En ymmärrä miksi naisten on niin vaikeaa pysytellä hoikkana
Jos mä olisin nainen, niin mä ainakin olisin hoikka.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Huono itsekuri= ylipaino
Ei, vaan huono ruoka= ylipaino
Viestit 84 ja 85 peräkkäin =DDDD
Vierailija kirjoitti:
Muttaku ne HORMOONIT ja HIDAS aineenvaihdunta
3-kympin jälkeen pitäisi vähentää 100kcal/päivä jokaisen täyttyvän kympin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsekuri= ylipaino
Ja kuka sitä huonoa ruokaa syö...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttaku ne HORMOONIT ja HIDAS aineenvaihdunta
3-kympin jälkeen pitäisi vähentää 100kcal/päivä jokaisen täyttyvän kympin kohdalla.
Ei, vaan lisätä rasvan syöntiä.
Sama miehistä, hoikkuus häviää heti armeijaiän jälkeen, miksi eivät yritä pysyä hoikkana??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn pullukkana, pidän hyvästä ruoasta. Minulle ei ole tarpeen olla hoikka. Minulla on ihan tarpeeksi hyvä itsetunto näinkin. En välitä mitä muut minusta ajattelevat, varsinkaan miehet.
Minäkin pidän hyvästä ruuasta. Sinulle se vaan luultavasti on pizzaa, hamppareita ja kaikkea prosessoitua paskaa, josta tulee huono olo ja joka tuhoaa terveyden.
Mulle hyvä ruoka aion laadukkaista, tuoreista raaka-aineista tehtyä kevyttä ruokaa, joka tuottaa nautintoa syödessä ja josta tulee hyvä ja energinen olo.
Mitä ihmettä? Minä tykkään hyvästä ruoasta eikä se todellakaa ole pitsaa eikä hampurilaisia eikä sipsiä ja hodareita. Se on pastaa, juustoja (!!!), hyvää leipää, tummaa suklaata, punaviiniä, portviiniä, aasialaista ruokaa, sushia, suussa sulavia pataruokia jne. Olen tosin ihan normaalipainoinen (168/60) ja liikun paljon, käymme mieheni kanssa paljon salilla lenkeillä ja tennistä pelaamassa ja vastapainoksi vietetään iltaisin tunteja keittiössä tekemässä ruokaa lähes joka kerta täysin ”from scratch”. Syö sinä toki niitä salaatteja ym. Kevyttä ruokaa ja kuvittele että tiedät jotain kulinarismista. Kumma juttu kun maailman Michelin tähden ravintolat pääosin tarjoavat jotain muuta kuin tätä ”kevyttä terveysruokaa”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsekuri= ylipaino
Aika moni näkyy syövän sitä huonoa ruokaa.
Geenit ja elämäntapojen muuttamisen vaikeus.
Mä oon ollut koko ikäni hoikka vaikka nykyään urheilen kaksi tuntia viikossa ja syön mitä mieli tekee, niin helppoahan tää on. Syön aika usein sipsiä, pitsaa yms, mutta paino pysyy samana. Mutta kerran kun yritin laihduttaa (joku ihme fitnesskausi) niin se ei onnistunutkaan helposti. Nälkä oli liian kova, en jaksanut olla koko ajan nälkäinen.
Eli jos nyt lihoisin, niin varmasti olisi vaikeaa päästä takaisin hoikaksi. Ja kun iän myötä aineenvaihdunta hidastuu, niin tuskin voi syödä yhtä huolettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten on niin vaikea tulla rikkaaksi? Jos minä olisin mies, niin olisin superrikas!
Kaikki eivät voi olla rikkaita, mutta kaikki voivat olla hoikkia.
Tämä on totta. Saksassa tehtiin useampi vuosikymmen sitten sellainen koe, jossa todettiin, että kun ei ole ruokaa, niin laihtuu. Hyvin laihtuivat piikkilanka-aitojen takana. 🙁
Katsoinpa huvikseni kalorilaskurista päiväkulutuksen kevyttä työtä tekevälle miehelle ja naiselle, ikä, pituus ja paino samoja.
Miehen kulutus oli parisataa kaloria enemmän.
Lisää tähän se seikka, että miehet ovat keskimäärin pitempiä ja painavampia -> myös kulutus kasvaa.
Fyysinen aktiivisuus vaikuttaa kulutukseen, mutta sen vaikutus ei ole ihan valtavan suuri.
Summa summarum, jos mies ja nainen syövät yhtä paljon, on iso todennäköisyys että joko mies syö alle kulutuksensa tai nainen yli. Tämän vuoksi naisen on helpompi kerätä energiaa yli oman kulutuksensa, vaikka ei todellakaan mässäisi mitään valtavia määriä. Kyllä me naisetkin tykätään syödä kunnolla!
Tästä huolimatta kylläpä vain huomattava osa nimenomaan miehistä on ylipainoisia, ja miehillä ylipaino kerääntyy yleensä vyötärölle, mikä on juuri sitä vaarallista lihomista. Naisilla se kertyy herkemmin reisiin ja takamukseen, ja naisen kroppa tarvitsee muutenkin paljon korkeamman rasvaprosentin toimiakseen normaalisti (esimerkiksi osteoporoosiriski on iso hyvin matalalla rasvaprosentin omaavilla naisilla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsekuri= ylipaino
Aika moni näkyy syövän sitä huonoa ruokaa.
Niinpä, ne joilla on huono itsekuri.
Ei se iso pylly tai paksut reidet mutta se RÖLLYMAHA, se on ällö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten on niin vaikea tulla rikkaaksi? Jos minä olisin mies, niin olisin superrikas!
Tämä on totta. Saksassa tehtiin useampi vuosikymmen sitten sellainen koe, jossa todettiin, että kun ei ole ruokaa, niin laihtuu. Hyvin laihtuivat piikkilanka-aitojen takana. 🙁
Säkin voisit lopettaa noi piikkilanka-aitojen vertaukset, surullista, että tietosi liittyy vain niihin.
Ihmettelen myös, miksen ole löytänyt tosihyvännäköistä ja rikasta ja muutenkin täydellistä miestä (huh alkoi melkein oksettaa tämä kuvaus). Kaikki ovat olleet taviksia ja joillakin vatsaa jo 30-vuotiaana. Mä en tajua. Mikä meni pieleen? Miksei ne miehet pidä kunnostaan huolta ja tienaa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te selittelette ja yritätte saada ylipainosta hyväksyttävää?
Tuo evoluutiohommakin on tapahtunut silloin, kun EI OLE OLLUT RAVINTOA TARPEEKSI. No nyt on jopa ylimäärin ja se ei tarkoita sitä, että kaikki vastaantuleva on vedettävä napaan.
Mua niin oksettaa tämä et makkaransyönti ja rasvanpuputus on ok, se ei ole. Sen sijaan jos vedät vain terveellistä ruokaa ja olet pulska (en usko, että kukaan pysyy lihavana tuollaisella ruokavaliolla vaikkei edes liikkuisi), niin sen on oltava ok. Mutta lihavuus, se ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Se aiheuttaa sairauksia ennemmin tai myöhemmin. Nyt kun on anoreksia koluttu läpi, niin miksi ei samantien olla aidosti huolissaan lihavuudesta, vaan tuosta epäterveellisen elämäntavan perikuvasta yritetään tehdä positiivista asiaa? Normaalipaino, lievä ylipaino JA lievä alipaino on jumalauta ok. Nämä rajat siksi, että ihmisten painoja nyt vain ei voi mustavalkoisesti verrata keskenään, esim. mulla on hento kropan malli, kun taas siskollani roteva. Sen näkee jo lapsuuden kuvista. Mutta anoreksia ja lihavuus, ne on asioita joihin lääkärin pitäisi aina puuttua.
Jonka jälkeen ylipainoisten terveys huonontuisi entisestään. Kai olet tietoinen, että moni ylipainoinen välttää viimeiseen saakka lääkärille menemistä juuri sen takia, että vaikka kyse olisi korvatulehduksesta niin jotkut lääkärit muistavat huomauttaa ja/tai kirjata potilaan ylipainosta?
No silloin kun mä olin itse alipainoinen KASVUiässä, siitä muistettiin joka kerta kauhuissaan ilmoittaa. Luulivat aina, että minulla on anoreksia. Sitten itku kurkussa yritin selittää, että no kun mää en liho millään. Söin normaalisti kuitenkin. Satuin olemaan melko liikkuvainen ja HYVÄKUNTOINEN JA TERVE.
Koulussa lihavat kiusasi mua. lääkärissä lääkärit kiusasi mua. Ihan samoin meillekin hoikille sanotaan asioista, mutta ainoastaan lihavat ottaa itseensä ja syy? Väitän syyn olevan sen, että asialle voisi oikeasti tehdä jotain, mutta ei jaksa eikä halua. Yhteiskunta maksaa jos sairastuu. Niin niihin muihinkin sairauksiin puututaan ja kysellään, sitä paitsi lihavuus voi olla yksi oire jostain toisesta sairaudesta. Mutta ei, lihavia vaan sorretaan yhyy. Mua niin vtuttaa tämä lihvavien luulo, että vain heitä ja yhyyhyhyhy. Pää pois sieltä perseestä, kasvattakaa edes minimaalinen ITSETUNTO (niin minäkin jouduin tekemään!!!) ja HUOLEHTIKAA ITSESTÄNNE. Se kertoo vain siitä, että jos ette itsekään ole kiinnostunut omasta hyvinvoinnista, niin alitajuisesti ei muutkaan teitä arvosta. Niin ja olette itsekkäitä, kun kuvittelette että vain teitä sorretaa teitä te te te te te teidän NAPA
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ovat naisia useammin ylipainoisia, vaikka voivat syödä paljon enemmän kuin naiset tulematta ylipainoisiksi? Tätä en ymmärrä yhtään.
Ite oon ajatellut tän johtuvan ainakin oman isäni sukupolven ja siitä vanhempien tapauksissa että nuorempana on liikuttu ja ollut lihasta, ukkoelämän alkaessa työt on muuttunut autossa istumiseksi ja liikunta hävinnyt ajan kanssa mutta ruokatottumukset pysyy samana eli vedetään se lounaspizza ja kotona vielä perheen mukana safkat siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä olisin nainen, niin mä ainakin olisin hoikka.
Mäkin usein mietin että jos olisin mies niin olisin lihaksikas. Miesten ei tartte laihduttaa. Senku vaa punttaa. En tajua miksi kaikki miehet ei bodaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuota tehtiin Suomessakin. Meidän leireillä kuoli prosentuaalisesti isompi määrä sotavankeja nälkään kuin Saksassa.
Syöt "terveellisemmin" ja lihot?? Olisiko aihetta miettiä sitä terveellisyyttä?