Kuukautiset ja työssä käyminen, miten kukaan kestää?
Maha turvonnut kuin ilmapallo, koko ajan saa juosta pissalla tai kakalla (joka haisee todella pahalle menkkojen aikaan), vatsaan koskee, pierettää koko ajan ja kaiken päälle mieliala heittelee.
Miten kukaan jaksaa töissä näiden oireiden kanssa?
Kommentit (9)
Ei ole ollut ongelmia.Tarpeeks vaan buranaa naamaan ja sopiva ruokavalio siksi viikoksi.Jätä siis kaasuuntuvat ruoka-aineet veks.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut ongelmia.Tarpeeks vaan buranaa naamaan ja sopiva ruokavalio siksi viikoksi.Jätä siis kaasuuntuvat ruoka-aineet veks.
Mitä pitäisi syödä? En ole mielestäni syönyt mitään ”kaasuuntuvaa” ja silti olen turvonnut ja piereskelen kuin sika. Normaalisti en piereskele, vaikka söisin mitä. Ap
Mulla auttaa säännöllinen raskas liikunta ja vähäsokerinen ruokavalio kuukautisvaivoihin ja myös muutoin tasapainottamaan hormonitoimintaa. Kivuitta en silti selviä kuukautia, mutta buranan voimalla kykenen töihin. Mutta tiedän millaista kuukautisten aikaan voi pahimmillaan olla, ja olen joskus joutunut olemaan poissa töistä kuukautisten takia. Vähättelijät ovat niitä, jotka ovat aina selvinneet lievin oirein, kuukautiset voivat pahimmillaan olla todella tuskalliset.
Kyllä muistan tuon, kun viikon kuukaudesta joutui käymään buranalla. Kaksi ensimmäistä päivää ei auttanut mikään lääke vatsakramppeihin. Verta vuosi ohi kaikkien siteiden ja koko ajan piti vahtia ettei tule vaatteista läpi. Vatsa eli ihan omaa elämäänsä ja oli vaikeaa keskittyä työhön kun oli niin kipeä. Vaihdevuodet pelastivat. On ihanaa tietää ettei enää koskaan sitä riesaa.
Jos et mielestäsi ole työkykyinen, ota yhteys työterveyshuoltoon.
Ei se kaikilla noin dramaattista ole. Minulla ei ollut koskaan kipuja eikä oikein muitakaan häiritseviä oireita, joten työssäkäynti ei häiriintynyt. Ainut hankaluus oli jossakin vaiheessa runsas vuoto, mutta kun sen tiesi, niin siihen osasi varautua.
Ei mulla ole aikaa mitään tuollaisia fiilistellä töiden lomassa, vaan painan menemään tukka putkella koko työpäivän. Olis kyllä liian helpot duunit jos kerkeäisi miettimään, onko maha nyt turvonnut tai pierettääkö jotenkin erityisesti.
Itsellä on kipuja vähäsen ehkä kuutisen tuntia, selviän ilman särkylääkettä. Vuotoa on kaksi päivää, joista toinen menee phs:llä... Vatsa on kyllä yleensä sen ekan päivän sekaisin ja tokanakin arka, mutta mitään mielialanvaihteluita ei tule. Otan osaa, kuulostaa hankalalta kun itse pääsen niin vähällä!
Se on vain kestettävä.