Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette jouluna?

Vierailija
19.11.2017 |

Onko teillä luvassa perinteinen suku- ja perhejoulu vai jotain ihan muuta?

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein hyvä tuuri käy, niin saan olla töissä - muutoin olisin keskenäni kotona.

Tuon ei luulisi olevan ongelma, jos työpaikkasi pyörii myös pyhinä. Teet jonkun työkaverisi ikionnelliseksi tarjoutumalla vuoronvaihtoon, jos sinulle osuu vapaa ja hänelle työvuoro.

Vierailija
62/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin vapaista, lasten kanssa puuhailuista, syömisestä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaksi riisipuuroa, mantelin saanut saa avata konvehtirasian ja valita itselleen ensimmäiseksi. Puuron jälkeen saunaan, jonka jälkeen pukeudutaan juhlavaatteisiin. Joulurauhan julistus katsotaan tv:stä glögiä juoden sekä torttuja ja pipareita syöden.

Hetken rauhoittumisen jälkeen katamme pöytään jouluastiat ja teemme pieniä viimeistelyjä jouluateriaa varten, tyyliin kermavaahdon vatkaus. Minä ja lapset lähdemme joulukirkkoon, mies joko lähtee mukaan tai jatkaa valmisteluja.

Kirkon jälkeen käymme koko perhe hautausmaalla viemässä kynttilöitä ja ihailemassa kynttilämerta. Sitten onkin jo aika mennä kotiin syömään.

Ruokailuun käytämme aikaa runsaasti, mutta sitten onkin aika avata lahjat. Lahjat avaamme vuorotellen, jotta kaikki näkevät, mitä kivaa itse kukin on saanut.

Illalla vielä kahvit moninaisten herkkujen kera.

Tänä vuonna olemme ihan oman perheen kesken, mutta usein mukana on myös isovanhemmat. Perheeseen kuuluu siis vanhemmat ja parikymppiset lapset.

:DD Anteeks.. Mutta muakin alko naurattaan toi mantelin saanut saa avata konvehtirasian ja valita ensimmäisen.. :DD Mahtaa olla jännää :DD Kyllä siinä jo kannattaa mielensä pahoittaa jos ei mantelia saanukaan, kun ei pääse sitten peräti aukasemaan konvehtirasiaa ja valitsemaan ihan ENSIMMÄISENÄ konvehtia.. :DD Ootteko jotain idareita??

Vierailija
64/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaksi riisipuuroa, mantelin saanut saa avata konvehtirasian ja valita itselleen ensimmäiseksi. Puuron jälkeen saunaan, jonka jälkeen pukeudutaan juhlavaatteisiin. Joulurauhan julistus katsotaan tv:stä glögiä juoden sekä torttuja ja pipareita syöden.

Hetken rauhoittumisen jälkeen katamme pöytään jouluastiat ja teemme pieniä viimeistelyjä jouluateriaa varten, tyyliin kermavaahdon vatkaus. Minä ja lapset lähdemme joulukirkkoon, mies joko lähtee mukaan tai jatkaa valmisteluja.

Kirkon jälkeen käymme koko perhe hautausmaalla viemässä kynttilöitä ja ihailemassa kynttilämerta. Sitten onkin jo aika mennä kotiin syömään.

Ruokailuun käytämme aikaa runsaasti, mutta sitten onkin aika avata lahjat. Lahjat avaamme vuorotellen, jotta kaikki näkevät, mitä kivaa itse kukin on saanut.

Illalla vielä kahvit moninaisten herkkujen kera.

Tänä vuonna olemme ihan oman perheen kesken, mutta usein mukana on myös isovanhemmat. Perheeseen kuuluu siis vanhemmat ja parikymppiset lapset.

:DD Anteeks.. Mutta muakin alko naurattaan toi mantelin saanut saa avata konvehtirasian ja valita ensimmäisen.. :DD Mahtaa olla jännää :DD Kyllä siinä jo kannattaa mielensä pahoittaa jos ei mantelia saanukaan, kun ei pääse sitten peräti aukasemaan konvehtirasiaa ja valitsemaan ihan ENSIMMÄISENÄ konvehtia.. :DD Ootteko jotain idareita??

Jos se on joku juhlapöydän rasia, niin saakin kilpailla että saa saalisettua rasiasta sen ainoan ehkä syötävän konvehdin.

Vierailija
65/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristellaan kuusi, syödään riisipuuroa ja jouluateria illemmalla. Kahvitellaan sukulaisilla. Ei stressiä.

Vierailija
66/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen siskoni perheen luo, siellä on porukatkin. Tämä on eka joulu siskonlapselle, tuskin pukkia tulee kun tuskin lapsi siitä mitään ymmärtäisi. Syödään, jutellaan, katsotaan jouluohjelmia, avataan lahjat siis ihan tällaista perus mitä nyt jouluna on. Ensi vuonna mennään varmaan Lappiin koko poppoo.

Vierailija
67/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen Haikon kartanoon yksin. Olen toipumassa suusyövän hoidosta, enkä halua tavata ketään hössöttävää sukulaista.

Vierailija
68/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin mutten yksinäinen. Lukuisten perhe-/sukujoulujen jälkeen oma valintani on olla yksin kotona. Muu perhe matkoilla. Edes yhden joulun saan olla tekemättä mitään. No, joulukirkossa käyn.

Vierailija
69/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieheni ja poikani kanssa Kanarialla ottamassa aurinkoa ja välillä käydään syömässä valmiissa pöydässä.Hyvästi stressi!

Vierailija
70/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluristeilylle perheen kesken. Voiko helpompaa olla :-)

Vierailija
71/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsen helpolla eli valmiiseen pöytään kerran minäkin. Miehen ja teinin kanssa Teneriffalle.

Vierailija
72/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, en tee mitään. Nautin siitä että saan olla rauhassa tekemättä mitään, koska missään kukaan ei tee mitään, sillä kaikki joko viettävät joulua tai ovat töissä.

Vierailija
73/147 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen Haikon kartanoon yksin. Olen toipumassa suusyövän hoidosta, enkä halua tavata ketään hössöttävää sukulaista.

Kuulostaa hyvältä muuten paitsi ei tietenkään sairauden osalta. Toivoisin että minulla olisi rahaa niin lähtisin aina jouluksi pois kotoa. Joulu on ankea juhla jos ei ole perhettä.

Vierailija
74/147 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole koskaan, ei siis aikaisempien pitkienkään suhteiden aikana, viettänyt joulua muualla kuin äidillään. Ekan yhteisen joulun kunniaksi nyt tehdään sitten niin, että olen itse aattoaamun töissä ja mennään anopin luo, kun asuu samalla paikkakunnalla. Ensi vuonna sitten minun perheeni kanssa.

Vierailija
75/147 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetään hotellijoulu alpeilla. Ihanaa kun ei tarvitse tehdä itse mitään!

Vierailija
76/147 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kahden aikuisen lapseni kanssa Lappiin aatonaattona. Helppoa. Kotona ei mitään hössötystä, hypätään autoon, ruoat ostetaan valmiina kaikki matkalla pohjoiseen. Vähän lahjoja, isoja ei edes mahtuisi mukaan.

Kuunnellaan ulkona turistien kanssa lumen ja pakkasen keskellä joulurauhanjulistus, lasketellaan, hiihdetään, käydään saunassa ja aattoiltana ravintolaan joulupäivälliselle. Joulun jälkeen lasten puolisot liittyy seuraan ja vietetään uutta vuotta ehkä kimpassa, ellen lähde itse jo aikaisemmin sieltä takaisin miesystävän luokse viettämään vuoden vaihdetta. Sen saapi nähdä :)

Vierailija
77/147 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kokkaan hullunaan kaikenlaista enemmän ja vähemmän perinteistä, ehkä jo aatonaattona. Jouluna sitten luen, syön ja nukun, niin ja tietysti vietän laatuaikaa lemmikkien kanssa. Tapaninpäivänä kiertelemme kavereiden kanssa toistemme luona rääppiäisissä, jouluruoat pitää popsia pois että uudeksivuodeksi kaavaillut ruokatarvikkeet mahtuvat.

Vierailija
78/147 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt katsoa mitä keksii, poikaystävä näillä näkymin viettämässä joulua kavereiden kanssa ryypäten. On kuulemma perinne. 

Miksi seurustelet hänen kanssaan? Ajattele tulevaisuutta. Haluatko olla naimisissa kuvaamasi kaltaisen miehen kanssa ja mahdollisesti jopa tehdä lapsia hänen kanssaan? Minä en ainakaan haluaisi.

Varmaan siksi, että hän on muuten hyvä tyyppi ja hänessä on paljon hyviä piirteitä mitä arvostan ihmisessä suuresti... En kai haluaisi heittää muutoin hyvää suhdetta roskiin yhden asian vuoksi joka kuitenkin on mahdollista jotenkin ratkaista.

Olemme lisäksi tosi nuoria vielä, yritän kai sillä jotenkin selittää tämän itselleni, ajattelen että hei, ehkä hän kasvaa tuosta "perinteestä" pian ulos.

Olen toki miettinyt toistakin vaihtoehtoa ja ei, en halua naimisiin tai lapsia miehen kanssa joka laittaa ryyppäämisen ja kaverit suhteemme edelle.

79/147 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään koko perhe kylpylään valmiiden pöytien ääreen :)

Vierailija
80/147 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ystäväni luo, koska mieheni viettää Joulun lastensa (28v ja 30v.) kanssa vapaa-aika asunnolla. Pieni mökki, emme mahtuisi sinne kaikki. Ystävälläni on iso hirsitalo. Vietämme vaatimattoman ja rauhallisen Joulun. Leivinuunissa valmistuu laatikot. Kinkun tilalla uunikalaa. Saunassa ja haudoilla käynti. Loppuilta vain oleillen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän