Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini suhtautuu niin nihkeästi lasten hoitoon ottamiseen, etten viitsi enää edes kysyä

Vierailija
26.11.2017 |

Alkaa kauhea naukuminen
"Kun musti stressaantuu ja pyrkii koko ajan ulos"
"Niille pitäisi sitten laittaa ruokaa vai?" "No mitäs teet sitten teette? "
Aina pitäisi olla hyvä peruste hoitoon tuomiselle , vaikka tahtoisimme vain esim. Käydä kaupassa & kahvilla kahdestaan!
Lapset ovat 9v ja 4v, noin kerran kuussa eli ei mitenkään liian usein , laittaisimme mummolaan pariksi tunniksi kun itsekin kaipaavat sinne, pelleilemään papan kanssa. Ja sitten pitää sanoa, ettei mummi tahdo teitä sinne :(
Hulluinta on, että kuitenkin äiti soittelee ja kertoo miten ikävä on mummin murusia!

Kommentit (210)

Vierailija
21/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä todella on ikävä lapsia, mutta ei vaan jaksa sitä työmäärää. Monestiko menette sinne perheenä kylään niin, että te lasten vanhemmat kannatte vastuun lapsista, mutta isovanhemmat saavat silti nauttia heidän seurastaan?

Vierailija
22/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä aikakaan jaksaisi hoitaa kahta lasta joka kk. Eri asia jos äiti mukana, ja aikuista seuraa.

Ei me mummot enää jakseta. Tunti leikkiä on kiva, mutta en ole enää mikään viriketoimisto. Ja kun tottunut tekemään ruuat kahdelle, eikä meillä lapset tuo ruokia, lapset vaan.

Juurikin näin!

9v on jo aika iso ettei nyt varmasti ihan kamalasti tarvitse "hoitaa" ja 4v kanssa voi tehdä ihan rauhallisiakin juttuja sen pari tuntia. Eri asia tuollaiset vaikka 2 ja 3 vuotiaat on hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidistäni on vanhemmiten tullut tyytymätön valittaja, ruokaakaan lapsille ei tunnu osaavan laittaa vaan se on aina nakkeja ja keksejä.

Ennen äiti teki mm pitsaa ja keittoja, nyt ei tunnu enää haluavan tainjaksavan. .

Luulen, että suurin syy voi olla höntti isäni ja äidin vuosia jatkanut rooli talouden ainoana aikuisena, mutta on kurjaa kun tämä nyt heijastuu lapsiin ; (

Ap

Ap

Voisko olla, ettei lapsillenne muut mummolan ruoat maistu kuin ne nakit ja keksit?

Vierailija
24/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariksi tunniksi kerrallaan löytyy takuulla hoitoapua naapurustosta, tuttujen/työkavereiden teini-ikäisistä lapsista.

Vierailija
25/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaako mummi lapsiasi vain silloin, kun viette lapset mummolaan hoitoon? Ymmärrän hyvin ikävöinnin, jos tuo lapsenvahtina oleminen on ainoa tapa nähdä lapsenlapsia. Mulla ei ole vielä lapsenlapsia, mutta siskollani on. Olen enemmän kuin mielelläni silloin tällöin lapsenvahtina näille lapsille, mutta he vierailevat luonani myös vanhempiensa kanssa. Lasten näkemiseen ei siis liity hoitovelvollisuutta. Käyn myös mieluummin hoitamassa lapsia heidän kotonaan kuin otan meille hoitoon. Lapsille on jääkaapissa valmiina ruuat eikä mun tarvitse muuta kuin lämmittää ne. Kotona heillä on myös lelunsa ja muut tavaransa eikä virikkeitä tarvitse kantaa kotoa minun luokseni. Kerran kuukaudessa on aika paljon, riittäiskö kerran joka toinen kuukausi ja siten, että mummi tulisi pariksi tunniksi teille? Ja sitten te kävisitte pari kertaa kuukaudessa mummolassa niin, että olette itse mukama eikä hoitovastuu ole isovanhemmilla?

Vierailija
26/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka mukaan koko porukalle. Teet ison kattilallisen keittoa tai jotain makaronilaatikkoa. 

Kun haette lapset, hoidat tiskit ja muut.

9-vuotias nyt tuskin mitään hoitoa tai pyllynpyyhkimistä tarvitsee, tuskin edes se 4-vuotias.

Ei kai ton ikäisten kanssa nyt mummon tarvii leikkiä? Varsinkin jos pappa on innokas lasten kanssa touhuamaan.

Vierailija
27/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jo esitti, että pyydätte papan teille lapsia leikittämään pariksi tunniksi. Teillä on kotona ruokaa, jos tulee nälkä ja kaikki voittavat! Mummi saa omaa aikaa, pappa on lastenlasten kanssa ja teillä on kivaa kahvitellessa kahdestaan.

Vai aiotko nyt sanoa, että kun pappa on hoitamassa, niin hän ei laita astioita tiskikoneeseen tai unohtuu katsomaan televisiota?

On ollutkin täällä, mutta sitten äiti soittelee perään että olet istunut siellä jo tunnin, meinaatko tulla kotiin ollenkaan?  Ainoa poikkeus oli, kun  makasin kovassa kuumeessa ja mies oli töissä, silloin isä oli meillä 5 h...

Ap

Vierailija
28/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitinikin on aina ollut kovasti lapsista kiinnostunut ja ikävöinyt heitä, mutta ei ole koskaan halunnut ottaa yksin hoitovastuuta, koska pelkää valtavasti, että jotain sattuisi. Joitakin kerralla meidän lapset on mummolassa olleet siten, että siskoni on ollut siellä myös. 

Jos mummo hoitamista pelkää, ei silloin mielestäni häntä saa siihen vaatia ja pakottaa.

Vierailija
29/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaako mummi lapsiasi vain silloin, kun viette lapset mummolaan hoitoon? Ymmärrän hyvin ikävöinnin, jos tuo lapsenvahtina oleminen on ainoa tapa nähdä lapsenlapsia. Mulla ei ole vielä lapsenlapsia, mutta siskollani on. Olen enemmän kuin mielelläni silloin tällöin lapsenvahtina näille lapsille, mutta he vierailevat luonani myös vanhempiensa kanssa. Lasten näkemiseen ei siis liity hoitovelvollisuutta. Käyn myös mieluummin hoitamassa lapsia heidän kotonaan kuin otan meille hoitoon. Lapsille on jääkaapissa valmiina ruuat eikä mun tarvitse muuta kuin lämmittää ne. Kotona heillä on myös lelunsa ja muut tavaransa eikä virikkeitä tarvitse kantaa kotoa minun luokseni. Kerran kuukaudessa on aika paljon, riittäiskö kerran joka toinen kuukausi ja siten, että mummi tulisi pariksi tunniksi teille? Ja sitten te kävisitte pari kertaa kuukaudessa mummolassa niin, että olette itse mukama eikä hoitovastuu ole isovanhemmilla?

Ei tapaa, käymme ihan vain kahvilla siellä ja äiti käy kahvilla meillä, ennen tapasimme keskustassa ja kävimme kahvilla mutta enää äiti ei jaksa

Ap

Vierailija
30/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mummon pitäisi hoitaa heitä? Harvan mummon oma äiti on hoitanut, eli on vielä vähän outo ajatus varmaan hänellekin. Oma äitini on hoitanut kerran, jo 40min päästä soitti mikä meillä kestää.... Miehen äiti hoiti kerran kun käytiin heillä saunassa.

Vierailija
31/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kerran kuussa on jo melko usein, varsinkin jos lasten kaitseminen ei ole hänelle mieleistä. Ei ihme, jos ei tykkää hyvää.

Itkisin silmät päästäni jos saisin lapsenlapset hoitoon vain pariksi tunniksi kerran kuussa!

Onneksi saan niin usein kuin haluan ja voin työssäkäyvänä isoäitinä - ja yökylään ainakin kerran kuussa :)

Vierailija
32/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tapaa, käymme ihan vain kahvilla siellä ja äiti käy kahvilla meillä, ennen tapasimme keskustassa ja kävimme kahvilla mutta enää äiti ei jaksa

Ap

Ei jaksa keskustaan kahville? Ja lapsia pitäisi jaksaa? Ok... hankkikaa hoitaja!

Vierailija
33/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos äitisi ei enää jaksa käydä keskustassa kahvillakaan, niin lienee aika ymmärrettävää, ettei hän jaksa olla enää lapsenvahtinakaan. Ikävä kyllä ihmiset vanhenevat ja on aika yksilöllistä, miten paljon erilaista kremppaa alkaa tulla. Vaikka olisi vielä työkykyinenkin, voi työelämässä jaksaminen vaatia sen,  ettei vapaalla ole mitään raskasta ohjelmaa. Itselläni on paljon nivelrikkokipuja ja pahimpina aikoina en saa öisin edes kunnolla nukuttua. Silloin ei oikein jaksaisi olla lapsenvahtina vaan pitäisi voida vain levätä, jotta taas jaksaa seuraavan työviikon. 

Vierailija
34/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naapurin lapset lähtevät mummoloihin , omat kyselevät mikseivät he pääse, Kumpikaan ei ole edes ollut yötä mummilassa!  Äitini saa minut tuntemaan, että pitää pyytää anteeksi kun lapset tahtovat mummilaan ja minäkin haluaisin heidät sinne . 

Ap

Vierailija
35/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidistäni on vanhemmiten tullut tyytymätön valittaja, ruokaakaan lapsille ei tunnu osaavan laittaa vaan se on aina nakkeja ja keksejä.

Ennen äiti teki mm pitsaa ja keittoja, nyt ei tunnu enää haluavan tainjaksavan. .

Luulen, että suurin syy voi olla höntti isäni ja äidin vuosia jatkanut rooli talouden ainoana aikuisena, mutta on kurjaa kun tämä nyt heijastuu lapsiin ; (

Ap

Ap

Tiedätkö kun vanhat ihmiset voivat kaivata sitä omaa rauhaa. Eivät kaikki jaksa enää samalla lailla katsoa pienten lasten perään kuin nuorempana. Kyllä äitisikin varmaan ihan oikeasti haluaa lapsia tavata, mutta ei välttämättä lapsenlikan roolissa. Mitä jos kutsuisit välillä vanhemmat ihan vaan syömään, jotta he saavat nähdä lapsia ilman "työntekoa"? Ei kai lasten vahdinta eli työn teettäminen ole ainut syy sinulle, miksi isovanhemmat saavat tavata lapsenlapsiaan?

Vierailija
36/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei jaksa keskustaan kahville? Ja lapsia pitäisi jaksaa? Ok... hankkikaa hoitaja!

Se on enemmän henkistä jaksamista... ei  jaksa hälinää.  On kuulemma niin kallistakin.

Ap

Vierailija
37/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni siis ottaa lapset sinne mielellään ja tuntuu, että lapset pitävätkin enemmän papasta kuin mummista, joka puhisee ja huokailee keittiössä..

Ap

No pyydä pappa teille. Tai pakkaa lapsille eväät mukaan ja siivoa lasten jäljet, kun haet heidät. jos mummoa ärsyttää, että hänen pitää laittaa ruokaa, huolehtia lapsista ja siivota leikkien jäljet ja pappa saa vain leikkiä ilman velvotteita.

Vierailija
38/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun naapurin lapset lähtevät mummoloihin , omat kyselevät mikseivät he pääse, Kumpikaan ei ole edes ollut yötä mummilassa!  Äitini saa minut tuntemaan, että pitää pyytää anteeksi kun lapset tahtovat mummilaan ja minäkin haluaisin heidät sinne . 

Ap

Ei läheskään kaikilla muillakaan lapsilla ole sellaisia isovanhempia jotka jaksavat/haluavat ottaa yökylään.

Vierailija
39/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun äiti on vanha eikä enää jaksa. Palkkaa ulkopuolista lastenhoitoapua äläkä vaadi äidiltäsi liikoja. Anna äidin tavata lapsia ilman, että siihen sisältyy aina vaatimus vahtimisesta. Joko sinä tai joku muu vahtii lapsia ja äiti saa vain viettää aikaa heidän kanssaan sen mukaan, miten on voimia. 

Vierailija
40/210 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä aikakaan jaksaisi hoitaa kahta lasta joka kk. Eri asia jos äiti mukana, ja aikuista seuraa.

Ei me mummot enää jakseta. Tunti leikkiä on kiva, mutta en ole enää mikään viriketoimisto. Ja kun tottunut tekemään ruuat kahdelle, eikä meillä lapset tuo ruokia, lapset vaan.

Eiköhän 9- ja 4-vuotiaat keksi paljon jo omaakin tekemistä - varsinkin kun pappa lisäksi leikittää.

Meillä lapsenlapset ovat niin paljon olleet vauvasta alkaen, että ovat kuin kotonaan. Ei tarvitse hirveästi leikittää. Otetaan hommiin mukaan ja varsinkin pappa pelaa heidän kanssaan mielellään erilaisia pelejä. Luetaan ja katsotaan elokuvia. Ruokaa syntyy niin monelle kuin syöjiäkin aivan yhtä helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi