Mies ei halua tulla baarin jälkeen yöksi kotiin
Mitä olette mieltä tällaisesta tilanteesta. Ollaan oltu naimisissa viisi vuotta ja meillä on kaksi lasta. Suhteessa menee periaatteessa ihan hyvin, mutta intohimo on kyllä jo vuosia sitten laimentunut ja suhde arkipäivistynyt. Nyt mies on ilmoittanut menevänsä työpaikan juhlien jälkeen hotelliin yöksi. Syyksi ilmoittaa mm. pitkät taksijonot. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että juhlista tullaan ilman muuta yöksi kotiin, ja olen suoraan sanottuna hieman järkyttynyt että mies edes ehdottaa tuollaista. Nyt asiasta on hirveä riita ja minä olen kuulemma vainoharhainen ja mustasukkainen.
En varsinaisesti edes epäile pettämistä, mutta hotelliin meno baari-illan jälkeen on minusta yleisellä tasolla epäilyttävää, ja minusta parisuhteessa ei pidä testata kumppanin luottamusta tarpeettomasti. Ei kyse ole siitä pettääkö, vaan siitä ettei tuo ole minusta kumppanistaan välittävän ja häntä kunnioittavan ihmisen käytöstä. Tai jos ihan suoraan puhutaan, niin en alunperin epäillyt uskottomuutta, mutta väkisinhän sitä arvioi tilannetta uudelleen nyt kun asiasta on noussut näin hirveä haloo eikä mies suostu millään antamaan periksi. Jotenkin tuntuu, että voiko olla puhtaat jauhot pussissa jos se hotelliin pääsy on niin tärkeää että sen eteen jaksaa riidellä päivätolkulla.
Mitä olette mieltä?
Kommentit (248)
Niin no, lähinnä on outoa että sinä jaksat jauhaa aikuiselle samaa asiaa monta päivää. Ymmärrän hyvin hotelliin menemisen yöksi. Ei tarvitse yrittää varovasti hiipiä aamuyöstä kotiin kun ensin on saanut sen taksin. Sitten aamulla voi nukkua sinne puoleen päivää ja vähän siistiytyä ennen kuin näyttäytyy muille (esim. sinulle).
Kuulostaa fiksulle ratkaisulle.
Samaa mieltä kuin sinä. Hyökkäys on paras puolustus. Olen kokenut sen sekä mieheni osalta että isäni, kun äidille paljastui hänen salasuhteensa. Viimeiseen asti kiistettiin ja haukuttiin. Kunnes oli niin vedenpitävät todisteet, ettei voinut kuin myöntää.
Mutta ethän sä mitään muuta voi kuin antaa miehesi tehdä omat ratkaisunsa. Seuraukset on sitten, mitä on.
Taksin voi varmaan tilata etukäteen. En kattelisi mieheltä tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä matka sieltä baarista olisi kotiin?
Joku 15 km. Matka tai edes hinta ei ole selitys, vaan se että jonot ovat niin pitkät tähän aikaan vuodesta.
Äkkiä sä nyt teet saman ennenkuin mies kerkiää tekemään.
Me käytämme tuota hotellia. Turvallisempaa mennä hotelliin yöksi, kun jonottaa taksia. On myös koko perheen kannalta parempi mennä hotelliin yöksi, kun tulla kotiin herättämään koko perhettä. Ja myös se yöpyjä saa nukkua rauhassa krapulaansa pois.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, lähinnä on outoa että sinä jaksat jauhaa aikuiselle samaa asiaa monta päivää. Ymmärrän hyvin hotelliin menemisen yöksi. Ei tarvitse yrittää varovasti hiipiä aamuyöstä kotiin kun ensin on saanut sen taksin. Sitten aamulla voi nukkua sinne puoleen päivää ja vähän siistiytyä ennen kuin näyttäytyy muille (esim. sinulle).
Kuulostaa fiksulle ratkaisulle.
Ei täällä minkään pettäjämiesten paasausta nyt kaivata! Älä jaksa jauhaa mitään noin idiootteja juttuja.
Pettää voi taksikuskinkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin sinä. Hyökkäys on paras puolustus. Olen kokenut sen sekä mieheni osalta että isäni, kun äidille paljastui hänen salasuhteensa. Viimeiseen asti kiistettiin ja haukuttiin. Kunnes oli niin vedenpitävät todisteet, ettei voinut kuin myöntää.
Mutta ethän sä mitään muuta voi kuin antaa miehesi tehdä omat ratkaisunsa. Seuraukset on sitten, mitä on.
Sepä. Minusta olisi hyvä, että suhteessa käyttäydytään luottamusta tukevalla tavalla niin kauan kuin siinä halutaan pysyä. Sitten kun halutaan hakea muuta, voidaan ilmoittaa se rehdisti ja lähteä eri suuntiin. Minä olen tähän asti aina kuvitellut olevani naimisissa miehen kanssa joka jakaa nämä arvot, mutta ilmeisesti olin väärässä, ja nyt viiden aviovuoden jälkeen halutaankin alkaa koettelemaan sitä luottamusta. Tuntuu, etten näemmä edes tunne koko miestä.
Vierailija kirjoitti:
Pettää voi taksikuskinkin kanssa.
Tai baarinvessassa, ennen kotiintuloa, jne. Tai vaikka keskellä kirkasta päivää.
Ymmärrän täysin sen että baarin jälkeen hotelliin meno ilman mitään taka-ajatuksia olisi mielekäs vaihtoehto. Voisin sitä itsekin hyvin ehdottaa vaimolleni, taksijonot ovat usein tuskastuttavat ja "yläkertaan" nukkumaan meneminen olisi miellyttävä vaihtoehto.. Näin en ole kuitenkaan ikinä aikaisemmin toiminut ja nyt jos tätä ehdottaisin puskista, saattaisi se herättää tiettyjä epäilyksiä - ymmärrettävästi.
Joten miehesi saattaa olla pelkästään mukavuudenhaluinen höntti, tai epäluotettava sika.
M32
Lapsille hoitaja ja lähdet itse mukaan, ihana päästä hotelliaamiaiselle. Ei sinun niihin firman juhliin tartte mennä, meet omien kavereiden kanssa ja tapaatte miehen kanssa sitten jatkoilla. Voisi parisuhdekin hyötyä kun vähän repäsee :)
:( kuullostaapa kurjalta. Miten mies perustelee ettei voisi esim taksia tilata etukäteen? Kyllä nyt tosiaan hälytyskellot kertomasi perusteella alkavat soida. Aikaisemmin ei kuitenkaan ole ollut ongelmaa tulla taksilla kotiin, eikö niin? Niin miksi nyt aivan yhtäkkiä?
Minulle on ilmiselvää, että hotelliin huvikseen menevä aikoo ottaa irtioton omasta puolisostaan.
Kyllähän se on loukkaavaa, etenkin kun teeskentelee ikäänkuin kaikki olisi viatonta. Taksijono on ilman muuta meriselitys, mies ei vain halua vesittää jännittävää, vapaata iltaansa tulemalla tunkkaiseen kotiin vaimon ja lasten luo.
Mikäli et ole innostunut vapaasta parisuhteesta tai vielä pahempaa,
miehesi ei salli samaa vapautta myös sinulle, on aika aloittaa omaisuudenjako.
Se oli siinä sitten. Pillit pussiin, muuttoauto pihaan ja ukosta tuli viikonloppuisä.
Et tietenkään voi kieltää täysivaltaista ihmistä menemästä hotelliin. Ihan jees että kertoo aikomuksistaan, kun taas minun ex selitteli noin vasta jälkikäteen. Niin ja paljastui sieltä sitten se nainenkin.
Ottakaa hotellihuone, niin sinä voit mennä sinne nukkumaan ja odottelemaan mieltäsi. Sopii varmasti miehelleskikin, koska hänellä ei ole aikomusta tehdä mitään luvatonta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille hoitaja ja lähdet itse mukaan, ihana päästä hotelliaamiaiselle. Ei sinun niihin firman juhliin tartte mennä, meet omien kavereiden kanssa ja tapaatte miehen kanssa sitten jatkoilla. Voisi parisuhdekin hyötyä kun vähän repäsee :)
Hyvä idea! Vielä voisit yllättää miehesi odottamalla hänen tietämättään huoneessaan hyvissä hepenissä ❤
Mielenterveysongelmainen vaimo hakee täältä oikeutusta estää miehen juhlimaan lähtö. Mene hoitoon.
Tai vie lapset yöksi jonnekin ja mene hotelliin kyyläämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille hoitaja ja lähdet itse mukaan, ihana päästä hotelliaamiaiselle. Ei sinun niihin firman juhliin tartte mennä, meet omi.<en kavereiden kanssa ja tapaatte miehen kanssa sitten jatkoilla. Voisi parisuhdekin hyötyä kun vähän repäsee :)
Hyvä idea! Vielä voisit yllättää miehesi odottamalla hänen tietämättään huoneessaan hyvissä hepenissä ❤
Varmaan olisi iloinen yllätys sille seuralaisellekin :D
Kuinka pitkä matka sieltä baarista olisi kotiin?