Ilta-Sanomat "Nykyään naisille kelpaa vain yli-ihminen"
Oli viikonvaihteen lööpeissä tällainen otsikko. Tinderin kautta tarjonta miehistä räjähtänyt ja naiset tulleet entistä nirsoimmaksi.
Kommentit (89)
sitäsemeinaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä se yli-ihminen nyt on?
Se on metafora sille, että naisilla on aivan liikaa vaatimuksia kumppanilleen, satujen prinssi vaan kelpaa.
Vain puudelin asemaan alistuva "mies" kelpaa. palvelualtis pikkolo, jolla on riittävästi fyrkkaa ja rasvaprosentti Lionel Messin tasolla, pituus vähintään 190cm. jne..
Joopa joo.
Oma mies on ihan tavallinen, keskituloinen, muutamia liikakilojakin on. Hän on kuitenkin minun silmissäni komea. Eniten kuitenkin pidän miehessäni hänen persoonastaan. Niin vain hänkin naisen löysi, minut.
Lueskelette liikaa höpöjuttuja netissä. Laita kone kiinni ja mene ihmisten ilmoille, ei kukaan nainen sinua tule kotoa noutamaan.
Minulla on sellainen nallekarhu, joka aina joskus saattaa möläytellä jotain typerää. Ei ole mikään yli-ihminen. Silti rakastan häntä valtavasti ja on komea omaan silmään, ihottumasta ja karvoituksesta huolimatta. Se riittää minulle, kun olen onnellinen hänen kanssaan.
Itse pidän huolta itsestäni, ihan silleen terveellisesti, tykkään laittautua ja hoitaa ihoani. Olen kuulemma kaunis ja ihanan siisti nainen. :)
m-45 kirjoitti:
Ei vaikuta minuun millään lailla, olen homo.
Kysyn ihan mielenkiinnosta ohiksena, että koskettaako tämä jännä- vs. kilttimiesdebatti homopiirejä lainkaan? Tai onko homomiesten keskuudessa paljon puhetta siitä, että tietyntyyppiset miehet saavat kaiken huomion ja jotkut jäävät rannalle ruikuttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan johtuu siitä että naiset tänä päivänä meikkaa paljon, käyvät salilla pumppaamassa pakaraa ja seuraavat muotiblogeja kaiket päivät. Panostavat liikaa omaan ulkonäköönsä ja siitä syntyy sellainen prinsessakompleksi. Odotukset miehistä nousee pilviin ja vain promille kaikista miehistä pystyy täyttämään nämä odotukset.
Minä en meikkaa enkä värjää hiuksia, en käy salilla enkä seuraa muotiblogeja, kun muotikaan ei kiinnosta. Olen täysin luomu myös karvoituksen osalta. En vaadi mitään noista myöskään mieheltä. Ongelmana on vaan, että miehillä on odotukset pilvissä. En harrasta irtosuhteita, minulla seksi kuuluu vain pysyvään seurustelusuhteeseen.
Ehkä sitten kannattaisi havitella sellaisia miehiä jotka ei kuulu sinne halutuimpaan joukkoon? Jos havittelet sitä kärkikymmenikköä eli niitä pitkiä ja komeita KTM-jännäreitä niin ei ihme että heidän odotukset on pilvissä kun 90% naisista havittelee heitä. Tavallinen, keskimittainen mies ei varmaankaan kelpaa. Ei ole jännää
Haluan miehen, jonka kanssa on mukava olla ja joka haluaa olla parisuhteessa. Miehellä ei saa olla alkoholiongelmaa enkä tykkää tupakoinnistakaan. Mies ei saa olla sairaalloisen pihi tai holtiton rahankäyttäjä, suomeksi sanoen siis järkevä, ja hänen pitää elättää itsensä. En halua aikuisen miehen äidiksi enkä halua pitää miehelle täysihoitolaa. Haluan lapsia, en liian myöhään, ja haluan, että mies osaa ja haluaa olla lapsille isä. Niin ja uskollinen pitää olla.
Nyt kun luen vaatimuksiani ja toiveitani, niin kyllähän nuo taitaa olla aika ylimitoitettuja. Mutta toivossa on hyvä elää, että tuollainen tulisi vastaan.
Eli ei haittaa, jos mies on lyhyt/lihava/ruma?
Ei tietenkään. Rakastamansa ihmisen nyt kuiten näkee kauniina tai komeana. Ulkonäkö on muutenkin makuasia. Itse en pidä kiiltokuvamaisista ihmisistä vaan jotain rosoa pitää olla. Mikään ulkonäkö ei pelasta, jos luonne on ruma.
Oma suloinen parikymppinen tyttäreni valitsi juuri ensimmäiseksi poikaystäväkseen samanikäisen myös kokemattoman pojan, jolla on ihan tavalliset kivat kasvot, kroppa kuin luudanvarsi ja joka on luonteeltaan suurin nörtti mitä olen koskaan tavannut (ja oma poikani sentään opiskelee koodausta eli on hänkin aika nörtti).
Minusta tyttären poikaystävä on oikein mukavan tuntuinen nuorukainen, mutta mitään yli-inhimillistä hänessä ei ole. Ei ole kyllä muissakaan suvun tyttöjen poikaystävissä. Ihan kivoja poikia, mutta kuitenkin myös ihan tavallisia poikia, ei jumalattoman komeita, itsevarmoja, sosiaalisia tai menestyneitä. Silti nämä nätit kivat tytöt ovat sitä mieltä, että juuri näiden poikien kanssa he haluavat seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ole vain se pintapuolinen kuva ajanhengestä.
Samalla tavalla ennenkin oli naisia ja miehiä, joilla oli korkeat odotukset. Somen myötä nämä tyypit ovat vain kaikkien nähtävillä.
Yhä edelleen on myös niitä ihmisiä, jotka löytävät rakkauden arkisista lähtökohdista, ilman somehehkutusta.
Minusta nämä nykyajan hottikset, tatuoidut pallopersemuovihuulet ovat yksinkertaisesti vastenmielisen näköisiä.
En yhtään ihmettele, jos naiset ei enää kelpuuta ketä vaan. Miehistä on oikeasti enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja vaikka nykymies kuulema osallistuu lastenhoitoon ja kuulema "auttaa" kotitöissä enemmän, kuin ennen, kaikki vastuu silti joka asiasta jää naiselle. Ja sitten kun on tälläinen vanhempi versia miehestä, niin voi paska kun on perässävedettävä. Kalsareitaan ei kaapista löydä, ruokaa ei varmasti tee koskaan ja siivouspäivänä vain perävalot vilkkuu, kun herra delekoi itsensä muualle tullakseen kotiin vasta sitten, ,kun tietää, että varmasti on siivottu,. Raskaaksi käy töiden päälle yksin pyörittää arkea ja passata vielä ukko siihen päälle. Voi paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä nyt on se että suomalaiset naiset ovat keskivertoa rumemmat. Ihme kyllä maissa missä naiset ovat kauniita minulle löytyy kunnolla vientiä kun taas suomalaiset akat taas eivät edes tee minulle aloitteita. Se johtuu siitä että kompensoisivat rumuuttaan laittamalla vaatimukset tappiin. Tai sitten kelpuuttavat vain ulkomaalaisia toivoen että niillä olisi erilainen naismaku. Se kun on helpompaa valehdella itselleen että ovat sinkkuja koska miehet ovat paskoja ja ei ole sellaisia jotka ovat samalla korkealla tasolla kuin prinsessa itse. Totuus kuitenkin on etteivät edes kelpaisi perus pertille.
Itse sitten hankin ulkomailta terveen itsetunnon omaavan kauniin naisen. On muuten myös kauniimpi kuin kotikylän kaunein.
Tuo on aivan totta ja jos löytyy siedettävännäköinen täältä, niin voit olla melko varma, että joko sillä on päässä joku vika tai sitten löytyy joku iso luuranko kaapista.
Sama täällä, että hommasin kauniin ja reilusti nuoremman naisen, joka on kaikin puolin terve. On ystävällinen, sopivan kipakka, mutta myös kiltti. Mahtavaa kuulla joka aamu ja ilta miten hän rakastaa mua ja vaikka olen kohta 50v, niin seksiä on joka päivä vähintään kahdesti. Suomalaisista ei löydy vastaavanlaisia ikinä.
Mitenkähän muutaman vuoden päästä käy, kun ei sulla enää ota eteen sitä 2x/päivä? niin, no joo, onhan ukoille siihen lääkkeet :D Miksi muuten kohta 50v ukko jaksaa runoilla täällä vauvapalstalla? Eikö sun pitäis olla katsomassa sen ulkomaanihmeen perään, ettei karkaa naapurin Penalle panolle, kun noin kovasti sille muna maistuu :D ja että oikein "hommasit" ihan niinkuin me muut "hommataan" koiranpentu . Hyviä panoja vaan mielikuvitusvaimosi kanssa!
nimimerkki pannaan oman ukon kanssa 3x/päivä ja ihan suomalaisia ollaan.
Mielenkiintoista. Minun miesystäväni on pitkäaikaissairas ja työtön, ylipainoakin on reilusti.
Nyt hän tosin opiskelee ja suunnittelee innokkaasti tulevaisuuttaan. Hän käy myös salilla 1-2 kertaa viikossa, koska haluaa pudottaa painoa.
Kaipa hän sitten on yli-ihminen.
Kyllä naiset sitten ovat nykyään nirsoja. Iltalehdykkäkin on sen huomannut ja noteerannut. Surkuttelen nuoremman polven miehiä, kun joutuvat suurennuslasin alle tuolla tapaa.
Oliko jutussa mainittu naisten ikiä? Kuulostaa juttua lukematta melkonuorilta ja elämää kokemattomilta typyköiltä.
Kyllä Siperia kuitenkin opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan johtuu siitä että naiset tänä päivänä meikkaa paljon, käyvät salilla pumppaamassa pakaraa ja seuraavat muotiblogeja kaiket päivät. Panostavat liikaa omaan ulkonäköönsä ja siitä syntyy sellainen prinsessakompleksi. Odotukset miehistä nousee pilviin ja vain promille kaikista miehistä pystyy täyttämään nämä odotukset.
Voi sua. Jos sulla olisi vähääkään sosiaalisia suhteita (ja taitoja?) tajuaisit väitteesi päättömyyden. Oikea todellisuus, se missä ihmiset oikeasti elää, ei ole sellaista kuin jollain ulilautojen palstoilla väitetään.
Ystävällinen ehdotus: nouse koneelta ja lähde ihmisten ilmoille. Älä jämähdä harhoihin.
Alkaa olla jo vähän vanhentunut tuo sama vastausvirsi. Jo vuosien ajan on voitu tutkimuksillakin jo osoittaa, että elintason ja tasa-arvon noustessa naisten hypergamia lähtee laukkaamaan, jolloin se 80-90% miehistä muuttuu naisille näkymättömäksi.
Tasaisesti täällä joku yksittäinen nainen valittelee miehettömyyttään. Muutaman sivun jälkeen käy aina ilmi, että syy on siinä, ettei kyseinen mimmi edes huomaa miesten valtaosaa ja tavoittelee ainoastaan niitä samoja eliittimiehiä kuin kaikki muutkin kanssasisarensa.
Muutos alkaa vasta silloin, kun naiset a) tunnistavat asian ja b) alkavat tietoisesti toimia toisin kuin oma fiilis sanoisi.
Terveisin yli 180-senttinen maltillisesti lihaksikas maisteri, jolla vakituinen työ ja esimiesasema (vaan ei sitä puolisoa tai lapsia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua. Jos sulla olisi vähääkään sosiaalisia suhteita (ja taitoja?) tajuaisit väitteesi päättömyyden. Oikea todellisuus, se missä ihmiset oikeasti elää, ei ole sellaista kuin jollain ulilautojen palstoilla väitetään.
Ystävällinen ehdotus: nouse koneelta ja lähde ihmisten ilmoille. Älä jämähdä harhoihin.
Alkaa olla jo vähän vanhentunut tuo sama vastausvirsi. Jo vuosien ajan on voitu tutkimuksillakin jo osoittaa, että elintason ja tasa-arvon noustessa naisten hypergamia lähtee laukkaamaan, jolloin se 80-90% miehistä muuttuu naisille näkymättömäksi.
Tasaisesti täällä joku yksittäinen nainen valittelee miehettömyyttään. Muutaman sivun jälkeen käy aina ilmi, että syy on siinä, ettei kyseinen mimmi edes huomaa miesten valtaosaa ja tavoittelee ainoastaan niitä samoja eliittimiehiä kuin kaikki muutkin kanssasisarensa.
Muutos alkaa vasta silloin, kun naiset a) tunnistavat asian ja b) alkavat tietoisesti toimia toisin kuin oma fiilis sanoisi.
Terveisin yli 180-senttinen maltillisesti lihaksikas maisteri, jolla vakituinen työ ja esimiesasema (vaan ei sitä puolisoa tai lapsia)
Miksi kukaan tietoisesti tekisi itsensä onnettomaksi hakemalla jotain mitä ei halua? Viestissäsi ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamiesten mukaan sinä kuulut nimenomaan eliittiin. Ehkä sinulla on ollut huono tuuri? Tai ehkä olet itse liian nirso? Tai ehkä et ole kovin miellyttävä tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamiesten mukaan sinä kuulut nimenomaan eliittiin. Ehkä sinulla on ollut huono tuuri? Tai ehkä olet itse liian nirso? Tai ehkä et ole kovin miellyttävä tyyppi?
En ole naamaltani komea, pukeudun rennosti (eli siis huonosti) ja olen suhtautumisessani kanssaihmisiin usein kylmä johtuen menneisyyden kokemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole naamaltani komea, pukeudun rennosti (eli siis huonosti) ja olen suhtautumisessani kanssaihmisiin usein kylmä johtuen menneisyyden kokemuksista.
No sieltähän se tulikin. Jos olet ihmisille tyly, miksi naisten tulisi pitää sinua jonain saaliina?
Te palstamiehet oletatte, että parisuhteen pitäisi ilmaantua teille automaattisesti. Mutta kun elämässä asiat eivät mene niin. Pitää nähdä vähän vaivaa itsekin, kiinnittää huomiota omaan käytökseen ja kohdella muita hyvin.
Ei mitenkään yllätä, että yrität nyt selittää kaiken juuri tuolla. Ja siten, että vääntelet asian todennäköisesti ihan eri suuntaan mitä tuo toinen (mies)keskustelija tarkoitti. Ja sillä komeuden ja tyylikkyyden puutteellahan ei ole koskaan mitään tekemistä sen kanssa, ettei menestytä naismarkkinoilla, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään yllätä, että yrität nyt selittää kaiken juuri tuolla. Ja siten, että vääntelet asian todennäköisesti ihan eri suuntaan mitä tuo toinen (mies)keskustelija tarkoitti. Ja sillä komeuden ja tyylikkyyden puutteellahan ei ole koskaan mitään tekemistä sen kanssa, ettei menestytä naismarkkinoilla, eihän?
Ei oo mulla mies jäänyt tyylittömyyden vuoksi deittailematta vaikka itse panostan omaan tyyliini. Yksi poikaystävä muun muassa käytti crocseja normikenkinä.
Kylmiin ihmisiin on vaikea tutustua eikä usein ole kauheasti intoakaan, koska asenteensa on luotaantyöntävä. Mullakin on menneisyys täynnä huonoja kokemuksia, mutta sosiaalisissa tilanteissa panostan käytökseen ja yritän olla avoin, koska miten sitä muuten tutustuu ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
On paljon naisia, jotka haluavat komean ja tyylikkään miehen. On myös paljon naisia, jotka eivät asiasta välitä, kunhan mieskään ei sitten vaadi kauneutta heiltä. Sen sijaan tylyä miestä ei halua melkein kukaan.
Sitä se teettää kun uppoudutaan liiaksi mielikuvitukseen ja ihanteisiin täydellisestä miehestä. Totuus on ettei prinssiä valkoisella ratsulla tule. Se on vain unelmaa.
Tuossahan se ongelma monella miehellä tulee:
Ei ole sosiaalisia taitoja=Ei kavereita, parisuhdetta ym. Monen nuoren kodissa ei ole ollut mitään sosiaalista kanssakäymistä ja sitä kautta ei ole sosiaalista rohkeutta lähestyä ihmisiä.
Miten saisimme ihmiset jo alusta pitäen sosiaalisesti rohkeammiksi?