En ymmärrä miksi naisten on niin vaikeaa pysytellä hoikkana
Jos mä olisin nainen, niin mä ainakin olisin hoikka.
Kommentit (186)
Ei se ole niin vaikeaa.. Olen 170cm 52kg. Syön suht terveellisesti, herkuttelen vain viikonloppuisin/juhlapäivinä. Harrastan hyötyliikuntaa eli pyöräilen ja kävelen joka paikkaan enkä kulje autolla. Oma äitini on koko elämäni valittanut ylipainostaan, mutta ei tee sille mitään. Ostelee joka päivä kaupasta munkkeja ja syö muutenkin rasvaisesti. Jos ei jaksa liikkua niin kalorit pitää pitää aisoissa.
Lopettakaa. Tämän ketjun läski tursuaa jo muiden ketjujen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Hoikkana on tosiaan vaikea pysyä: syöminen pitäisi olla aika vähäistä, ainakin jos on insuliiniresistanssia (kuten PCO, joka on jopa 15% suomalaisnaisista) ja käytännössä kaikki ovat ylipainoisia joilla tämä pco on. Arkiliikunta tukee harvoin nälänhallintaa, ja tunne-elämän ailahteluja korjataan mielialasyömisellä. Suomalainen geeniperimäkin on tukevarakenteisuuteen ohjaavaa, leveä lantio ja paksut sääret.
Lisäksi ulkoinen paine näyttää joltakin supermallilta puuttuu, koska toimeen voi tulla muutenkin kuin hankkimalla hyvällä ulkonäöllä rikkaan aviomiehen.
Insuliiniresistanssiin ja PCO:n ei auta vähäinen syöminen, vaan oikea syöminen. Hormoneihin vaikuttaa syödyn ruuan sisältö, ei sen ruuan vähäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä miksi jotkut ihmiset pysyvät tyhminä. Jotkut kuolemaansa asti.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ymmärretä että pysyvään hoikkuuteen on vain yksi tie ja se on elämäntapamuutos eikä pikadieetti
Ketkä ei ymmärrä? Minä ainakin naisena ymmärrän, että kun ei syö liikaa, ei tarvitse pikadiettejä eikä elämäntapamuutostakaan ja hoikkana pysyy. Olen pysynyt koko ikäni. Ja ikää siis nyt 57v ja kiloja 60. Nuorena 52, mutta iänkanssa on parempi, kun ei ole ihanliian hoikka. Pituutta on 168cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te selittelette ja yritätte saada ylipainosta hyväksyttävää?
Tuo evoluutiohommakin on tapahtunut silloin, kun EI OLE OLLUT RAVINTOA TARPEEKSI. No nyt on jopa ylimäärin ja se ei tarkoita sitä, että kaikki vastaantuleva on vedettävä napaan.
Mua niin oksettaa tämä et makkaransyönti ja rasvanpuputus on ok, se ei ole. Sen sijaan jos vedät vain terveellistä ruokaa ja olet pulska (en usko, että kukaan pysyy lihavana tuollaisella ruokavaliolla vaikkei edes liikkuisi), niin sen on oltava ok. Mutta lihavuus, se ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Se aiheuttaa sairauksia ennemmin tai myöhemmin. Nyt kun on anoreksia koluttu läpi, niin miksi ei samantien olla aidosti huolissaan lihavuudesta, vaan tuosta epäterveellisen elämäntavan perikuvasta yritetään tehdä positiivista asiaa? Normaalipaino, lievä ylipaino JA lievä alipaino on jumalauta ok. Nämä rajat siksi, että ihmisten painoja nyt vain ei voi mustavalkoisesti verrata keskenään, esim. mulla on hento kropan malli, kun taas siskollani roteva. Sen näkee jo lapsuuden kuvista. Mutta anoreksia ja lihavuus, ne on asioita joihin lääkärin pitäisi aina puuttua.
Jonka jälkeen ylipainoisten terveys huonontuisi entisestään. Kai olet tietoinen, että moni ylipainoinen välttää viimeiseen saakka lääkärille menemistä juuri sen takia, että vaikka kyse olisi korvatulehduksesta niin jotkut lääkärit muistavat huomauttaa ja/tai kirjata potilaan ylipainosta?
No silloin kun mä olin itse alipainoinen KASVUiässä, siitä muistettiin joka kerta kauhuissaan ilmoittaa. Luulivat aina, että minulla on anoreksia. Sitten itku kurkussa yritin selittää, että no kun mää en liho millään. Söin normaalisti kuitenkin. Satuin olemaan melko liikkuvainen ja HYVÄKUNTOINEN JA TERVE.
Koulussa lihavat kiusasi mua. lääkärissä lääkärit kiusasi mua. Ihan samoin meillekin hoikille sanotaan asioista, mutta ainoastaan lihavat ottaa itseensä ja syy? Väitän syyn olevan sen, että asialle voisi oikeasti tehdä jotain, mutta ei jaksa eikä halua. Yhteiskunta maksaa jos sairastuu. Niin niihin muihinkin sairauksiin puututaan ja kysellään, sitä paitsi lihavuus voi olla yksi oire jostain toisesta sairaudesta. Mutta ei, lihavia vaan sorretaan yhyy. Mua niin vtuttaa tämä lihvavien luulo, että vain heitä ja yhyyhyhyhy. Pää pois sieltä perseestä, kasvattakaa edes minimaalinen ITSETUNTO (niin minäkin jouduin tekemään!!!) ja HUOLEHTIKAA ITSESTÄNNE. Se kertoo vain siitä, että jos ette itsekään ole kiinnostunut omasta hyvinvoinnista, niin alitajuisesti ei muutkaan teitä arvosta. Niin ja olette itsekkäitä, kun kuvittelette että vain teitä sorretaa teitä te te te te te teidän NAPA
Miksi tätä oli alapeukutettu? Kuinka moni vielä väittää, että vain lihavia sorretaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo evoluutiohommakin on tapahtunut silloin, kun EI OLE OLLUT RAVINTOA TARPEEKSI. No nyt on jopa ylimäärin ja se ei tarkoita sitä, että kaikki vastaantuleva on vedettävä napaan.
Mua niin oksettaa tämä et makkaransyönti ja rasvanpuputus on ok, se ei ole. Sen sijaan jos vedät vain terveellistä ruokaa ja olet pulska (en usko, että kukaan pysyy lihavana tuollaisella ruokavaliolla vaikkei edes liikkuisi), niin sen on oltava ok. Mutta lihavuus, se ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Se aiheuttaa sairauksia ennemmin tai myöhemmin. Nyt kun on anoreksia koluttu läpi, niin miksi ei samantien olla aidosti huolissaan lihavuudesta, vaan tuosta epäterveellisen elämäntavan perikuvasta yritetään tehdä positiivista asiaa? Normaalipaino, lievä ylipaino JA lievä alipaino on jumalauta ok. Nämä rajat siksi, että ihmisten painoja nyt vain ei voi mustavalkoisesti verrata keskenään, esim. mulla on hento kropan malli, kun taas siskollani roteva. Sen näkee jo lapsuuden kuvista. Mutta anoreksia ja lihavuus, ne on asioita joihin lääkärin pitäisi aina puuttua.
Jonka jälkeen ylipainoisten terveys huonontuisi entisestään. Kai olet tietoinen, että moni ylipainoinen välttää viimeiseen saakka lääkärille menemistä juuri sen takia, että vaikka kyse olisi korvatulehduksesta niin jotkut lääkärit muistavat huomauttaa ja/tai kirjata potilaan ylipainosta?
No silloin kun mä olin itse alipainoinen KASVUiässä, siitä muistettiin joka kerta kauhuissaan ilmoittaa. Luulivat aina, että minulla on anoreksia. Sitten itku kurkussa yritin selittää, että no kun mää en liho millään. Söin normaalisti kuitenkin. Satuin olemaan melko liikkuvainen ja HYVÄKUNTOINEN JA TERVE.
Koulussa lihavat kiusasi mua. lääkärissä lääkärit kiusasi mua. Ihan samoin meillekin hoikille sanotaan asioista, mutta ainoastaan lihavat ottaa itseensä ja syy? Väitän syyn olevan sen, että asialle voisi oikeasti tehdä jotain, mutta ei jaksa eikä halua. Yhteiskunta maksaa jos sairastuu. Niin niihin muihinkin sairauksiin puututaan ja kysellään, sitä paitsi lihavuus voi olla yksi oire jostain toisesta sairaudesta. Mutta ei, lihavia vaan sorretaan yhyy. Mua niin vtuttaa tämä lihvavien luulo, että vain heitä ja yhyyhyhyhy. Pää pois sieltä perseestä, kasvattakaa edes minimaalinen ITSETUNTO (niin minäkin jouduin tekemään!!!) ja HUOLEHTIKAA ITSESTÄNNE. Se kertoo vain siitä, että jos ette itsekään ole kiinnostunut omasta hyvinvoinnista, niin alitajuisesti ei muutkaan teitä arvosta. Niin ja olette itsekkäitä, kun kuvittelette että vain teitä sorretaa teitä te te te te te teidän NAPA
Miksi tätä oli alapeukutettu? Kuinka moni vielä väittää, että vain lihavia sorretaan?
Tuo sinun kirjoitustyyli on alapeukutuksen aihe. Luehan uudelleen viimeinen kappale ja mieti, miten olisit kirjoittanut sen asiallisesti.
rdweewrw kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten on niin vaikea tulla rikkaaksi? Jos minä olisin mies, niin olisin superrikas!
Kaikki eivät voi olla rikkaita, mutta kaikki voivat olla hoikkia.
Miksi naiset vertaavat aina asioita, jotka eivät ole keskenään vertailukelpoisia? Ei taida olla argumentteja.
Palstamiesten mielestä miesten pituus ja naisten paino ovat toisiinsa verrattavia asioita. Toinen on heidän mielestään miesten alkoholinkäyttö ja naisten syöminen. Kysynpä siis, että miksi miehet aina vertaavat asioita, jotka eivät ole keskenään vertailukelpoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsekuri= ylipaino
Ei, vaan huono ruoka= ylipaino
Ja kuka sitä huonoa ruokaa syö...?
Yllättävän moni. Ruuassa on vain vähän kasviksia ja salaattikin koostuu pääosin jäävuorisalaatti-tomaatti-kurkku-akselista. Ravinteeton ruoka = ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn pullukkana, pidän hyvästä ruoasta. Minulle ei ole tarpeen olla hoikka. Minulla on ihan tarpeeksi hyvä itsetunto näinkin. En välitä mitä muut minusta ajattelevat, varsinkaan miehet.
Minäkin pidän hyvästä ruuasta. Sinulle se vaan luultavasti on pizzaa, hamppareita ja kaikkea prosessoitua paskaa, josta tulee huono olo ja joka tuhoaa terveyden.
Mulle hyvä ruoka aion laadukkaista, tuoreista raaka-aineista tehtyä kevyttä ruokaa, joka tuottaa nautintoa syödessä ja josta tulee hyvä ja energinen olo.
Mitä ihmettä? Minä tykkään hyvästä ruoasta eikä se todellakaa ole pitsaa eikä hampurilaisia eikä sipsiä ja hodareita. Se on pastaa, juustoja (!!!), hyvää leipää, tummaa suklaata, punaviiniä, portviiniä, aasialaista ruokaa, sushia, suussa sulavia pataruokia jne. Olen tosin ihan normaalipainoinen (168/60) ja liikun paljon, käymme mieheni kanssa paljon salilla lenkeillä ja tennistä pelaamassa ja vastapainoksi vietetään iltaisin tunteja keittiössä tekemässä ruokaa lähes joka kerta täysin ”from scratch”. Syö sinä toki niitä salaatteja ym. Kevyttä ruokaa ja kuvittele että tiedät jotain kulinarismista. Kumma juttu kun maailman Michelin tähden ravintolat pääosin tarjoavat jotain muuta kuin tätä ”kevyttä terveysruokaa”.
Michelin-tähden ravintoloiden tarkoitus on tuskin tehdä terveysruokaa. Itselle kevyt ruoka on ruokaa, josta ei tule raskas olo, esimerkiksi salaatti, jossa on tarpeeksi proteiinia ja rasvaa, että siitä tulee tarpeeksi kaloreita energiantarpeen tyydyttämiseen. Tai vaikka wokki. Mä tykkään hyvästä ruuasta (=hyvänmakuisesta ruuasta), se lienee sitä kulinarismia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä. Sulle huomautettiin sun painosta aina lääkärissä ja sulle tuli siitä paha mieli, koska teit (mielestäsi) kaiken sen painon nostamiseksi? No tervetuloa kerhoon, ylipainoisille tehdään tuota samaa. Paitsi, että ohjeeksi annetaan aina vain liiku enemmän, syö vähemmän. Sulle varmaan ohjeeksi annettiin, että syö enemmän. No, auttoiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin usein mietin että jos olisin mies niin olisin lihaksikas. Miesten ei tartte laihduttaa. Senku vaa punttaa. En tajua miksi kaikki miehet ei bodaa.
Lihasten kasvattaminen vaatii aikaa ja työtä ja välineitä ja terveyttä jne. Hoikkuus vaatii sitä, että ei syö itseään läskiksi. Huomaatko eron?
En. Hoikkuus nimittäin vaatii noita samoja juttuja. Jos siis meinaa pysyä hoikkana JA terveenä.
Paitsi, eetä kyse oli pelkästään hoikkuudesta... joten unohda kaikki mitä kirjoitin...
Vierailija kirjoitti:
Ai vasta 25 prosenttia naisella terveellinen? Mulla on rasvaprosentti 13, ja olen terve ja hyvinvoiva ja kaikki toiminnot pelaavat.
Olet aika harvinaisuus. Monilla naisilla alkaa tuleen kuukautishäiriöitä, kun rasvaprosentti tippuu sinne 17-19 väliin. Sellanen keskimääräinen optimi terveyden kannalta lienee siinä 20-23% välillä.
Toinen asia on kokonaan sitten se, että onko tuo sun rasvaprosentti mitattu kuinka luotettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole niin vaikeaa.. Olen 170cm 52kg. Syön suht terveellisesti, herkuttelen vain viikonloppuisin/juhlapäivinä. Harrastan hyötyliikuntaa eli pyöräilen ja kävelen joka paikkaan enkä kulje autolla. Oma äitini on koko elämäni valittanut ylipainostaan, mutta ei tee sille mitään. Ostelee joka päivä kaupasta munkkeja ja syö muutenkin rasvaisesti. Jos ei jaksa liikkua niin kalorit pitää pitää aisoissa.
Minkä ikäinen olet? Minä olin myös samoissa mitoissa kolmekymppiseksi asti. Nyt mittani 170/64 ja ikää 45 v. Elintavat pysyneet samana, mutta paino noussut.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ymmärretä että pysyvään hoikkuuteen on vain yksi tie ja se on elämäntapamuutos eikä pikadieetti
On meitäkin, joilla ei ole mikään elämäntapamuutos tarpeen, kun on hoikka valmiiksi. Tarkoitit varmaankni lihavaa, jonka pitää laihtua.
Aloituksesta käsitin, että hoikka alkaa kerätä massaa ympärilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos mä olisin mies, niin mä ainakin kehittäisin itselleni aivot, käytöstavat ja empatiaa. Silleen mä veisin ne hoikat naiset teidän junttipetterien nenien edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Minä olin myös samoissa mitoissa kolmekymppiseksi asti. Nyt mittani 170/64 ja ikää 45 v. Elintavat pysyneet samana, mutta paino noussut.
Elintapoja voi muuttaa, niin ei tule niitä ylikiloja.
Olen 160 cm pitkä ja painan 85 kg. Mitä sanotte. Ikää on yli 50 v. Miten saisin painoa alemmaksi koska kärsin jo verenpaineesta.
Miehet kattelee enemmän jos on laiha. Hieman läskinä on helpompaa. Toki puristelijoita löytyy vaatekoosta huolimatta, mutta silti helpompaa kuljeksia yksin ja joskus jätetään jopa rauhaan koska "painu vit*uun läski h*ora, emmä sua oiskaan halunnu".