Pomo hermostui neuvolakäynneistäni
Raskauteen nyt kuuluu ne käynnit neuvolassa ja äitiyspolilla ja ne nyt sattuu aina osumaan keskelle päivää. Olen tietenkin pyytänyt, että saisin ajan jo klo 7 tai vasta klo 16, mutta ei niissä sellaisia aikoja ole tarjolla. Käyntejä on parin viikon välein.. En tiedä onko kaikilla, mutta minulle on määritelty käynnit niin, että ne ovat kahden tai kolmen viikon välein aina, loppuraskaudessa kai vähän useammin vielä. Matkoineen käynteihin menee kolme tuntia per käynti, ja siis aina keskellä työpäivää. Pomohan se nyt sitten hermostui asiasta, kuulemma ei ole hyvä asia olla pois työpaikalta kesken päivän, vaikka siis syyn toki tietää. Seuraava neuvola on taas parin viikon päästä ja pitäisi uskaltaa sanoa se pomolle, että taas tarvitsen keskelle päivää sen kolmen tunnin vapaan.. Ja ottaa pomon äksyily asiasta vastaan. Mitähän tässä pitäisi oikein tehdä?
Kommentit (317)
Sanot neuvolassa ettet pääse tulemaan kesken työpäivää. Heidän tulee järjestää jotain muuta sinulle.
En arvostaisi jos työkaveri jättäisi työpaikkaa kolmeksi tunniksi aina silloin tällöin koska on pakko ajaa toiselle paikkakunnalle ja takaisin.
Tai sitten vaihdat neuvolaa, ja käyt lähempänä työpaikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap ylipainoa, sukurasitteita, seuloissa ollu hälytyksiä, radi, keskenmenoja taustalla,synnyttäny ennenaikasesti, ollu jtn leikkauksia tms mikä selittäis ton kohonneen riskin?
Ei ole ylipainoa eikä keskenmenoja. Mutta on kohonnut keskenmenon riski, sukurasitteita, eräs oma perussairaus, poikkeavaa toistuvaa verenvuotoa koko raskausajan, korkea ikä jne. Tämä on ensimmäinen raskaus. Ap.
onko matka neuvolaankin palkallista vai pelkkä neuvola-aika
Pomot nyt on tunnetusti psykopaatteja, jotka pitää työntekijöitä pelkkinä työntekokoneina ja ihmisyys ja empatiakyky puuttuu täysin, raha ratkaisee.
Eikä täällä kukaan syytä siitä että Ap ottaa palkan neuvolakäynneistä, nehän toki kuuluvat tessiin mutta nyt ihmetyksen aihe on se että miksi ramppaat tunnin per suunta parin viikon välein neuvolassa kun ihan varmasti saisit sellaisen ajan että menet aamulla ensin neuvolaan ja sitten töihin tai toisinpäin iltapäivällä. Ei kukaan varmastikkaan usko tähän tarinaan että kiltisti vain matkustat silloin neuvolaan kun neuvolantäti ajan antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap ylipainoa, sukurasitteita, seuloissa ollu hälytyksiä, radi, keskenmenoja taustalla,synnyttäny ennenaikasesti, ollu jtn leikkauksia tms mikä selittäis ton kohonneen riskin?
Ei ole ylipainoa eikä keskenmenoja. Mutta on kohonnut keskenmenon riski, sukurasitteita, eräs oma perussairaus, poikkeavaa toistuvaa verenvuotoa koko raskausajan, korkea ikä jne. Tämä on ensimmäinen raskaus. Ap.
Oot selkeä riskiraskaus tapaus joten siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Sanot neuvolassa ettet pääse tulemaan kesken työpäivää. Heidän tulee järjestää jotain muuta sinulle.
En arvostaisi jos työkaveri jättäisi työpaikkaa kolmeksi tunniksi aina silloin tällöin koska on pakko ajaa toiselle paikkakunnalle ja takaisin.
Ei neuvolaa voi vaihtaa, se määräytyy asuinkunnan perusteella ja asuinpaikan perusteella. Olen töissä eri kunnassa kuin missä asun. Ei "helsinki" ota omiin neuvoloihinsa asiakkaaksi niitä, jotka asuvat "hämeenlinnassa" vain siksi, että jotakuta pomoa ärsyttää. Ap.
Onko sun pomosi kärttyinen vanhapiika, 50+, tai vanhapoika?
Vierailija kirjoitti:
Käytkö neuvolassa omalla ajallasi-eli ei palkkaa.
Vai otatko pokkana palkankin tuolta ajalta?
Kyllä siinä alkaa työkavereitakin harmittamaan!
Lapset on ihania mutta miksi työnantajan täytyy maksaa niiden hankkimisesta?
Ap:n tai muiden lisääntyvien tehtävä ei ole miellyttää pomojaan oikeuksiensa kustannuksella. Mikäli jotakin lait ja tes:sit ottaa päähän, ilmaiskaa mielipiteenne esim äänestämällä eduskuntavaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sun pomosi kärttyinen vanhapiika, 50+, tai vanhapoika?
Pomoni on 50+ nainen, hänen perheasioista en tiedä mitään. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisneuvolassa on ilta-aikoja.
Ei minulla ole yksityisiin varaa, ja tessimme mukaan neuvolassa saa käydä työajalla. Ap.
No, ei pomolla ole asiaan mitään sananvaltaa. Pomosi kuulostaa paitsi lapselliselta ja tietämättömältä niin myös sopimattomalta esimiesasemaan. Tekee hallaa bisnekselleen.
Vierailija kirjoitti:
Haistata vittu pomolle.
Niin tekisi mieli tehdä, mutta en usko, että se nyt ratkaisisi tätä tilannetta. Korkeintaan saisin varoituksen. Ap.
Tuolla joku esitti että ota lomapäivä silloin, kun neuvola yms? Vai pystytkö etäpäivän pitämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei neuvolaa voi vaihtaa, se määräytyy asuinkunnan perusteella ja asuinpaikan perusteella. Olen töissä eri kunnassa kuin missä asun. Ei "helsinki" ota omiin neuvoloihinsa asiakkaaksi niitä, jotka asuvat "hämeenlinnassa" vain siksi, että jotakuta pomoa ärsyttää. Ap.
Kyllä voi vaihtaa jos siihen on hyvä syy.
Tunnin matka ja niiden kustannukset on hyvä syy
Mary83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mary83 kirjoitti:
Oletko töissä jossain toisella paikkakunnalla kun missä neuvola on? Olisiko myös ajan säästämiseksi helpointa ottaa ne päivän ekat ja vipat ajat jolloin voit mennä neuvolaan suoraan aamulla kotoa / lähteä töistä aiemmin? En nyt vain oikein ymmärrä kuinka matkoihin saa kulumaan tunnin per suunta kun jokaisessa pienessäkin kylässä on oma neuvola. Eihän siinä vaiheessa oo enää mitään järkeä käydä neuvolassa keskellä päivää mikäli matka oikeasti on noin pitkä.
Enkä ota nyt kantaa siihen pomon hermostumiseen, tiedän kyllä että naisilla on tessin mukaan oikeus neuvolakäynteihin, eihän arkityöläiset pääsisi muuten koskaan neuvolaan. Jotenkin tämä tarina vain kummastuttaa koska olen itsekkin raskaana ja kaikki käynnit, joita edelleenkin n. 5 viikon välein, on sovittu aina edellisellä kerralla ja aina on itse saanut valita ajan koska pääsisi paikalle.
Neuvola on lähellä kotiani. Työpaikalle on pitkä matka sekä kodistani että sieltä neuvolasta. Minunkin mielestä on ihan typerää käydä neuvolassa kesken päivän, sillä kotoa käsin käyn neuvolassa nopeasti. Mutta en ihan ymmärrä että miksi sinä et ymmärrä, että jotkut ovat töissä melko kaukana kotoa ja siitä "kotikylästä" ja siis kaukana siitä neuvolasta myös.
Sinun kannalta on tietenkin kiva, että sinun neuvolassa on useita vaihtoehtoisia vapaita aikoja tarjolla, jotta voit valita sopivan. Minun neuvolassa ei ole, siellä on ruuhkaa ja aliresurssit.
Ap.
Itse olen töissä 45km päässä kodistani ja neuvolastani enkä ole ollut minuuttiakaan pois töistä neuvolareissujeni takia. Ja kuten sanoin, miksi käyt keskellä päivää näillä käynneillä, eikö olisi sullekkin vaan plussaa että ottaisit ajat aamuun tai iltapäivään jolloin tuo ramppaaminen loppuisi. Enkä oikein usko että lähes kuukauden päähän ei saisi käytännössä valita haluamaansa aikaan ja kaikki aamu/iltapäiväajat olisivat jo menneet. Elämästä ei kannata tehdä turhan vaikeaa.
En ole ap. Mutta jos ap menee neuvolaan ja käynnillä varataan seuraava aika parin viikon päähän niin mitä luultavammin aamun ja illan ajat on jo mennyt (luultavasti viikkoja sitten). Ainut ratkaisu voisi olla, että aikoja saisi varata useamman etukäteen. Ajan parin viikon päähän plus siitä seuraavan ajan (jollon voisi ehkä saada ajan aamuksi), mutta epäilen ettei neuvola suostuisi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla joku esitti että ota lomapäivä silloin, kun neuvola yms? Vai pystytkö etäpäivän pitämään?
Etäpäivä olisi hyvä ratkaisu. Mutta työssäni ei voi tehdä etäpäiviä, kun työ on asiakaspalvelua sellaisessa paikassa, jossa pitää siis koko ajan olla paikalla niitä asiakkaita varten. Lomapäiviä minulla ei ole niin paljon varastossa, että voisin niillä kattaa kaikki käyntipäivät, ja tavallaan tuntuu epäreilulta, että tessin mukaan saamme käydä neuvolassa työajalla, ja minut sitten velvoitettaisiin käyttämään vuosilomani siihen että pääsen neuvolaan. Ap.
Mikset ota lomapäivä/palkatonta vapaa jos on neuvolapäivä?
Jos aiot palata tohon työpaikkaan, kannattaisi ehkä pitää vähintään neutraaliset välit pomolle.
Porvoossa on kyllä kusipäisiä pomoja..ja neuvolajärjestelmä hanurista..
Tommosia ongelmia sitä alkaa olla kun lapsityövoimalla nykyään kaikki maailmassa teetetään.