Saako miehenne päättää miten lapsi puetaan?
Saako miehenne aivan rauhassa päättää miten taaperoikäinen esimerkiksi puetaan vai ohjeistatteko jopa kiellätte joitain valintoja? En puhu siis mistään kesämekosta kurakelillä idiotismista vaan enemmänkin tyyli/värivalinnoista. Entä jos mies saa päättää niin onko hänet kuitenkin aikaisemmin ohjeistettu mitkä vaatteet kuuluu keskenään pukea yms.
Kommentit (70)
No kyllä saa tyylin ja väriyhdistelmät valita ihan vapaasti silloin harvoin kun hän muksun pukee. Meillä minä olen se joka hoitaa aamuhommat ja vie lapsen päiväkotiin ja mies hakee. Siksi pukeminen on useimmiten minun vastuullani.
Ulkoiluun liittyvään pukeutumiseen olen kyllä useampaan otteeseen joutunut puuttuumaan, ihan lapsen turvallisuuden ja terveyden vuoksi. Vauvana lapsi olisi varmaan paleltunut vaunuissaan kuoliaaksi jos olisin antanut miehen päättää pukeutumisesta. Tämä on tosi. Muistan myös kerran kun mies oli lapsen kanssa yksin kotona ja olivat sitten lähteneet mönkijällä ajelulle. Oli kylmä ja tuulinen syyspäivä ja mies oli pukenut 2-vuotiaalle ohuen välikausihaalarin, alla pelkät sisävaatteet ja ei edes kauluria kaulassa. Mies vain sanoi, että no lapsihan on mönkijän kyydissä hänen sylissään siinä "tuulilasin" takana suojassa, että eihän siinä kylmä tule. Joo ei varmaan.
Mä kirjoitti:
No kyllä saa tyylin ja väriyhdistelmät valita ihan vapaasti silloin harvoin kun hän muksun pukee. Meillä minä olen se joka hoitaa aamuhommat ja vie lapsen päiväkotiin ja mies hakee. Siksi pukeminen on useimmiten minun vastuullani.
Ulkoiluun liittyvään pukeutumiseen olen kyllä useampaan otteeseen joutunut puuttuumaan, ihan lapsen turvallisuuden ja terveyden vuoksi. Vauvana lapsi olisi varmaan paleltunut vaunuissaan kuoliaaksi jos olisin antanut miehen päättää pukeutumisesta. Tämä on tosi. Muistan myös kerran kun mies oli lapsen kanssa yksin kotona ja olivat sitten lähteneet mönkijällä ajelulle. Oli kylmä ja tuulinen syyspäivä ja mies oli pukenut 2-vuotiaalle ohuen välikausihaalarin, alla pelkät sisävaatteet ja ei edes kauluria kaulassa. Mies vain sanoi, että no lapsihan on mönkijän kyydissä hänen sylissään siinä "tuulilasin" takana suojassa, että eihän siinä kylmä tule. Joo ei varmaan.
Lisään vielä, että miehellä itsellään oli kuitenkin kunnon topatut ajovaatteet suojineen kaikkineen päällään.
Mieheni päättää vaatteet joka arkiaamu, hän vie lapsen aamulla päiväkotiin. Välillä vähän hassuja väriyhdistelmiä, mutta eihän sillä ole oikeasti mitään väliä.
Minulla on kyllä vaimo, eli elän heterosuhteessa🤔
Vierailija kirjoitti:
Vaatteisiin puetaan.
Miksi nostit esiin 7 vuotta vanhan aloituksen?
Kyllä saa. Meillä on kaksi poikaa. Tyyli on paita, housut ja sukat. Tämä kyllä onnistuu mieheltä ilman ongelmia. Ainostaan, jos ollaan lähdössä juhliin, tms, niin kiinnitän enemmän huomiota, mitä pojilla on päällä.
Lapsi ei anna isän pukea (huutaa kunnes oksentaa) (siis ne harvat kerrat kun isää kiinnostaa edes yrittää), silloinkin isä kysyy että mitä tälle puetaan. Eli isää ei kiinnosta mitä lapsella on päällä kunhan on vaatteet (saisi kyllä mun pulesta pukee ja valita).