En ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio käydä vastaisuudessakaan
Ikää on 30, vakituinen suhde ja kymmenisen vuotta sitten aloitun seksielämän.
En aio koskaan mennä gynelle. Kysyttävää?
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen olevani kummajainen lähipiirissäni.
En ole koskaan syönyt pillereitä enkä ole koskaan käynyt gynellä.
Tätä jaksetaan päivitellä ja kauhistella. Minua jopa syyllistetään ja pidetään vastuuttomana.
Huolehtisivat vain omista värkeistään!Et ole kummajainen, minäkään en ole koskaan syönyt e-pillereitä tai käynyt gynekologilla.
On meitä paljon, mutta eihän sitä ne ymmärrä jotka alkavat itseään myrkyttää hormonipillereilla ja ravata gynekologeilla jo teini-iästä asti. Minusta ne naiset ovat kummajaisia ja olen aina ihmetelly miten jaksavat,, jotain hormoneja vetävät ilman mitään ongelmia, eikö niille tule koskaan mieleen mitä kaikea sellaset pillerit voi kehoon aiheuttaa. Ehkä ne ovat suurin naisten syöpien aiheuttaja.
Jos ei halua tulla raskaaksi, normaali nainen voi olla hyvin ilman seksiäkin. Mutta kai näillä on ne poikaystävät ja aviomiehet oltava aina, koska suorittavat elämää ja se kuuluu kalustoon, niin onhan heidän toimittava sitten myös näiden kumppaniensa seksipalvaluista vastaavana ja sitten syövät e-pilleriä ja asennuttavat härveleitä kohtuunsa jne. HRRRR.n45
Ikää 45v. Ja noin tyhmä?
Ilmeisesti kommenttini ei sinua lämmittänyt.
Minusta on älykkäämpää olla pumppaamatta itseensä hormoneja vain jotain miestä miellyttääkseen ja juosta gynekologilla syövän pelossa. Aika ristiriitaista toimintaa. Myrkytetään, panikoidaan, juostaan gynellä.. minkä vuoksi. Aikamoinen karuselli ja oikeasti ihan turhaan, jos vain käyttäisi aivojaan.
Osa naisista käyttää pillereitä myös siksi, että nauttivat itse spontaanista seksistä eivätkä halua ei-toivottua raskautta, mutta toki alballe kyseessä voi olla vain miehen miellyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Nömä gynellä turhaan ravaavat aivopestyt lampaat ovat niitä samoja jotka jo teini-iässä alkavat pumpata kehoonsa hormoneja e-pillerien muodossa että miellyttäisi miestä ja kun kaikki muutkin.
Itse ihan kyllä lesbona söin niitä järkyttäviin kuukautiskipuihin. Jos olisin miehen kanssa niin olisin varmaan tyytyväinen, että on keksitty varma ehkäisykeino, joka mullisti koko maailman ja teki naisista jotain muuta kuin vaan keittiössä lapsia hoitavan kotipiian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen olevani kummajainen lähipiirissäni.
En ole koskaan syönyt pillereitä enkä ole koskaan käynyt gynellä.
Tätä jaksetaan päivitellä ja kauhistella. Minua jopa syyllistetään ja pidetään vastuuttomana.
Huolehtisivat vain omista värkeistään!Et ole kummajainen, minäkään en ole koskaan syönyt e-pillereitä tai käynyt gynekologilla.
On meitä paljon, mutta eihän sitä ne ymmärrä jotka alkavat itseään myrkyttää hormonipillereilla ja ravata gynekologeilla jo teini-iästä asti. Minusta ne naiset ovat kummajaisia ja olen aina ihmetelly miten jaksavat,, jotain hormoneja vetävät ilman mitään ongelmia, eikö niille tule koskaan mieleen mitä kaikea sellaset pillerit voi kehoon aiheuttaa. Ehkä ne ovat suurin naisten syöpien aiheuttaja.
Jos ei halua tulla raskaaksi, normaali nainen voi olla hyvin ilman seksiäkin. Mutta kai näillä on ne poikaystävät ja aviomiehet oltava aina, koska suorittavat elämää ja se kuuluu kalustoon, niin onhan heidän toimittava sitten myös näiden kumppaniensa seksipalvaluista vastaavana ja sitten syövät e-pilleriä ja asennuttavat härveleitä kohtuunsa jne. HRRRR.n45
Onks tässä taas alba eri nimimerkillä? Onko se todella niin käsittämätöntä tajuta, että nainen alkaa seurustella vain jos itse haluaa ja nainen voi todella itse haluta seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä näitä gyne-estyneitä. Ei se muusta lääkärintarkastuksesta poikkea. Ei siellä ole joka vuosi pakko ravata, mutta kyllä nyt esim. 3-5 vuoden väliin ainakin kerran tai nyt ylipäätään.
Käytkö ap muuten hammaslääkärissä?
Kyllä minä hammaslääkärissä käyn, niinkuin miehenikin joka ei myöskään käy tutkituttamassa vehjettään aika ajoin.
Tässä on muuten vinha perä. Olen joskus naureskellut ajatukselle, että mieheni marssisi lääkäriin ja löisi lerssin tiskiin, että "katsopa tuota". Luultavasti lekuri kysyisi, että niin miksi? Ei minullakaan ole tarvetta esitellä toosaani tohtorille esim. kerran vuodessa ilman mitään syytä.
Niinpä. Jotkut naiset tuntuvat kuvittelevan että toosan omistaminen on sairaus. Joka paikassa pitää käydä levittelemässä, ihan varmuuden vuoksi.
Hohhoijaa, jos kuvittelisin samoin, ampuisin itseni. On tää naisena oleminen muutenkin jo ihan tarpeeksi haastavaa, pitääkö sitä vielä ehdointahdoin vaikeuttaa ja epämukavoittaa. Helvetti soikoon, EI.
Sinulla onkin ongelmia sukupuolesi kanssa, useimmilla ei ole. Se ei muuten ole se toosa mitä siellä katsotaan vaan kohtu ja munasarjat. Jos miestyypillisille elimille järjestettäisiin säännöllinen tarkastus ja naistyypillisille ei, valittaisit siitä paljon enemmän ja miehiä suosittaisiin taas.
nainen45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän seuraavaksi? Ehdotus:
"En ole koskaan käynyt hammaslääkärissä"
"En ole koskaan pessyt hampaitani"
"En ole koskaan pessyt värkkejäni"Ja ei, haluta kuulla yhtään tarkemmin.
Nämä on tarpeellisia asioita kaikille ihmisille,
toisin kuin gynekologi.
Niin, eihän siellä voi käydä, kun ei miestenkään tartte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eturauhassyöpä on todella yleinen miehillä ellei yleisin, eikä miehet silti käy itseänsä ronkituttamassa.
Naiset suostuu kaikkeen.
Tutkitaan verikokein ja myös ihan ronkkimalla. Ehkä naiset on sitten järkevämpiä eikä halua kuolla syöpään?
Tiedän, oli vielä naislääkäri joka rassasi persettä mutta ei edes nuori ja kaunis vaan joku nelikymppinen synnyttänyt kammostus:(
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole koskaan käynyt gynellä, olen 37v. Joku vertasi gynekäyntiä hammaslääkäriin - en ole hammaslääkärissäkään käynyt pelkästään tarkistuttamassa hampaita näin aikuisiällä, ainoastaan jos hammas on ollut kipeä. Gynelle menen siinä vaiheessa jos jotakin oireita ilmenee, kuten hammaslääkäriinkin. Ei sielläkään viitsi turhaan ravata jos mitään hammasongelmia ei ole.
Hammaslääkäriin kannattaa mennä vasta sitten kun hammasta särkee ja puudutusaine ei tehoa tulehtuneeseen hampaaseen niin sitten porataankin ilman puudutusta särkevään hampaaseen juureen asti.
Minulla on ainakin kaikki naisten vaivat ja papa kokeet hoituneet yleislääkärillä. Ei ole tarvinnut kallista gyneä maksaa. Eli ei tarvitse olla väliinpitämätön omaa kehoa kohtaan vaan hoituu muuallakin kun gynellä.
Papa kokeessa kannattaa käydä. Vaikkei itse oo pettänyt niin mies voi vedellä paljaaltaan.
Papilloomavirusta (joka voi aiheuttaa kondyloomaa, mutta useimmiten se on oireeton) ei voi mitata kuin kohdunsuun limakalvoa testaamalla. Se tehdään papa-kokeen yhteydessä. Papilloomavirus tarttuu PÄÄASIASSA sukupuoliteitse, mutta se on niin helppo tarttumaan, että sen voi periaatteessa saada vaikka vessan istuimesta. Oireetonkin papillooma voi kuitenkin olla sitä tyyppiä, joka voi aiheuttaa nuorilla naisilla erittäin vaarallista kohdunkaulan syöpää.
Tämän palstan tasosta kertoo tosi paljon pari päivää sitten käyty papilloomavirusrokotus, jonka moni ajatteli jättää ottamatta tyttärelleen. Ja nyt sitten tämä: ei tutkita, ei testata. Jotenkin tuntuu, että osalla ihmisistä on kyllä esim. peruskoulu mennyt ihan hukkaan. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä esim. hormonaalisen ehkäisyn kanssa. Esimerkiksi minun motivaationi käydä säännöllisesti gynellä on perusterveydenhuolto.
Sama, tunsin olevani terve eikä mitään vikaa esim. menkoissa, ei juilimista munasarjoissa tai alamahassa tai mitään muitakaan kipuja missään. Urheilen, olen yrittäjä.. Kävin sitten äskettäin ekaa kertaa ja selvisi, että CIN2 ja HPV18! Edelleen ei minkäänlaisia oireita tai outoja tuntemuksia mutta kiireelliset jatkotutkimukset nyt seuraavaksi.
Taidat olla hieman jälkeenjäänyt ajattelultasi, jos et pysty gynelle menemään, koska miehesi ei ole gynekologi... Ja perusteena, että voisit olla rennosti ja ei tarviis jännittää!! :):) Jos suhtaudut elämässä asioihin tuolla tavalla, niin epäilen vahvasti, että et pysty tekemään suurta osaa normaaleista asioista...
Ei kystyttävää, mulla sama homma.
Pitääkö kanta myös siinä tapauksessa, että olisi aihetta epäillä gynekologisia vaivoja?
Käyn säännöllisesti gynellä, joka ottaa papa-kokeen joka toinen vuosi. Hän on löytänyt minulle pillerit, jotka vähensivät migreenikohtauksia todella paljon. Eli en omista samaa "vakaumusta". Silti joskus vähän ihmettelen, että miksi gynekologisia syöpiä seulotaan ja muuten vaan tutkitaan ultralla miltä siellä kohdussa näyttää. Kuinka moni tietää miltä oma maksa näyttää tai muhiiko päässä syöpä? En väheksy gyn. tutkimuksia, mutta miksi niitä on kehitetty ja niistä kannetaan huolta, muuten saavat esim. syövät kehittyä ihan rauhassa. Kunhan mietin.
Olen lähemmäs 40v. enkä ole myöskään koskaan käynyt gynellä. Papakokeissa kyllä muutaman kerran. Voisin kyllä mennä jos tulee jotain isompaa vaivaa, en vain jaksa jos "tulee sanomista" kun jättänyt aikaisemmin käynnit välistä.
Menin ensimmäisen kerran gynelle parikymppisenä, mitään vaivoja ei ollut. Paljastui toisessa munasarjassa 10 cm kasvain sekä endometrioosia, leikkauspöydälle päädyin.
Lapseni sain lähemmäs nelikymppisenä lapsettomuushoitojen jälkeen. Jälkitarkastuksen jälkeen menikin reippaat 10 vuotta, ennen kuin hakeuduin gynekologille, silloin syynä vaihdevuosioireet. Aiemmin ei asiaa ollut, ehkäisyäkään ei tarvittu.
En minäkään. Toivottavasti en koskaan joudu menemäänkään. Tyhmiä on ne jotka siellä huvikseen ramppaavat.
Eikä minua häiritse ollenkaan, vaikka joku pätijä/suorittaja/kilttinainen sitä ihmettelisi ja näkisi asiasta vaivaa. Gynekologi on erikoislääkäri, ei Suomessa ole mitään pakkoa juosta erikoislääkäreillä, sinne yleensä mennään vain kun on jotain vialla, esim korvalääkärille mennään kun on korvissa vikaa, silmälääkärille kun silmissä jne, ei niissäkään kukaan kai aivan muuten vain käy.
Tutkitaan verikokein ja myös ihan ronkkimalla. Ehkä naiset on sitten järkevämpiä eikä halua kuolla syöpään?