Miten helpottaa oman lapsen pahaa mieltä, kun miehen lapsilla yli tonnin puhelimet ja hänellä halpa perusmalli
Oma lapsi 13v eli iässä jolloin olisi tärkeää omistaa sellaiset tavarat "kun kaikilla muillakin" Itse olen pienipalkkaisessa työssä ja varaa mihinkään tonnin puhelimiin ei ole. Käyttää oman pienen kuukausirahansa karkkeihin ja meikkeihin, joskus säästää johonkin vaatteeseen eli tuosta summasta ei jää millään säästöön puhelinta varten.
Miehellä taas ei ole rahasta pulaa ja sen näkee. Lapsillaan on kaikki uusimmat hilavitkuttimet. Toki oma lapsenikin jonkin verran hyötyy mm. pelikoneista ja muista joita saa käyttää, mutta puhelin on eri asia kun se on kuitenkin niin henkilökohtainen.
Jotain vinkkejä lieventää lapsen pahaa oloa/harmistusta?
Kommentit (248)
Miksi olet pariutunut oman tasosi yli. Nyt maksat seurauksista.
Miksi piti tehdä lapsi miehen kanssa, josta piti erota? Miksi pitää lapsen kustannuksella hankkia vielä uusi suhdekin (tai useita suhteita ja isäpuolia)?
Ap voisi kertoa, miten lasten hankintojen rahoituksesta oli sovittu ennenkuin ap miehensä kanssa muutti yhteen? Oliko sovittu, että kumpikin huolehtii itse omista lapsistaan? Vai että kaikki hankinnat tehdään yhdessä eli rahat ovat yhteisiä? Vai että mies suurempituloisena huolehtii myös ap:n lapsen hankinnoista? Tässä casessa on ihan oleellinen asia, miten asiasta oli sovittu.
Mikä puhelin maksaa tonnin? Meillä on kaksi Iphone 6s ja yksi 7 ja miehellä se ihan uus Iphone 8 eikä sekään maksa tonnia.
En ole lukenut koko ketjua mutta vastaa nyt muikä puhelin maksaa yli tonnin.
248 kysyi sitä myös.
Ap tykkää kinata olemattomasta asiasta . Lopetetaanko?
Mitä jos lapselle opettaisi vähän maalaisjärkeä?
Sitähän just kysyttiinkin. Eiköhän jokainen tuon tiedä.