Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miksi naisten on niin vaikeaa pysytellä hoikkana

Vierailija
22.11.2017 |

Jos mä olisin nainen, niin mä ainakin olisin hoikka.

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin eräänä päivänä lenkille. Olin puoli tuntia kävellyt, kun jokainen perheenjäsenistä alkoi soitella minulle, että milloin tulet kotiin. Kun tulin kotiin, eteisessä oli sellainen vastaanottokomitea vastassa kuin olisin ollut ainakin viikon poissa. Muuta liikuntaa tässä tilanteessa ei voi edes ajatella, vaan se pitää pystyä aloittamaan kotiovelta.

Mikä tämän viestin pointti oli? Sinun on syötävä liikaa ja epäterveellisesti koska perhe soittelee kun olet lenkillä?

Minulle viestin pointti oli se, että kirjoittaja käy liian harvoin lenkillä. Veikkaan, että kun emo ottaa lenkin päivittäiseen ohjelmaansa, niin vastaanottokomiteaa ei viikon päästä eteisessä näy eikä kujaan soittele. Sen sijaan jos lenkki jää väliin, kysellään, että mikä sulla on, ootko sairas.

Sitä saa mihin perheensä totuttaa.

Vierailija
142/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla ei ole itsehillintää. Mussuttavat vain herkkuja. Varsinkin kun vakiintuvat. Maataan sohvalla syömässä sipsejä ja valitetaan kun mies käy säännöllisesti salilla ja pelaamassa lätkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmälle miehelle viisaan naisen vastaus kirjoitti:

Miksi pitäisi olla hoikka? Jos mä olisin mies hyväksyisin kaikki naiset, sellaisena kuin he ovat. Olen nainen, ja hyväksyn kaikki ihmiset sellaisena kuin he ovat.

HAHHAH! Vaadit miehiltä menestystä ja komeutta, tai muuten he ovat ”miehiä”. On tämä ennenkin kuultu.

Vierailija
144/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä provoja tulee, vissiin sama ihminen :D ja mammat elkää menkö näin helppoon:D

Vierailija
145/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on selvä: hoikkuus liitetään ulkonäköön. Ulkonäkö liitetään pantavuuteen. Ulkonäkö on tärkeä tehtävissä, joissa ulkonäkö katsotaan olevan tärkeä, kuten markkinoinnissa. Ulkonäkö on myös tärkeä silloin jos on maksullinen nainen.  Ulkonäön ja pantavuuden merkitys kuitenkin vähenee parisuhteen edetessä. Tällöin ihminen voi olla oma itsensä, eikä tarvitse panostaa.

Mikä sitten on ratkaisu, jos ulkonäkö/paino/pantavuus on tärkein elämää määrittävä tekijä? Kannattaa vaihtaa kumppania vähintään joka toinen vuosi. Tällöin on pakko pysyä laihana ja pantavana.

Vierailija
146/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olisin nainen, niin mä ainakin olisin hoikka.

Mutta kun olet mies, niin voit paineitta olla läski. Vai kuinka?

Provohan tämä on, mutta läski mies se vasta ällö on!

Vierailija
147/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt taaa miksi tässä maassa on enimmäkseen lihavia miehiä ja niin tilastossakin miehet ovat naisia lihavampia. Heillä ei siis ole itsekuria, vaikka rasvaa kropassa suhteessa vähemmän ja lihasta enemmän ja silti vaikea pysyä kunnossa tai normipainossa:D

Vierailija
148/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihmetellyt taaa miksi tässä maassa on enimmäkseen lihavia miehiä ja niin tilastossakin miehet ovat naisia lihavampia. Heillä ei siis ole itsekuria, vaikka rasvaa kropassa suhteessa vähemmän ja lihasta enemmän ja silti vaikea pysyä kunnossa tai normipainossa:D

Tai sitten miesten ei tarvitse myydä itseään?

Vierailija
149/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin eräänä päivänä lenkille. Olin puoli tuntia kävellyt, kun jokainen perheenjäsenistä alkoi soitella minulle, että milloin tulet kotiin. Kun tulin kotiin, eteisessä oli sellainen vastaanottokomitea vastassa kuin olisin ollut ainakin viikon poissa. Muuta liikuntaa tässä tilanteessa ei voi edes ajatella, vaan se pitää pystyä aloittamaan kotiovelta.

Mikä tämän viestin pointti oli? Sinun on syötävä liikaa ja epäterveellisesti koska perhe soittelee kun olet lenkillä?

Ihmisillä on hassu käsitys, että liikkumattakin sitä energiaa purskahtelee, jos vain syö "oikein". Kun on univajetta ja kaikki päivät täynnä tekemistä, muttei kuitenkaan aikaa omalle kuntoliikunnalle, niin helposti energiaa hakee sieltä mistä sitä helpoiten ja nopeiten saa: ruuasta. Se auttaa selviämään siitä tunnista ja siitä päivästä, vaikka pitkällä aikavälillä kertyykin läskiksi ja väsyttää entisestään. Jostain se energia on kuitenkin saatava juuri sillä hetkellä kun lapsi itkee ja työt painaa päälle, laskut on maksettava ja pyöränkumikin puhkesi. Tiedän tapauksia, joissa purraan hammasta ja juodaan lisää kahvia ja vuoden päästä laihtuneena itketään lattialla kun ei ole enää voimia nostaa edes kättä. Ei kumpikaan näistä ole hyvä, mutta jostain syystä se laihempi uupunut on parempi ihminen.

No sinullahan on selvästi ihan vääristynyt käsitys terveellisestä elämästä, se ei todellakaan ole sitä että juodaan lisää kahvia eikä saada energiaa tarpeeksi. Kalaa, kanaa, kasviksia, kananmunia, täysjyvää, vettä.. Laihduttaa ja voit kaiken kaikkiaan paremmin ja energiaa on enemmän. Kokeilepa.

Vierailija
150/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten miesten ei tarvitse myydä itseään?

Ei naisetkaan myy itseään, en tosin tiedä millaisista naisista sinun tuttavapiiri koostuu:D jos pelkkiä maksullisia ovat

Vierailija
151/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina ollut normaalipainoinen/hoikka, mutta en ole ns. luonnonlaiha joka voi syödä mitä haluaa, vaan kyllä mun paino vaihtelee. Esimerkiksi näin kaamosaikaan voi ihan helposti tulle 5-6 kiloa lisää ja kasvaa vähän vararengasta. En kuitenkaan ota siitä hirveää stressiä koska painon vaihtelu on mielestäni normaalia. Sitten kun on aktiivisempi aika ja enemmän energiaa käyttää elämäntapojen terveellisyyteen, liikuntaan ym. niin voi laittaa kroppaa taas parempaan kuntoon. En tarvitse siihen mitään laihdutuskuureja. Painoa en oikeastaan yleensä edes seuraa vaan kuntoa ja peilistähän sen näkee miten vaatteet istuu.

Vaikka pidän 5-10kg painon vaihtelua aika normaalina (itse pysyn edelleen normaalipainon sisällä tuollaisella vaihtelulla), ihmettelen kyllä sitä, miten "huomaamattaan" voi muka lihoa jonkun +20kg ja päätyä lihavaksi.

Johan siinä joutuu laittamaan koko vaatekaapin sisällön uusiksi! En kyttää vaakaa, ja kroppani muoto saa mun mielestä vaihdella mutta kyllä mä ainakin huomaan vähän korjata elämäntapoja jo siitä, jos vaatteet alkaa kiristää epämukavasti. 

Vierailija
152/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aina ollut normaalipainoinen/hoikka, mutta en ole ns. luonnonlaiha joka voi syödä mitä haluaa, vaan kyllä mun paino vaihtelee. Esimerkiksi näin kaamosaikaan voi ihan helposti tulle 5-6 kiloa lisää ja kasvaa vähän vararengasta. En kuitenkaan ota siitä hirveää stressiä koska painon vaihtelu on mielestäni normaalia. Sitten kun on aktiivisempi aika ja enemmän energiaa käyttää elämäntapojen terveellisyyteen, liikuntaan ym. niin voi laittaa kroppaa taas parempaan kuntoon. En tarvitse siihen mitään laihdutuskuureja. Painoa en oikeastaan yleensä edes seuraa vaan kuntoa ja peilistähän sen näkee miten vaatteet istuu.

Vaikka pidän 5-10kg painon vaihtelua aika normaalina (itse pysyn edelleen normaalipainon sisällä tuollaisella vaihtelulla), ihmettelen kyllä sitä, miten "huomaamattaan" voi muka lihoa jonkun +20kg ja päätyä lihavaksi.

Johan siinä joutuu laittamaan koko vaatekaapin sisällön uusiksi! En kyttää vaakaa, ja kroppani muoto saa mun mielestä vaihdella mutta kyllä mä ainakin huomaan vähän korjata elämäntapoja jo siitä, jos vaatteet alkaa kiristää epämukavasti. 

Niin ja olen 40v nainen, toki ikä vaikuttaa kroppaan ja näin vanhemmiten minullekin kertyy helpommin tavaraa vyötärölle, mutta en ole silti kokenut erityisen hankalaksi pysytellä normaalipainoisena.

Vierailija
153/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä on joitain ketkä haluaa testata yksinkertaisia ja helppoja muutoksia ruokavalioon niin tässä parit vinkit

-sokerit pois

-ei herkuttelua muuta kuin kerran viikossa yks "cheat meal"

-valitse kasvispohjaisia ruokia eläinpohjaisten sijaan

-juo runsaaasti vettä

-pienennä ateroiden kokoa

-vähennä rasvoja ja lisäää hyviä rasvoja kuten avokadoa ja pähkinöitä

-tee ruuat itse valmisruokien sijasta

Itsellä ei mitään ylipainoa vastaan ja ymmärrän oikein hyvin miten sitä kertyy mutta monilla alkaa noiden yllämainittujen seikkojen takia se paino nousuun. Oma äiti esimerkiksi ei syö kunnon ruokaa, mättää sokerillisia ja suolasia leivonnaisia aterioiden korvikkeeksi ja vettä ei juo, limsaa ja kahvia senkin edestä

Vierailija
154/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vasta 25 prosenttia naisella terveellinen? Mulla on rasvaprosentti 13, ja olen terve ja hyvinvoiva ja kaikki toiminnot pelaavat.

Vierailija
155/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ei kuulu olla hoikkia, vaan naisellisen pyöreitä ja pehmeitä.

Vierailija
156/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkana on tosiaan vaikea pysyä: syöminen pitäisi olla aika vähäistä, ainakin jos on insuliiniresistanssia (kuten PCO, joka on jopa 15% suomalaisnaisista) ja käytännössä kaikki ovat ylipainoisia joilla tämä pco on. Arkiliikunta tukee harvoin nälänhallintaa, ja tunne-elämän ailahteluja korjataan mielialasyömisellä. Suomalainen geeniperimäkin on tukevarakenteisuuteen ohjaavaa, leveä lantio ja paksut sääret.

Lisäksi ulkoinen paine näyttää joltakin supermallilta puuttuu, koska toimeen voi tulla muutenkin kuin hankkimalla hyvällä ulkonäöllä rikkaan aviomiehen.

Vierailija
157/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten on niin vaikea tulla rikkaaksi? Jos minä olisin mies, niin olisin superrikas!

Kaikki eivät voi olla rikkaita, mutta kaikki voivat olla hoikkia. 

Miksi naiset vertaavat aina asioita, jotka eivät ole keskenään vertailukelpoisia? Ei taida olla argumentteja.

Vierailija
158/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te selittelette ja yritätte saada ylipainosta hyväksyttävää?

Tuo evoluutiohommakin on tapahtunut silloin, kun EI OLE OLLUT RAVINTOA TARPEEKSI. No nyt on jopa ylimäärin ja se ei tarkoita sitä, että kaikki vastaantuleva on vedettävä napaan.

Mua niin oksettaa tämä et makkaransyönti ja rasvanpuputus on ok, se ei ole. Sen sijaan jos vedät vain terveellistä ruokaa ja olet pulska (en usko, että kukaan pysyy lihavana tuollaisella ruokavaliolla vaikkei edes liikkuisi), niin sen on oltava ok. Mutta lihavuus, se ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Se aiheuttaa sairauksia ennemmin tai myöhemmin. Nyt kun on anoreksia koluttu läpi, niin miksi ei samantien olla aidosti huolissaan lihavuudesta, vaan tuosta epäterveellisen elämäntavan perikuvasta yritetään tehdä positiivista asiaa? Normaalipaino, lievä ylipaino JA lievä alipaino on jumalauta ok. Nämä rajat siksi, että ihmisten painoja nyt vain ei voi mustavalkoisesti verrata keskenään, esim. mulla on hento kropan malli, kun taas siskollani roteva. Sen näkee jo lapsuuden kuvista. Mutta anoreksia ja lihavuus, ne on asioita joihin lääkärin pitäisi aina puuttua.

Jonka jälkeen ylipainoisten terveys huonontuisi entisestään. Kai olet tietoinen, että moni ylipainoinen välttää viimeiseen saakka lääkärille menemistä juuri sen takia, että vaikka kyse olisi korvatulehduksesta niin jotkut lääkärit muistavat huomauttaa ja/tai kirjata potilaan ylipainosta?

Ovatko lihavat vielä tyhmiäkin, kun jättävät hakeutumatta hoitoon sen takia, että lääkäri saattaa mainita jostain päivänselvästä asiasta ja siitä voi tulla paha mieli?

Vierailija
159/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse epäilen, että kyse on aika monessa tapauksessa hyvin heikosta itsekurista. Tehään vaan sitä mikä just siinä hetkessä tuntuu hyvältä. Ite oon koko elämäni ollu hoikka ja ihan liian paljon saa kuulla sitä, että on hyvät geenit. Paskat. Ne on valintoja, mitä syön, miten liikun. Hyvän mielen voi saaha myös liikunnasta eikä suklaasta. Kyllä munkin tekis usein mieli herkkuja, mutta en vaan anna itelleni siihen lupaa kun yhtenä päivänä viikossa. En anna hetken mielijohteelle valtaa vaan valitsen sen, että saan hyvän olon siitä, että oon terve ja näytän hyvältä. 

Ja tätähän ei sais sanoo, alapeukkuja pian satelee, mut silti se vaan aika pitkälti näin menee.

Joo, tästä on olemassa hauska kuvakin, jossa nainen näyttää herkkuja täynnä olevaa jääkaappiaan kertoen säilyttävänsä genetiikkaansa siellä. En nyt jaksa kaivaa.

Minä laihduin 15 kiloa pelkästään sillä, että aloin syödä vähemmän. Syön vain sen verran, mitä oikeasti tarvitsen. Jännä, miten ne geenit vaikuttavat.

Vierailija
160/186 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tosi vaikeeta ymmärtää jos ei ole siinä tilanteessa itse. Sinä et miehenä voi tietää miten naisten hormonit vaikuttavat lihomiseen ja myös aktiivisuuteen. Itsekin hoikempana ja hyväkuntoisena ajattelin noin, mutta kun terveys pettää, kunto rapistuu ja muutama kilo pääsee hiipimään, niin siitä kierteestä on hirveän vaikeaa päästä pois.

Jos liikunnan määrä putoaa, niin pitää vastaavasti pudottaa kalorimäärää tietenkin. Ei ne hormonitkaan niitä kaloreita sinne mahaan taio mistään, itse ne laitetaan suusta menemään.