Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua mieheni lähtevän pikkujouluristeilylle

Vierailija
26.11.2017 |

Aikoo lähteä ensi viikonloppuna työporukassa laivalle ns firman pikkujouluihin. Annoin aikaisemmin luvan mutta nyt kaduttaa. En halua että lähtee sinne. Yöunet on menneet piloille ja paniikki! Voinko vielä kieltää! Pelkään että löytää jonkun hoikemman ja nuoremman lumpun sieltä

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 10v yhdessä kirjoitti:

:D :D :D

Ei tälle keskustelulle voi ku nauraa...

Meillä on 3 lasta, vanhin 5v ja juuri eilen palasi mies pikkujouluristeilyltä... eikä mulle tullu ees mieleen vetää tuollasta draamaa... muistutin vaan että tuo mulle ja lapsille suklaata tuliaisiks...

Kyllä mäkin reissaan ilman miestä ja lapsia enkä ikinä sallis miehen rajottavan mua... yhdessä toki sovitaan, ettei ole päällekkäisiä menoja ja lapsien hoito järjestetty...

Jos et ole koskaan itse joutunut petetyksi, tai pettänyt itse tai kukaan ystäväsikään ei ole moista koskaan kokenut, niin ymmärrän hyvin vahingonilosi.

En ole tuo kelle vastasit, mutta: Olen tullut petetyksi, silti en suostuisi olemaan suhteessa, missä ei ole luottamusta, ja aikuiset ihmiset kyselevät lupia toisiltaan. Petetyksi tulemiseeni ei liittynyt risteily, pikkujoulut, ravintolat tai viina millään lailla.

Vierailija
102/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettämiseen ei tarvita sellaista että parisuhteessa olisi jotakin vikaa. Siihen tarvitaan vain tilaisuus ja alkoholia. Miettiköön ihan jokainen ensiksi, onko valmis luopumaan puolisosta ja lapsista sillä niin siinä tulee käymään. Pettäjä yleensä katuu ja kärsii jälkeenpäin mutta tehtyä ei tekemättömäksi saa.

Ilmeisesti olet kovin nuori. Et ole valmis parisuhteeseen tuolla ajatuksella.

Heh, pikkusen pieleen meni. Olen jo eläkeikäinen, parisuhteeni on kestänyt 35 vuotta. 

No menee se elämä noinkin, neljän seinän sisällä kökkiessä kahdestaan.

No taas osuit mahdollisimman kauas. Onpa sinulla urautuneet käsitykset. Ei mitään realismia. 

No, mä en ainakaan halua tuollaista elämää mitä sulla on. Mä haluan välillä mennä työkavereiden ja kavereiden kanssa ulos tuulettumaan. Ja niin menee myös mieheni. Ei ole luottamuspulaa. Minulla eikä miehelläni ole mitään tarvetta pettää kännissä tai selvinpäin, koska olemme hyvä ja rakastava tiimi yhdessä.

Elämästäni kerroin vain että olen iäkäs ja minulla on pitkä parisuhde. Sanoisin että elämänkokemusta on myös. Huomaan että ihan keksit minulle elämän jota voit mollata. Helpottaisko jos paljastaisin että meillä on aina käyty kavereiden kanssa viihteellä niin erikseen kuin yhdessä?

Aika rohkeasti puhut nyt miehesi puolesta, olen elämäni aikana törmännyt useisiin eroihin jotka ovat tulleet ihan puskista. Syynä miehen pettäminen.

Kyllä, rohkeasti puhun ja rehellisesti. Kaikki pariskunnat eivät petä, ei vaikka olisi tilaisuuksiakin. Mikään ero ei tule puskista. Jos pettää, niin silloin ei ole luottamusta, kunnioitusta eikä arvostusta toista kohtaan. Ja tällaisen parisuhteen kuulukin päättyä.

Komppaan ensimmäistä kirjoittajaa. Niin pitkään sitä on idealisti kun se puskista tulo tapahtuu ja toisen petos selviää itselle. En tietenkään väitä että täysin uskollisiakin ihmisiä ei olisi, mutta väitän että kukaan ei voi oman puolisonsa kohdalla olla ihan satavarma siitä että mitään muita vipinöitä ei olisi. Oma puolisoni on sellainen, että varmaan aika moni tuttavakin olisi ollut menemään suunnilleen valalle siitä että hän on luotettava eikä toisten perään katsele.  Minä olin siitä aivan varma. Ja olen tuntenut hänet 25 vuotta josta olemme olleet yhdessä 22. Nyt sitten olemme puolen vuoden verran keräilleet sirpaleita. Kukaan ei ole täydellinen. Ja tietty epävarmuus elämässä täytyy vaan kestää.

Ei tietenkään voi olla varma, mutta ei mielestäni kuulukaan. Kuka tahansa voi pettää eikä se edes tarkota, että parisuhteessa on mitään vikaa. Ylivoimaisesti suurin syy pettää on vaihtelunhalu. Mieti jos söisit itse vain yhtä ruokaa - vaikka se lempiruokaa olisikin - vuosikaupalla ja tulee tilaisuus kokeilla jotain muuta. Uteliaisuus ja kokeilunhalu ovat ihmiselle luonnollisia piirteitä.

Jos omaan elämään ei tule mitään vaikutusta millään muotoa risteilyn jälkeen niin en todella välitä, onko mies nyt pettänyt vai ei. Sen asian pohtiminen ei ole sen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 10v yhdessä kirjoitti:

:D :D :D

Ei tälle keskustelulle voi ku nauraa...

Meillä on 3 lasta, vanhin 5v ja juuri eilen palasi mies pikkujouluristeilyltä... eikä mulle tullu ees mieleen vetää tuollasta draamaa... muistutin vaan että tuo mulle ja lapsille suklaata tuliaisiks...

Kyllä mäkin reissaan ilman miestä ja lapsia enkä ikinä sallis miehen rajottavan mua... yhdessä toki sovitaan, ettei ole päällekkäisiä menoja ja lapsien hoito järjestetty...

Ihan ylipäätänsä koko ketju nauratti, mm. tää mama joka valittaa et pitää laittaa joulua yms...

Ja ei pettäminen ei naurata, mutta en ymmärrä kuka ihme suostuu roikkumaan suhteessa, joka tuossa jamassa... kyllä itseään pitää sen verran arvostaa, että lähtee itse tuosta pois eikä vain odota koska toinen pettää...

Jos et ole koskaan itse joutunut petetyksi, tai pettänyt itse tai kukaan ystäväsikään ei ole moista koskaan kokenut, niin ymmärrän hyvin vahingonilosi.

Vierailija
104/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pettää voi missä vaan ja milloin vaan, jos siihen on taipumusta ja halua. Ei siihen tarvita pikkujouluja eikä risteilyjä.

Muistan nuorena likkana kun olin töissä eräässä koulussa, ruokiksella yksi ope ja toimiston nainen (molemmat naimisissa tahoillaan), lähtivät aina ruokiksella open autolla liikenteeseen ja kun palasivat oli naisen naama aina ihan punainen, miehen parta oli tehnyt tehtävänsä. (Toista päätä en nähnyt, miten punaista mahtoi olla :)  Kaikki sen tiesi, ääneen ei puhuttu - joskus jopa jouduttiin valehtelemaan puolisolle. Se romanssi loppui sitten aikanaan kun toinen lähti muualle töihin.

Nytkin työpaikallani on pari työpaikkaromanssia johtanut avioliittoon. Ei ne romanssit ole alkaneet missään pikkujouluissa vaan jossain työpaikan kylmiössä tai siivouskomerossa.

Enää en jaksa noita seurailla, teen vaan töitäni ja keskityn omiin asioihini.

Vierailija
105/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän AP:n murheen. Hieman outo valinta lähteä pikkujouluihin jossa yövytään! Sopii ehkä sinkuille tai parisuhteeseensa kyllästyneille. Minä en lähtisi todellakaan ja tuskin miehenikään. Mitäköhän tuttavat ja sukulaiset ajattelisi jos kuulisivat. Pikkujoulujen yksi kirjoittamaton sääntö on että yöksi kotiin! Risteilylle voi mennä joskus toistekkin. Puhuppa miehesi kanssa asiasta ja uskoisin että kun asiaa mietitte uudelleen niin pääsette yhteisymmärrykseen

Mitä hiton väliä sillä on meneekö se ukko sinne risteilylle pikkujoulua viettään vai joskus toiste kun ei ole pikkujoulu? Älyvapaa ajattelu  :D

Vierailija
106/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet vaan vetää naisia puoleensa enemmän kun toiset ja riskit vaan suurenee. Markkinatalouden pelisäännöt eli jos miehelläsi on ulkoisesti jotain sellaista tarjota mitä on niukasti muuten liikkeellä riittää sille aina kysyntää on se sitten poikkeava ihon väri, lävistykset, lihakset, tatuoinnit, pitkät hiukset, tietty tyyli esim punkkari jne jotain massasta poikkeavaa. Perusmiehet kauluspaidoissaan saa olla rauhassa tai joutuvat itse tosissaan iskemään naisia ellei ole muuten erityisen komea tai tunnettu. Yleensä heidän vaimot tiedostaa sen myös ja siksi ovat niin peloissaan omasta asemastaan.

Työkaverit yleensä tunnetaan aika hyvin ja voi kokemuksen rintaäänellä sanoa, että ulkonäkö ei silloin paina paljoakaan siihen kuka miellyttää. Kyllä se tuollaisella vapaalla on huumori ja sosiaalisuus. Hyvän tyypin ympärillä kaikki viihtyy vaikka aamuun asti.

Vierailija
107/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet vaan vetää naisia puoleensa enemmän kun toiset ja riskit vaan suurenee. Markkinatalouden pelisäännöt eli jos miehelläsi on ulkoisesti jotain sellaista tarjota mitä on niukasti muuten liikkeellä riittää sille aina kysyntää on se sitten poikkeava ihon väri, lävistykset, lihakset, tatuoinnit, pitkät hiukset, tietty tyyli esim punkkari jne jotain massasta poikkeavaa. Perusmiehet kauluspaidoissaan saa olla rauhassa tai joutuvat itse tosissaan iskemään naisia ellei ole muuten erityisen komea tai tunnettu. Yleensä heidän vaimot tiedostaa sen myös ja siksi ovat niin peloissaan omasta asemastaan.

Työkaverit yleensä tunnetaan aika hyvin ja voi kokemuksen rintaäänellä sanoa, että ulkonäkö ei silloin paina paljoakaan siihen kuka miellyttää. Kyllä se tuollaisella vapaalla on huumori ja sosiaalisuus. Hyvän tyypin ympärillä kaikki viihtyy vaikka aamuun asti.

Jos minä haluaisin pikkujouluristeilyllä pettää en tekisi sitä työkaverin kanssa vaan anonyymisti jonkun tuntemattoman pikkujoulua juhlivan kanssa ja ainoa asia mikä siinä ratkaisisi on ulkonäkö ja fantasiat

Vierailija
108/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä pelkäävät ovat niitä, jotka ovat itse valmiita pettämään tilaisuuden tullen.

Vierailija
109/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vouhotusta tuo ettei äidit voi lähteä. Just olin 3 hyvän ystäväni kanssa päivä Tukholmassa risteilylllä. Ihan siis tässä joulun alla. Ja meillä kaikilla on 2-4 pientä lasta.

Jokaisella mies on ihan yhtä kykeneväinen hoitamaan lapsia kuin äitikin.

Enkä edes osannut ajatella että tässä olis jotain pahaa tai pitäis pettää.

Mies ttaas oli Tallinnassa veljensä polttareissa sekä työkavereiden kanssa tämän syksynä. Ei tullu mieleenkään puuttua noihin. Saatikka kieltää

Vierailija
110/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monasti on tarkoitus olla ihan nätisti risteilyllä, mutta kun se on siellä niin helppoa ja lähes sallittua. Sitä kun käy ottamassa vähän kippoa hytissä, jonkun ratakireen minihameen kanssa ja se istahtaa syliin. Noh, tiedättehän mitä siitä seuraa. Kauniit upaukset unohtuu samantien. Eihän ne vehkeet käyttämällä kulu vaan paranee. 

Vierailija
111/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monasti on tarkoitus olla ihan nätisti risteilyllä, mutta kun se on siellä niin helppoa ja lähes sallittua. Sitä kun käy ottamassa vähän kippoa hytissä, jonkun ratakireen minihameen kanssa ja se istahtaa syliin. Noh, tiedättehän mitä siitä seuraa. Kauniit upaukset unohtuu samantien. Eihän ne vehkeet käyttämällä kulu vaan paranee. 

Se on paha jos typy istuu syliin ja alkaa kovenemaan. Lopputulos tiedetään

Vierailija
112/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku neuvoi lähtemään samalle risteilylle, voi ei ei.

Älä nyt ihmeessä tee itseäsi ja miestäsi naurunalaiseksi.

Kaikista kauheinta on, kun joku työkaverin vaimo tai mies on tunkenut itsensä reissulle, josssa on tarkoitus olla työporukan kesken.

Voi sitä vaivaantumisen, naureskelun ja säälittelyn määrää.

Et voi osallistua työporukan ruokailuun tms.

Olisit sitten siellä yksin sen aikaa kun mies viettäisi soivitusti aikaa muiden kanssa.

Vielä huonompi vaihtoehto olisi, että mies olisi laivalla sinun kanssasi ja pikkujouluporukka sitten ilman miestä omissa porukoissa.

Vierailija
113/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sovitusti, ei soivitusti, vahinkohuuoria tekstinasettelun vuoksi, D D D

Vierailija
114/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei palstan naisenpuutetta valittavat miehet käy risteilyillä pikkujouluaikaan, jos siellä kerran naisia suorastaan istuu syliin?

Vierailija
115/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on paha jos typy istuu syliin ja alkaa kovenemaan. Lopputulos tiedetään

Jos nainen tunkee vieraan miehen syliin istumaan on homma enää viimeistelyä vaille valmis.

Pikkujoulut on aina oma juttunsa ja yhdistettynä hotelli- tai laivayöhön puhutaankin jo kunnon panoiltamista

Vierailija
116/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni oli just firman pikkujouluristeilyllä. Kävin hakee hänet satamasta, heti ku hän näki mut, niin suuteli mua ja sanoi, että oli mukava reissu, mutta oli ollut ikävä mua. Joten nyt lopetat tuollaisen lapsellisuuden ja hankit itsetunnon ja olet iloinen, että mies saa välillä mennä tuulettumaan. Sitä paitsi työporukassa keskustellaan ihan eri asioista vapaa-ajalla ( pikkumaistissa) kuin töissä. Pikkujoulut kasvattavat ryhmähenkeä.

Nyt jaksaa vaimoakin taas rakastaa, kun on välillä saanut vierasta. Ei se sen kummallisempaa ollutkaan.

Vierailija
117/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun läpi ja tein päätöksen että mun mies ei pikkujoululaivalle lähde. Jos menee niin ei tarvitse tulla takaisin.

Se on mun päätös ja muut vapaamieliset saa tehdä kuten haluaa. Olen aina ollut mustasukkainen ja epävarma ja tämä laivahomma menee yli ja kovaa

Vierailija
118/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla suhteessa asiat huonosti jos pettää. En allekirjoita. Känni ja huomionhalu ja tilaisuus riittää joillekin. Ihminen on aika epäluotettava loppupeleissä.

Näin. Nimenomaan tuo kännihän on useimmiten se selitys. Ja ettei siinä tilanteessa ajatellut. Himo otti vallan. Sitten kinutaan takaisin, kun on niin hyvä parisuhde...

Näin.

Mulle yksi tuttavamies avautui, että kyllä joo, on tullut aikaisemmin petettyä, mutta Hei se johtui vain huonosta parisuhteesta. Että jos on suhteessa kaikki hyvin niin ei mies petä. Ja että hänellä on nyt niin hyvä suhde että ei sitä riskeeraa.. Ja seuraavana iltana laitteli parikymppistä neitoa öö. . koska siihen oli mahdollisuus?

Olen nykyään niin kyyninen ihmisten suhteen, että kyllä se nyt vaan on alkoholi ja tilaisuus jotka saa pettämään, ei tarvi yhtään minkään olla suhteessa huonosti. Vaikka olis maailman kiltein kilttimies, niin kyllä sille kelpaa kun tavaraa hierotaan naamaan.

Mutta silti päästän oman mieheni pikkujouluristeilylle, koska eihän me toisiamme omisteta. Toivon, ettei se ainakaan rakastu siellä, ja jos mistään en risteilyn jälkeen huomaa, että melaa on uitettu vieraissa viroissa, en sitä myöskään murehdi.

Vierailija
119/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jos olisikin toisinpäin eli nainen olisi lähdössä hotelliviikonlopuksi tai laivaristeilylle viettämään pikkujouluja? Onko se sitten ihan ok myös?

Miten jollekin tulee edes mieleen, että siinä olisi joku ero? Et taida elää kovin tasa-arvoista elämää.

Vierailija
120/162 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräättekö te rajoittajat myös puolisonne työkuviot? Ei saa olla töissä, johon kuuluu esim. työmatkoja työkavereiden kanssa? Eikä varsinkaan yön yli kestäviä?

Saako harrastaa mitään, mihin liittyisi esim. turnausmatka? Luokkakokoukset tms. on varmasti myös kielletty?

Aidosta mielenkiinnosta kyselen, koska tämä on niin hämmentävää.