Minkä hintainen lahja on soveliasta toivoa kummilta?
En siis ole aloitteellisesti pyytämässä mitään, mutta lapseni kummi kysyi, olisiko meillä jotain lahjatoivetta, jotta hän voisi mieluusti ostaa jotain tarpeellista. Minkä hintaluokan lahjaa on siis soveliasta ehdottaa? Kys. kummi on ihan vakityössä oleva ja keskituloinen. En koe luontevana ehdottaa mitään liian kallista, mutta ehkä joku tosi halpa juttukin voi olla hassu lahjatoiveena?
Meillä on ensimmäinen lapsi, nyt vähän alle vuoden, kyseessä, joten tämä on uutta aluetta. Aikaisemmin olen täällä lukenut keskusteluja, missä haukutaan kummeja lahja-automaatteina pitävät vanhemmat, enkä haluaisi, että kukaan kummeista näin meistä ajattelisi.
Kommentit (44)
Jos multa kysytään vinkkejä, niin annan jonkun lapsen mainitseman toiveen, jonka hinta on enintään 20 €. Ihan ehdoton maksimi hinta olisi 30 €. Jos tietäisin, että kysyjän talous on tiukalla, antaisin ilman muuta halvemman toiveen.
Meillä isovanhemmat haluaa olla tasapuolisia, ja sieltä saattaa tulla kysymys niin, että ollaan ajateltu laittaa jokaisen lapsen lapsen lahjaan esim. 50 €, mitä teidän Matille voisi ostaa. Silloin voin toki antaa vinkin kalliimmasta lahjasta. Joskus olen ehdottanut myös heille sellaista, että jos lapsella on joku isompi toive, niin sanon suoraan, että on toivonut tällaista satasen juttua, tehdäänkö niin, että ostetaan se puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi kuulla lasten vanhemmilta, että miten itse huomioitte lastenne kummeja. Eli esim. joulun ja synttäreiden jälkeen, kun kummit ovat lahjoja antaneet, lähetättekö esim. kuvia joissa annetut lahjat ovat käytössä, kiitättekö, pyydättekö kummia kylään jne.? Uskon että monia kummeja harmittaa, kun ei tiedä yhtään päätyikö lahja edes käyttöön.
Kyllä meillä kiitetään lahjasta aina, kuvia en kyllä ole laittanut. Mutta esim. kerran, kun antoivat rahaa, kiitimme vielä jälkikäteen ja kerroimme, mitä sillä rahalla oli ostettu. Musta on ihan kiva heidänkin saada tieto, että raha meni oikeasti johonkin lapselle kivaan tai tarpeelliseen juttuun.
Jouluna muistamme itsekin kummeja jollain pienellä jutulla, tyyliin pientä herkkua tai joulukukka tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sanonut jonkun 10-20€ maksavan juttun minkä lapsi toivoo.
Nyt jouluksi kummilta toivotaan värikynä settiä (suositushinta 7,95€) ja kilopaperia.Kyllä se on niin että lapsella pitää olla kyniä ja paperia aina.
Ei toi Ile hyvä lahja. Sama kuin pistäis vessapaperia lahjapaperiin.
Olen joskus vienyt vessa- ja talouspaperia lahjaksi, tosin aikuiselle. Oli kovasti kiitollinen, ettei tarvitse itse raahata monen kilometrin päästä. Riitti varmaan vuodeksi.
Mua kiinnostaisi kuulla lasten vanhemmilta, että miten itse huomioitte lastenne kummeja. Eli esim. joulun ja synttäreiden jälkeen, kun kummit ovat lahjoja antaneet, lähetättekö esim. kuvia joissa annetut lahjat ovat käytössä, kiitättekö, pyydättekö kummia kylään jne.? Uskon että monia kummeja harmittaa, kun ei tiedä yhtään päätyikö lahja edes käyttöön.