työskentelemään hänen kanssaan niin ajattelin että parempi estää koko tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän