Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaani-miniä palautti lapsille antamani merinovillapuvut

Vierailija
21.11.2017 |

Onko tämä yleistä vegaanien keskuudessa? Ettei hyväksytä villaa? Pahoitin mieleni, kun ostin lämpimät ja aika kalliitkin merinovillapuvut lapsenlapsille. Miniä vilkaisi ja palautti puvut samantien, koska eivät sovi hänen arvoihinsa. Mitenhän lapset pysyvät lämpiminä.

Mielipiteitä, kuuluuko tämä vegaaniuden periaatteisiin, vai halusiko miniä olla vain tyly.

Kommentit (225)

Vierailija
221/225 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on elämäntapa-vegaani, ei halua syödä tai kuluttaa mitään, mikä tukee eläinten satuttamista.

Millä tavalla villa satuttaa eläimiä. Sheivaahan ihmisetkin hiuksensa pois ja lemmikit käytetään trimmauksessa. Minusta villa on ekologinen materiaali toisin kuin muovikäte kemikaali fleece. Toivottavasti kenelläkään veganeilla ei ole lemmikkieläimiä, sillä se olisi tekopyhyyden huippu.

Vierailija
222/225 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein ymmärrä näin pitkälle viemistä. Mites on esimerkiksi opaskoirien tai terapiaeläinten laita? Entä ratsastus? Myös niissä ihminen hyötyy eläimestä. Mielenkiinnosta kuulisin vegaaneiden kantoja.

Kyse on siitä, että villateollisuus on osa lihateollisuutta. Samat eläimet, joista villa saadaan joutuvat teuraalle ja ihmisten lautasille kun aika koittaa. Samalla tavalla nahkan tuotanto on osa lihateollisuutta, nahka vaan otetaan jo teurastetulta eläimeltä.

Omasta mielestäni nahan ja villan hyödyntämisessä ei ole mitään vikaa niin kauan kuin ihmiset syövät lihaa ja ne tulevat tavallaan lihan sivutuotteena. Olisi typerää jättää niitä hyödyntämättä.

Mutta toisin kuin lammasta, nautaa tai sikaa, tuskin kukaan tulee syömään sitä opaskoiraa tai terapiaeläintä. Niiden "tuotantokin" on aivan erilaista kuin "villaeläimen" tai "nahkaeläimen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/225 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lampaat kärsi siitä villaturkistaan, jos sitä ei ajella pois????? Oon luullut niin ja ajatellut, että villa on hyvä asia.

Vierailija
224/225 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvyydeksi jankkaajille:

Villa paha, koska tuotanto-olosuhteet, jalostus, lihantuotanto. (Ei ne lampaat ole siellä vain villan takia ja kuole onnellisina vanhuuteen, eikä se äärimmäinen villan kasvu ole luonnollista.)

Fleece paha? Kyllä.

Eka kommentti fleecestä provo? Kyllä.

Lopettakaa siis jankkaaminen.

Vierailija
225/225 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit antaa ne mun lapsenlapsille. Kiljuisivat onnesta. Villa on superhyvä ja kaikissa olosuhteissa lämmin materiaali. Fleece on muovia, toki ihan toimiva tietyissä tilanteissa sekin.

Sulla on ihan paska miniä. Vahdi että lasten terveys ei kärsi toisen ruokahörhöilyistä.

Tsemppiä! Oot hyvä mummo. Onneksi lapsilla on sut.

Joo no itse et kyllä ole mikään riemuvoitto.

Ketju on lukittu.