Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavia neuvolakokemuksia

Vierailija
26.11.2017 |

Mitä tyhmää neuvolantäti on sanonut sinulle?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesi heti kertomaan omista lapsistaan ja käski ostaa tukisukat. Tämä siis ensimmäisellä käynnillä.

Vierailija
2/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kertoi, että lapsen isä jää opettajana kesäksi hoitamaan lasta ja vaimo itse menee töihin. Neuvolatäti kehtasi ihmetellä ja hieman kyseenalaistaa tätä. Aivan kuin isä ei olisi sopiva hoitamaan lastaan. Kyseessä oli 7kk ikäinen lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin alkoholikuulusteluun, kun vastasin rehellisesti, että pari x kuussa tulee juhlittua. Tarkoitin aikaa ennen raskautta......

Vierailija
4/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin alkoholikuulusteluun, kun vastasin rehellisesti, että pari x kuussa tulee juhlittua. Tarkoitin aikaa ennen raskautta......

Onhan tuo todella usein. Miten mahtaa jatkua lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
5/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osannut vastata mitä aineksia rokotteet sisältää, mutta osasi kuitenkin vakuutella ulkoaopeteltua mantraa kuinka ne ovat täysin turvallisia. Juupajuu..

Vierailija
6/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alkoi puhua miten vauvan jalat ovat kääntyneet sisäänpäin. Melkein itkua väänsin ulko-ovella, esikoinen kun oli ja kaikki minulle uutta.

Onneksi treffasin siinä pihassa naapurin rouvan neuvolaan tulossa. Hänellä oli saman ikäinen vauva, hänelle viides, häntä nauratti. Katsoi ja sanoi, että hei noi on ihan normaalit vauvan jalat. Ja että neuvolan täti on lapseton itse, joten asiassa ainoastaan kirjanoppinut ja voi aina vähän varauksella suhtautua niihin juttuihin.

Vierailija
7/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän vuotta sitten ekaa lasta odottaessani, nuori (harjoittelija?)täti: Onhan sulla ihan normaali sekaruokavalio?

Minä: Eei, oon kasvissyöjä.

Tytsy: Mutta käytäthän maitotuotteita ihan normaalisti? Kolme lasia maitoa pitää juoda päivässä tai sitten vastaava määrä juustoa ja jukurttia.

Minä (sovittelevasti): Niin no kalsiumiahan saa tosi monesta muustakin lähteestä, kuten vihreistä lehtivihanneksista, pavuista, seesaminsiemenistä... [maitoon verrattunanahan sesam sisältää noin kolminkertaisen määrän kalsiumia, mitä en kyllä ruvennut selittelemään]

Tytsy, pitkän tuijotuksen ja hiljaisuuden jälkeen: Niin maitoa pitää juoda kolme lasia päivässä.

Olin pudota tuolilta tästä ammattimaisuuden tasosta. Sen jälkeen vain nyökyttelin kaikkeen, vaikka pari muutakin outoa kysymystä tuli (kuten "et kai tupakoinut ennen raskaaksi tulemista" kysymystä seurannut "etkä varmaan alkoholiakaan käyttänyt", johon jouduin totemaan että tota, kyllä mä nyt joskus saatoin lasillisen ottaa...)

Vierailija
8/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No alkoi puhua miten vauvan jalat ovat kääntyneet sisäänpäin. Melkein itkua väänsin ulko-ovella, esikoinen kun oli ja kaikki minulle uutta.

Onneksi treffasin siinä pihassa naapurin rouvan neuvolaan tulossa. Hänellä oli saman ikäinen vauva, hänelle viides, häntä nauratti. Katsoi ja sanoi, että hei noi on ihan normaalit vauvan jalat. Ja että neuvolan täti on lapseton itse, joten asiassa ainoastaan kirjanoppinut ja voi aina vähän varauksella suhtautua niihin juttuihin.

Siis uskot jotain naapurin naista siksi, että hän on äiti? Varmaan myös ennustat lapsen sukupuolta mahan muodosta.

Vierailija
9/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdeksän vuotta sitten ekaa lasta odottaessani, nuori (harjoittelija?)täti: Onhan sulla ihan normaali sekaruokavalio?

Tytsy: Mutta käytäthän maitotuotteita ihan normaalisti? Kolme lasia maitoa pitää juoda päivässä tai sitten vastaava määrä juustoa ja jukurttia.

Minä (sovittelevasti): Niin no kalsiumiahan saa tosi monesta muustakin lähteestä, kuten vihreistä lehtivihanneksista, pavuista, seesaminsiemenistä... [maitoon verrattunanahan sesam sisältää noin kolminkertaisen määrän kalsiumia, mitä en kyllä ruvennut selittelemään]

Tytsy, pitkän tuijotuksen ja hiljaisuuden jälkeen: Niin maitoa pitää juoda kolme lasia päivässä.

Olin pudota tuolilta tästä ammattimaisuuden tasosta. Sen jälkeen vain nyökyttelin kaikkeen, vaikka pari muutakin outoa kysymystä tuli (kuten "et kai tupakoinut ennen raskaaksi tulemista" kysymystä seurannut "etkä varmaan alkoholiakaan käyttänyt", johon jouduin totemaan että tota, kyllä mä nyt joskus saatoin lasillisen ottaa...)

Neuvolan tädit eivät ole mitään ruudinkeksijöitä. Mikä heidän koulutuksensa edes on?

Vierailija
10/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes ole kasvissyöjä mutta kun lapsen ruokavalioon oli aika lisätä lihaa aloitin kalalla.

Tästä on seurannut se että neuvolatäti tarkkaan kyselee lapsen lihan syömisestä joka kerta ja muistuttaa minkä verran lapsi sitä tarvitsee.

Vierailija
11/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvolan tädit eivät ole mitään ruudinkeksijöitä. Mikä heidän koulutuksensa edes on?

Terveydenhoitaja, ammattikorkeakoulututkinto.

Vierailija
12/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa vain käytiin. Turhempaa paikkaa on vaikea keksiä. Häiritsi ensin töitä, sitten vauvaelämää. Eikö siellä pitänyt käydä vielä vähän isompanakin muistaakseni.

Vierailija
13/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaja, ammattikorkeakoulututkinto.

Kyllä pitäisi olla lääkäri. Millä oikeudella terveydenhoitaja neuvoo akateemista naista? Sitten tulee juuri näitä tilanteita, mitä tässäkin ketjussa on nähty. Ihan vinossa koko asetelma. Joillekin amislaisille voi terveydenhoitaja kertoillakin tarinoitaan.

Vierailija
14/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäidit lihoo koska syövät hampurilaisia ja ranskalaisia. Hänen (siis terkan) nuoruudessa syötiin läskisoosia ja perunamuussia ja oltiin hoikkia. No, täti oli melkoinen kuivakka pulkannaru ja omasi muitakin hiukan kyseenalaisia mielipiteitä.

Onneksi jäi eläkkeelle ja sain seuraavaan raskauteen ihan pätevän oloisen terkan.

Vierailija
15/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osannut vastata mitä aineksia rokotteet sisältää, mutta osasi kuitenkin vakuutella ulkoaopeteltua mantraa kuinka ne ovat täysin turvallisia. Juupajuu..

Kulta pieni, ei hänen tarvitsekaan osata ulkoa niitä!

Riittää että hän tietää miten ne vaikuttavat ja että hän osaa vääntää rautalangasta asian kaltaisillesi kusipäille.

Rokottamatta jättäminen on sulaa hulluutta ja lapsen terveydellä leikkimistä.

Vierailija
16/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekalla neuvolakäynnillä ekassa raskaudessa neuvolantäti käski vaa'alle ja kun se näytti 71 kiloa, koko neuvolakäynti käytiin läpi sitä, että olen lihava, tulen lihomaan järkyttävästi raskauden aikana ja kuinka lihavuus yleisestikin ottaen on epäterveellistä ja pitäisi alkaa katsomaan mitä syön jne. Vaihdoin neuvolaa heti tuon ekan kerran jälkeen ja tämä neuvolan täti kehtasi vielä soittaa perään ja kysyä että miksi ihmeessä halusin vaihtaa toiseen neuvolaan.

Vierailija
17/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tikkulaiha odottaja tikkulaihoine nilkkoineni niin terveydenhoitaja tökki sormella tutkimuspöydällä maatessani nilkkojani ettei vaan ole turvotusta!

Sama henkilö oli sanonut toiselle odottajalle että toivottavasti tämä saadaan elävänä ulos kun teillä on niin vaikea tulla raskaaksi ja on tuota ikääkin. Odottaja oli 32v.

Vierailija
18/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulta pieni, ei hänen tarvitsekaan osata ulkoa niitä!

Riittää että hän tietää miten ne vaikuttavat ja että hän osaa vääntää rautalangasta asian kaltaisillesi kusipäille.

Rokottamatta jättäminen on sulaa hulluutta ja lapsen terveydellä leikkimistä.

Rokotteissa on 4-5 ainesosaa, kyllä minäkin tiedän mitä niissä on vaikka olen ihan perus kansalainen. Outoa että joku joka työkseen niitä pistää, ei tiedä, tuoteseloste kumminkin lukee paketissa, ja samassa paketissa käsketään lukemaan tuoteseloste ennen rokotteen ottamista tai antamista. Ei ole vaativaa, eikä erikoista tietää mitä niissä on.

Ps. En ole rokotevastainen, kaikki otettuna.

Vierailija
19/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola vaihtui ja soitin uuteen neuvolaan, että varaisin ajan tyttäreni 2 v. neuvolaan. Ajan varaaminen tuntui olevan hirveää säätämistä, mutta lopulta neuvolan täti onnistui keksimään miten ajanvarausohjelmaa käytetään ja aika saatiin sovittua. Tämän jälkeen sanoin, että tarvitsisin myös äitiysneuvola-ajan, ja hämmennyin kyllä kovasti tädin kysyessä "onko tämä ensimmäinen raskautesi?" Öö, no ei kun on mulla jo tuo kaksivuotias...

Samainen ihminen oli kyllä koko tuon raskausajan neuvoloiden ajan niin pihalla joka jutusta kuin vain voi. Esimerkiksi loppuraskaudesta minun itse piti tietää miten päin vauva kohdussa on, kun täti vaan kommentoi että "enhän minä sitä voi tietää, jos et ensi kerralla sitä tiedä, niin laitan sulle lähetteen äitiyspolille".

Vierailija
20/52 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. Mä en ole neuvolassa käynyt vuosiin, mutta törmäsin hiljan samanlaiseen ibd-hoitajaan. On siis erikoistunut suolistosairauksiin. Sairastan crohnin tautia, ja tietyt ruoka-aineet pahentavat oireita aina veriripuliin (anteeksi) saakka. Tunnin tapaamisella käytiin täsmälleen sama maitojankkaus ja sen jälkeen siirryttiin kuituun. Millään eivät kasvikset kelvanneet kuidun lähteiksi, koska leipää pitää syödä joka aterialla, vaikka se sitten raapisi suolet verille...mistä kloonaamosta näistä tulee, ja missä vaiheessa opintoja indoktrinaatio alkaa? (Väittämääni, että suurin osa maailman väestöstä pärjäilee mainiosti ilman maitoa sain tyhjän tuijotuksen.)