Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, jotka eivät aio jatkossa mennä palkka töihin. Minä lopetin juuri urani.

Vierailija
23.11.2017 |

sanonpa vaan, etten koskaan viihtynyt työmaalla kymmenien ja satojen ihmisten seassa ja itku kurkussa, pikku stressi koko ajan rinnassa olin. En oikeasti ole sosiaalinen tyyppi. Nyt riitti mulle. Talo on maksettu ja olen käytännössä velaton. Ajokortin ja autonkin sain hommattua juuri ennen tämän säälittävän urani loppua. Loppu elämä mennään sitten päivärahoilla ja pienillä osingoilla. Onneksi olen sitä sorttia että tyydyn vähempääkin. Ei ole upeita harrastuksia ja ulkomaanmatkoja tiedossa. Ihminen oppii nauttimaan pikku asioista.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta :)

Vierailija
2/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla oli  työpaikka, muttei mitään uraa. so?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ok jos et nostais päivärahoja. Nyt oot luuseri, yks näistä elämäntapatyöttömistä joita joudun elättämään verorahoilla joita maksan melkein 20000 vuodessa

Vierailija
4/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tekemässä saman aloituksen. Otin loparit kesällä työstä jossa olin kiusattu ja olen tullut siihen tulokseen etten vain sovellu työelämään joka on kovia ja kyynerpäätaktiikkaa käyttäviä varten. Minulla on sama tilanne kuin ap:lla eli olen velaton ja on paljon säästöjäkin. Toisaalta voin kuvitella jotain pientä hommaa mitä voi tehdä kotoa käsin mutta mitä se voisi olla?

Vierailija
5/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanonpa vaan, etten koskaan viihtynyt työmaalla kymmenien ja satojen ihmisten seassa ja itku kurkussa, pikku stressi koko ajan rinnassa olin. En oikeasti ole sosiaalinen tyyppi. Nyt riitti mulle. Talo on maksettu ja olen käytännössä velaton. Ajokortin ja autonkin sain hommattua juuri ennen tämän säälittävän urani loppua. Loppu elämä mennään sitten päivärahoilla ja pienillä osingoilla. Onneksi olen sitä sorttia että tyydyn vähempääkin. Ei ole upeita harrastuksia ja ulkomaanmatkoja tiedossa. Ihminen oppii nauttimaan pikku asioista.

Voih, miten hyvin ymmärränkään sinua - Halit sulle Vantaalta. <3 <3 

Vierailija
6/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuskinpa työnantajakaan mitään menetti, koska et osaa kirjoittaa palkkatyötä yhteen.

Vierailija
7/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap olet?

Vierailija
8/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois ok jos et nostais päivärahoja. Nyt oot luuseri, yks näistä elämäntapatyöttömistä joita joudun elättämään verorahoilla joita maksan melkein 20000 vuodessa

Ei se oikeasti vaikuta sun veroihisi.

Vierailija
9/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon osinkoja saat vuodessa?

Vierailija
10/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla oli  työpaikka, muttei mitään uraa. so?

olet uraputkessa >>>

Almatyöläinen.

Vierailija
11/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei vaan ole niin vahvaa tekoa, kuin sinä ole siitä kiitollinen...

Vierailija
12/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän kiivaasti että voisin pian heittäytyä työelämästä pois. Voivat rystyset verissä kilpailla mun "huipputyöpaikasta".

Vierailija
13/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän kiivaasti että voisin pian heittäytyä työelämästä pois. Voivat rystyset verissä kilpailla mun "huipputyöpaikasta".

Tämä ketju on mielenkiintoinen, suomalainen työelämä nyt vaan on p*rseestä ei siit sen enempää tulkitkoon kukin miten haluaa. Sulta kysyn kuinka paljon säästöjä havittelet jotta voit jäädä pois kokonaan ja onko velaton omistusasunto jne?

Vierailija
14/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet että ne päivärahat maksetaan?

Vierailija
15/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainakin aluksi saan ansiosidonnaista. Sitähän työttömyysmaksua olen maksanut joka tilistä, joka oli aika paljon.

Ap

Vierailija
16/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan perintöä, että voin sen jälkeen laskea, voinko tehdä saman kuin ap. Tosin tällä hetkellä työnteko taas maistuu aika siedettävälle, varsinkin kun siitä saa tietenkin rahaa. Yhdessä omaisuuden kanssa saa leveämmän leivän, kuin työmarkkinoiden ulkopuolella. Itselle saattaisi tulla myös ongelmaksi vältellä työtä, kun menin valitsemaan ihan hyvintyöllistän alan heikkouttani ;)

Vierailija
17/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap huhuu, vastaatko kysymyksiin?

Vierailija
18/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainakin aluksi saan ansiosidonnaista. Sitähän työttömyysmaksua olen maksanut joka tilistä, joka oli aika paljon.

Ap

Olen käsittänyt, että siihenkin pohjaosa tulee valtiolta. Sinänsä se ei vaikuta meidän muiden veroihin, mitä yksi ap tekee.

Vierailija
19/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan perintöä, että voin sen jälkeen laskea, voinko tehdä saman kuin ap. Tosin tällä hetkellä työnteko taas maistuu aika siedettävälle, varsinkin kun siitä saa tietenkin rahaa. Yhdessä omaisuuden kanssa saa leveämmän leivän, kuin työmarkkinoiden ulkopuolella. Itselle saattaisi tulla myös ongelmaksi vältellä työtä, kun menin valitsemaan ihan hyvintyöllistän alan heikkouttani ;)

Minkä ikäinen olet ja kuinka suuren perinnön tulet saamaa ?

Vierailija
20/72 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman päätöksen. 35-vuotiaana, ei-suurituloisena ja ei-varakkaana. No...osittain, kokonaan työttömäksi ei ollut mahdollisuutta heittäytyä. En enää kyennut huijaamaan itseäni uskomaan firman "arvoihin" eli Meidän Yritys-konsulttimoskaan jota ura-ihmiset linkkaavat somekanavilleen.

Teen yrittäjänä töitä alle 2 päivää/viikko. Käytännössä minulla on pari hommaa joilla tienaa hyvin, lopuista luovuin. Kokonaisansiot on luokkaa 1 000 eur/kk/netto. 5 päivän työviikolla ansiot tuplaantuisivat, mutta työaika triplaantuisi ja stressi kymmenkertaistuisi.

Loppuajan kulutan retkeilyyn, videoiden tekemiseen youtube-kanavalleni ja itseni kehittämiseen mm. kirjoja lukemalla, kuntoilemalla ja meditoimalla. 

Asun yksin ja aion asua vastakin, ellei nyt sitten satu löytymään yksisarvista eli naista joka ei edellytä mieheltä "elämässä eteenpäin menemistä" (eli materian / statuksen tavoittelemista, oli se sitten isompi asunto, hienommat lomamatkat, ylennys tai firman kasvattaminen).

Korkeampi elintaso ei toisi minulle mitään lisäarvoa, olisi järjetöntä säästää jotain sellaista varten mitä voin tehdä nytkin jos vain aikaa riittää.