Miksi nuoret naiset eivät halua enää lapsia?
Olen 31v sinkkumies ja haluaisin kovasti perustaa perheen. Voisin sanoa, että minulla on jonkinasteinen vauvakuume. Olen tapaillut mukavia ja älykkäitä naisia, mutta kun puheeksi jossain vaiheessa nousevat lapsen hankintaan liittyvät asiat, naiset kertovat etteivät joko halua lapsia ollenkaan tai jos haluavat, ajankohta on sopiva vasta sitten, kun on ensin saatu opiskelut loppuun, hankittu vakituinen työ ja edetty uralla. Lisäksi pitäisi ehtiä matkustamaan ympäri maailmaa ennen vauva-arkea.
Mihin alle 18-35v suomalaisnaisten biologiset vietit ovat kadonneet? Luulisi äityiden olevan naisilla geeneissä! Onko ainoa vaihtoehto tosiaan ulkomaisen vaimon etsiminen?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole keksinyt syytä sille, miksi pitäisi tehdä uutta yksilöä tähän maailmaan. Mikä on se juttu, joka pitäisi ehdottamasti kokea ja jota varten kannattaisi syntyä? Seksi, syöminen, nukkuminen, työnteko...?
Tätä juuri ihmettelen! Lapsen haluamisen tulisi olla biologinen vietti, jota ei tarvitse perustella järkisyillä. Suomalaisnaisilta vietti on kadoksissa. :/
-ap
Toisin kuin miehille on edelleen tärkeintä siemenen levittäminen, on meillä naisilla kehittynyt aivotoiminta. Ei vaisinkaan. Ikuiseen liittoon ja siihen, että toinen pysyy tukena on tänä päivänä turha luottaa. Pitää olla vahva pohja, opinnot suoritettuna ja vakituinen työpaikka siltä varalta, että joutuukin pärjäämään lasten kanssa yksin. Kaikki isät eivät osallistu tasapuolisesti lasten hoitoon ja elatukseen eron jälkeen, eikä kukaan halua elää köyhyysrajalla. Ja kohta siihen väliin tulee vielä taukona armeijakin tasa-arvon nimissä, jonka jälkeen tosiaan olemme valmiitä lisääntymään ehkä 40- vuotiaina. Lapsentekotalkoisiin!
Jos saisin olla isä, voisin tehdä lapsia. Fakta kuitenkin on, että jo biologiankin puolesta vanhemmuus, ainakin alkuun, vaatii enemmän naiselta kuin mieheltä. Toisaalta yhteiskunnassa edelleen tuntuu olevan ihmeellinen ajattelutapa, että isälle on ihan ookoo olla se etävanhempi ja muutenkin nyppiä rusinat pullasta, ja äiti on se joka hoitaa sairastumiset, lääkärit, neuvolat, vanhempainvartit ja kaiken lapsen kasvattamiseen liittyvät lieveilmiöt. Sitten jos äiti onkin etävanhempi, kyseessä on heti tietenkin paska äiti. On toki miehiä, jotka ottavat vetovastuun mutta rankassa vähemmistössä. Sitten tuohon päälle se yhteiskunnan kyttäysmentaliteetti, jatkuvasti asiantuntijat huutaa mediassa kuinka väärin lapsia kasvatetaan, tiesitkö että tämäkin vahingoittaa lasta jne muttei kerrota, miten asiat sitten oikeasti pitäisi tehdä. Toistaiseksi en ole kokenut kertaakaan mitään vauvakuumeeseen viittaavaa, ja lapsiperhe-elämä näyttää ainakin äidin näkökulmasta varsin vastenmieliseltä.
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä lasta haluaviakin. Minkä tyyppisiä olet tapaillut? Ehkä kärjistettyä, muutta ehkä ne ulkoisesti tyylikkäät "pissistyyppiset" naiset eivät ole niin äidillisiä, kun ihan tavallisen näköiset tytöt/naiset. Toki moni "tavallisen näköinen" voi olla myös kunnianhimoinen ja ajattelee asiat järjellä, eli ensin ammatti ja työpaikka johon palata äitiysloman jälkeen. Nämä kyllä haluavat usein lapsen, mutta silloin myöhemmin.. kun taas ne pissikset haluavat usein vain bailata ja shoppailla.
Näissä Helsingin akateemisissa piireissä, joissa itse liikun, nihkeys lapsia kohtaa on vallitseva ajattelutapa. En tiedä, pitäisikö sitten ottaa vaimoksi lähihoitaja tai muu duunari..? Ilmeisesti he raskautuvat nuorina?
Kuulostat siltä, että perus duunarin kanssa lisääntyminen olisi jotenkin alentumista tai häpeällistä? Ihan kivoja ja fiksuja hekin ovat. Ne akateemiset havahtuu sitten 40 v:nä (jos edes havahtuvat) siihen lapsen kaipuuseen ja sitten maksetaan kymmeniä tuhansia lapsettomuushoidoista. Sitten kun lapsi on 20 niin itse 60 v mummo.
Olen itse 24 ja äitini 66. Hän ei ole mummo. Käy edelleen ulkomailla töissä säännöllisesti, eikä missään nimessä tahtoisi eläkkeelle. Oikein reipas ja hyväkuntoinen, perusterve nainen. Ei kaikki mummoudu, valitettavasti kyllä aika usein yli 60-vuotiaat ovat melko mummoja.
Ihmiset vanhenevat eri tahtiin. Joku voi kokea olevansa nelikymppisenä liian vanha lastensaantiin ja ehkä hänen kehonsa onkin jo liian vanha. Joku toinen kokee, että on valmis lapsiin vasta 40 vuotiaan ja hän myös saa ne lapset, koska hänen kehonsa on ikääntynyt hitaammin ja vastaa esim keskimääräisen 34 vuotiaan kehoa.
Ensin oli opiskelut ja nyttemmin työpaikan ja pysyvyyden puute. Katsos ei me kaikki järkevät naiset haluta että veronmaksajat maksavat elämiseni. Kun ei ole varaa lapseen niin ei ole, otettiin sitten miehen kanssa kissa.
Jos kertoisin mitä kaikkea kiusaa ex-mieheni teki sossujen avulla lapselleni ja minulle, kukaan ei haluaisi lapsia. Suomi on paska maa kasvattaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tulihan niitä lapsia just 48 000 kpl, jot ed n kai niitäkin joku viekä tekee.
Lukumäärä on katastrofaalisen pieni ja johtaa valtiontalouden, kansantalouden ja yhteiskunnallisen vakauden järkkymiseen. Vahinko ei tapahdu tänään eikä ensi vuonna, mutta kun 30 vuoden kuluttua veronmaksajat ja eläkemaksujen maksajat ovat vähissä samalla kun kaikki puolueet yrittävät kosiskella eläkeläisäänestäjien suuria massoja, koittaa lopullinen tuho.
Tämä on täyttä tuubaa. Tuota samaahan jankutettiin meillekin, jotka olimme lapsentekoiässä 1980- ja 1990-luvuilla. Suuret ikäluokat tulevat jäämään eläkkeelle ja tulee huutava työvoimapula. Noh, nyt suuret ikäluokat ovat eläkkeellä ja missä on luvattu työvoimapula? Ei missään. Meidän lapsemme ovat nyt niitä, joille taas jankutetaan, että pitäisi tehdä lapsia juuri tuosta syystä. Miksi he uskoisivat asian, kun ei heillekään riitä töitä? 30 vuoden päästä suuret ikäluokat ovat jo postuneet keskuudestamme ja on yhä vähemmän niitä, joiden vanhuuseläkkeitä tarvitsee maksaa. Ja veronmaksajia ovat vain ne, joille on töitä, joista maksetaan palkkaa ja palkasta maksetaan verot.
Olen mies enkä halua lapsia niin kauan kuin maailmassa on nälänhätää, köyhyyttä, sotia, eriarvoisuutta ja ilmaston muutosta ei pysäytetä. Luulen että moni naisista ajattelee samoin.
Joo-o, saattaisin minäkin haluta lapsia jos voisin olla isä. Mutta joutuisin olemaan äiti, tekemään "kahta työvuoroa" väh. 18 vuotta. Oma palkkatyö, kotityöt, lapset.
Vanhemmuus vaatii naiselta enemmän kuin miehiltä. Valtava panostus ja riski.
Jos olisi enemmän kunnon miehiä, jotka sitoutuvat 50/50-malliin, tilanne olisi eri. Silloin oltaisiin tasavertaisia kumppaneita. Ei niin, että mies on sen lapsilauman jatke.
Joskus tuntuu, että naisten pitäisi tehdä ihan kaikki ja sitten vielä nähdä vaivaa näyttääkseen 100 % hyvältä.
Kuka hitto tällaista jaksaa jos voi valita? Ei kukaan ajatteleva nainen.
Miehet voi mennä itseensä jos pitää ihmetellä, miksei nykynaisilla ole hinkua lisääntyä. Tässä ketjussa ne syyt on tiivistetysti tulleet.
Vaikeaa uskoa, että löytyisi tasavertaista, vastuullista kumppanuutta, joten jätän perheen perustamatta.
- nainen 32 v
Miten niin,kaikkihan ne haluaa suurperheen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä lasta haluaviakin. Minkä tyyppisiä olet tapaillut? Ehkä kärjistettyä, muutta ehkä ne ulkoisesti tyylikkäät "pissistyyppiset" naiset eivät ole niin äidillisiä, kun ihan tavallisen näköiset tytöt/naiset. Toki moni "tavallisen näköinen" voi olla myös kunnianhimoinen ja ajattelee asiat järjellä, eli ensin ammatti ja työpaikka johon palata äitiysloman jälkeen. Nämä kyllä haluavat usein lapsen, mutta silloin myöhemmin.. kun taas ne pissikset haluavat usein vain bailata ja shoppailla.
Mä olen tavallisen kiltin naapurintytön näköinen, en panosta ulkonäköön erityisesti, viihdyn kotona, en halua tehdä uraa ja olen hyvin kunnianhimoton mutta en myöskään halua lapsia.
Niin minäkin, olen äärimmäisen laiska ja nyt vaihdevuodet alkaa lähestyä. Enkä tehnyt lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ottamaan epätoivoisen naisen jolla on viimeiset apsentekohetket menossa +40 suostuu varmasti nopealla aikataululla.
Haluan vähintään 2 lasta ja valitettavasti 40v on liian vanha sellaiseen. Eihän sen kanssa saa välttämättä ensimmäistäkään ilman vuosien hedelmöityshoitoja.
-ap
Luovuta spermaa, homma hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole keksinyt syytä sille, miksi pitäisi tehdä uutta yksilöä tähän maailmaan. Mikä on se juttu, joka pitäisi ehdottamasti kokea ja jota varten kannattaisi syntyä? Seksi, syöminen, nukkuminen, työnteko...?
Tätä juuri ihmettelen! Lapsen haluamisen tulisi olla biologinen vietti, jota ei tarvitse perustella järkisyillä. Suomalaisnaisilta vietti on kadoksissa. :/
-ap
Todella monilla se onkin biologinen vietti.
Ei sellaista ole, ellet tarkoita seksuaalista halua ja se on aivan eri asia kuin halu lisääntyä. Vauvakuume on myytti. Biologinen vietti - ei. Myytti - kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ottamaan epätoivoisen naisen jolla on viimeiset apsentekohetket menossa +40 suostuu varmasti nopealla aikataululla.
Haluan vähintään 2 lasta ja valitettavasti 40v on liian vanha sellaiseen. Eihän sen kanssa saa välttämättä ensimmäistäkään ilman vuosien hedelmöityshoitoja.
-ap
Oletko hullu? Mummoni väänsi viimeisen kakaransa viiskymppisenä! Täysin luomu.
Jep, tämä on näitä nykyajan kakaroiden kummia olettamuksia menneistä ajoista. Ensinnäkin vuonna 1917 keski-ikäinen avioitumisikä naisilla oli 25 vuotta. Siis ihan aikuisen naisen ikä, eikä kuten joissain kehitysmaissa yhä naidaan tyttölapsia, joiden keho ei edes kestä raskautta (puhumattakaan muista haitoista).
Sitten kun mentiin naimisiin, tehtiin lapsia. Ja tehtiin. Ja tehtiin. Ihan vielä neli-viiskymppisenäkin putkahteli maailmaan. Kun keskimääräinen elinikä oli n. 50 vuotta ei edes vaihdevuosia välttämättä ehtinyt tulla.
Tää on jo varmaan kysytty, mutta miksi pitäis haluta? Ei kaikilla ole jotain emovaistoa. Itse olen yli neljäkymppinen eikä mikään biologinen kello ole koskaan raksuttanut. Sisarrusten lapsilaumat ovat parasta ehkäisyvalistusta mitä kuvitella saattaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen valossa fakta on se, että suomalaiset ensisynnyttäjät ovat maailman vanhimpien joukossa. Kyllä ap:lla on ihan hyvä pointti tässä.
Tilastojen valossa Suomessa myös synnytetään enemmän kuin EU:ssa muuten. Suomessa 1.65 ja EU:ssa 1.58. Että semmoista.
Vierailija kirjoitti:
En halunnut lapsia, koska en halunnut miestä, koska miehet ovat naisenalistajia. Yhtään kunnon miestä en ole koskaan nähnyt. Huhuja olen kuullut, mutta jokainen on paljastunut perättömäksi. Kunnon miehiä ei ole.
Paitsi Ukko-Nooa.
Lukumäärä on katastrofaalisen pieni ja johtaa valtiontalouden, kansantalouden ja yhteiskunnallisen vakauden järkkymiseen. Vahinko ei tapahdu tänään eikä ensi vuonna, mutta kun 30 vuoden kuluttua veronmaksajat ja eläkemaksujen maksajat ovat vähissä samalla kun kaikki puolueet yrittävät kosiskella eläkeläisäänestäjien suuria massoja, koittaa lopullinen tuho.