Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua tulla baarin jälkeen yöksi kotiin

Baarileski
23.11.2017 |

Mitä olette mieltä tällaisesta tilanteesta. Ollaan oltu naimisissa viisi vuotta ja meillä on kaksi lasta. Suhteessa menee periaatteessa ihan hyvin, mutta intohimo on kyllä jo vuosia sitten laimentunut ja suhde arkipäivistynyt. Nyt mies on ilmoittanut menevänsä työpaikan juhlien jälkeen hotelliin yöksi. Syyksi ilmoittaa mm. pitkät taksijonot. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että juhlista tullaan ilman muuta yöksi kotiin, ja olen suoraan sanottuna hieman järkyttynyt että mies edes ehdottaa tuollaista. Nyt asiasta on hirveä riita ja minä olen kuulemma vainoharhainen ja mustasukkainen.

En varsinaisesti edes epäile pettämistä, mutta hotelliin meno baari-illan jälkeen on minusta yleisellä tasolla epäilyttävää, ja minusta parisuhteessa ei pidä testata kumppanin luottamusta tarpeettomasti. Ei kyse ole siitä pettääkö, vaan siitä ettei tuo ole minusta kumppanistaan välittävän ja häntä kunnioittavan ihmisen käytöstä. Tai jos ihan suoraan puhutaan, niin en alunperin epäillyt uskottomuutta, mutta väkisinhän sitä arvioi tilannetta uudelleen nyt kun asiasta on noussut näin hirveä haloo eikä mies suostu millään antamaan periksi. Jotenkin tuntuu, että voiko olla puhtaat jauhot pussissa jos se hotelliin pääsy on niin tärkeää että sen eteen jaksaa riidellä päivätolkulla.

Mitä olette mieltä?

Kommentit (248)

Vierailija
41/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri menee hotelliin yöksi työpaikan pikkujoulujen jälkeen juurikin taksijonon takia. Ei ole koskaan pettänyt miestään. 

Vierailija
42/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

selunttu kirjoitti:

Miehesi ajatukset:

"En todellakaan petä vaimoani"

"Onpa kivat juhlat"

"Onpa viettelevä lunttu"

"Onpa hotellihuone varattuna"

"Eipä vaimo saa tietää"

"jospa ihan vähän nussin vierasta"

Tämä on niin totta ja tätä puolta olen tähän vähän hakenutkin. Vaikka ei aikoisi pettää, niin onhan se selvää että tuolla järjestelyllä humalainen mielijohde olisi helpompi toteuttaa, ja suhdettaan kunnioittava ihminen ei minusta ehdoin tahdoin hakeudu sellaiseen tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarileski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa paikassa miehesi on töissä, millaista porukkaa työkavereihin kuuluu? Onko tuo hotelliyö kustannettu työpaikan puolesta vai onko valmis maksamaan sen itse? 

Perus toimistotyö, en tunne työkavereita mutta käsittääkseni aika tasaisesti molempia sukupuolia. Maksaa itse.

Tuo, että haluaa maksaa itse hotellin että voi jäädä sinne yöksi sen sijaan että tulisi kotiin, kuulostaa oudolta. Jostakin ymmärsin, ettei ole ennen näin tehnyt? Ja sulle on siis ihan ok, että mies tulee humalassa kotiin nukkumaan ja on seuraavana päivänä krapulainen, teillä ei ole ollut aiemmin riitaa asiasta? Tarkoitan siis sitä, että jos se olisi joskus ollut sinulle ongelma, vaikkapa viime kerralla kun tuli humalassa kotiin, niin hän siksikin saattaisi ajatella haluavansa selvittää päänsä muualla ja sitten vasta tulla kotiin. 

Vierailija
44/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut nuo hotelliyöt käytössä puolin ja toisin, toki lähinnä siksi että taksimatkalle tulee jo sen hotelliyön verran hintaa jos stadissa käy. Meille toimii oikein hyvin: ei herää lapset ja kumppani eikä hauku koirat kun könyää aamuyöstä kotiin ja toisaalta juhlija voi nukkua pitkään ilman häiriöitä (joita lapsiperheessä aamuisin yleensä tulee) ja nautiskella aamiaisesta kaikessa rauhassa. Eikä tarvitse lasten katsella juopunutta / krapulaista aamulla, tosin ei kyllä kumpikaan ole vuosikausiin juonut niin paljon että olisi kovin juovuksissa ollut tai kummoista krapulaa hankkinut.

Itse oikeastaa melkein odotan niitä hotelliaamuja enemmän kuin varsinaista juhlimista kun saa kerrankin olla hetken ihan itsekseen kaikessa rauhassa ja viimeksi olinkin hotellilla jo reilusti ennen puolta yötä kun käytiin kaverin kanssa teatterin jälkeen vain yhdellä.

Vierailija
45/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän toi nyt kuulostaa vähän epäilyttävältä. Eikä ole edes pitkä matka kotiin ja jos todella haluaisi tulla kotiin yöksi oman naisen kainaloon, ei se taksijonokaan ole paha. Haiskahtaa, valitettavasti. Mutta tosiaan, varaatte sen hotellihuoneen ja ap menet itse sinne myös yöksi. Tai sitten jos mahdollisuus itse hakea mies kotiin tai saada kyyti kotiin joltain tutulta, sitten esim niin. Mitä mies sanoo tuohon, jos ehdotat että itse tulisit myös hotelliin, tai jos hakisit hänet? Jos empii ja keksii tekosyitä niin ihan selvää, että aikomus pettää

Vierailija
46/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri menee hotelliin yöksi työpaikan pikkujoulujen jälkeen juurikin taksijonon takia. Ei ole koskaan pettänyt miestään. 

Eikös takseja voi varata etukäteen? Ja ainahan sen taksin voi tilata vielä ollessaan baarissa, kun tietää suurinpiirtein koska on lähdössä. Kysyy vaan arviota ajasta ja lähtee taksitolpalle vasta sitten, kun ajankohta on lähempänä ettei paleltua tarvitse. Tai sitten tilaa taksin sellaiseen paikkaan, missä ei ole kamalat jonot. 

Vierailija
47/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Tämä on itse asiassa aika kiinnostava pulma. Tavallaanhan sitä tosi mielellään sanoisi, että hei, ota vain ihmeessä hotellihuone, niin saat kömpiä rauhassa nukkumaan sinne ja nukkua aamullakin pitkään.

Sitten taas toisaalta tilanne toki herättää kuitenkin ihmetystä ja kysymyksiä siitä, onko hotellihuoneidean takana nyt kuitenkin jotakin muutakin kuin vain vilpitön halu mönkiä rauhassa nukkumaan bileiden jälkeen - yksin... Asiassa on vielä sekin puoli, että vaikka puoliso ei lähtökohtaisesti suunnittelisi hotellihuonejatkoja eroottisesti kiinnostavan työkaverinsa kanssa, tarjolla oleva hotellihuone voi helpommin johtaa tuohon, jos on humalassa.

Minä ratkaisisin tämän varmaankin yhdellä kahdesta tavasta. Jos olisin iloisen luottavainen miestäni kohtaan, ehdottaisin, että otetaan lapsille hoitaja, ja minä tulen sinne hotellihuoneelle odottelemaan, ja voimme käydä seuraavana aamuna yhdessä aamiaisella ja nauttia rauhallisesta aamusta kaksin. Sitten jos kaikki näyttäisi jotenkin järkevältä, voisin miettiä, että ehkä hotellikäytännön voisi ottaa käyttöön myöhemmin muutenkin.

Jos taas epäilisin jotakin ikävämpää, tekisin vain niin, että kysyisin, mihin hotelliin mies on menossa, ja menisin sinne odottamaan kertomatta asiasta miehelle. Se olisi tilanteeseen selvyys - kuitenkin tavalla, joka olisi ainoastaan positiivinen, jos miehellä olisi puhtaat jauhot pussissa. Oma rakas hotellilla odottamassa olisi mukava yllätys, jos ajatus ei olisi ollut muualla kuin hänessä.

Siinä vaiheessa kun asiasta on ensin jo riidelty päivätolkulla niin tuo tuntuisi kyllä mukavan yllätyksen sijaan lähinnä mustasukkaiselta vainoamiselta ja äärimmäiseltä epäluottamuksen osoitukselta.

Joo, olen kyllä samaa mieltä. Eikä mokoma kyttääminen olisi yhtään tapaistani. Jos luottamus olisi niin rikki, että pitää hankkia lastenhoitaja päästäkseen kyttäämään toisen pikkujoulunviettoa, niin nostaisin jo kytkintä.

Vierailija
48/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut nuo hotelliyöt käytössä puolin ja toisin, toki lähinnä siksi että taksimatkalle tulee jo sen hotelliyön verran hintaa jos stadissa käy. Meille toimii oikein hyvin: ei herää lapset ja kumppani eikä hauku koirat kun könyää aamuyöstä kotiin ja toisaalta juhlija voi nukkua pitkään ilman häiriöitä (joita lapsiperheessä aamuisin yleensä tulee) ja nautiskella aamiaisesta kaikessa rauhassa. Eikä tarvitse lasten katsella juopunutta / krapulaista aamulla, tosin ei kyllä kumpikaan ole vuosikausiin juonut niin paljon että olisi kovin juovuksissa ollut tai kummoista krapulaa hankkinut.

Itse oikeastaa melkein odotan niitä hotelliaamuja enemmän kuin varsinaista juhlimista kun saa kerrankin olla hetken ihan itsekseen kaikessa rauhassa ja viimeksi olinkin hotellilla jo reilusti ennen puolta yötä kun käytiin kaverin kanssa teatterin jälkeen vain yhdellä.

Ymmärrän, ja ehkä tämä toimii teillä. Käsittääkseni AP:n tapauksessa näin ei ole ennen toimittu jonka vuoksi herättää epäilyjä ja hermostumista, ihan syystäkin. 

Vierailija
49/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla herää kysymys, millaisissa parisuhteessa te oikein elätte, jos pelkkä yö hotellissa aiheuttaa noin paljon mielipahaa ja mustasukkaisuutta.

Mulle on täysin OK, jos mies tahtoo nukkua krapulaansa pois rauhassa. Se tilanne tulee eteen ehkä 1-2 kertaa vuodessa, joten keneltä se on pois. Itseasiassa aika hyvä idea myös itselle juhlien jälkeen seuraavaa päivää helpottamaan.

Jos se mies on päättänyt pettää, pettää se myös kielloista ja epäilyistä huolimatta ja varsinkin niiden takia. Kannattaisi syyttelyn ja kiukuttelun sijaan osoittaa, miksi sinä olet niin ihana, ettei tee edes mieli pettää. How simple is that!

Vierailija
50/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepäs sillai, että et puhu miehelle enää mitään koko asiasta, oot vaan sillai, että se hotelliinmeno on ok. Kysy vaivihkaa kuitenkin, että mikä hotelli on kyseessä.

No sitten aamulla joskus aamukahdeksalta, menet herättämään miehen :D Kysyt respasta miehen hotellihuoneen nron ja koputat oveen ilman mitään ennakkovaroitusta.

Siinähän se sitten selviää, onko huoneessa yksin vai kaksin. Ja miehen krapulatilan syvyys. Verhoat homman vaan siihen, että haluat kiehnätä hänen kanssaan ;)

Ja samalla tuo jää viimeiseksi kerraksi kun mies ilmoittaa menevänsä hotskuun baari-illan jälkeen, koska saa pelätä, että sä laukkaatkin paikalle :D

Vierailija
51/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, lähinnä on outoa että sinä jaksat jauhaa aikuiselle samaa asiaa monta päivää. Ymmärrän hyvin hotelliin menemisen yöksi. Ei tarvitse yrittää varovasti hiipiä aamuyöstä kotiin kun ensin on saanut sen taksin. Sitten aamulla voi nukkua sinne puoleen päivää ja vähän siistiytyä ennen kuin näyttäytyy muille (esim. sinulle).

Kuulostaa fiksulle ratkaisulle.

Ei täällä minkään pettäjämiesten paasausta nyt kaivata! Älä jaksa jauhaa mitään noin idiootteja juttuja.

Heh, mustasukkainen pirttihirmu ilmoittautui sieltä! Onnea valitsemallesi tielle. Onneksi on niitäkin puolisoita joiden itsetunto kestää sen että oma rakas voi yöpyä joskus muuallakin kuin perttihirmun vieressä. :)

Vierailija
52/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän toi nyt kuulostaa vähän epäilyttävältä. Eikä ole edes pitkä matka kotiin ja jos todella haluaisi tulla kotiin yöksi oman naisen kainaloon, ei se taksijonokaan ole paha. Haiskahtaa, valitettavasti. Mutta tosiaan, varaatte sen hotellihuoneen ja ap menet itse sinne myös yöksi. Tai sitten jos mahdollisuus itse hakea mies kotiin tai saada kyyti kotiin joltain tutulta, sitten esim niin. Mitä mies sanoo tuohon, jos ehdotat että itse tulisit myös hotelliin, tai jos hakisit hänet? Jos empii ja keksii tekosyitä niin ihan selvää, että aikomus pettää

Tuollainen väkisin hotelliin tuppautuminen tai kyytien järjestely on kyllä tosi läpinäkyvää ja saa naisen vaikuttamaan lähinnä mustasukkaiselta, kontrolloivalta ja vainoharhaiselta hullulta jos miehellä ei mitään pettämisaikeita olekaan. Mies joutuu pohtimaan että jos minä nyt annan tuolle hullulle periksi niin mitä se seuraavaksi keksii kun mustasukkaisuudella ja kontrolloinnilla on taipumusta ajan kanssa vain pahentua - ja kannattaako sellaisessa suhteessa ylipäätään olla jossa luottamus on noin olematonta.

Vierailija
53/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin nyt niin, että kysyisin mieheltä hotellin nimen ja pyytäisin ilmoittamaan huoneen numeron sisäänkirjauduttuaan. Sen vuoksi, että jos esim. lapsille tai sukulaisille tapahtuu jotain ja miehellä vaikka känny äänettömällä, niin saat jotenkin yhteyden mieheesi. Jos ei kerro, niin kysyisin, että mitä salattavaa on ja miksi ei voi kertoa. Jos jankkaa jotain vainoharhaisesta hullusta, niin sit vaan tokaisisin, et ehkä olenkin ja olisit varmasti sinäkin, jos tekisin yks kaks vastaavan tempun. Sit jättäisin asian siihen ja miettisin jossain vaiheessa omia ratkaisuja.

Vierailija
54/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kuullostaa mukavalta järjestelyitä.

Apn tilanne on vaan aivan eri sillä heillä aikaisemmin heillä on tultu aina baarista kotiin, ja nyt yhtäkkiä miehelle on tullut tarve hotelliyölle.

Jos tavoitteena olisi lainaamanilainen järjestely, mies olisi oletettavasti esittänyt asian niin, että apkin voisi jatkossa yöpyä baarireissuilla hotellissa. Ja ei olisi lähtenyt aiheesta tappelemaan päiväkausia, niinkuin ap mainitsi.

Vierailija
55/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarileski kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa paikassa miehesi on töissä, millaista porukkaa työkavereihin kuuluu? Onko tuo hotelliyö kustannettu työpaikan puolesta vai onko valmis maksamaan sen itse? 

Perus toimistotyö, en tunne työkavereita mutta käsittääkseni aika tasaisesti molempia sukupuolia. Maksaa itse.

Tuo, että haluaa maksaa itse hotellin että voi jäädä sinne yöksi sen sijaan että tulisi kotiin, kuulostaa oudolta. Jostakin ymmärsin, ettei ole ennen näin tehnyt? Ja sulle on siis ihan ok, että mies tulee humalassa kotiin nukkumaan ja on seuraavana päivänä krapulainen, teillä ei ole ollut aiemmin riitaa asiasta? Tarkoitan siis sitä, että jos se olisi joskus ollut sinulle ongelma, vaikkapa viime kerralla kun tuli humalassa kotiin, niin hän siksikin saattaisi ajatella haluavansa selvittää päänsä muualla ja sitten vasta tulla kotiin. 

Ei ole tehnyt aiemmin. En varsinaisesti siitä änkyräkännäämisestä tykkää, mutta harvakseltaan ja hyvästä syystä (joihin lasken pikkujoulut mukaan) se on minulle ihan ok. Aamulla saa nukkua niin pitkään kuin haluaa, sama periaate toimii myös toisinpäin. Yleensä tilataan yhdessä pizzaa kun heräilee.

Vierailija
56/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisin Sherlockin hänen jälkeensä.

Kyllähän tuollainen herättää epäilyksiä.

Vierailija
57/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, ja ehkä tämä toimii teillä. Käsittääkseni AP:n tapauksessa näin ei ole ennen toimittu jonka vuoksi herättää epäilyjä ja hermostumista, ihan syystäkin. 

Melko sairasta meininkiä jos pitäisi aina toimia niin kuin ennenkin ettei vaan kumppani hermostu ja epäile pettämisestä.  

Vierailija
58/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella on oikeus mennä.hotelliin yöksi. Se on mahtavaa syödä hotellin aamupala darrassa.

Olet ilmeisesti niitä naisia jotka kuvittelevat että miehelläsi olisi edes halutessaan mahdollisuus pettää. Totuus on yleensä se että kanssasisaret eivät ole tippaakaan kiinnostuneita siitä sun mussukasta.

Ongelma on sun päässä ja sinähän se sitä luottamusta testaat kun sun pitäs joka paikkaan mukaan päästä.

Jatka tuota menoa ja mies tulee siihen tulokseen että hän haluaa elää elämää jossa voi halutessaan mennä hotellihuoneeseen yöksi kerran varaa on.

Vierailija
59/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen tyhmä, mutta minulle tuo olisi ihan OK, olettaen ettei vaikuta talouteen kovin paljoa. Ei tarvitse yöllä hiipiä kotiin, aamulla voi nukkua pitkään ja syödä rauhassa tarjottua aamiaista ym. Kyllähän noita syitä on muitakin kuin taksijono. Voi olla myös se baarista pokattu nainen, ei sillä.

Jos haluaa välttämättä harrastaa irtosuhteita, niin se kyllä onnistuu muutenkin, ja samalla pääsee epäluotettavasta puolisosta eroon, jonka kanssa ei muutenkaan haluaisi olla suhteessa.

Vierailija
60/248 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen väkisin hotelliin tuppautuminen tai kyytien järjestely on kyllä tosi läpinäkyvää ja saa naisen vaikuttamaan lähinnä mustasukkaiselta, kontrolloivalta ja vainoharhaiselta hullulta jos miehellä ei mitään pettämisaikeita olekaan. Mies joutuu pohtimaan että jos minä nyt annan tuolle hullulle periksi niin mitä se seuraavaksi keksii kun mustasukkaisuudella ja kontrolloinnilla on taipumusta ajan kanssa vain pahentua - ja kannattaako sellaisessa suhteessa ylipäätään olla jossa luottamus on noin olematonta.

Samaa mieltä tuosta kyttäämisestä. Toisaalta luottamus on minusta asia joka pitää ansaita, ja siihen ansaitsemiseen kuuluu luottamusta herättävä käyttäytyminen. Mustasukkaisuus ja luottamus eivät ole mustavalkoisia. Kaikilla ihmisillä on olemassa jokin raja, jonka yli mentäessä epäily ei ole enää hullua mustasukkaisuutta vaan tervettä järkeä ja uskominen ei ole enää luottamista vaan hyväuskoisuutta ja todellisuuden kieltämistä. Se, kumman puoleen tämä tapaus kallistuu on makuasia, ja siksi halusinkin kysellä ulkopuolisten mielipiteitä.