Miksi naiset arvostelevat toisensa vanhenemista?
Kai tätä miehet tekee, mutta tämä palsta on hyvä esimerkki siitä, että naiset ovat aivan yhtä pahoja, ellei pahempia toisensa kyttääjiä. Täällä on monesti keskusteluja, joissa arvostellaan julkkiksen rypyt, kroppa ja selluliitti. Varsinkin rypyt tuntuvat olevan kauhistus. Av-mammalla itsellään on vielä viisikymppisenäkin iho kuin vauvan pylly ja häntä luullaan aina 20 vuotta nuoremmaksi.
Mikä ihme saa naiset arvostelemaan niin kovalla kädellä? Miksi vanhenemisesta on tehty niin kauheaa? Eräässäkin keskustelussa eräs mamma kirjoitti, miten on niin kamalat ilmerypyt erään kuvan naisella, vaikka on vasta kolmikymppinen. Hemmetti vie, kai ihmisen pitää saada ilmehtiä kasvoillaan! Ja ne rypyt ilmaantuvat jossain vaiheessa kaikille. Minua oksettaa ja pelottaa ajatus, että jossain vaiheessa enemmän sääntö kuin poikkeus, että naamassa on täyteaineita ryppyjen estämiseksi.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ja juu, otsikkoon tuli virhe. Pitäisi lukea toistensa.
Nyt tässä ketjussa ei ole mitään pointtia, kun kerkesit jo itse haukkua otsikkosi :)
Sellaiset jotka eivät näe omaa ikääntymistään? Haluamalla haluavat löytää vihaamastaan naisesta jotain pahaa sanottavaa mutta unohtavat etteivät ole sen täydellisempiä.
Ikivanha strategia, hajoita ja hallitse. Kun pistää rotat puremaan toisiaan, ne eivät kiinnitä huomiota isompiin ongelmiin. Ulkonäköpaineet ovat helppo keino kontrolloida erityisesti nuoria, hieman epävarmoja ihmisiä. Ihminen, jolla on vankkumaton itsetunto, on paljo vaikeampi hallita, sillä sellainen saattaa tehdä, kuten itse tahtoo eikä sosiaalisten paineiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tässä ketjussa ei ole mitään pointtia, kun kerkesit jo itse haukkua otsikkosi :)
Ajattelin, että ensimmäiset 50 kommenttia koskee kuitenkin otsikkoa, joten halusin välttää sen. :D
Alentamalla toisen, nainen luulee ylentävänsä itsensä. Mutta oikeesti näillä arvostelijoilla on vaan huono itsetunto. T: 51v.
En minä ainakaan mollaa kenekään ulkonäköä... Mutta:
Olen itse viiskymppinen ja todella naurattaa nämä "luultiin kolmikymppiseksi" -jutut.
Voihan ihminen olla tietysti sokea ja täysin arvostelukyvytön. Mutta se nuorekkainkin viisikymppinen ei voi näyttää vanhimmankaan näköiseltä kolmikymppiseltä.
Eli mistä kumpuaa tämä käsittämätön valheellisuus? Miski luuloittelette jotain noin järjetöntä. Ettekö itse erota esim. 20-vuotiasta 40-vuotiaasta?
Erotatte varmasti, näin ollen varmaan jokainen erottaa 30- ja 50-vuotiaan toisistaan.