Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret naiset eivät halua enää lapsia?

Vierailija
21.11.2017 |

Olen 31v sinkkumies ja haluaisin kovasti perustaa perheen. Voisin sanoa, että minulla on jonkinasteinen vauvakuume. Olen tapaillut mukavia ja älykkäitä naisia, mutta kun puheeksi jossain vaiheessa nousevat lapsen hankintaan liittyvät asiat, naiset kertovat etteivät joko halua lapsia ollenkaan tai jos haluavat, ajankohta on sopiva vasta sitten, kun on ensin saatu opiskelut loppuun, hankittu vakituinen työ ja edetty uralla. Lisäksi pitäisi ehtiä matkustamaan ympäri maailmaa ennen vauva-arkea.

Mihin alle 18-35v suomalaisnaisten biologiset vietit ovat kadonneet? Luulisi äityiden olevan naisilla geeneissä! Onko ainoa vaihtoehto tosiaan ulkomaisen vaimon etsiminen?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä uskon ja olen arjessa nähnyt, että on paljon naisia, jotka ehdottomasti haluavat perheen. Kuitenkin näyttää olevan paljon vähemmän miehiä, joista perheenisiksi olisi. En tiedä miksi miehet haluavat lapsia. En ole kuullut yhdenkään sanovan mitään sen suuntaista, että "haluan ehdottomasti kasvattaa lapsia ja olla hyvä, esimerkillinen isä ja jakaa vastuun perheessä niin, että teen puolet kaikesta" jne. Eip.. miehillä on usein aivan epärealistinen kuva perhe-elämästä, helppohan pentuja silloin on haluta. Halutaan lapsia, koska se olisi jollain epämääräisellä tavalla kiva, "voin käydä pojan kanssa lätkämatseissa, se ois hienoa"... Ei välttämättä tule poikaa ja jos tulee, sitä ei välttämättä kiinnosta lätkämatsit. Miehet haluavat lapsia, koska he luulevat sitten elävänsä mielikuviensa unelmaelämää.

Olen tosi monen miehen kanssa tästä kiinnostuneena keskustellut ja kaivellut syitä ja mielikuvia taustalla. Itse olen kolmekymppinen nainen enkä ole koskaan lapsia halunnut. Ei vain kiinnosta. On vaikeaa löytää miestä, joka ei lapsia haluaisi. 98 % tuntuu haluavan. Onhan se kiva haluta, nainenhan suurimman osan arjesta hoitaa kuitenkin.

En ole yllättynyt, ettei ajatteleva, moderni nykynainen suostu tähän. Jos miehet ottaisivat enemmän vastuuta ja tajuaisivat realiteetit.. REALITEETIT, tilanne voisi olla eri.

Vierailija
82/86 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä lasta haluaviakin. Minkä tyyppisiä olet tapaillut? Ehkä kärjistettyä, muutta ehkä ne ulkoisesti tyylikkäät "pissistyyppiset" naiset eivät ole niin äidillisiä, kun ihan tavallisen näköiset tytöt/naiset. Toki moni "tavallisen näköinen" voi olla myös kunnianhimoinen ja ajattelee asiat järjellä, eli ensin ammatti ja työpaikka johon palata äitiysloman jälkeen. Nämä kyllä haluavat usein lapsen, mutta silloin myöhemmin.. kun taas ne pissikset haluavat usein vain bailata ja shoppailla.

Terv. ruma tyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi ap! En voi puhua kuin omasta puolestani mutta haluaisin suht ison perheen (noin viisi lasta joista osa adoptoituja) ja kuitenkin ennen sitä haluan itselleni koulutuksen ja hyvän työpaikan jotta pystyn elättämään niin ison katraan. Nykyään naiset eivät enää halua olla "pelkkiä" kotiäitejä vaan mahdollisuus kouluttautua ensin ja käydä töissä olematta taloudellisesti riippumaton miehestä houkuttelee enemmän. Ette te miehetkään yleensä olisi valmiita ryhtymään kokopäiväisiksi isiksi ilman että olisi mitään koulutusta alla, miksi siis naistenkaan pitäisi?

En tiedä muista mutta ensin koulu loppuun, sitten vasta on miehen ja lasten hankkiminen ajankohtaista mulle.

t. 21v nainen

"olematta taloudellisesti riippumaton" = olemalla taloudellisesti riippuvainen.

Tosiaan koulu loppuun! :)

Vierailija
84/86 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan lapsia, mutta opiskelut yliopistossa ovat kesken sekä minulla, että poikaystävällä. Olemme 24-vuotiaita ja vauvakuume on todella kova minulla, mutta toisaalta takaraivossa jyskyttää juurikin, että opiskelut on pakko ensin suorittaa ja sitten hankkia vakituinen työ. Poikaystävä erityisesti on tätä mieltä, että ensin pitää olla vakityö. Tuntuu raskaalta kun haluaisi niin kovasti jo lapsia.

Vierailija
85/86 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon: Koska se on ruvennut tapahtumaan aivan liian usein, että mies häippäsee yhtä'äkkiä toisen naisen kanssa, koska lapsi-arki on heidän mielestä niin rasittava. Joko mies sen jälkeen ei ota enää vastuuta lapsista tai haluaa lapset mukaan uuteen suhteeseen. Siinä sitten mietitään kaksi kertaa uskalletaanko hankkia lapsia.

Vierailija
86/86 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuoret naiset eivät edes tunne ketään ikäluokkansa ihmistä, jolla olisi lapsia.

Itse olen 30-vuotias ja odotan esikoistani. Tuomittu ei ole, monet kavereistani ovat hyvinkin innoissaan. Ehkä hekin innostuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi