Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini suhtautuu niin nihkeästi lasten hoitoon ottamiseen, etten viitsi enää edes kysyä

Vierailija
26.11.2017 |

Alkaa kauhea naukuminen
"Kun musti stressaantuu ja pyrkii koko ajan ulos"
"Niille pitäisi sitten laittaa ruokaa vai?" "No mitäs teet sitten teette? "
Aina pitäisi olla hyvä peruste hoitoon tuomiselle , vaikka tahtoisimme vain esim. Käydä kaupassa & kahvilla kahdestaan!
Lapset ovat 9v ja 4v, noin kerran kuussa eli ei mitenkään liian usein , laittaisimme mummolaan pariksi tunniksi kun itsekin kaipaavat sinne, pelleilemään papan kanssa. Ja sitten pitää sanoa, ettei mummi tahdo teitä sinne :(
Hulluinta on, että kuitenkin äiti soittelee ja kertoo miten ikävä on mummin murusia!

Kommentit (210)

Vierailija
41/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummon pitäisi hoitaa heitä? Harvan mummon oma äiti on hoitanut, eli on vielä vähän outo ajatus varmaan hänellekin. Oma äitini on hoitanut kerran, jo 40min päästä soitti mikä meillä kestää.... Miehen äiti hoiti kerran kun käytiin heillä saunassa.

Tästä on kyllä pakko olla eri mieltä. ttä harvan nykymummon oma äiti on hoitanut,

Jos jotkut on lapsia hoitaneet, niin suurten ikäluokkien vanhemmat. Olen 70-luvun lapsi ja oli aivan yleistä että lapset olivat esim. koko kesän mummolassa hoidossa ja jos isovanhemmat asuivat lähellä, niin koulun jälkeen mentiin mummolaan. 

Ei voi tietenkään yleistää koskemaan kaikkia, mutta kyllä ennen oli huomattavan yleistä että isovanhemmat hoitivat lapsenlapsiaan ja paljon.

Vierailija
42/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kiva kun  minusta tehdään tässä pahis!  :(   Miehen vanhemmat ovat kuolleet, eli lapsilla ei ole nyt sitten mummilaa. Tästä lähtien tytöt näkevät pappaa kun tulee tänne, en ala anella että voisivatko tytöt olla hoidossa  edes sen  aikaa , kun käyn Kelalla ja apteekissa. 

En vain tiedä, miten selitän lapsille sen ettei mummi halua heitä hoitoon ;(  Miten hitossa tuollaisen voi muotoilla nätisti?!  Kai se on paras sanoa suoraan, lapset eivät ole tyhmiä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi ei jaksa laittaa ruokaa tai käydä kaupungilla kahvilla, ei hän jaksa hoitaa kahta lastakaan. Henkinen jaksaminen voi olla yhtä rajallista kuin fyysinenkin. Vierailkaa perheenä, kutsukaa mummu ja pappa teille, ja etsikää lastenhoitaja muualta.

Vierailija
44/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun naapurin lapset lähtevät mummoloihin , omat kyselevät mikseivät he pääse, Kumpikaan ei ole edes ollut yötä mummilassa!  Äitini saa minut tuntemaan, että pitää pyytää anteeksi kun lapset tahtovat mummilaan ja minäkin haluaisin heidät sinne . 

Ap

Meillä on naapurissa yksi tuollainen "aina ovet auki" -mummola. Siellä mummo ottaa illalla unilääkkeen, laittaa korvatulpat ja oven kiinni makkariinsa, lapsenlapset nukkuvat 3 suljetun oven takana. Jos nukkuvat, toisinaan itkunsa kuuluu meille asti. Se isoäiti ei jaksa olla hoitajana, jos ei saa nukkua yötä kunnolla.

Vierailija
45/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidistäni on vanhemmiten tullut tyytymätön valittaja, ruokaakaan lapsille ei tunnu osaavan laittaa vaan se on aina nakkeja ja keksejä.

Ennen äiti teki mm pitsaa ja keittoja, nyt ei tunnu enää haluavan tainjaksavan. .

Luulen, että suurin syy voi olla höntti isäni ja äidin vuosia jatkanut rooli talouden ainoana aikuisena, mutta on kurjaa kun tämä nyt heijastuu lapsiin ; (

Ap

Ap

Minkä ikäisiä vanhempasi ovat? Äidilläsi voi olla jokin piillevä sairauskin, jos on väsyneempi kuin aiemmin, eism. kilpirauhasen toiminta kannattaisi tsekata.

Pyydä  isäsi teille, jos mahdollista. Ruuat valmiiksi.

Vierailija
46/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tytöille että mummi on jo vanha ja väsynyt ettei nyt jaksa vähään aikaan hoitaa.Ettei ole kyse siitä etteikö haluaisi.

Vierailija
47/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kiva kun  minusta tehdään tässä pahis!  :(   Miehen vanhemmat ovat kuolleet, eli lapsilla ei ole nyt sitten mummilaa. Tästä lähtien tytöt näkevät pappaa kun tulee tänne, en ala anella että voisivatko tytöt olla hoidossa  edes sen  aikaa , kun käyn Kelalla ja apteekissa. 

En vain tiedä, miten selitän lapsille sen ettei mummi halua heitä hoitoon ;(  Miten hitossa tuollaisen voi muotoilla nätisti?!  Kai se on paras sanoa suoraan, lapset eivät ole tyhmiä.

Ap

Selität lapsille, että heidän mumminsa on jo niin vanha, ettei jaksa enää olla lastenhoitajana, mutta te menette koko perheenä mummolaan mummia ja pappaa tapaamaan. 

Vierailija
48/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut onnea saada lapsenlapsia, suren sitä joskus. Joskus myös mietin, että olisiko minusta hyväksi mummiksi ollut. Lapsiani tykkäsin hoitaa, mutta tämä helppo aikuisen elämä on kyllä, noh, helppoa.

Toisaalta, minusta on tullut laiskahko, asun yksin, olen vielä työelämässä ja ostan paljon vaatteita. Taidan olla yksinäinen.

Riittäisipä rohkeus etsiä mukava mies ilahduttamaan elämääni... ja hönen elämäänsä, huolisikohan minua kukaan. Mitä arvelette?

Tämä ei kyllä tainnut olla tämän keskustelun pointti, mutta menköön.

Vierailija
49/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat lapsille, että mummo on sen verran jo vanha ja väsynyt, että ei jaksa. Menkää sinne porukalla ja vanhemmat vahtii lapset.

Vierailija
50/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaako mummi lapsiasi vain silloin, kun viette lapset mummolaan hoitoon? Ymmärrän hyvin ikävöinnin, jos tuo lapsenvahtina oleminen on ainoa tapa nähdä lapsenlapsia. Mulla ei ole vielä lapsenlapsia, mutta siskollani on. Olen enemmän kuin mielelläni silloin tällöin lapsenvahtina näille lapsille, mutta he vierailevat luonani myös vanhempiensa kanssa. Lasten näkemiseen ei siis liity hoitovelvollisuutta. Käyn myös mieluummin hoitamassa lapsia heidän kotonaan kuin otan meille hoitoon. Lapsille on jääkaapissa valmiina ruuat eikä mun tarvitse muuta kuin lämmittää ne. Kotona heillä on myös lelunsa ja muut tavaransa eikä virikkeitä tarvitse kantaa kotoa minun luokseni. Kerran kuukaudessa on aika paljon, riittäiskö kerran joka toinen kuukausi ja siten, että mummi tulisi pariksi tunniksi teille? Ja sitten te kävisitte pari kertaa kuukaudessa mummolassa niin, että olette itse mukama eikä hoitovastuu ole isovanhemmilla?

Ei tapaa, käymme ihan vain kahvilla siellä ja äiti käy kahvilla meillä, ennen tapasimme keskustassa ja kävimme kahvilla mutta enää äiti ei jaksa

Ap

No voi hyvä jumala jos äitisi ei jaksa enää kaupunkiin lähteä kahville niin miten sinä kehtaat tykätä huonoa jos hänestä ei ole lapsenvahdiksi:O Ja vielä pitäis kokatakkin ei nakit ja keksit kelpaa ja sinä et tajua laittaa evästä mukaan. Ei s*atana on meitä moneen junaan!

Vierailija
51/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne lapset pärjää keskenään sillä aikaa, kun käyt asioilla? Se 9-vuotias katsoo pienempää. Tai otat vain pienemmän mukaan, ei molempia.

Vierailija
52/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Selität, että mummi on vanha eikä jaksa vahtia enää lapsia yksinään, mutta mummi haluaa nähdä teitä muutoin ja sinä äiti hoidat vahtimisen.

Vierailija
53/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se vanhempi lapsi ole koulussa päivät? Yh:na nuo realiteetit on aika hyvin tiedossa.

Vierailija
54/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun naapurin lapset lähtevät mummoloihin , omat kyselevät mikseivät he pääse, Kumpikaan ei ole edes ollut yötä mummilassa!  Äitini saa minut tuntemaan, että pitää pyytää anteeksi kun lapset tahtovat mummilaan ja minäkin haluaisin heidät sinne . 

Ap

Sä et pelaa täysillä. Mun on parempi häipyä tästä ketjusta pistää niin vihaks! Soronoo!

Vierailija
55/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias voi aivan mainiosti olla parin tunnun kauppareissun ihan itsekseen.

Pappa hoitamaan 4-vuotiasta teille kotiin. Tai jos mummi jaksaa paremmin vain yhtä kerrallaan, niin ongelma on ratkaistu.

Parin tunnin aikana ei todellakaan tarvitse ruokaa, ajoitatte systeeminne niin, että ruoka on syöty kun pappa tulee tai sitten pappa lämmittää valmiiksi tehdyn ruoan.

Mun pitää kyllä ihan oikeasti miettiä mihin muuhun tuon ikäiset tarvitsevat jotain varsinaista hoitamista. Ruoka on tietty yksi rumba ja ymmärrän jos äitisi ei jaksa eikä halua kokata, mutta tää ongelma on helppo ratkaista. Kun te tulette sieltä kauppareissulta, tuotte koko jengille pitsat ja syötte porukalla ennen kuin lähdette kotiin ja viette roskat mennessänne ja siistitte 4-vuotiaan mahdollisesti aiheuttaman sotkun.

Vierailija
56/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö kyläilemässä myös koko perheenä? Millainen äitisi on tuolloin?

Vierailija
57/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä aikakaan jaksaisi hoitaa kahta lasta joka kk. Eri asia jos äiti mukana, ja aikuista seuraa.

Ei me mummot enää jakseta. Tunti leikkiä on kiva, mutta en ole enää mikään viriketoimisto. Ja kun tottunut tekemään ruuat kahdelle, eikä meillä lapset tuo ruokia, lapset vaan.

Juurikin näin!

9v on jo aika iso ettei nyt varmasti ihan kamalasti tarvitse "hoitaa" ja 4v kanssa voi tehdä ihan rauhallisiakin juttuja sen pari tuntia. Eri asia tuollaiset vaikka 2 ja 3 vuotiaat on hoitaa.

Miksi mummon muka pitää laittaa ruokaa? Jos lapset tulevat vaikka lounaan jälkeen niin hyvin selviävät parista tunnista ilman minkäänlaisia syömisiä.

Vierailija
58/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksan. Ja oon yksin. Yh-äitinä jaksoin ja jaksan edelleen. Kaksi koiraa on, ne leikkii lasten kanssa. Raskasta on mutta kivaa. Haen lapset autollani 100 kilsan päästä ja vien takaisin.

Vierailija
59/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jaksan. Ja oon yksin. Yh-äitinä jaksoin ja jaksan edelleen. Kaksi koiraa on, ne leikkii lasten kanssa. Raskasta on mutta kivaa. Haen lapset autollani 100 kilsan päästä ja vien takaisin.

So? Sä et voi puhua muiden puolesta. Ap:n äiti ei selvästi jaksa. Mitenköhän tuokin itsekehu taas auttoi yhtään asiaa eteenpäin?

Vierailija
60/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja otan 1-4 päiväksi kerrallaan, riippuen mun työvuoroista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme