Mitä luokkasi hikipingosta tuli isona?
Kovistyttökeskustelun innoittamana.
Minä aloitan:
toinen (poika) joutui parikymppisenä huumerikoksesta vankilaan, ja toinen (tyttö) lähti miehen perässä ulkomaille yläasteen jälkeen, sai teini-iässä 2 lasta ja ilmeisesti on vieläkin kotiäitinä vaikka lapset on jo teinejä.
Kommentit (322)
Toisesta asianajaja ja toisesta DI. Molemmat saivat lapsia kahdn- ja kolemenkympin välissä. Musta taas tuli... noo, enpä kerrokaan. Musta tuli niin erikoinen että mut tunnistaa, jos kerron! T. se kolmas hikipinko
Lukioluokan parhaasta tytöstä tuli pankinjohtaja, parhaasta pojasta suuren asianajotoimiston osakas.
Meitä taidettiin sanoa pinkoluokaksi. Poika, joka kirjoitti 6 ällää, on kai nyt jo tekniikan tohtori ja saman tuloksen kirjoittanut tyttö on ainakin KTM. Tytöllä oli yksi lapsi, kun tavattiin, pojalla ei kai ainuttakaan. Ainakin 2 lääkäriä ja useampia opettajia ja siihen lisäksi me tavallisemmat. Yksi tyttö on päätynyt kotokylän multiin, pojista en ole kuullut sellaista, olisivatko kaikki elossa. Lapsia on lähes kaikilla. Avioliittoja ja -eroja on. Lastenlapsiakin alkaa olla.
Ens vuonna täytetään 60v! En mene kenenkään juhliin eikä kukaan kai muistakaan mun juhlia. Eläkekertymä on mulla varmaan porukan vaatimattomin, mutta kyllä tässä pärjäillään.
Minulla taisi olla koko peruskoulun ajan luokan paras keskiarvo.
Puhelinmyyntihommissa olen
Yhdestä todella ahkerasta ja maanläheisestä ihmisestä tuli lahjakas tanssija, ja sai siitä ammatinkin. Muutti isompaan kaupunkiin peruskoulun jälkeen ja on päässyt tanssimaan myös ulkomailla. Toivon hänelle kaikkea hyvää.
Toisesta hikarista, koulun poikien beibestä tuli elämämkoululainen. Oli koulukiusaaja ja ylimielinen. Hän ei opiskellut peruskoulun jälkeen mitään vaan jäi pienelle paikkakunnalle tekemään hanttihommia. On nykyään kahden lapsen yksinhuoltaja, kirjoittelee rasistisia ja koronakriittisiä juttuja somessa.
Nämä molemmat olivat parhaimpia ystäviä yläasteella. Tiet erkanivat ja ystävyys päättyi. Niin se elämä ja omat päätökset vievät eri poluille. Kannattaa miettiä millaisen polun valitsee.
Lakimiehiä, kirurgeja, talousalan osaajia
Lakimies tai siis lakinainen, ja työskentelee Euroopan Unionin virassa. Siellä pääkonttorilla.
Lääkäri. Erikoistui Gynekologiaan.
Sekos ylioppilaskirjoitusten paineesta. Keskiarvo 9.8. Hoidossa ollut useaan otteeseen. Yliopistossa ikuisuusopiskelija, jo 49-vuotias. Perinyt rahaa suvusta.
Sen minkä tiedän niin kuoli kun oli päässyt hyvään asemaan.
Olin se luokan hikari läpi koko peruskoulun.
Ammattiani en ilmoita koska siinä toimivia on varsin pieni joukko, mutta omien ja verottajan tietojen mukaan olen ainoa tuolloisesta luokastani joka on ylimmässä tuloprosentissa.
Vierailija kirjoitti:
OMG. Montako niitä sun luokaltasi oikein on?
Opettaja, ei lapsia. Yhdestä mielenterveysongelmainen, ei lapsia.
Yhdestä ammattimuusikko (klassinen), ei lapsia.
Oli muitakin hyvin pärjääviä, mutta ei niitä huippupinkoja. He kouluttautuneet hyvin ja normi lapsiperhearkea somen perusteella näyttäisi olevan.
90-luvun 9-10 keskiarvolla (silloin 9iinkin piti olla hyvä)
- lääkäri
- professori (genomiikka)
- ekonomi/yrittäjä
- matem.aineiden ope
- diplomaatti
- ohjelmapäällikkö
- teknologiajohtaja
- yksi mt-potilas, joka ei koskaan päätynyt työelämään, raukka altistui vasemmistojutuille kotonaan ja pää sekosi oltuaan Venäjällä ym
Ei mitään havaintoa. Onneksi ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Luokallamme ei mielestäni ollut hikipinkoa eli ylisuorittajaa. Älykkäin taisi olla se tyttö, jolle arvosanat tulivat helposti ja josta tuli sitten isona geenitutkija.
Ei ne ole älykkäämpiä kuin muut, hyvä muisti vaan.
Muisti sijaitsee aivoissa, jotkut osaavat aivojaan käyttää.
Sukulaiseni oli koulussa hikke ja kirjoitti koulunsa parhaimman todistuksen ylioppilaskirjoituksissa siihen mennessä. Opiskeli matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa yliopistolla. Toimi sitten koko työuransa opettajana, mutta oli todella kypsynyt hommiinsa vuosikausia. On nyt siis eläkkeellä. Ei ehkä niin sosiaalinen henkilö kuin opettajaksi olisi tarvetta olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OMG. Montako niitä sun luokaltasi oikein on?
Niissä "paremmissa kouluissa" (joihin käytännössä mennään suhteilla) on vain niitä "parempia" oppilaita. Varmaankin jo työpaikat valmiina odottamassa kun valmistuvat.
Minusta tuli onnellinen ja opettaja.