Miehen tunne on "Järki"
Nyt alkaa taas menemään yli niin että heilahtaa. Olen palaillut tauon jälkeen takaisin koulu- ja sinkkuelämään eikä uskoisi että ollaan jo lähempänä 2020-lukua.
Edelleen näyttää sitkesti elävän usko, että mies on puhdas järki ja nainen vain typerien irrationaalisten tunteidensa summa.
Sitä kyllä alkaa pikkuhiljaa puskea vanhanaikainen "naisen hysteria" itsellenikin, jos vielä kerrankin kuulen miehiltä deittailun yhteydessä, että "Oletkin yllättävän fiksu naiseksi" tai korrektimmin muotoiltua ihmettelyä siitä, että osaankin ajatella. Olenko se vain minä, mutta kai sen nyt pitäisi olla lähtökohtana että pitää toisia sukupuolesta riippumatta kykeneväisenä ajatteluun, ennen kuin toisin todistetaan.
Naisena luen myöskin vain "hömppätutkimuksia - ja artikkeleja" , jotka kyseenalaistetaan vain siksi että naisella ei oletettavasti ole kyvykkyyttä arvioida lähteiden ja tutkimusten luotettavuutta. Sen sijaan minkä tahansa vaihtoehtomedian propagandaan uskominen viestittää miehessä kykenevyyttä omaan ajatteluun.
Tai luennolla viimeisen sanan sanoo aina mies, jos kokee tarpeelliseksi avata suunsa. Koska mies on järki, siihen ei naisilla ole nokan koputtamista. Jos joku tissillinen rohkenee esittämään eriävän mielipiteensä, niin siinä on sitten lauma naisia tukemassa miesraasua että "Ei se Pertti nyt varmaan sitä tarkoittanut, että kaikki naiset ovat henkisesti heikkoja ja tunteiden vietävissä vaikka omankin kokemuksen mukaan niin toki onkin" tai vaihtoehtoisesti mies tulee valkoritaroimaan "Maijaa" koska "olihan Maijalla vähän pointtiakin" Kummassakin tapauksessa eriävän mielipiteen esittänyt mies nyökkäilee ja hymistelee alentuvasti, koska naiset nyt vaan on vähän irrationaalisia, joten pitää sitä kuitenkin yrittää ymmärtää.
Miehellä on itseoikeutettu lupa sotkea omien asioidensa lisäksi koko perheen asiat, koska mies on aivan omalla järjellään päättänyt että kaikki miehen toiminta nyt vain on järkevää ja mietittyä. Jos nainen käyttäisi tunteidensa sijasta järkeään, tulisi hän aivan samaan tulokseen kuin nainenkin.
Ja miten vieläkin kun olosuhteiden pakosta joudut miesvoittoiseen seuraan, saat huomata että naisen tehtävä on todellakin olla hiljaa ja korkeintaan huokailla ihastuneena miesten viisaille ja älykkäille jutuille. Jos hetken ehdit jo kuvittelemaan että joku porukasta pitääkin sinua vähintään tasavertaisena älyltäsi, se kaatuu viimeistään siihen jos sinulta ei irronutkaan pesää, sen takia mieskin voi jo vähän esittää kiinnostunutta ajatulsistasi.
Uutinen: miehen "järki" on tunne aivan yhtä usein tai useamminkin kuin naisen "tunne" on sitä mitä järjeksi myös kutsutaan.
Triggeröitykää toki jos siltä tuntuu, mutta aivan turhaa jahkata jotain "ei kaikki" ja "ei saa yleistää" skeidaa. Ei tietenkään kaikki ja on niitä naisiakin.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt täällä olen näitä viestejä ja naisten logiikalla esitettyjä perusteluja lukenut, niin olen täysin vakuuttunut siitä, että naisen paikka on todellakin kotona hoitamassa lapsia, kotia ja palvelemassa miestään.
Eikä tämä ollut nyt naista aliarvostava kommentti, vaan realistinen totuus ja tosiasia myös sille, että kotona nainen olisi onnellisempi ja omassa ympäristössään toteuttamassa arvokasta tehtäväänsä.
Eipä ihme että näin on ollut jo aikojen alusta.
Realistinen totuus, jota perustelet "olen lukenut viestejä". Miehen logiikka parhaimmillaan. Suloista.
alfis88 kirjoitti:
(jatk)
En kuitenkaan väitä, että ap puhuu kuraa. Varmasti on myös ihmisiä, jotka ajattelevat näin. Toki kliseissä on taustalla pieni totuus. Opetetaanhan meitä naisia pikkutytöstä saakka ihan eri tavoin kuin poikia. Me saamme itkeä, jos tuntuu pahalta ja näyttää avoimesti riemuamme yms. Poikia koitetaan aika usein hillitä suuntaan ja toiseen. Herkältä mieheltä saatetaan tiedustella, onko tämä mies vai mikkihiiri. Miettikää, jos joku kysyisi naiselta samaa.
Toki tässä on meillä naisillakin peiliinkatsomisen paikkaa, millaisella asenteella olemme liikkeellä, jne., jos meille tietynlainen leima laitetaan otsaan. Sanoin itsekin ylempänä, ettei osa naispuolisista kavereistani tajua ns. äijäjuttuja, joita puhun tämän yhden miespuolisen kaverini kanssa, mutta eivät ne samat jutut kyllä kiinnosta kaikkia miehiäkään. Ja eri miehiä kiinnostaa eri jutut ihan samalla tapaa kuin naisiakin.
Oma selviytymiskikkani tässä elämässä lienee se, että annan itselleni luvan olla miehekäs tai asettua miehiseksi miellettyyn rooliin, jos siltä tuntuu. Samalla tapaa annan itseni olla naisellinenkin hetkinä, joina koen sen hyväksi. Tässäkin mennään sillä, mikä tuntuu hyvältä, mutta taustalla on ihan logiikalla mietitty päätös: jos kykenen elämään molemmissa "sukupuolirooleissa" niin miksi ihmeessä tukahduttaisin niistä toisen? Ja jos haluaa saada perinteisesti miehiseksi miellettyä arvostusta niin siinä auttaa kummasti, kun astuu "perinteisiin miesten saappaisiin" ja toimii ja ajattelee "miesten tavoin" silloin, kun se itseltä tulee muutenkin luonnostaan.
En ole varma, miten moni muu ihminen ahtaa itseään väkisin jonnekin päänsä sisäiseen naisen muottiin tai miehen muottiin hakiessaan alitajuisesti ympäristönsä hyväksyntää tai omaansa. Henk.koht. suosittelisin, että jokainen meistä koittaisi olla rohkeammin kokonainen ihminen, eikä sulloisi itseään mihinkään "käyttäydyn näin, koska näin mulle on sanottu, että pitää käyttäytyä, jos on tällainen jalkoväli" -muottiin.
Naiset sallikoot itselleen luvan olla vahvoja ja loogisia, miehet sallikoot itselleen luvan olla herkkiä ja tunteellisia. Näin meistä kaikista tulee kokonaisia järjellä ja tunteilla varustettuja ihmisiä ja osaamme paremmin kunnioittaa toinen toistamme.
Tässä ei ole kyse sukupuolirooleista tai oikeudesta olla mitä haluaa. Vaan ympäristön asenteista. Ei tähän maailman aikaan pitäisi enää joutua puolustamaan päätöksiään, mielipiteitään tai ajatuksiaan naisena, vaan ihmisenä. On enemmän kuin turhauttavaa, että myös naiset tukevat omalla toiminnallaan näitä oletuksia miesten rationaalisuudesta ja logiikasta, varsinkaan kun siitä ei kaikilla miehillä (tai naisilla) ole häiventäkään.
Ei ihminen tietenkään toimi täydessä tietoisuudessa edes suurintaosaa ajasta ja osa voi olla puhtaasti tottumusta ja/tai ajattelemattomuutta, mutta näitä ei usein saa edes tuoda ilmi, ilman että leimataan vähintäänkin turhasta niuhottajaksi tai kielletään koko ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt täällä olen näitä viestejä ja naisten logiikalla esitettyjä perusteluja lukenut, niin olen täysin vakuuttunut siitä, että naisen paikka on todellakin kotona hoitamassa lapsia, kotia ja palvelemassa miestään.
Eikä tämä ollut nyt naista aliarvostava kommentti, vaan realistinen totuus ja tosiasia myös sille, että kotona nainen olisi onnellisempi ja omassa ympäristössään toteuttamassa arvokasta tehtäväänsä.
Eipä ihme että näin on ollut jo aikojen alusta.Realistinen totuus, jota perustelet "olen lukenut viestejä". Miehen logiikka parhaimmillaan. Suloista.
Lisää sulle miehenlogiikkaa: - Katsoppa vuosituhansia taaksepäin ja sieltä tähän päivään.
Jookosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos nainen käyttäisi tunteidensa sijasta järkeään, tulisi hän aivan samaan tulokseen kuin mieskin" oli tarkoituksena kirjoittaa.
””” Jos nainen käyttäisi tunteidensa sijasta järkeään????? ””””
Naisilla on ollut vuosituhansia aikaa todistaa järkensä, objektiivisuutensa, loogisuutensa ja edesvastuunsa.
Miksi he eivät ole sitä tehneet?Miten miehet ovat todistaneet omansa? Ai niin, eivät ole koska se on oletus.
Ketkä ovat luoneet hyvinvoinnin maailmaan, teknologian, lait, yhteiskuntajärjestelmät ym. sen kaiken miksi elämämme on helppoa tänäpäivänä.
Onko naiset keksineet jo sähkölampun?
Ai niin, nyt muistankin etteivät ihan vielä.Mieslogiikkaa: "naiset ei keksineet juttuja silloin kun naisia pidettiin väkisin kotona hoitamassa huushollia, ne on siis tyhmii".
Eipä moni mieskään ole yksilönä keksinyt yhtään mitään, mutta silti lähtökohtaisesti heitä pidetään järkevinä kunnes toisin todistetaan. Jos olettaa naisen irrationaaliseksi koska tämä on nainen, on aika idiootti.
Näin. Lopultahan kyse on arvottamisesta ja meillä on sellainen käsitys, että ikään kuin tunteet ja järki olisivat toisistaan kokonaan irrallisia osia. Ja järkeä toki arvostetaan enemmän, onhan se "järkevää". Ja kun järki on kätevästi kytkeytynyt itsestään selvyytenä miehen ominaisuudeksi ja tunteet naisen, niin miksipä sen naisen näkemystä tarvitsisi kuunnella, saati huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme että näin on ollut jo aikojen alusta.Realistinen totuus, jota perustelet "olen lukenut viestejä". Miehen logiikka parhaimmillaan. Suloista.
Lisää sulle miehenlogiikkaa: - Katsoppa vuosituhansia taaksepäin ja sieltä tähän päivään.
Jookosta.
Niin? Tuossa viestissä viitattiin tämän ketjun viesteihin ja odotin niihen vähän jotain muita peruteita kuin "tyhmää on". Eikö sinulla ole mitään muuta sanottavaa kuin tuo yksi asia? Tässä on nyt kommentoitu aika monesta näkökulmasta, mutta sinä et näihin pysty sanomaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jookosta.Niin? Tuossa viestissä viitattiin tämän ketjun viesteihin ja odotin niihen vähän jotain muita peruteita kuin "tyhmää on". Eikö sinulla ole mitään muuta sanottavaa kuin tuo yksi asia? Tässä on nyt kommentoitu aika monesta näkökulmasta, mutta sinä et näihin pysty sanomaan mitään.
En ole lainaamasi henkilö, mutta mihin perustat väitteen onnellisuudesta? Vaihtoehdottomuuteenko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jookosta.Niin? Tuossa viestissä viitattiin tämän ketjun viesteihin ja odotin niihen vähän jotain muita peruteita kuin "tyhmää on". Eikö sinulla ole mitään muuta sanottavaa kuin tuo yksi asia? Tässä on nyt kommentoitu aika monesta näkökulmasta, mutta sinä et näihin pysty sanomaan mitään.
En ole lainaamasi henkilö, mutta mihin perustat väitteen onnellisuudesta? Vaihtoehdottomuuteenko?
Keneltä sinä nyt siis kysyt? Minulta vai tuolta, joka sanoi, että tämän ketjun viestit todistavat, että naisen paikka on kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä sinä nyt siis kysyt? Minulta vai tuolta, joka sanoi, että tämän ketjun viestit todistavat, että naisen paikka on kotona?
Siltä joka sanoi että naisen paikka on kotona. Odotin saavani tähän jonkin tieteellisen ja laadullisesti riittävän tutkimuksen siitä, että nainen todella on onnellisimmillaan kotona. Ja ennen aikaan olisivat olleet siellä siitäkin huolimatta että olisi ollut muitakin vaihtoehtoja.
Kolmekymppinen mies kirjoitti:
Et ole yksin AP.
Olen parisuhteessa ihan normaalin ja tasapainoisen naisen kanssa elävä nuorimies, ja minulla on paljon sinkkukavereita, jotka ajattelevat juurikin kuvailemallasi tavalla. Tuntuu jopa siltä, että mitä pahempi ns. peräkammarin poika on kyseessä, sitä enemmän suhtautuminen naisiin on tuollaista.
Sitten jos sanot olevasi eri mieltä, niin saat vain syytöksiä valkoritaroinnista tai pillun perään kuolaamisesta. Vituttaa tällainen. Enkä todellakaan ole mikään naisten jalustalle asettaja.Onhan se nyt sivusta seuraavalle täysin selvää, että nämä mielipiteet naisista jalostetaan nettikeskusteluissa muiden saman mielisten kanssa eräänlaisena puolustusreaktiona sille, kun naisten kanssa ei tulla toimeen.
Kuvaamasi ilmiö ei kuitenkaan rajoitu pelkästään miehet/naiset asetelmaan, vaan ihan sama ajatusmaailma näkyy esim. politiikasta keskusteltaessa. Kaikki ns. "oikeistolainen" perustuu järkeen ja kylmään faktaan, kun taas kaikki "vasemmistolainen" perustuu samojen ihmisten mielestä aina tunteeseen ja poliittisiin valintoihin. Toisen poliittisen suuntauksen kannattajan mielestä asetelma on tietysti päin vastoin. Se nyt on vaan helppo perustella itselleen ja viiteryhmälleen, että me ollaan viisaita ja nuo toiset ovat vähän tyhmiä.
Onnittelut onnistuneesta piilovalkoritaroinnista. Viimeisen kappaleen epäjohdonmukaisuus paljasti agendasi. Mutta pisteet siitä, että kykenit harhauttamaan valtaosaa foorumilaisista.
Huoh, juuri noin kuin aloittaja sanoo.
Mies on mielestään "järkevä", kun ostaa vaikka upouuden auton tai telkkarin tai puhelimen, jossa on kaikki viimeiset ominaisuudet, kun sattuu saamaan sen alennuksella. Vaikka tili olisi miinuksella ja Visankin luottorajat vinkuu, se on nyt olevinaan "järkevää" ostaa kun vähän halvemmalla saa kuin muulloin. Minun järkeni sanoisi, että se on nyt parasta jättää hankkimatta kokonaan ja että hankinta on silkka mieliteko eli tunneasia.
Puhumattakaan liikenneraivosta, snagarijono-uhoamisesta, kaikenmoisesta näyttämisenhaluisesta uhkarohkeudesta, jotka miessukupuolta näyttävät riivaavan - silkkaa järkeä, toki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä joka sanoi että naisen paikka on kotona. Odotin saavani tähän jonkin tieteellisen ja laadullisesti riittävän tutkimuksen siitä, että nainen todella on onnellisimmillaan kotona. Ja ennen aikaan olisivat olleet siellä siitäkin huolimatta että olisi ollut muitakin vaihtoehtoja.
Minä en odota tieteellisiä todisteita, mutta jokin pieni kuvaus tästä päättelyketjusta olosi tosi kiva. Tiedän, että sellaista ei tule näiltä järkimiehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppinen mies kirjoitti:
Et ole yksin AP.
Olen parisuhteessa ihan normaalin ja tasapainoisen naisen kanssa elävä nuorimies, ja minulla on paljon sinkkukavereita, jotka ajattelevat juurikin kuvailemallasi tavalla. Tuntuu jopa siltä, että mitä pahempi ns. peräkammarin poika on kyseessä, sitä enemmän suhtautuminen naisiin on tuollaista.
Sitten jos sanot olevasi eri mieltä, niin saat vain syytöksiä valkoritaroinnista tai pillun perään kuolaamisesta. Vituttaa tällainen. Enkä todellakaan ole mikään naisten jalustalle asettaja.Onhan se nyt sivusta seuraavalle täysin selvää, että nämä mielipiteet naisista jalostetaan nettikeskusteluissa muiden saman mielisten kanssa eräänlaisena puolustusreaktiona sille, kun naisten kanssa ei tulla toimeen.
Kuvaamasi ilmiö ei kuitenkaan rajoitu pelkästään miehet/naiset asetelmaan, vaan ihan sama ajatusmaailma näkyy esim. politiikasta keskusteltaessa. Kaikki ns. "oikeistolainen" perustuu järkeen ja kylmään faktaan, kun taas kaikki "vasemmistolainen" perustuu samojen ihmisten mielestä aina tunteeseen ja poliittisiin valintoihin. Toisen poliittisen suuntauksen kannattajan mielestä asetelma on tietysti päin vastoin. Se nyt on vaan helppo perustella itselleen ja viiteryhmälleen, että me ollaan viisaita ja nuo toiset ovat vähän tyhmiä.
Onnittelut onnistuneesta piilovalkoritaroinnista. Viimeisen kappaleen epäjohdonmukaisuus paljasti agendasi. Mutta pisteet siitä, että kykenit harhauttamaan valtaosaa foorumilaisista.
Sinä taas saisit minulta pisteen, jos edes yrittäisi perustella, mitä tuossa oli epäjohdonmukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun siis kannattaa lukea tässä ketjussa olevia naisten viestejä läpi, mielellään vielä useampaan kertaan jolloin ehkä ymmärrät kontekstin viesteille ja kirjoitukselleni.
Jos nyt kuitenkaan et sattuisi ymmärtämään, niin pyydät joltakin apua joka selittää sinulle hitaasti kontekstit kommenttiini.
Tämä ketjuhan on ihan loistava. Kommentoinnin taso todistaa juuri tämän aloituksen pointin. Ollaan muka niin järkeviä, mutta ei ole yhden yhtä perustetta asialle. Mutta kun mies vain sanoo olevansa järkevämpi kuin nainen, sehän riittää.
Miehet on lapsellisia, itsekeskeisiä, lyhytnäköisiä, epäempaattisia, täysin seksuaaliviettinsä vietävissä ja uskomattoman tyhmiä. Luulevat mm. järkeä tunteiden vastakohdaksi, mitä se tietenkään ei ole. Tunteeton ihminen on psykopaatti. Järjetön on tyhmä.
Mies on naisen elämässä se suurin uhka, niin ulkona kuin kotona. Miesten arvaamattomuus ja eläimellisyys lisäävät riskiä väkivaltaan.
Mies ei pärjää yksin, vaan tarvitsee naista enemmän kuin nainen miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun siis kannattaa lukea tässä ketjussa olevia naisten viestejä läpi, mielellään vielä useampaan kertaan jolloin ehkä ymmärrät kontekstin viesteille ja kirjoitukselleni.
Jos nyt kuitenkaan et sattuisi ymmärtämään, niin pyydät joltakin apua joka selittää sinulle hitaasti kontekstit kommenttiini.
Näin oletinkin. Sinulla siis ei ole mitään oikeaa perustetta väitteillesi. Minä en kyllä koskaan kehtaisi sanoa, että minä olen oikeassa ja muut väärässä, ellen omin sanoin sitä pystyisi perustelemaan. Se, että vihjaat toisen olevan tyhmä, ei tee sinusta oikeasti älykkäämpää osapuolta. Sori vaan.
Lähi-itä - tuo miesten maailma eli logiikan ylin saavutus - on oikea paratiisi feminismin mädättämään länteen verrattuna. Eiku.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on lapsellisia, itsekeskeisiä, lyhytnäköisiä, epäempaattisia, täysin seksuaaliviettinsä vietävissä ja uskomattoman tyhmiä. Luulevat mm. järkeä tunteiden vastakohdaksi, mitä se tietenkään ei ole. Tunteeton ihminen on psykopaatti. Järjetön on tyhmä.
Mies on naisen elämässä se suurin uhka, niin ulkona kuin kotona. Miesten arvaamattomuus ja eläimellisyys lisäävät riskiä väkivaltaan.
Mies ei pärjää yksin, vaan tarvitsee naista enemmän kuin nainen miestä.
Voi hellanlettas, jopa osaat olla söpö.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen näyttää sitkesti elävän usko, että mies on puhdas järki ja nainen vain typerien irrationaalisten tunteidensa summa.
Monikohan tuollaista oikeasti on missään väittämässä? Sen sijaan sitä, että mies on useammin järjellä ajatteleva ja nainen selvästi useammin tunteilla ajatteleva, on todennäköisesti totta. Ja tietenkin kyse on suhteellisesta osuudesta, eikä binäärisestä asiasta.
Tämän näkee siitäkin, kun ihmisiltä kysytään mielipidettä jostain asiasta, joka aiheuttaa tunnereaktion ("iik, toi on paha asia"), mutta jonka pystyy järjellä vaimentamaan katsomalla faktoja ("jaa, on se sittenkin hyvä asia, faktat ratkaisee"). Esimerkiksi: "Suomessa miehet suhtautuvat ydinvoimaan myönteisemmin kuin naiset — 57 prosenttia miehistä kannattaa ydinvoimaa, mutta naisista vain 24 prosenttia". Tässä tapauksessa siis ydinvoimapelkääjä on todennäköisemmin nainen. Faktojen mukaan ydinvoima tappaa kaikkein vähiten ihmisiä tuotettua wattituntia kohden ja aiheuttaa hyvin vähän ympäristöongelmia verrattuna vaihtoehtoihin. Tunne kuitenkin vie voiton järjestä.
Toinen esimerkki on uskonnollisuus. Tunneajattelu jyrää järjen isommassa mittakaavassa juurikin naisten tapauksessa: https://yle.fi/uutiset/3-5622328
Vastaavasti voin ennustaa, että jos miehiltä ja naisilta kysytään vaikkapa geenimuuntelusta, niin naiset ovat suuremmissa määrin sitä vastaan. Löisin vaikka vetoa aiheesta, vaikken ole siis koskaan tuollaista tilastoa missään edes nähnyt.
Ennustan myös, että koulutuksen määrä korreloi tehokkaasti näiden kaikkien suhteen niin, että koulutetumpi ihminen (sukupuolesta riippumatta) on enemmän samaa mieltä miesten kanssa.
Tunneihmisen tunnistaa myös siitä, että se alapeukuttaa tätä viestiä kirjoittamatta faktoja sisältävää vastinetta.
Eipä ihme että näin on ollut jo aikojen alusta.