Miksi nuoret naiset eivät halua enää lapsia?
Olen 31v sinkkumies ja haluaisin kovasti perustaa perheen. Voisin sanoa, että minulla on jonkinasteinen vauvakuume. Olen tapaillut mukavia ja älykkäitä naisia, mutta kun puheeksi jossain vaiheessa nousevat lapsen hankintaan liittyvät asiat, naiset kertovat etteivät joko halua lapsia ollenkaan tai jos haluavat, ajankohta on sopiva vasta sitten, kun on ensin saatu opiskelut loppuun, hankittu vakituinen työ ja edetty uralla. Lisäksi pitäisi ehtiä matkustamaan ympäri maailmaa ennen vauva-arkea.
Mihin alle 18-35v suomalaisnaisten biologiset vietit ovat kadonneet? Luulisi äityiden olevan naisilla geeneissä! Onko ainoa vaihtoehto tosiaan ulkomaisen vaimon etsiminen?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa ne. Mun 19v tytär sai tänä vuonna lapsen. Oot vaan tapaillut vääriä naisia.
Sit on joo näitä, ei nappaa opiskelut eikä taloudellinen vakaus.
Uhhh. Meulla oli 35-vuotiaana 13-vuotias lapsi ja asuntolaina maksettu juuri tuolla tavalla ylenkatsotulla duunariammatilla. Ehdin silti akateemiseksi alta neljänkympin, nyt jatko-opinnot suunnitteilla. Maailma voi olla myös sekä-että, ei vaan joko-tai. Lasten haluamisesta en sano mitään, juuri nyt teini ei ole mikään äidin kultapallero.
-eri-
Olet 31v mutta ikähaarukkasi kumppanille on 18-35v? Tapailet liian nuoria naisia.
Naisilla on samalla lailla biologinen vietti lisääntyä kuin miehilläkin. Ei sen isompi eikä pienempi. Yhtä hyvin voisit siis miettiä, miksi moni mies ei halua lapsia. Naisilla on vielä lisänä se, että kodinhoito ja lastenhoito kaatuu heille eli isompi kynnys hankkia lapsia kuin miehillä.
Kyllä heitäkin löytyy :) 22- vuotiaana eka lapsi yliopisto- opintojen ohessa ja seuraava sit toivottavasti kun tästä valmistuu :)
Vierailija kirjoitti:
Olet 31v mutta ikähaarukkasi kumppanille on 18-35v? Tapailet liian nuoria naisia.
35v ei todellakaan ole liian nuori, kun lasten tekemisestä puhutaan. Tuossa iässä pitäisi jo olla lapset tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
On niitä lasta haluaviakin. Minkä tyyppisiä olet tapaillut? Ehkä kärjistettyä, muutta ehkä ne ulkoisesti tyylikkäät "pissistyyppiset" naiset eivät ole niin äidillisiä, kun ihan tavallisen näköiset tytöt/naiset. Toki moni "tavallisen näköinen" voi olla myös kunnianhimoinen ja ajattelee asiat järjellä, eli ensin ammatti ja työpaikka johon palata äitiysloman jälkeen. Nämä kyllä haluavat usein lapsen, mutta silloin myöhemmin.. kun taas ne pissikset haluavat usein vain bailata ja shoppailla.
Pissiksen näköinen tyyppikin voi olla hyvä äiti. Mä oon ainakin ollut. Ei ulkonäön puunaus ja äitiys sulje toisiaan pois. Kotona voi olla meikittä ja verkkareissa, kylillä laitettuna.
Jos olisin vielä nuori nainen, en suostuisi mihinkään saa****an lapsentekotalkoisiin. Omani olen saanut / tehnyt. Hyvä näin.
Ap:lle (provohan olet selvästi). Sinähän voit adoptoida lapsen, tai vaikka useammankin, niin innostuneelta vaikutat.
Voisit vähän miettiä, mitä suustasi lauot. Nainen tulee raskaaksi, synnyttää, huolehtii lapsesta vielä silloinkin, kun sinä jo juokset uikuttamassa vauvakiimaasi toiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35v ei todellakaan ole liian nuori, kun lasten tekemisestä puhutaan. Tuossa iässä pitäisi jo olla lapset tehtynä.
Joo, mutta 18v on liian nuori. Aivan liian nuori. 26-30v kuulostaisi jo realistiselta.
En halunnut lapsia, koska en halunnut miestä, koska miehet ovat naisenalistajia. Yhtään kunnon miestä en ole koskaan nähnyt. Huhuja olen kuullut, mutta jokainen on paljastunut perättömäksi. Kunnon miehiä ei ole.
Lievää miesvihaa aistittavissa taas av:lla. :D
Tilastojen valossa fakta on se, että suomalaiset ensisynnyttäjät ovat maailman vanhimpien joukossa. Kyllä ap:lla on ihan hyvä pointti tässä.
n29, 2 lasta kirjoitti:
Koska nykyään naisen pitäisi tehdä kaikki. Opiskella, olla fiksu, olla hyvännäköinen, huoltaa parisuhdetta, hoitaa ja tukea miestä, käydä töissä, urheilla, tehdä kotityöt, olla raskaana ja synnyttää, hoitaa lapset.. kohta käydään myös se armeija kun ei meidän miehistä siihenkään enää ole ja niille tulee paha mieli koska "tasa-arvo".
Sitten kaikenpäälle kaikki pitäisi maksaa omasta pussista, ja eläkkeestä, repiä selkänahasta ja tinkiä omasta terveydestä; raskaus- ja pikkulapsiajat kaikkine ansionmenetyksineen, lasten sairasteluineen, raskaus ja imetys ja lasten hoito ja valvominen on kova rasitus naisen kropalle jne.. itse maksat fysioterapiat, korjausleikkaukset sun muut.
Sitten sitä äitiyttään ei saa enää edes vaalia tai arvostaa; otetaan pois niin äitienpäivät kuin äitiyspakkaukset. Koitetaan kaikin keinoin hankaloittaa naisen kotonaoloa kun ne lapset on pieniä ja rehellisyyden nimissä; TARVITSEE IHAN VAAN SITÄ ÄITIÄ eikä mitään hiton päivähoitoja. Telaketjufeministit on kaikkein pahimpia ja sitten me tavalliset naiset ja perheenäidit saadaan tuntea se kaikki p. nahoissamme.
Moneen suuntaan pitäisi revetä, etunenässä kotiin ja työhön. Toiseen suuntaan kun kumarrat niin toiseen pyllistät.
Nimimerkillä, kokemusta on. Harkitkaa tarkkaan ennenkuin teette.
Jännä lukea taas vauva-palstalta, miten raskasta omakin elämä on ollut jonkun muun mielestä.
Armeija kestää sen vuoden, jos sitäkään. Se on oikeasti tasa-arvoa (ilman lainausmerkkejä), että sekä miehet että naiset kutsutaan.
Kenen sinusta pitäisi korvata ansionmenetykset ja fyssarit silloin, kun lapsia on hankittu vapaasta tahdosta? Yhteiskunnan? Miksi hankit lapsia, jos Tämä on mielestäsi syy olla hankkimatta niitä?
Äitienpäivää ei olla ottamassa pois, ei myöskään äitiyspakkausta, ainoastaan tuon pakkauksen nimi ollaan muuttamassa koska se nyt lähinnä on tarkoitettu vauvalle riippumatta siitä, kuka sitä ensisijaisesti hoitaa.
Vastausta ap:n kysymykseen taas en välttämättä osaa antaa, mutta luulen, että monille se lisääntymisvietti herää vasta reilusti yli kolmekymppisenä. Omassakin lähipiirissä ihmiset tekee lapset vasta noin 35-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen valossa fakta on se, että suomalaiset ensisynnyttäjät ovat maailman vanhimpien joukossa. Kyllä ap:lla on ihan hyvä pointti tässä.
Ja ap itse vastasi miksi näin on.
En tee kun en halua uhrata kroppaani raskaudelle ja synnytykselle. Kärsiä mahdollisesti loppuelämän vaivoista. Haluan myös nukkua yöni ja harrastaa juttuja entiseen malliin. Lapseen menee rahaakin. Ollaan mieluiten miehen kanssa kahden.
Tapailet vääriä naisia. MInä tiedän enimmäkseen naisia jotka harmittelevat kun mies ei halua "ainakaan vielä" lapsia.
Omissa kaveripiireissä porukka opiskelee pitkään (on saattanut pitää 1-2 välivuotta ennen opintojen alkamista tai opiskellut muuta). Helposti 27-30 kun vasta siirtyy työelämään. Siinä haluaa 1-2 vuotta matkailla ja tehdä töitä ainakin ennen kuin alkaa arki tasoittua tuon työelämään siirtymisen elämänmuutoksen myötä. Näin korkeakoulutetuilla. Ammattikoulutetuilla tutuilla on ollut jo vuosia lapsia ja viettävät ihan erilaista elämää.
Itse olen 26 ja poikkeus siinä mielessä, että haaveilen lapsista jo nyt. Olen valmistunut, matkaillut ja tehnyt töitä. En kuitenkaan edes halua puhua vauvakuumeesta edes kavereille koska pelkään reaktioita.
Haluan lapsen, mutta teen sen todennäköisesti yksin, koska en ole tavannut kunnollista miestä. Ts. jokainen on jo seurusteluvaiheessa paljastunut sellaiseksi, joka olettaa naisen tekevän kaiken, huolehtivan kaikesta ja vielä passaavan miestä (lue luuseria).
Olisihan sellainen parisuhde mukava, joka on nimenomaan parisuhde, ei passaussuhde. Parisuhteeseen voisin hankkia lapsen miehen kanssa, mutta koska sellaista ei ole tarjolla, hankin spermat pankista.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 26 ja poikkeus siinä mielessä, että haaveilen lapsista jo nyt. Olen valmistunut, matkaillut ja tehnyt töitä. En kuitenkaan edes halua puhua vauvakuumeesta edes kavereille koska pelkään reaktioita.
Miksi pelkäät? Sinun ratkaisusi ovat sinun omiasi, eivät kavereiden. Elätkö elämäsi niin kuin itse haluat, vai niin kuin kaverit haluavat? Mitä kavereita sellaiset ovat?
Olen itse 24 ja äitini 66. Hän ei ole mummo. Käy edelleen ulkomailla töissä säännöllisesti, eikä missään nimessä tahtoisi eläkkeelle. Oikein reipas ja hyväkuntoinen, perusterve nainen. Ei kaikki mummoudu, valitettavasti kyllä aika usein yli 60-vuotiaat ovat melko mummoja.
Oletko hullu? Mummoni väänsi viimeisen kakaransa viiskymppisenä! Täysin luomu.