Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten helpottaa oman lapsen pahaa mieltä, kun miehen lapsilla yli tonnin puhelimet ja hänellä halpa perusmalli

Vierailija
21.11.2017 |

Oma lapsi 13v eli iässä jolloin olisi tärkeää omistaa sellaiset tavarat "kun kaikilla muillakin" Itse olen pienipalkkaisessa työssä ja varaa mihinkään tonnin puhelimiin ei ole. Käyttää oman pienen kuukausirahansa karkkeihin ja meikkeihin, joskus säästää johonkin vaatteeseen eli tuosta summasta ei jää millään säästöön puhelinta varten.

Miehellä taas ei ole rahasta pulaa ja sen näkee. Lapsillaan on kaikki uusimmat hilavitkuttimet. Toki oma lapsenikin jonkin verran hyötyy mm. pelikoneista ja muista joita saa käyttää, mutta puhelin on eri asia kun se on kuitenkin niin henkilökohtainen.

Jotain vinkkejä lieventää lapsen pahaa oloa/harmistusta?

Kommentit (248)

Vierailija
81/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnin puhelin. Lapsella.

No niinpä 🙄

Mikäs siinä jos haluaa tuhlata järjettömät määrät rahaa niinkin nopeasti kuluvaan ja arvonsa menettävään tavaraan kuin puhelin, mutta itse en kyllä viitsi. 😂 Oma puhelin taitaa olla 250€ arvoinen (sekin jo vähän kallis) ja edellinen oli n. 150€. Rahaa kyllä olisi ostaa kalliskin, mutta en vain näe siinä mitään järkeä.

Minulla on hyvät tulot, mutta ei ole koskaan ollut kuin korkeintaan sadan euron puhelin. En ymmärrä mikä niissä paskoissa kiinalaisissa luureissa niin viehättää, että niihin pitää tonneja sijoittaa. Idiootimmat vielä ostavat osamaksulla tulojaan kalliimmat puhelimet ja maksavat niitä kuukausitolkulla. Ja vuoden kahden päästä taas saman valmistajan uusi malli ja kuola valuu ("pitää saada"). No, en harrasta materialismia muutenkaan. Matkustelu, lapset, lemmikit ja hyvä parisuhde saavat onnellisiksi.

M48

Mitä se matkustelu sitten antaa? Maksat useita tonneja jostain matkasta, joka on hetkessä ohi. Kaupan päälliseksi saat mahataudin. Puhelimella hoidat ihan arkiset asiat laskunmaksuista hauskanpitoon. 

Se antaa uusia elämyksiä. Teen suurimman osan töistä kotona tietsikalla, enkä nyt oikein ymmärrä, että mitä sellaista meidän pöytäkoneella tai parilla kannettavalla ei voisi tehdä verrattuna puhelimeen. Kyllä noilla koneilla luulisi pystyvän maksamaan laskut ja hoitamaan some-elämän. Ei kai siihen tartte rinnalle kalliita älypuhelimia, jotka kaupan päälle tuppaavat tippuilemaan ja helposti katoilemaan?

Meillä ei ole noita muita koneita. Miksi puhelimen rinnalle pitäisi hankkia vielä muitakin laitteita?

Esimerkiksi siksi, että meillä tehdään kotona etätöinä mm. graafista suunnittelua ja äänitetään musiikkia niillä koneilla. Puhumattakaan tuhansien sivujen projektiraporteista vuositasolla. Noita juttuja et voi tehdä ammattitasolla millään puhelimella, etkä todellakaan edes halua tihrustaa jotain pikkunäyttöä ja näpytellä virtuaalinäppäimistöllä. Ei riitä iPhone X:t tai muutkaan. Meillä on sijoitettu tietsikoihin aika tavalla kun pitää olla pro-tason suorituskykyä kotona etätöiden takia, muuten emme olisi niihinkään tuhlanneet isoja summia.

Vierailija
82/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös puhelimia saa osamaksulla. Itse maksan omastani 3v maksuajalla 25 e kk. sisältäen sekä liittymän ja netin sekäpuhelimen lyhennyksen. Jätä yksi kaljapakki ostamatta niin johan on puhelimeen varaa. Eli toisin sanoen pelkkä priorisointi ja järjestelykysymys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy olla onnellinen avioliitostani lasteni isän kanssa ilman uusperheen kiermuroita. En jaksaisi!

Vierailija
84/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isä?

Lapsen isä ei ole ollut ikinä kuvioissa. Elatusmaksuilla ei paljon juhlita.

Ap

Sen verran kuitenkin kuvioita että päätitte lapsen tehdä.

Vierailija
85/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkisit itsellesi parempipalkkaisen työn ja lopettaisin täällä miehesi syyllistämisen siitä, että hän tienaa tienaa sinua enemmän. Kohta teinisi voi alkaa jakaa mainoksia tms. jotta voi hankkia tonnin älypuhelimensa. Itselläni tulot ovat yli 60 000 euroa vuodessa, mutta en ikinä raskisi ostaa yli 300 euron puhelinta. Sehän on järjetöntä tuhlausta, kun peruspuhelimella hintaluokka 150-300 euroa pärjää enemmän kuin hyvin. 

Vierailija
86/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 400€ puhelin ja sekin jo mielestäni aika kallis. Mies osti itselleen just uuden puhelimen, 120€. Ei halunnut yli 200e puhelinta ostaa( kun) jos se hajoo. Teini-ikäiset hajottaa niitä vielä helpommin. Turhaa tuhlausta joku tonnin puhelin

Vierailija
87/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi ostaa lapsellesi lahjaksi samanlaisen kalliin puhelimen? Sovitte, ettei muita lahjoja yms. koko vuonna? Tonnin puhelin penskalle on jo sen tason hankinta, että hänellä lienee varaa ostaa melkein mitä vaan.

Vierailija
88/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tonnin puhelin 13-vuotiaalle on mielisairasta tuhlausta. Asiat tärkeysjärjestykseen, kuinka monella lapsen luokkakaverilla muka on tuon hintainen luuri? Puolen vuoden päästä on joko hajonnut tai mangutaan uudempaa mallia. 

Toisekseen miehesi kyllä vaikuttaa ääliöltä jos asutte yhdessä mutta hänen lapsensa saavat erityiskohtelua. 

Vierailija
89/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hankkisit itsellesi parempipalkkaisen työn ja lopettaisin täällä miehesi syyllistämisen siitä, että hän tienaa tienaa sinua enemmän. Kohta teinisi voi alkaa jakaa mainoksia tms. jotta voi hankkia tonnin älypuhelimensa. Itselläni tulot ovat yli 60 000 euroa vuodessa, mutta en ikinä raskisi ostaa yli 300 euron puhelinta. Sehän on järjetöntä tuhlausta, kun peruspuhelimella hintaluokka 150-300 euroa pärjää enemmän kuin hyvin. 

Typerää kuittailua sinulta. Varmasti tiedät, ettei niitä parempipalkkaisia hommia niin vain ole kaikille tarjolla. Kun ikä alkaa nelosella, on moni osaaja työttömänä tällä hetkellä, vaikka osaamista ja työhaluja olisi kuinka. Ollaan ihmisiksi toisillemme, jooko?

Vierailija
90/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 15 v ei halunnut tonnin puhelinta, kun tarjouduin ostamaan. Hänen mielestään järjetön ostos, vanha Samsung on ihan hyvä. Me siis olemme hyvätuloisia, ja kavereilla on noita kalliita puhelimia, siksi ehdotin. Nuoren mielestä turha tuhlaaminen on aina tyhmää, häntä ei halpa puhelin häiritse ollenkaan.

Vierailija
91/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 15 v ei halunnut tonnin puhelinta, kun tarjouduin ostamaan. Hänen mielestään järjetön ostos, vanha Samsung on ihan hyvä. Me siis olemme hyvätuloisia, ja kavereilla on noita kalliita puhelimia, siksi ehdotin. Nuoren mielestä turha tuhlaaminen on aina tyhmää, häntä ei halpa puhelin häiritse ollenkaan.

On usein eri asia jos voi valita halvan ja kalliin välillä, kuin jos pakosti joutuu ottamaan halvan.

Vierailija
92/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäämpi hiffaisi, että jos on tonni rahaa ja sen pistää kaiken puhelimeen, niin sitten ei saa muuta. Vaikka vuoteen.

Jos ostaa 200 puhelimen, jää 800 muuhun kivaan.

Myös jos tonnin puhelin häviää tai pöllitään, ei ole varaa uuteen kun rahat meni jo.

Lapsille kannattaa opettaa, että rahapuu on sellainen huonekasvi.

Oikea raha ansaitaan, ja sitä on rajallisesti.

Vierailija
93/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin puhelin? Tienaan ihan mukavasti mutta 250-300 e puhelin riittää täysin. Ja olen sentään aikuinen joka maksaa itse omat menonsa. En ikinä ostaisi KENELLEKÄÄN sen kalliimpaa puhelinta.

Vierailija
94/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös puhelimia saa osamaksulla. Itse maksan omastani 3v maksuajalla 25 e kk. sisältäen sekä liittymän ja netin sekäpuhelimen lyhennyksen. Jätä yksi kaljapakki ostamatta niin johan on puhelimeen varaa. Eli toisin sanoen pelkkä priorisointi ja järjestelykysymys. 

Jos tykkää maksaa korkoja niin mikäpä siinä...

Vierailija
95/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miehellä reilun tonnin työpuhelin, hän tarvitsee sitä koska tekee myös sen avulla töitä. Mihin h*lvettiin joku lapsi tarvitsee ton hintaista puhelinta?

Ei ole sun miehen asia ostaa lapsellesi kallista puhelinta. Eikä hänenkään lapset semmoisia tarvitse.

Vierailija
96/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menköönsä lapset yhteissaunaan keskenään niin unohtuvat puhelnhuolet

ap 

Vierailija
97/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee ei aina vaan voi SAADA. 

Vierailija
98/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavatko lestadiolaiset erota ja mennä uusiin naimisiin?

Vierailija
99/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miehellä reilun tonnin työpuhelin, hän tarvitsee sitä koska tekee myös sen avulla töitä. Mihin h*lvettiin joku lapsi tarvitsee ton hintaista puhelinta?

Ei ole sun miehen asia ostaa lapsellesi kallista puhelinta. Eikä hänenkään lapset semmoisia tarvitse.

Äiti, siis ap.,ostakoon lapselleen puhelimen. Tai valittakoon soppalaan niin sosmamat lasuttavat ja sijaisperhe antaa käyttää lankapuhelinta,siis ihan oikeaa puhelinta.

Vierailija
100/248 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko aikuiset tässäkin asiassa av:lla näin sairaita, että eriarvoisuus on OK vaikka samaa taloutta ollaan?!

Miten kukaan (ap yms.) on edes noin itsekeskeisen pa*kaka*an kanssa naimisissa, joka ei pidä KAIKKIA perheessä yhtä tärkeinä?? Oli kyse sitten 5e puserosta tai 2000e harrastuksesta.

Kyllä taas havettää ja kiehuttaa kuinka idiootteja keskiverto ihmiset oikeen ovat.

Ja joo, en ole kasvanut eriarvoisessa asemassa - paremminkin päinvastoin. Epäreiluus vain on yksi sellainen asia, joka saa sapen kiehumaan ja varsinkin, kun se tehdään tahallaan ja ei pakosta!