Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työkaveri on tyly ja töykeä, niin loukkaako se teitä?

Kristallikissa
25.11.2017 |

Jos siis on osan kaveri, osalle tyly? Entä jos on kaikille töykeä aina aika ajoin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, joka on ilmeisesti yhdelle työkaverilleen antanut vahingossa itsestään tylyn vaikutelman yrittäessään mm. kokeneempana antaa asiallisesti neuvoja, jos on huomannut tämän esim. hoitavan hommansa tavalla, joka aiheuttaa töissä jo turvallisuusriskin tai ylipäätään opastaa tätä itseään lyhyemmän aikaa työpaikassa ollutta siinä oman työnsä ohella. Nyt tyyppi on sitten alkanut valittaa ystävästäni esimiehille, että hän muka kohtelee tätä asiattomasti.

Tunnen tämän hyvän ystäväni monen vuoden ajalta ja tiedän omakohtaisestikin, että välillä hänen neuvomistyylissään on jotain, jonka voi tulkita ikävästi, vaikkei hän mitään pahaa oikeasti tarkoita. Ja palautteen antaminen ja opastaminen, se on aikamoinen taitolaji ja osa meistä (esim. minä) on kauhean herkkähipiäisiä ja ohjeiden vastaanottaminen, saati palaute ja kritiikki, on todella vaikeaa ottaa vastaan loukkaantumatta.

Mitä yritän tällä sanoa, on, että PUHUKAA, jos töissä joku vaikuttaa kohtelevan teitä ikävästi. Kannattaa myös vähän katsoa peiliin ja miettiä omaa käytöstään. Jospa vaikka itse kohteletkin tätä "tylyä" tyyppiä jatkuvasti vielä tylymmin?

Kukaan meistä ei ole täydellinen ja työt sujuvat paremmin, jos lähtökohtaisesti yrittää tulla työkavereiden kanssa toimeen ja kohtelee muita asiallisesti. Ja jos saa ohjeita siinä, miten voi hoitaa työnsä paremmin tai työkaveri huomauttaa sinulle tekemästäsi virheestä, niin kiitä ja koita tehdä työsi paremmin niin koko työyhteisö hyötyy. Kuitenkin parempi, että palaute sanottiin suoraan sinulle, eikä esim. valitettu selän takana esimiehelle, miten paskasti hoidat työsi.

Tää on muuten TODELLA HUVITTAVAA, ja usein myös totta. Se ikävistä ihmisistä valittaja on se työpaikan ikävin kusipää. Samoin kuin äitini. Luuli olevansa mulle hyväkin opin antaja, kun todella pahoinvointia aiheuttavalla tavalla opetti mulle, ettei muille saa olla tyly. Mulle sai itse olla. Hyi vittusaataana.

ap

Vierailija
22/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa kirjoitti:

Jos siis on osan kaveri, osalle tyly? Entä jos on kaikille töykeä aina aika ajoin?

Ei, koska hänelle voi olla töykeä takaisin. Minua haittaa se että asiakkaat ovat tylyjä ja töykeitä, koska heille ei voi olla takaisin, vaikka kyllä tekisi mieli. Hammasta purren ja otsasuoni salaa pullottaen pitää vain olla ystävällinen ja ymmärtäväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa napakasti ja kovaan ääneen sanoa että koittaa käyttäytyä. Jos ei sana tehoa kolmannen kerran jälkeen niin sitten hakkaat nyrkeillä pään jauhelihaksi.

Vierailija
24/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on noloa ankeuttajalle itselleen, ellei osaa käyttäytyä eikä omaa itsehillintää ja ammattitaitoa. Osa ammattitaitoa on se, että osaa hoitaa asiat professionaalisti - ei toisia loukkaamalla tai tiuskimalla.

En yleensä ota itseeni, vaan lähinnä säälin tuollaisia, koska hänellä itsellään on jostain syystä vaikeaa. Jatkossa sitten lähinnä välttelen, jotta saan paiskia ammattimaisesti hommia sellaisten kanssa, joiden kanssa on hyvä henki.

Vierailija
25/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on noloa ankeuttajalle itselleen, ellei osaa käyttäytyä eikä omaa itsehillintää ja ammattitaitoa. Osa ammattitaitoa on se, että osaa hoitaa asiat professionaalisti - ei toisia loukkaamalla tai tiuskimalla.

En yleensä ota itseeni, vaan lähinnä säälin tuollaisia, koska hänellä itsellään on jostain syystä vaikeaa. Jatkossa sitten lähinnä välttelen, jotta saan paiskia ammattimaisesti hommia sellaisten kanssa, joiden kanssa on hyvä henki.

Mutta huomaathan, ettei kaikkia vastaajia tällainen tyly käytös loukkaa. Vika on siis itsessäsi, jos et osaa laittaa sitä sille kuuluvaan asemaan. Et voi olettaa muiden elävän täällä vain sinua varten.

ap

Vierailija
26/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kai tuollainen "tyly ylimielinen neuvoja" kun eräs uusi muija tuntui kovin ottavan itseensä eikä huolinut neuvojani. Halusi kuulemma tehdä ja oppia itse ja siinäpä sitten värkkäsi päivän sen jutun kanssa jonka olisin näyttänyt 5 minuutissa kun annoin pitää tunkkinsa.

Vierailija
27/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ihmisillä on yleensä syynsä käytökselleen.

Vierailija
28/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että oksettaa nää muita noloiksi syyttäjät. Sulla ei varmaan ole munaa yhtään mihinkään, kaikki on vaan aina niin noloa?

ap

Vierailija
29/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli syy mikä, niin ei sitä tarvitse sellaisiin ihmisiin purkaa, joilla ei ole mitään tekemistä sen syyn/ongelman kanssa.

Vierailija
30/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli syy mikä, niin ei sitä tarvitse sellaisiin ihmisiin purkaa, joilla ei ole mitään tekemistä sen syyn/ongelman kanssa.

Eihän sitä puretakaan, voihan sitä olla tyly ilman, että se on just sulle osoitettu, nynnerö.

Vierailija
31/46 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin purat heti takaisin muihin nynnyytesi vihoitteluna, etkä osaa puhua suoraan, mistä puristaa, jos sulle ollaan tylyjä.

Vierailija
32/46 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa kirjoitti:

En ehkä loukkaannut mutta ihmettelen, jos on valikoivasti tyly, itse yritän olla kaikille mukava töissä kun työkavereita on pakko sietää. Jos on kaikille tyly, ajattelen että se on vain tyypin luonne, enkä mieti asiaa sen enempää.

Vierailija
33/46 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmisten aiheeton tyly käytös loukkaa ja varsinkin jos työkaveri on aikaisemmin ollut ihana ja kultainen. Itse koin hiljattain vastaavan tilanteen jossa sain ihanimmalta työkaveriltani kiitokseksi auttamisesta sen sortin nöyryytys-vihapuhetta niskaani sosiaalitiloissa.. Häkellyin niin kovin etten edes kyennyt puolustautumaan itse hetkessä. En olisi ikinä uskonut että hän olisi minulle niin tyly ilman hyvää syytä..! Hetken kuluttua sain itseni koottua ja tein hänelle selväksi kahden kesken että hän ei tule enää jatkossa kaatamaan omia ongelmiaan niskaani. Raukkamaisesti hän yritti vielä vierittää syyn muiden työkavereiden viaksi..??

Minä luovun ihmisistä jotka ovat minulle ilkeitä ja näin kävi myös hänenkin kohdallaan. Ketään ei saa alkaa käyttämään kynnysmattona. Itse olin häntä kohtaan aina reilu ja ystävällinen mutta hän halusi olla minulle paha. Hän menetti ystävän, en minä.

Vierailija
34/46 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei loukkaa,jos on tyly,tai on huono päivä. Mutta katteettomat lausahdukset,kuten' sinäkö et ole ensi kuun alusta enää käytettävissä'.

Minkä näille pakkohauille voi? Eihän haettu,ole vielä mitään saatu. Ja kyllä asiasta aikanaan jos tärppo käy,keetoo ihan esimiehelle,eikä työkaverille.

Vierailija
35/46 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedán mistá johtuu, ei oo saanut, huvittaa láhinná.

Vierailija
36/46 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä loukkaa on väärä tunne . Tulee lähinnä sellainen epämiellyttävä olo , ei ole enää kiva tehdä töitä . Useassa työpaikassa töissä olleena huomannut , että " tyhjät kattilat kolisee eniten" , eli ne joilla oikeasti ei sitä painetta töissä hirveästi ole , ne " räjähtävät " useimmin . Itsehillintä kun ihmiseltä puuttuu , tulee kaikki sellaisenaan ulos . 

Vierailija
37/46 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollaiset välit lähimmän työparin kanssa. Hän puhuu muille ystävällisesti ja minulle tiuskimalla. Itse tulen yleensä toimeen kaikkien kanssa, niin lähinnä ihmetyttää. Loukkaa kyllä myös, mutta jotenkin näen tuon käytöksen kyllä enemmän puutteena hänen ominaisuuksissaan kuin omissani.

Vierailija
38/46 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyly ja töykeä käytös loukkaa aina riippumatta tilanteesta. Toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän.

Vierailija
39/46 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, joka on ilmeisesti yhdelle työkaverilleen antanut vahingossa itsestään tylyn vaikutelman yrittäessään mm. kokeneempana antaa asiallisesti neuvoja, jos on huomannut tämän esim. hoitavan hommansa tavalla, joka aiheuttaa töissä jo turvallisuusriskin tai ylipäätään opastaa tätä itseään lyhyemmän aikaa työpaikassa ollutta siinä oman työnsä ohella. Nyt tyyppi on sitten alkanut valittaa ystävästäni esimiehille, että hän muka kohtelee tätä asiattomasti.

Tunnen tämän hyvän ystäväni monen vuoden ajalta ja tiedän omakohtaisestikin, että välillä hänen neuvomistyylissään on jotain, jonka voi tulkita ikävästi, vaikkei hän mitään pahaa oikeasti tarkoita. Ja palautteen antaminen ja opastaminen, se on aikamoinen taitolaji ja osa meistä (esim. minä) on kauhean herkkähipiäisiä ja ohjeiden vastaanottaminen, saati palaute ja kritiikki, on todella vaikeaa ottaa vastaan

Niin no me kaikki tiedämme kuitenkin että olet jo vuosia piinannut äitiäsi noilla syytöksillä, että ehkä voisit jo antaa hänen olla. Eiköhän hän ole jo rangaistuksensa saanut.

Vierailija
40/46 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä työpaikassa on pahimman luokan päällepäsmäri. Ollut ennen johtaja-asemassa edellisessä työssä. Valitettavasti se johtajuus näkyy siinä, että määräilee muita ja kaikki pitäis tehdä kuten hän on hyväksi havainnut. Ei ymmärrä sitä, että jokaisella on omat tapansa hoitaa ne työt. Ja välillä lirkuttelee ja lässyttää asiakkaille. Kyllä tekisi mieli vähän ravistella, mutta yleensä olen pitänyt naaman peruslukemilla ja potkinut kotona puita. Puhuu jokaisesta naisesta sanalla Muija. On siis myös itse sellainen. Kaksnaamainen. Sori vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi