En halua mieheni lähtevän pikkujouluristeilylle
Aikoo lähteä ensi viikonloppuna työporukassa laivalle ns firman pikkujouluihin. Annoin aikaisemmin luvan mutta nyt kaduttaa. En halua että lähtee sinne. Yöunet on menneet piloille ja paniikki! Voinko vielä kieltää! Pelkään että löytää jonkun hoikemman ja nuoremman lumpun sieltä
Kommentit (162)
Aina kun mun mies on käynyt viihteellä tai vastaavaa mä annan takas ja meen itse. Ei se voi kieltää ja näin tä toimii hyvin. Jos toinen pistäis stopin nii se ei pääsis itsekkään. Tiedän et jotain on tapahtunut puolin jos toisin mut mitä välii ku ei niistä jälikäteen puhuta. Ainoa pelko on et se ihastuu johki toiseen, mul ei ole tarvetta
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan kaikille mutta en halua päästää sitä sinne tekemään ties mitä. Ei ole koskaan ennen ollut mitään vastaavaa. Menee mulla koko joulumieli piloille ja osakiitos siitä noille negatiivisille, luultavasti miesten kommenteill, jotka lyttää mun mielipiteeni.
Eli sulle siis on kuitenkin ok, että miehesi on valmis tekemään "ties mitä"? Sitenkö on maassa rauha ja kaikilla hyvä tahto, kun ainoa syy miksi mies ei sitä pääse tekemään "ties mitä" on se, että sinä vahdit, estät ja kiellät?
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa tuli asumusero pikkujouluristeilyn jälkeen. Pari vuotta asuivat omissa osoitteissa, lapset heittopusseina, nyt taas jostain syystä ovat palanneet yhteen.
Meni siis pari vuotta, että toisen elämää kontrolloiva puoliso ymmärsi oman paikkansa ja sen ettei ketään voi omistaa.
Kannatti varmasti siinäkin taloudessa kieltää toista elämästä ja samalla vielä pilata lastenkin elämä pariksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Pikkujoulu risteilyllä pannaan aina menemään tavallista enemmän.
Ei niitä laivoja suotta porauslautoiksi kutsuta.
Eiköhän sinne laivalle ole vapaa pääsy. Osta lippu ja lähde sinäkin risteilylle!
Mieluummin katkaisisin jalkani, jos pitäisi viettää vapaa-aikakin työkavereitten kanssa ja vielä jollain helvetin risteilyllä.
Käyn vain tosi pakollisissa ja lyhytaikaisissa menoissa. Kun ei itse käytä alkoholia viinilasillista enempää, ei voisi vähempää kiinnostaa. Sen verran on kokemusta, että olen voinut todeta, ettei työhyvinvointini tai yhteishenkeni ole noussut muiden kännijuttujen kuuntelemisesta, päinvastoin. Riittää kun seuraavana päivänä paikkaa krapulaisimpien hommat kun ne ei pysty tai niitä ei voi päästää asiakkaiden neniin haisemaan.
Muutoin on kiva työ ja työkaverit, mutta vapaa-aikana mulla on oma perhe- ja harrastuselämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän AP:n murheen. Hieman outo valinta lähteä pikkujouluihin jossa yövytään! Sopii ehkä sinkuille tai parisuhteeseensa kyllästyneille. Minä en lähtisi todellakaan ja tuskin miehenikään. Mitäköhän tuttavat ja sukulaiset ajattelisi jos kuulisivat. Pikkujoulujen yksi kirjoittamaton sääntö on että yöksi kotiin! Risteilylle voi mennä joskus toistekkin. Puhuppa miehesi kanssa asiasta ja uskoisin että kun asiaa mietitte uudelleen niin pääsette yhteisymmärrykseen
”Pääsette yhteisymmärrykseen”= Mies ei lähde, koska nainen ei halua😂 Mitä ihmeen pirttihirmuja täällä taas on!
Entä saako nainen lähteä?
Saa yhtälailla kuten mies mutta harvemmin se on niin. Pienten lasten äidit ei käytännössä voi lähteä joulun alla risteilemään ja me hieman vanhemmat juhlitaan ihan eri merkeissä. Eläkeläiset on oma ryhmänsä sitten.
Siideri Lissut ja kalja Veikot jätän omaan arvoonsa
Meilläkin ukko kävi. Puoleen vuoteen ei saanut pillua, piti odottaa että kaikista sp-tautitesteistä tuli puhdas tulos, myös hivistä.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun mun mies on käynyt viihteellä tai vastaavaa mä annan takas ja meen itse. Ei se voi kieltää ja näin tä toimii hyvin. Jos toinen pistäis stopin nii se ei pääsis itsekkään. Tiedän et jotain on tapahtunut puolin jos toisin mut mitä välii ku ei niistä jälikäteen puhuta. Ainoa pelko on et se ihastuu johki toiseen, mul ei ole tarvetta
Sama juttu. Kävin myös risteilyllä yksin ja lystiä oli. Ihan pokkana väitin kuten mieskin ettei mitään tapahtunut. Ei oikein tykännyt, mutta milläs estää jos itsekin kävi.
Annoit luvan? Ja nyt haluat kieltää? Millaisessa suhteessa oikein elät? Aivan kuin olisit miehesi äiti ja olisit parisuhteessa lapsen kanssa. Aikuinen päättää itse omista menoistaan. Toki parisuhteessa keskustellaan onko ajankohta sopiva, oliko jotain muuta menoa jo suunnitteilla kyseiselle ajankohdalle mutta jos ei ole niin aikuinen itse päättää meneekö vai eikö mene. En yhtää ihmettele miksi niin moni mamma täällä sitten itkee kun tulee ero kun ensin ovat vuosia kohdelleet puolisoaan kuin lasta.
Vierailija kirjoitti:
Aika kumma parisuhde teilläkin jos ulkona käyminen on joku outo kilpailu ja kostoretki? Ettekö te oikeasti käy ilman miehiänne muuten kuin 'kostoksi'??
Minulle ja miehelleni on itsestäänselvyys jos haluaa mennä ulos kavereiden kanssa, menee ulos ilman että toinen kotona mököttää ja käy kostoksi itse? Aika heikko :)
Pettämiseen ei tarvita sellaista että parisuhteessa olisi jotakin vikaa. Siihen tarvitaan vain tilaisuus ja alkoholia. Miettiköön ihan jokainen ensiksi, onko valmis luopumaan puolisosta ja lapsista sillä niin siinä tulee käymään. Pettäjä yleensä katuu ja kärsii jälkeenpäin mutta tehtyä ei tekemättömäksi saa.
Pitää olla suhteessa asiat huonosti jos pettää. En allekirjoita. Känni ja huomionhalu ja tilaisuus riittää joillekin. Ihminen on aika epäluotettava loppupeleissä.
Vierailija kirjoitti:
Pettämiseen ei tarvita sellaista että parisuhteessa olisi jotakin vikaa. Siihen tarvitaan vain tilaisuus ja alkoholia. Miettiköön ihan jokainen ensiksi, onko valmis luopumaan puolisosta ja lapsista sillä niin siinä tulee käymään. Pettäjä yleensä katuu ja kärsii jälkeenpäin mutta tehtyä ei tekemättömäksi saa.
Ilmeisesti olet kovin nuori. Et ole valmis parisuhteeseen tuolla ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Viina, tilaisuus ja yllyttävät työkaverit. Siinä se ja poikamiesboksissa voi sitten miettiä mitä tuli tehtyä ja oliko sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää avioliitto ja oma parisuhde niin hyvässä kunnossa ettei ole tarvetta pettää;)
En omista miestäni eikä hän minua. Olemme yhdessä vapaaehtoisesti ja jos toinen pettäisi se olisi merkki siitä että suhteessamme on jotain pielessä. En kyllä uskoisi ikinä selitystä mistään kännisekoilusta. En ole edes koskaan niin kännissä että taju lähtisi ja tekisin jotain "tietämättäni".
Pikkujouluissa (kuten muissakin juhlissa missä olemme erikseen) pidetään hauskaa porukalla eikä nuhjata nurkissa.
Muista: mitä tiukempi lieka sitä varmemmin rimpuilee irti;D
Kerro toki vinkkejä, mitä naisen pitää tehdä, ettei mies vain petä. Kerro myös, mitä nainen on tehnyt kun ansaitsee sinusta pettämisen?
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla suhteessa asiat huonosti jos pettää. En allekirjoita. Känni ja huomionhalu ja tilaisuus riittää joillekin. Ihminen on aika epäluotettava loppupeleissä.
Näin. Nimenomaan tuo kännihän on useimmiten se selitys. Ja ettei siinä tilanteessa ajatellut. Himo otti vallan. Sitten kinutaan takaisin, kun on niin hyvä parisuhde...
Ei lähtisi meillä kumpikaan yön yli pikkujouluja viettämään. Se nyt on selvä! Toinen käytännön asia on että joulunalusaika on ainakin meillä tosi hektistä kun lapsilla on ties mitä juttuja ja me molemmat tehdään vielä vuorotöitä. En kehtaisi ehdotella isovanhemmille tai muille lapsenhoitoa että minä tai mieheni pääsisi laivaristeilemään! Jos vuorot sopii niin joku peruspikkujoulu menee mutta kukaan aikuinen järkevä mies ei lähde joulukuussa vuorokauden risteilylle.
Juuri näin! Tarpeeksi etelään saamaan mustaa makkaraa,tummaa jöötiä! ;)