Onko täällä muita, jotka eivät aio jatkossa mennä palkka töihin. Minä lopetin juuri urani.
sanonpa vaan, etten koskaan viihtynyt työmaalla kymmenien ja satojen ihmisten seassa ja itku kurkussa, pikku stressi koko ajan rinnassa olin. En oikeasti ole sosiaalinen tyyppi. Nyt riitti mulle. Talo on maksettu ja olen käytännössä velaton. Ajokortin ja autonkin sain hommattua juuri ennen tämän säälittävän urani loppua. Loppu elämä mennään sitten päivärahoilla ja pienillä osingoilla. Onneksi olen sitä sorttia että tyydyn vähempääkin. Ei ole upeita harrastuksia ja ulkomaanmatkoja tiedossa. Ihminen oppii nauttimaan pikku asioista.
Kommentit (72)
Tein muutama vuosi sitten 35-vuotiaana saman ratkaisun samalla kun päätimme tehdä toisen lapsen heti ensimmäisen perään. Asuntolaina oli jo maksettu, samoin molempien sinkkuaikojen asuntolainat ja asunnot meillä sijoitusasuntoina, miehellä melko varma, vakituinen työpaikka ja yli keskituloinen. Mies perinyt isovanhemmiltaan osakkeita ja minäkin olin niihin lapsesta asti säästänyt ja laittanut vuokratuloni. Meillä yhteensä osakevarallisuutta muutama satatuhatta euroa tätä nykyä. Lisäksi tulemme molemmat perimään yrittäjävanhemmiltamme lisää osakkeita, rahastoja, sijoitusasuntoja ja metsää perinnöt, perintöveroihin pitää tietysti varautua. Molempien vanhemmat maksaneet pienet yel-maksut ja sijoittaneet omin päin. Teen edelleen freelancerina töitä parina päivänä viikossa, tein lähes koko äitiysloman ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois ok jos et nostais päivärahoja. Nyt oot luuseri, yks näistä elämäntapatyöttömistä joita joudun elättämään verorahoilla joita maksan melkein 20000 vuodessa
Luuseri? No, en ainakaan velkainen. En ole tilivelvollinen elämästäni sinulle. Tässä se onkin perusongelma työpaikoillakin. Ihan kuin tosiaan olisi tilivelvollisuus kaikista omista valinnoista.
AP
Luuseri, kyllä. Jäit muiden elätettäväksi. Olet sä työttömänä tilivelvollinen tavallasi meille jotka sun elämän maksaa. Tämä sama perusongelma ei voi olla TYÖpaikoilla :D
Tosi paljon löytyy näköjään ap.n kaltaisia tältä sivustolta.
Silloin kun minulla oli 2 lasta, iso talo, koira, piha ja harrastukset, olisin halunnut olla kotona. Joskus otinkin virkavapaata kuukaudeksi. Ruuhkavuosien aikana pitäisi olla mahdollisuus ottaa rennommin, töiden jälkeen kun on ihan naatti, äidillä yleensä se työpäivä vasta alkaa.
Nyt on lapset opiskelemassa muualla ja olen eronnut. En tosiaankaan halua jäädä töistä. Mitä hittoa himassa seiniä tuijottelisin? Minulla on 150 kivaa työkaveria ja mielekäs duuni, ja nyt sitä jaksaa tehdä. Ja teen sitä vielä 16v ennenkuin joudun eläkkeelle.
Sanoisin että perheellisille 30-40v äideille suon kaikki työttömyyskorvaukset ja muut tuet, koska työmäärä on valtava ja pitäisi vielä itse olla urheilullinen. Jäätte vaan kotiin jos voitte.
Sitten kun asutte yksin, kaipaatte työyhteisöä ja työt ei lopu.
Minä tekisin kyllä töitä, mutta kun kukaan ei huoli. T.55v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois ok jos et nostais päivärahoja. Nyt oot luuseri, yks näistä elämäntapatyöttömistä joita joudun elättämään verorahoilla joita maksan melkein 20000 vuodessa
Luuseri? No, en ainakaan velkainen. En ole tilivelvollinen elämästäni sinulle. Tässä se onkin perusongelma työpaikoillakin. Ihan kuin tosiaan olisi tilivelvollisuus kaikista omista valinnoista.
AP
Luuseri, kyllä. Jäit muiden elätettäväksi. Olet sä työttömänä tilivelvollinen tavallasi meille jotka sun elämän maksaa. Tämä sama perusongelma ei voi olla TYÖpaikoilla :D
AP:n paikalle varmaankin palkataan joku työhaluinen. Työttömien määrä pysyy siis samana, ei lisäänny.
Muuten ihan hyvä, ap, mutta elät meidän muiden kukkarolla, kun nostat ansiosidonnaista päivärahaa.
Sinun kaltaisesi tyypit tuhoavat yhteiskuntamme.
Voi sitä selitellä että työelämä ei ole teistä varten, kiusataan ja on stressiä ja kaikki inhottavaa. Fakta on se että olette laiskoja: aika harva käy töissä koska se on niin ihanaa vaan koska niin pitää tehdä, haluaa rahaa ja ansaita sen itse.
Ap, mitäs sitten jos joudut töihin tai karenssiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Aion kuitata joka pennin, minkä olen maksanutkin ja kaikki ne tuet joihin minulla on OIKEUS. Jonkun kateellisen marina ei kiinnosta. Ymmärrätkö
Ap
Lopetin työnteon 37-vuotiaana muutettuamme pois Suomesta. Keskityin perhe-elämään ja omiin harrastuksiini. Taloudellinen tulevaisuus turvattu. Olen onnellinen, tyytyväinen ja stressitön.
Mä taas olen päättänyt tehdä mun lapset nelikymppisenä, kun en sitä vakivirkaa koskaan saanut, vain pätkää ja puolikasta pätkää kuukaudesta ja vuodesta toiseen. On akateeminen koulutus, työkokemusta, oma asunto, auto ja tietty vakaus ja mielenrauha, jota työ ei tuonut.
Lisääntyyhän ne maahanmuuttajatkin, vaikkei niillä ole yhtään mitään, hyvä jos lukutaito. Miksi en siis minä - n.10 vuoden työuran tehnyt maisteri?
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se johtuu, että naisia on niin vähän yritysten johtoportaissa?
Miksi vaivautua, kun voi ottaa rikkaan miehen, joka on yrityksen johtoportaassa ja sitten voi vain laiskotella kotona ja nalkuttaa kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan hyvä, ap, mutta elät meidän muiden kukkarolla, kun nostat ansiosidonnaista päivärahaa.
Sinun kaltaisesi tyypit tuhoavat yhteiskuntamme.
Surullista, että ajattelette näin minusta.
No onneksi meillä on tuhannet turvapaikanhakijat korjaamassa tilannettanne.
Pelastaa teidät niiltä kauheuksilta, mitä minun valinnat ovat teille aiheuttaneet.
Mä kyllä pärjään aivan hyvin täällä pöpelikössä omissa oloissani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Aion kuitata joka pennin, minkä olen maksanutkin ja kaikki ne tuet joihin minulla on OIKEUS. Jonkun kateellisen marina ei kiinnosta. Ymmärrätkö
Ap
Meidän työssäkäyvien tehtävä on auttaa niitä jotka eivät voi käydä töissä, ei jossain vaiheessa kuitata takaisin sitä mitä itse olemme maksaneet. Olet varmaan jo käyttänyt yhteiskunnan muita palveluja, kouluja, sotea jne.
Mutta minä en sinun päätäsi käännä täällä tai muuallakaan, joten hyvää jatkoa ja nauti vapaasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ap
Meidän työssäkäyvien tehtävä on auttaa niitä jotka eivät voi käydä töissä, ei jossain vaiheessa kuitata takaisin sitä mitä itse olemme maksaneet. Olet varmaan jo käyttänyt yhteiskunnan muita palveluja, kouluja, sotea jne.
Mutta minä en sinun päätäsi käännä täällä tai muuallakaan, joten hyvää jatkoa ja nauti vapaasta!
Minä en jaksa olla noin hyvätahtoinen tässä kovassa maailmassa.
Aika harvassa on hyvät työpaikat. Varmasti jos suomalaiset työnantajat (varsinkin julkisella sektorilla) millään tavalla osoittaisivat arvostavansa työntekijöitä (enkä tarkoita tällä mitään valtavaa palkkaa) eikä työpaikoilla olisi kauhean nihkeä ja ahdistava tunnelma, aika moni olisi työssään onnellinen, tuottava ja säteilisi hyvää oloa koko yhteiskuntaan.
Harmi vaan, että hyviä työpaikkoja ei ole kovin paljon. Jo Ruotsissa työantajat tarjoavat loistavia etuja, vapauksia ja hyvää mieltä, eikä varmasti taloudella sen takia mene ainakaan huonommin.
Ei nappaa enää. Koulut käyty, töissä on oltu, koska olen velaton ja vähään tottunut, niin ei teetä ongelmaa. Muutan vuokralle vanhempien omistamaan rintamiestaloon maalle. Vuokrat kelan asumistuen maksimiin ja näillä reppaan kämppää ja vanhempani vähentävät tarvikkeet kuluina vuokratuloista. Valtio (kela) siis maksaa talon remontin, talon jonka tulen perimään siis omaani remppaan.
Pimeätä työvoimaa on tarjolla yllin kyllin, jos en itse osaa, sähkäriä, putkimiestä, muuraria, konemiehiä jne.
Ajattelin ajaa taksikortin ja tehdä talvisin pimeää keikkaa parille kylän taksimiehelle aikani kuluksi. Katsotaan.
AP