Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako miehenne päättää miten lapsi puetaan?

Vierailija
19.11.2017 |

Saako miehenne aivan rauhassa päättää miten taaperoikäinen esimerkiksi puetaan vai ohjeistatteko jopa kiellätte joitain valintoja? En puhu siis mistään kesämekosta kurakelillä idiotismista vaan enemmänkin tyyli/värivalinnoista. Entä jos mies saa päättää niin onko hänet kuitenkin aikaisemmin ohjeistettu mitkä vaatteet kuuluu keskenään pukea yms.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut, eipä kyllä halunnutkaan.

Vierailija
2/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säänmukaisilla kamppeilla eli ei tennareilla pakkaseen. Ulkovaatteissa ei nyt koskaan ollut valinnanvaraa eli ne laitettiin, mitä oli. Juhlavaatteita ei mies laittanut pihaleikkeihin, mutta jos olisi, niin se olisi tarkoittanut sitä, että seuraaviin juhliin olisi pitänyt ostaa uudet vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mies pukee muksun, hän päättää mitä lapselle laittaa päälleen. Osaahan mies itsensäkin pukea asianmukaisesti töihin, miksi ei muka lasta tarhaan?

Vierailija
4/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa päättää. Tosin minä ostan lähes kaikki lasten vaatteet.

Vierailija
5/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi päättää, jos haluaisi. Aika harvoin on hänet pukenut ja jos pukeekin, niin kysyy usein multa neuvoa. En tiedä miksei oikein luota itseensä tuossa asiassa.

Vierailija
6/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puetaan? Hän saa kyllä päättää miten hän lapsen pukee mutta ei esim. sitä miten minä puen lapsen.

Vierailija
7/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parempaakin tekemistä kuin seisoa vieressä neuvomassa miten isä lapsensa pukee. Aivan yksi lysti sointuuko vaatteiden värit yhteen.

Vierailija
8/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies pukee, hän myös vaatteet valitsee. No nappaa päällimäisinä pinossa olleet tai eilen käytetyt jos ne eivät ole pyykkikorissa, eli ei kyllä valikoi millään tapaa kuvien tai värien mukaan, kuten itse tuppaan tekemään.

Kaupassa mies varmaan ostaisi ensimmäisenä oikean kokoisena löytyneet vaatteet, jos hän vaateostoksia tekisi. Minä kun ostan vaatteet niin oikeastaan päätän taaperon (ja vauvan) tyylistä, kuvista ja väreistä. Lähes kaikki housut sopivat kaikkiin paitoihin, mitään silmiä polttelevia väri-kuvio-yhdistelmiä ei ole vielä meillä näkynyt.

Minäkään en ole niin kovin tarkka siitä, millaiset vaatteet ovat ulkonäöllisesti. Siis vaatteita ostaessani mietin ensin hintalaatua ja käyttötarkoitusta/-kertoja ja viimeisenä saatan nirsoilla ettei tyttö olisi aina yhtä pinkkiä glitterunicornia eikä poika yksi sininen automöykky.

Vierailija
9/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin saa. Helpottaa kummasti elämää kun perheessä kaksi päätöksiä tekemään kykenevää aikuista.

Vierailija
10/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko oikeasti olemasss äitejä, jotka eivät anna miehensä pukea lasta? Tai olemassa miehiä, joille tämä on ok? Ei hemmetti. Suomessa on asiat ihan liian hyvin.

Vierailija
11/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa, osaa se lapsen pukea ihan yhtä hyvin kuin minäkin. Tosin suurin osa vaatteista on mun ostamia. Vaikkakin aika sekalainen on vaatevarasto, kun tyylin sijaan tärkeämpää on hinta, hinta-laatusuhde ja käytännöllisyys. Vaatteita on hommattu paljon niin alennusmyynneistä kuin kirppariltakin.

Joskus (aika harvoin tosin) saatan mainita jostain vaatteesta, että siellä olisi paremminkin sopiva, jos ollaan menossa "ihmisten ilmoille". Tai jopa vaihtaa vaatteet, jos haluan jonkun tietyn.

Toisaalta osaa se mieskin mulle sanoa, jos joskus hänen mielestään olen valinnut vaikka ruman paidan. Ei meistä kummallakaan ole kiellettyjä mielipiteitä. Sanoisin silti että 90% ei tarvi puuttua kummankaan pukemiseen.

Vierailija
12/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mies saa ihan itse valita mitkä vaatteet lapselle pukee. Usein ne on ne ekat mitkä käteen sattuu, tai ehkä vielä useammin ne jotka hyvin päättäväinen 2,5v suostuu päälleen pukemaan :'D aina on ollut järkevät, sään mukaiset vaatteet, ei ehkä niin toisiinsa mätsäävät kuin mitä itse valitsisin mutta toisaalta mieskin osaa katsoa että sukkahousujen kanssa puetaan mekko ym. eli ei mitään kamalaa siis. Minä ne vaatteet lapselle ostan ja ostan vaan semmoisia mitkä minusta on kivoja. Saisi mieskin niitä ostaa jos sitä kiinnostaisi, ihan hyvä maku sillä on. Surullista jos joku ei luota mieheensä sen vertaa että antaisi tämän valita lapsen vaatteet :( jos mies ei muka osaa niin kannattaisi varmaan opettaa, kyllä isän pitää pärjätä lasten kanssa siinä missä äidinkin.

Vierailija
13/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kyllä saisi! Ja monesta muustakin asiasta ihan mielelläni luovuttaisin hänelle päätäntävaltaa ja vastuuta, mutta kun hän ei huoli sitä. Jos asia on miehestä kiinni, niin kuravaatteet unohtuvat joka kerta kotiin tai jotain muuta. Kokeiltu on monta kertaa. Voin olla välittämättä ja kokeilla oppiiko ajan kanssa... mutta lapsi on vain hetken pieni, joten aikaa opetteluun ei ole ihan määrättömästi.

Vierailija
14/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kyllä saisi! Ja monesta muustakin asiasta ihan mielelläni luovuttaisin hänelle päätäntävaltaa ja vastuuta, mutta kun hän ei huoli sitä. Jos asia on miehestä kiinni, niin kuravaatteet unohtuvat joka kerta kotiin tai jotain muuta. Kokeiltu on monta kertaa. Voin olla välittämättä ja kokeilla oppiiko ajan kanssa... mutta lapsi on vain hetken pieni, joten aikaa opetteluun ei ole ihan määrättömästi.

Niin jatkan viel, että mulle on aivan sama mätsääkö vaatteet vai ei, kunhan ovat säähän sopivat. Lapsi pitää itse kyllä huolen sitten tyylivalinnoista. Mies ei koskaan osta mitään vaatteita lapsille, eihän se edes käy vaatekaupoissa (paitsi jos itselle jotain ostaa). Saisi kyllä ostaa lapsillekin vaatteita. Ei vain viitsi nähdä sitä vaivaa, että selvittäisi mitä tarvitsevat milloinkin, mikä on oikea koko, mikä hyvä hinta/laatusuhde jne.

Vierailija
15/70 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Tosin minä olen kaikki vaatteet kaappiin ostanut, mutta välillä osaa yllättää yhdistelmillä jotka sopii tosi hyvin yhteen, mutta joita en itse olisi edes osannut sovittaa yhteen...

Vierailija
16/70 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikea se on täältä töistä käsin vahtia mitä mies kotona lapselle pukee...

Vierailija
17/70 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas. Onko nämä nyt "lastenvaateharrastajien" kotkotuksia?

Meillä vaatepolitiikka toimii niin että huomataan että lapsen vaatteet on pieniä. Sitten tilaan hm ltä läjän seuraavan koon vaatteita ja me osataan laittaa ne molemmat lapsen päälle. Ei niitä ole mitenkään mietitty mikä menee minkäkin kanssa. Joskus kaikki pyykit on pesussa niin lapsi kulkee kanssani valkoisissa legginseissä (Poika). Niinku ihan sama.

Vierailija
18/70 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi?

Vierailija
19/70 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa päättää. Monesti arjessa saatan nostaa aamuksi eteiseen vaatteet lapselle valmiiksi, mutta jos en ole tätä tehnyt ja lähden aiemmin, niin aina on lapsi puettuna ollut kotona tai päiväkodissa.

Vierailija
20/70 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se kuka lapsen pukee, valitsee vaatteet. Tosin ei meillä niin sitä 'näyttävyyttä' kauheasti edes arkena mietitä, kunhan on ehjää/puhdasta/säänmukaista. Vaatteet on ihan tavan perusvaatteita joilla kyllä kehtaa ilman erityistä yhdistelemistäkin prismassa, leikkipuistossa ja perhekerhoissa ym käydä.

Joskus mies saattaa kysyä, että mitkä hanskat tai kengät tms olisi parhaat ulos tai laittaisinko minä vielä välihaalarin lisäksi tms mutta kyllä hän osaa lapsen itsekin pukea ilman ohjeistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi