Vaimo ei urheile mihinkään suuntaan..
Ollaan oltu yhdessä kohta 4vuotta. Meillä on kaksi lasta. Vaimolle on tullut kiloja raskauksien jälkeen ja painoa on tullut lisää 20kg.
Itse harrastan liikuntaa päivittäin. Käyn salilla, juoksemassa ja pelaamassa. Vaimo ei taas harrasta liikuntaa yhtään. Asia on ruvennut painamaan mieltäni, koska hän ei ole valmis tekemään mitään kilojensa eteen eikä muutenkaan ole liikkunut pahemmin.
Monesti nietin, kuinka mukavaa olisi, kun puoliso pitäisi huolta kunnosta ja ulkonäöstänsä. Välillä erokin pyörii mielessä. Olen kannustanut häntä liikkumaan, mutta mikään ei auta..
Kommentit (149)
butt-naked-people kirjoitti:
vaimojen lihavuus on yleisin syy avioeroihin
Ja kuitenkin nainen on se, joka sitä eroa useammin hakee. Varmaan sitten sen takia, että on lihava. Tämä aloitus on muuten selvä provo. Ei ole kauaakaan kun ihan sama aloitus oli AV:llä.
Ps ei meilläkään mies liiku tai urheile, mutta ei se minua haittaa, enkä ainakaan sen takia eroa harkitse. Jos joskus eroan on syyt ihan muita kuin se, ettei toinen liiku.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi taitaa olla liian kiireinen huolehtiessaan kaikesta muusta kuin itsestään. Pikkumuksut vievät kaiken ajan. Hyvä kun ehtii keskittyä omaan syömiseen. Voin vain kuvitella, että on hässäkkää ja sirkusta. Eipä siinä paljoa nautita omasta tasapainoisesta ruokavaliosta vaan syödään pitkikin päivää mitä sattuu ja milloin kerkiää.
Ja jos toinen ei nyt erityisesti pidä liikunnasta, niin olisi se kamalaa että oma vähäinen vapaa-aika pitäisi käyttää väkisin liikkumiseen sen sijaan, että saisi vain olla ja tehdä mitä lystää tai olla tekemättä yhtään mitään ja vain röhnöttää sohvalla. Suuri osa naisista saa sen 20 lisäkiloa teinivuosien jälkeen kroppaansa. Jotkut vielä enemmän.
Ketään ei voi pakottaa liikkumaan eikä syömään kevyemmin. Omasta haluamisesta se lähtee. Älä puske siihen vaan anna nyt naisellesi omaa tilaa miettiä mitä hän haluaa ja mitä hän ei halua. 4 vuotta yhdessäoloa on kovin lyhyt aika.
En allekirjoita tuota että suuri osa naisista saa 20 lisäkiloa teinivuosien jälkeen. Itse olen aina ollut hoikka ja vaikka 32v tulee kohta mittariin, kroppa on kuin teinitytöllä. Olen saanut kyllä hyvät geenit, mutta erään sairauden takia joudun noudattamaan vähähiilihydraattista ruokavaliota, jolla esim. oma äitini laihdutti nopeasti 10kg ja muutama kaverikin. Sitä siis suosittelen! Sokerit ja valkoiset jauhot nyt ainakin alkuun pois!
Tuo 2 lasta 4 vuodessa kuullostaa minustakin todella nopealta toiminnalta ja varmasti nainen on väsynyt kaiken pikkulapsiarjen keskellä. Jos on taipumusta painon nousuun niin nouseehan se helposti kun ei väsyneenä jaksa katsoa mitä syö. Itse suosittelen hienovaraisesti ohjaamaan syömään terveellisesti, auttamaan vaikka ruuan laitossa, laittaa yhdessä terveellistä ruokaa ja toki auttaa kotitöissä ja antaa naiselle omaa aikaa, pikku hiljaa kun väsymys helpottaa ja lapset vähän kasvaa niin kannustaa myös liikkumaan vaikka yhdessä ja kehua edistystä. Jos ei sekään auta niin itse sanoisin kyllä suoraan että sohvaperuna ei vaan sytytä, mutta vasta siinä vaiheessa kun on kaikki keinot kokeiltu ja lapsetkin isompia että olisi oikeasti aikaa ja voimia panostaa myös itseensä. Kyllä mielestäni molempien pitäisi saada suhteelta mitä tarvitsee, mutta pitää myös muistaa antaa oman panoksensa. Kuullostaa kyllä minusta aika julmalta jättää nainen 4v jälkeen 2 pikku lapsen kanssa.
Meillä riitti avioeron syyksi, että mies näki roolinsa nimenomaan "hoitoapuna" sen sijaan että olisi lastensa isänä kantanut vastuunsa. Aina joutui neuvottelemaan, että kuka meidän yhteiset lapset "hoitaa" kun olen harrastuksissa vaikka kotonahan olisi ollut esimerkiksi niiden isä muutamana iltana viikossa. En ollut ylipainoinen, mutta toki synnytyskilot halusin karistaa ja palata muutenkin lajieni pariin niin pian kuin suinkin.
"Itse harrastan liikuntaa päivittäin"
:DDD
Tää oli kyllä paras.
En ole lukenut vielä muita vastauksia mutta en ihmettelisi jos sieltä löytyisi lisää helmiä kuten "kyllä lasten kanssa ollessa pystyy harrastamaan liikuntaa. Vietin kerran lasten kanssa aikaa ja se hoitui siinä samalla"
Ja totta kai jos ihan Tarjoudut hoitamaan lapsia ("hoitamaan"... omia lapsia...) ja vaimo saa pari tuntia omaa aikaa, niin tooottahan toki hän haluaa silloin juosta veren maku suussa. Peukku sulle ap, jatka samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo käy monta kertaa viikossa jumpalla, mutta kilot eivät karise. Olenkin jo alkanut epäillä, että hän käy jossain ihan muualla. Tai sitten osallistuu erittäin löysästi noihin jumppiin. Menee nuokin rahat ihan hukkaan.
Onkohan tämänkään kirjoittaja miettinyt että A. Se riippuu suurimmaksi osaksi ruokailuyottumuksista, ei ainoastaan liikunnan määrästä. B. Jotkut ihmiset ovat vain vartalomalliltaan sellaisia ettei heistä lankkua tule vaikka kuinka liikkuisi, kun taas osa ei millään liho vaikka mitä söisi, jos sattuu yhtään enempää liikkumaan. Minun paras ystäväni on esimerkkinä siitä että hän on todella urheilullinen ja käy erilaisissa aktiviteeteissa päivittäin ja syö terveellisesti ja on siltikin hiukan pyöreähkö. Veljeni taas esimerkkinä siitä että hän syö hyvin päivittäin ja terveellisesti, joskus ehkä enemmän herkutteleekin millä mielensä tekee, mutta kun hän vähänkin liikkuu, niin hän vain ei liho. Veljeni kun on aktiivinen liikkuja muutenkin, ei toki liiku päivittäin eikä varsinaista urheilua harrasta, mutta liikkuu ystäviensä kanssa ulkona missä milloinkin lähes päivittäin ja siitä syystä ei vain liho, toki on sanonut että on siihen tyytyväinen eikä siksi myöskään lisää ruoka-annoksia, sillä hän ei kuitenkaan ole missään nimessä alipainoinen vaan täysin normaalipainoinen. Tällaisia asioita kannattaa miettiä myöskin ennenkuin ketään lähtee haukkumaan siitä että tuleeko sittenkään liikuttua vaikka jossain kävisikin.
Vierailija kirjoitti:
Oot ap ärsyttävä mies! Potkisin sut kyllä pihalle ja alkaisin sun kiusaksi heti sen jälkeen laihduttamaan ja olisin niin kuuma ja haluttava sen jälkeen että katukivetkin sulais mun kenkien alla! Sen jälkeen etsisin aivan mielettömän, sua paljon paremman miehen, joka kuitenkin rakastuisi mun sisäiseen minääni, ei ulkokuoreen. Ja JOS niitä kiloja iän myötä sattuisi vielä kertymään, hän siltikin rakastaisi. <3 Tiäkkö, mua ei juurikaan miehen kilot haittaa, jos vielä ollaan suht normaalilla alueella, joku graavi 150 kg jo alkaa haitata.
Entäs haittaisiko miehen lyhyys tai hintelyys? Entä jos mies olisi liikkumisen sijaan laiska työelämän tai kämpän remppaamisen suhteen?
Sukupuolet ovat näissä asioissa erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä todellakin urheilen! Meillä mies tekee kaikki kotityöt ja hoitaa lapset. Treenaan mm-kisoihin ja menen joka päivä töistä treeneihin ja kotiin iltauutisten aikaan sanomaan lapsille hyvät yöt. Viikonloput menevät kisamatkoilla, isommilla ja pienemmillä.
Meilläkin mies on uhkaillut erolla, ei siksi etten urheile vaan jostain muusta syystä. Vaihdetaanko?
Niinpä niin, yksikään mies ei ole vielä ilmoittautunut ottamaan itselleen kuumaa urheilijavaimoa, kun joutuu sitten niitä kotitöitä tekemään....
Eiköhän aika monella kisaurheilijalla ole näin...
Mutta tänne kirjoitteleekin ne miehet jotka ovat joko wt-juntteja tai vain haaveilevat naisesta...
Siksi koska kuuma urheilijavaimo on yhtä hypergaminen kuin muutkin naiset, ellei jopa enemmän, johtuen kilpailuhenkisestä luonteesta.
Miehen tuleekin olla vielä menestyneempi urheilija, tai naisen urheilu-uran päättyessä menestynyt liikemies tms.
Miehet tietävät ettei kotimies kelpaa urheilijanaiselle, eikä sen koommin liikenaiselle.
Huh.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi taitaa olla liian kiireinen huolehtiessaan kaikesta muusta kuin itsestään. Pikkumuksut vievät kaiken ajan. Hyvä kun ehtii keskittyä omaan syömiseen. Voin vain kuvitella, että on hässäkkää ja sirkusta. Eipä siinä paljoa nautita omasta tasapainoisesta ruokavaliosta vaan syödään pitkikin päivää mitä sattuu ja milloin kerkiää.
Ja jos toinen ei nyt erityisesti pidä liikunnasta, niin olisi se kamalaa että oma vähäinen vapaa-aika pitäisi käyttää väkisin liikkumiseen sen sijaan, että saisi vain olla ja tehdä mitä lystää tai olla tekemättä yhtään mitään ja vain röhnöttää sohvalla. Suuri osa naisista saa sen 20 lisäkiloa teinivuosien jälkeen kroppaansa. Jotkut vielä enemmän.
Ketään ei voi pakottaa liikkumaan eikä syömään kevyemmin. Omasta haluamisesta se lähtee. Älä puske siihen vaan anna nyt naisellesi omaa tilaa miettiä mitä hän haluaa ja mitä hän ei halua. 4 vuotta yhdessäoloa on kovin lyhyt aika.
En allekirjoita tuota että suuri osa naisista saa 20 lisäkiloa teinivuosien jälkeen. Itse olen aina ollut hoikka ja vaikka 32v tulee kohta mittariin, kroppa on kuin teinitytöllä. Olen saanut kyllä hyvät geenit, mutta erään sairauden takia joudun noudattamaan vähähiilihydraattista ruokavaliota, jolla esim. oma äitini laihdutti nopeasti 10kg ja muutama kaverikin. Sitä siis suosittelen! Sokerit ja valkoiset jauhot nyt ainakin alkuun pois!
Tuo 2 lasta 4 vuodessa kuullostaa minustakin todella nopealta toiminnalta ja varmasti nainen on väsynyt kaiken pikkulapsiarjen keskellä. Jos on taipumusta painon nousuun niin nouseehan se helposti kun ei väsyneenä jaksa katsoa mitä syö. Itse suosittelen hienovaraisesti ohjaamaan syömään terveellisesti, auttamaan vaikka ruuan laitossa, laittaa yhdessä terveellistä ruokaa ja toki auttaa kotitöissä ja antaa naiselle omaa aikaa, pikku hiljaa kun väsymys helpottaa ja lapset vähän kasvaa niin kannustaa myös liikkumaan vaikka yhdessä ja kehua edistystä. Jos ei sekään auta niin itse sanoisin kyllä suoraan että sohvaperuna ei vaan sytytä, mutta vasta siinä vaiheessa kun on kaikki keinot kokeiltu ja lapsetkin isompia että olisi oikeasti aikaa ja voimia panostaa myös itseensä. Kyllä mielestäni molempien pitäisi saada suhteelta mitä tarvitsee, mutta pitää myös muistaa antaa oman panoksensa. Kuullostaa kyllä minusta aika julmalta jättää nainen 4v jälkeen 2 pikku lapsen kanssa.
Kuulostat vaimoltani nuorena 10 vuotta sitten. Hyvin hoikka tyttönen. Nyt nelikymppisenä sai sitten 20kg lisää.
Eli kyllä se sinuakin odottaa ne 20kg.
Muista tämä.
Pieniä muutoksia arkeen ja vaimolle positiivisia yllätyksiä. Kyllä se siitä
Mamma-98 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo käy monta kertaa viikossa jumpalla, mutta kilot eivät karise. Olenkin jo alkanut epäillä, että hän käy jossain ihan muualla. Tai sitten osallistuu erittäin löysästi noihin jumppiin. Menee nuokin rahat ihan hukkaan.
Onkohan tämänkään kirjoittaja miettinyt että A. Se riippuu suurimmaksi osaksi ruokailuyottumuksista, ei ainoastaan liikunnan määrästä. B. Jotkut ihmiset ovat vain vartalomalliltaan sellaisia ettei heistä lankkua tule vaikka kuinka liikkuisi, kun taas osa ei millään liho vaikka mitä söisi, jos sattuu yhtään enempää liikkumaan. Minun paras ystäväni on esimerkkinä siitä että hän on todella urheilullinen ja käy erilaisissa aktiviteeteissa päivittäin ja syö terveellisesti ja on siltikin hiukan pyöreähkö. Veljeni taas esimerkkinä siitä että hän syö hyvin päivittäin ja terveellisesti, joskus ehkä enemmän herkutteleekin millä mielensä tekee, mutta kun hän vähänkin liikkuu, niin hän vain ei liho. Veljeni kun on aktiivinen liikkuja muutenkin, ei toki liiku päivittäin eikä varsinaista urheilua harrasta, mutta liikkuu ystäviensä kanssa ulkona missä milloinkin lähes päivittäin ja siitä syystä ei vain liho, toki on sanonut että on siihen tyytyväinen eikä siksi myöskään lisää ruoka-annoksia, sillä hän ei kuitenkaan ole missään nimessä alipainoinen vaan täysin normaalipainoinen. Tällaisia asioita kannattaa miettiä myöskin ennenkuin ketään lähtee haukkumaan siitä että tuleeko sittenkään liikuttua vaikka jossain kävisikin.
Äly hoi! Tässähän oli pointtina se, ettei vaimo liiku ja hurjat liikakilot. Se, että ihminen on vartalomalliltaan tietynlainen ei liity mitenkään tähän aloitukseen. Kyllä se syöminen vaikuttaa noin hurjaan painonmuutokseen. En tiedä, mitä olet lukenut, mutta olet aivan hukassa siitä, mistä on todellisuudessa kyse.
Mamma-98 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookei :D
Vierailija kirjoitti:
Liikuntaa harrastetaan myös muista terveyssyistä esim. kolesterolin alentamiseksi ja mielenterveyden takia, joten pienikin liikunta kannattaa aina. Hoikkuus ei pelkästään kuvasta terveyttä. Syöminen on avainsana laihtumisessa, pelkkä liikunta ei laihduta. Ensin kannattaa tutkia ruokasisältöjä ja -määriä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hälykellojen pitääkin soida jos puoliso lihoo reilusti, eikä tee asialle mitään. Olen nainen ja meillä on 3 lasta, hyvin pystyy liikkumaan jos halua löytyy. Sama toistepäin, en minäkään tykkäisi jos mies lihoisi reilusti.
Mistä alapeukut?! Ei se ole mitenkään mahdotonta pitää itsensä kuosissa lasten saannin jälkeen. Tekee pääkopallekin hyvää.
Aika monella salilla on lastenhoitopaikkoja, joten treenaaminen onnistuis aamupäivälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa, ja ota minut tilalle! Urheilen oikealle ja vasemmalle, ylös ja alas!
Veit jalat suustani, ajattelin juuri samaa ja mietin, mikä suunta mahtaisi ap:tä eniten miellyttää.???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hälykellojen pitääkin soida jos puoliso lihoo reilusti, eikä tee asialle mitään. Olen nainen ja meillä on 3 lasta, hyvin pystyy liikkumaan jos halua löytyy. Sama toistepäin, en minäkään tykkäisi jos mies lihoisi reilusti.
Mistä alapeukut?! Ei se ole mitenkään mahdotonta pitää itsensä kuosissa lasten saannin jälkeen. Tekee pääkopallekin hyvää.
Aika monella salilla on lastenhoitopaikkoja, joten treenaaminen onnistuis aamupäivälläkin.
Voiko sinne todella jättää pienen vauvan? Ap:n lapsien on pakko olla pieniä. Itse en jättäisi lasta tuollaiseen paikkaan ennen kuin osaa puhua ja voi itse kertoa mitä siellä tapahtui. Ei kukaan ole kieltänyt liikkumasta, mutta armollisuutta on yritetty tuoda esiin. Jaksamisen kanssa voi olla vaikeaa, silloin kun lapset on pieniä. Eikä se vieressä kiukutteleva mies ainakaan auta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mites se vaimo pääsee harrastamaan jos sinä olet aina menossa? Osaatko miettiä?
Ei vaimo liiku. Olen kannustanut häntä ja tarjoutunut hoitamaan lapsia. Keinot ovat lopussa.
AP.
Voi taivas. Ei sitten ole käynyt mielessä liikkua yhdessä? Koko perheenä?
Salillehan ei oikeasti tarvitse mennä, itse asiassa useimmille salin laitteet eivät tuo mitään hyötyä verrattuna käsipainoihin/levytankoon.
Jos aika on kortilla, hankkisin levypainotangon + käsipainotangot ja näihin eri painoisia levyjä. Jos tilakin on kortilla, pelkillä käsipainoilla pärjää.
On syynsä miksi enemmistö ammattiurheilijoistakin suosii näitä.
Ohjelma voi olla niinkin yksinkertainen kuin 3 liikettä. Näitä tekemällä koko keho saa treeniä. On nostaminen, työntäminen ja vetäminen. Eli esimerkiksi kyykky, ja penkkipunnerrus ja kulmasoutu. Penkkipunnerruksen voi tehdä lattialla, tai korvata perinteisillä etunojapunnerruksilla. Maastaveto on myös erinomainen liike, siinä yhdistyy nostaminen ja vetäminen.
Sitten jää jäljelle cardio. Jos aikaa on vähän, HIIT-treeni olohuoneessa käy mainiosti. 10-15 min riittää, olettaen että intensiteetti on riittävän korkea.
Kalorien polttamiseen tämä ei ole paras vaihtoehto, se puoli täytyy sitten hoitaa ruokavalion kautta.
Aina niiltä selitys löytyy miksi tänään ei voi harrastaa kuntoilua. Aina.
Oletko siis kokeillut jo kaikki suunnat? Mites diagonaalisti urheileminen sujuis?
Ei v*ttu tätä ainaista vaimoshaibaa. Lopeta jo ja keksi elämällesi jotain muuta sisältöä kuin miehen leikkiminen ja ikuinen trollailu netissä.