En halua mieheni lähtevän pikkujouluristeilylle
Aikoo lähteä ensi viikonloppuna työporukassa laivalle ns firman pikkujouluihin. Annoin aikaisemmin luvan mutta nyt kaduttaa. En halua että lähtee sinne. Yöunet on menneet piloille ja paniikki! Voinko vielä kieltää! Pelkään että löytää jonkun hoikemman ja nuoremman lumpun sieltä
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan kaikille mutta en halua päästää sitä sinne tekemään ties mitä. Ei ole koskaan ennen ollut mitään vastaavaa. Menee mulla koko joulumieli piloille ja osakiitos siitä noille negatiivisille, luultavasti miesten kommenteill, jotka lyttää mun mielipiteeni.
lähde salaa samalle laivalle. Vakoile , mitä miehesi siellä puuhaa.
En kieltäisi miestäni lähtemästä mutta jos lähtisi niin kyllä harmittaisi. Pitäisi olla omaa harkintakykyä mikä on soveliasta tuoreessa parisuhteessa. Meillä ei ole lapsia ollaan vasta kihloissa ja kyllä tuollainen päätös laittaisi harkitsemaan jatkoa. En halua ketään kieltää tai kahlita, enemmin haluaisin päästää hänet sinkuksi ja etsiä itselleni uuden erilaisilla arvoilla olevan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän AP:n murheen. Hieman outo valinta lähteä pikkujouluihin jossa yövytään! Sopii ehkä sinkuille tai parisuhteeseensa kyllästyneille. Minä en lähtisi todellakaan ja tuskin miehenikään. Mitäköhän tuttavat ja sukulaiset ajattelisi jos kuulisivat. Pikkujoulujen yksi kirjoittamaton sääntö on että yöksi kotiin! Risteilylle voi mennä joskus toistekkin. Puhuppa miehesi kanssa asiasta ja uskoisin että kun asiaa mietitte uudelleen niin pääsette yhteisymmärrykseen
Mitä asia kuuluu tuttaville ja sukulaisille? Miksi kertoa heille?
Mies menee jos tahtoo, ei aikuista voi kieltää.
Kuulostaa kyllä tosi tylsältä, varsinkin jos ei pääsisi ihailemaan kannelle merimaisemia. Kännisiä työkavereita ei jaksaisi kyllä kattella.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kieltää toista lähtemästä pikkujouluristeilylle. Sen sijaan voi sanoa, että jos toinen saa mennä, niin toinenkin, eli että lähdet itse sitten vastaavalle tyttöporukalla omalle pikkujouluristeilylle. Näin minä sanoin miehelleni ja hän totesi, ettei halua päästää minua menemään sellaiselle, joten ei mennyt itsekään. Tai sitten voi sanoa, että koska et luota tarpeeksi, niin koet nämä kynnyskysymyksinä ja että jos hän lähtee, niin et ole enää kotona odottamassa. Silloin hän voi itse päättää, haluaako jatkaa suhdetta vai ei. Oma mieheni on sanonut näin mulle muutamista menoista.
Mieheni firmassa pikkujoulut ovat aina risteilyllä tai kaukana hotellissa, koska sen omistajamies pettää niillä aina. Välillä työntekijöiden kanssa ja välillä vieraiden kanssa. Moni muu siellä on hänen hengenheimolaisiaan myös, mies on kertonut aika värikkäitä juttuja työkavereistaan.
N45
Miten voit elää parisuhteessa, jossa ei ole luottamusta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nyt ihan tietynlainen miestyyppi joka lähtee pikkujouluna laivaristeilylle. Menkööt jos haluaa mutta henkilökohtaisesti en huolisi sellaista miestä itselleni. Jokainen tekee omat päätöksensä lähteekö pikkujouluihin laivalle tai toiseen kaupunkiin hotelliyöksi. Samoin jokainen voi valita sellaisen kumppanin jonka arvomaailma sopii yhteen. Hyvän parisuhteen metkkejä on että riitoja ja erimielisyyksiä on vähän ja niistä vähäisistäkin päästään sopuun.
Oletteko naimisissa? Entä lapsia? Onko mies oikea sinulle?Osa aikoo pettää pikkujouluissa ihan tietoisesti ja suunnitteleekin sen etukäteen.
Itse olen nainen ja tunnen aivan vastustamatonta himoa yhtä miestä kohtaan työpaikallani. Hänkin on katsellut minua. En mennyt koko pikkujouluihin, koska en luota itseeni humalassa samassa paikassa hänen kanssaan. Haluan nimittäin pysyä naimisissa oman mieheni kanssa, jonka kanssa on hyvä suhde enkä halua sitä pilata.
Eli vastuullista olisi itsekin välttää pahoja kiusauksia. Koko pikkujoulut laivalla on ihan ultimate haaste monelle ja ihan puhtaasti tarkoitushakuisille pettäjille suunniteltu konsepti.Laivapikkujoulut on kyllä sit niin HC-pikkujoulut kun voi olla. Ihan turhaan itseäsi moitit kun harmittaa päästää miehesi sinne. Et ikinä voi todella tietää tapahtuiko vai ei mitään mutta se on varma että porukka joka sinne lähtee on sitä kevytkenkäistä sorttia. Nainen ja varsinkin äiti jos lähtisi niin se leimattaisiin heti lutkaksi
Miksi isät voi mennä mutta äidit heti leimataan. En tarkoita että itse menisin mutta kysyn vaan
Onhan täällä ihan jäätävää juttua ja asenteita. Aikuiset ihmiset kontrolloi toisiaan parisuhteissa, joissa ei selvästikään ole luottamusta.
Minkälaisia teidän parisuhteet oikein on, kun puoliso ei anna mennä, pitää pyytää lupa, kostoksi mennään viihteelle? Meillä on lapsia ja niillä menoja eli kyllä me keskustellaan menoistamme ja ylimääräistä ei hilluta muualla, kun arjenkin pitää pyöriä, mutta että pitäisi lupa anella niin kuulostaa kamalalta. Me emme omista toisiamme, arvostamme kyllä ja arki on kivaa. Jos mies (tai minä) haluaa mennä niin menee ja jos ei halua niin ei mene. Jos lapsilla on silloin jotain, että yksin ei pysty pyörittämään niin ei mene (kumpikaan). Tällaista tapahtuu kyllä harvoin jos koskaan. Molemmat ymmärtää, että aina ei voi olla menossa. Yksinkertaista ja helppoa
Monella työyhteisön pikkujouluristeilyllä tai muulla yön yli tapahtuneella matkalla olleena voin kyllä vahvistaa, että kovin ovat työkaverit kiimaisia.
Varmimmin laivalla panohommiin pääsee työkaverin kanssa kuin random ravintolatuttavuuden.
Mitään eroa sukupuolella ei ole. Perheelliset ja aviossa olevat ovat todella halukkaita pieneen sekstailuun, myös ja etenkin naiset. Humalassa olevat naiset ovat halukkaimpia panohommiin.
Miehelle suuri etu on olla vain hiukan maistissa, petikaveri on tällöin taattu. Kännistä miestä ei kukaan halua.
Harvemmin kukaan on kärynnyt tekemisistään, ellei itse ole tyhmyyksissään ja tunnontuskissaan avautunut puolisolle.
Risteilyille kaikki hauskaa pitämään, mutta suut suppuun tapahtumista, myös kotiin jäänyt voisi kuulustelut jättää vähemmälle.
risteily-Jorma kirjoitti:
Monella työyhteisön pikkujouluristeilyllä tai muulla yön yli tapahtuneella matkalla olleena voin kyllä vahvistaa, että kovin ovat työkaverit kiimaisia.
Varmimmin laivalla panohommiin pääsee työkaverin kanssa kuin random ravintolatuttavuuden.
Mitään eroa sukupuolella ei ole. Perheelliset ja aviossa olevat ovat todella halukkaita pieneen sekstailuun, myös ja etenkin naiset. Humalassa olevat naiset ovat halukkaimpia panohommiin.
Miehelle suuri etu on olla vain hiukan maistissa, petikaveri on tällöin taattu. Kännistä miestä ei kukaan halua.
Harvemmin kukaan on kärynnyt tekemisistään, ellei itse ole tyhmyyksissään ja tunnontuskissaan avautunut puolisolle.
Risteilyille kaikki hauskaa pitämään, mutta suut suppuun tapahtumista, myös kotiin jäänyt voisi kuulustelut jättää vähemmälle.
Onko se oikeasti noin kamalaa? Nyt vasta ahdistaa. Jos ei olisi asuntolainaa ja ukko meinaisi lähteä niin saisi valita joko minut tai pikkujouluristeilyn.
En ymmärrä näitä pikkujoulupelkääjiä. Jos toinen osapuoli haluaa pettää, niin pettää voi vaikka työpäivän aikana ruokatauolla, "harrastuksiin" mentäessä YMS. Ei siihen mitään risteilyjä tarvita. Ei kannata rakentaa elämäänsä toisen varaan vaan pitää myös ne omat kaverit, harrastukset, menot ja rahat. Vinkkinä, että voitte alata rakentamaan sitä omaa elämää jo TÄNÄÄN.
Minä en ymmärrä tätä nykyistä jatkuvaa vapaamielisen elämäntavan suitsuttamista ja kaikkien muiden elämänkatsomustapojen lyttäämistä. Jos joku haluaa suhteen jossa huidellaan yötä ja vaikka koko viikonloppua myöten baareissa ja laivoilla niin etsiköön kaltaisensa. Jos joku haluaa kotikeskeisempää elämää ja tietyt yhteiset pelisäännöt esimerkiksi yöksi kotiin tulemisesta niin siinäkään ei ole kertakaikkiaan mitään väärää. Valitettavasti usein ihmiset kehittyvät parisuhteen myötä eri suuntiin. Entinen vapaamielinen voi lasten synnyttyä alkaakin tiukemmaksi ja entinen kotihiiri muuttuakin vuosien varrella vapaudenkaipuisemmaksi. Silloin on joko löydettävä kompromissi jonka kanssa kumpikin voi elää tai erottava.
Mun silmiin ja aivoihin sattuu just nyt!
Suotavaa olisikin, että löytäisi toisen, semmosen normaalimman joka ymmärtää, että vaikka eletään suhteessa niin silti toisella on lupa myös omaan elämään!
Vihaan naisia just tän takia vaikka itsekkin tässä nainen olen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kieltää toista lähtemästä pikkujouluristeilylle. Sen sijaan voi sanoa, että jos toinen saa mennä, niin toinenkin, eli että lähdet itse sitten vastaavalle tyttöporukalla omalle pikkujouluristeilylle. Näin minä sanoin miehelleni ja hän totesi, ettei halua päästää minua menemään sellaiselle, joten ei mennyt itsekään. Tai sitten voi sanoa, että koska et luota tarpeeksi, niin koet nämä kynnyskysymyksinä ja että jos hän lähtee, niin et ole enää kotona odottamassa. Silloin hän voi itse päättää, haluaako jatkaa suhdetta vai ei. Oma mieheni on sanonut näin mulle muutamista menoista.
Mieheni firmassa pikkujoulut ovat aina risteilyllä tai kaukana hotellissa, koska sen omistajamies pettää niillä aina. Välillä työntekijöiden kanssa ja välillä vieraiden kanssa. Moni muu siellä on hänen hengenheimolaisiaan myös, mies on kertonut aika värikkäitä juttuja työkavereistaan.
N45
Miten voit elää parisuhteessa, jossa ei ole luottamusta??
Näin keski-ikäisinä molemmilla meillä on jo sen verran elämänkokemusta ja realismia, että ymmärrämme, etteivät asiat ole mustavalkoisia. Sinisilmäisenä on helppo ajatella petyämisestäkin joko tai niin, että luottamusta joko on 100% tai ei ollenkaan. Todellisuus on siinä välissä ja olpsuhteilla on iso vaikutus. Tyhmäkin ymmärtää, että pikkujouluissa laivalla tilaisuudet ja mahdollisuudet tehdä tyhmiä valintoja ovat isommat, kuin selvinpäin normaaliarjessa toimistolla.
N45
risteily-Jorma kirjoitti:
Ja sitten mä heräsin.
Miten jos olisikin toisinpäin eli nainen olisi lähdössä hotelliviikonlopuksi tai laivaristeilylle viettämään pikkujouluja? Onko se sitten ihan ok myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettämiseen ei tarvita sellaista että parisuhteessa olisi jotakin vikaa. Siihen tarvitaan vain tilaisuus ja alkoholia. Miettiköön ihan jokainen ensiksi, onko valmis luopumaan puolisosta ja lapsista sillä niin siinä tulee käymään. Pettäjä yleensä katuu ja kärsii jälkeenpäin mutta tehtyä ei tekemättömäksi saa.
Ilmeisesti olet kovin nuori. Et ole valmis parisuhteeseen tuolla ajatuksella.
Heh, pikkusen pieleen meni. Olen jo eläkeikäinen, parisuhteeni on kestänyt 35 vuotta.
No menee se elämä noinkin, neljän seinän sisällä kökkiessä kahdestaan.
No taas osuit mahdollisimman kauas. Onpa sinulla urautuneet käsitykset. Ei mitään realismia.
No, mä en ainakaan halua tuollaista elämää mitä sulla on. Mä haluan välillä mennä työkavereiden ja kavereiden kanssa ulos tuulettumaan. Ja niin menee myös mieheni. Ei ole luottamuspulaa. Minulla eikä miehelläni ole mitään tarvetta pettää kännissä tai selvinpäin, koska olemme hyvä ja rakastava tiimi yhdessä.
Elämästäni kerroin vain että olen iäkäs ja minulla on pitkä parisuhde. Sanoisin että elämänkokemusta on myös. Huomaan että ihan keksit minulle elämän jota voit mollata. Helpottaisko jos paljastaisin että meillä on aina käyty kavereiden kanssa viihteellä niin erikseen kuin yhdessä?
Aika rohkeasti puhut nyt miehesi puolesta, olen elämäni aikana törmännyt useisiin eroihin jotka ovat tulleet ihan puskista. Syynä miehen pettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Aikoo lähteä ensi viikonloppuna työporukassa laivalle ns firman pikkujouluihin. Annoin aikaisemmin luvan mutta nyt kaduttaa. En halua että lähtee sinne. Yöunet on menneet piloille ja paniikki! Voinko vielä kieltää! Pelkään että löytää jonkun hoikemman ja nuoremman lumpun sieltä
Anna mennä vaan. Jos pettää niin ei oo sun tasoinen mies. Laivalla sitä pettämistä eniten tapahtuu, mutta älä siihen tuudittaudu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan. Jos pettää niin ei oo sun tasoinen mies. Laivalla sitä pettämistä eniten tapahtuu, mutta älä siihen tuudittaudu
Mistä arvelet sen paljastuvan, jos pettäjä kiistää? Jää vain nakertava epäilys ja mahdollisesti asia paljastuu lopullisesti vasta vuosien päästä.
Meillä ovat molemmat menneet, eikä asiassa ole mitään outoa. Yhdessä on oltu 25 vuotta, ehkä juuri siksi, ettei ole tarvetta pettää tai kontrolloida. Seksiä on monta kertaa viikossa ja ristiriitatilanteet vähäisiä. Perusteeton kontrollointi ja epäily olisi varma turn off. Me olemme pari, mutta kaksi itsenäistä ihmistä. Jos haluaa kontrolloida ja käskyttää, kannattaa ottaa koira, ei puolisoa. Toisen huomioon ottaminen on sitten eri juttu. Jos aikataulusyyt estävät, sitten ei mennä.
Ja kyllä, pettäminen vaatii sen, että suhteessa on jo ongelmia. Se, että toinen ei niitä ongelmia ehkä ole havainnut, ei tarkoita, etteikö niitä olisi.
Se ongelma voi olla myös toisen pään sisällä. Esimerkiksi on joukko ihmisiä, jotka oikeasti pettävät tuosta vaan, ilman tunnontuskia. Ja sitten on niitä, joiden kyynisen maailmankuvan mukaan, kuka vain pettää, jos on tilaisuus sekä viinaa, joten puolisokin tekee niin. Kumpikin ihmistyyppi on jo sinänsä parisuhteen ongelma.