Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette jouluna?

Vierailija
19.11.2017 |

Onko teillä luvassa perinteinen suku- ja perhejoulu vai jotain ihan muuta?

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jouluna yksin kotona. Ostan jonkun valmisruoan jonka lämmitän mikrossa. Olen perheetön.

Vierailija
22/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatonaattona miesystäväni tulee meille. Syödään hyvää iltapalaa, pelaillaan jotain lautapeliä lasten kanssa. Ehkä joku jouluinen elokuva. Aattona herään aikaisin puuron keittoon ja kinkunpaistoon. Tytär yleensä haluaa herätä myös. Sytyttelen kynttilöitä, hämmennän puuroa. Joululauluja radiosta. Kun puuro on valmista, herätetään muut. Riisipuuroa, joululimppua, hyvää leikkelettä ja juustoa aamiaiseksi. Telkkari avataan aamiaisen jälkeen, lastenohjelmia sivusilmällä. Saunotaan aamupäivällä. Mies lähtee jossain vaiheessa omien vanhempiensa luo.

Joulurauhan julistamisen jälkeen juodaan kahvit ja glögit, jouluateria neljän aikaan. Illansuussa avataan lahjat. Mies hipsii takaisin meille joskus alkuillasta.

Joulupäivänä mennään mummolaan ja tapanina sit vaan olla möllötetään pyjamissa.

Sellaiset suunnitelmat :)

Jouluateria syödään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ensimmäinen joulu perheenä. Lennämme isäni luokse ja vietämme joulun isovanhempieni luona. Viime joulun vietimme Suomessa.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
24/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan sairaalassa.

Vierailija
25/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Luultavasti roudaan ruokaa pöytään ja pöydästä pois, ladon astioita tiskikoneeseen ja nostelen niitä sieltä pois. Meillä on neljä aikuista lasta ja niillä kumppaneita ja lapsia... ja ne tulevat ja menevät, onneksi.

Jossain välissä jos ehtisin vaikka käydä lenkillä. Aatonaattona varmaan käyn omilla iäkkäillä vanhemmillani. Ennen he olivat meillä myös jouluna, mutta nykyään liian heikkokuntoisia matkustamaan tänne.

Vierailija
26/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin kutsuneeksi sukulaisperheen meille jouluksi ja nyt jo harmittaa. Menee siihen malliin kuitenkin, että mies seurustelee vieraiden kanssa ja minä teen yksin kaiken keittiössä.

Ensimmäinen uhriutuja löytyi siis... Eikös ne jouluvalmistelut tehdä ennen joulua, jouluna ollaan.

Vierailija
27/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin kutsuneeksi sukulaisperheen meille jouluksi ja nyt jo harmittaa. Menee siihen malliin kuitenkin, että mies seurustelee vieraiden kanssa ja minä teen yksin kaiken keittiössä.

Ensimmäinen uhriutuja löytyi siis... Eikös ne jouluvalmistelut tehdä ennen joulua, jouluna ollaan.

Sinäkö laitat ruoat pöytään jo aatonaattona, ja niitä sitten jouluna syödään, ja oleillaan vaan?

Vierailija
28/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaksi riisipuuroa, mantelin saanut saa avata konvehtirasian ja valita itselleen ensimmäiseksi. Puuron jälkeen saunaan, jonka jälkeen pukeudutaan juhlavaatteisiin. Joulurauhan julistus katsotaan tv:stä glögiä juoden sekä torttuja ja pipareita syöden.

Hetken rauhoittumisen jälkeen katamme pöytään jouluastiat ja teemme pieniä viimeistelyjä jouluateriaa varten, tyyliin kermavaahdon vatkaus. Minä ja lapset lähdemme joulukirkkoon, mies joko lähtee mukaan tai jatkaa valmisteluja.

Kirkon jälkeen käymme koko perhe hautausmaalla viemässä kynttilöitä ja ihailemassa kynttilämerta. Sitten onkin jo aika mennä kotiin syömään.

Ruokailuun käytämme aikaa runsaasti, mutta sitten onkin aika avata lahjat. Lahjat avaamme vuorotellen, jotta kaikki näkevät, mitä kivaa itse kukin on saanut.

Illalla vielä kahvit moninaisten herkkujen kera.

Tänä vuonna olemme ihan oman perheen kesken, mutta usein mukana on myös isovanhemmat. Perheeseen kuuluu siis vanhemmat ja parikymppiset lapset.

No jippiaijee.

Vierailija
29/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaton oon vapaalla, loppu joulun töissä.

Aattona käydään haudoilla, saunotaan ja syödään hyvin.

Vierailija
30/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan aikuisten lasten kanssa aatto. Ruokaa, miehen haudalle, joulurauha, Jouluevankeliumi luetaan. Seisova pöytä ja jokainen syö millä sohvalla tai tuolilla haluaa koska haluaa ja mitä haluaa. Kynttilöitä parvekkeella. Lahjoja. Valvotaan pitkään. Kuusi, pieni. Ja pojat menevät varmaan saunaan. Ollaan isohkossa kerrostaloasunnossa.

Vierailija
31/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lasten kanssa kotona. Vanhin lapsi aikoi tulla yhden naisen kanssa käymään. Pääsevät sisälle, jos eivät ole aineissa. Käydään yhdeltä kirkossa, jos eivät ole tulleet siihen mennessä. Syödään jouluruokia eli kinkkua, lanttu ja porkkanalaatikkoa. Jälkiruokana maltanriisiä. Katsotaan televisiota ja jaetaan lahjoja.

Vierailija
32/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman perheen kesken vietetään, minä, mies ja neljä pientä lasta. Ei todellakaan sukuloida ainakaan ennen 27.12. Kun esikoinen aikanaan syntyi, päätettiin mieheni kanssa, että joulua ei vietetä autossa ajelemassa sukulaisille parin tunnin päähän. Lähempänä asuu sisaruksia perheineen, mutta meillä on aika muodolliset välit, joten tuskin niissäkään paikoissa tulee käytyä ainakaan jouluaaton ja tapaninpäivän välillä.

Mutta joulua vietetään ilman muuta, olen ihan jouluihminen ja lapset odottavat kovasti. Varmaan joulukirkkoonkin menen esikoisen kanssa. Meille se vaan on nimenomaan rauhoittumista oman perheen kanssa ja kiireetöntä yhdessäoloa, ulkoilua yhdessä, joululauluja, köllöttelyä isossa sängyssä yhdessä ym. Ja toki lahjat ym. ja kuusen koristelut.

Olen joka vuosi sanonut, että meille saa kyllä tulla käymään jouluna ja ilman muuta ruoat tarjotaan. Mutta eipä nuo käy, kun aina pitäisi mennä sinne sukulaisten luo itse. Siihen väsyttiin aikanaan ja nyt on ihan parasta, kun voi sanoa jo syksyllä että mihinkään ei liikuta ennen tapania. 😊

Vierailija
33/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt katsoa mitä keksii, poikaystävä näillä näkymin viettämässä joulua kavereiden kanssa ryypäten. On kuulemma perinne. 

Vierailija
34/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään mieheni vanhempien luo joulunviettoon :) en oikeastaan tiedä mitä tarkalleen teemme missäkin järjestyksessä, sillä tämä on ensimmäinen joulu, jota emme vietä erillään omien perheidemme luona. Olen kuitenkin saanut sen käsityksen, että pääasiassa niitä samoja asioita, joita olen tehnyt joka joulu tähänkin asti: syödään riisipuuroa, katsellaan jouluohjelmia telkkarista, ulkoillaan, käydään saunassa laitetaan pöytää koreaksi ja syödään, jaetaan lahjoja ja ollaan rennosti yhdessä, käydään kirkossa ja ehkä pelataan jotain lautapeliä ja mies kiistelee veljensä kanssa pelin säännöistä ja voittajasta. :D

Vierailija
35/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä.

Vierailija
36/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon Malediiveilla perheen kesken.

Vierailija
37/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käy missään ja meile tulee syömään vanhempani. Emme stressaa mistään, olemme vain, teemme vain asioita joista nautimme. Lomailemme ja nautimme lapsestamme.

Vierailija
38/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina vapaaehtoisesti töissä. Ei tartte sitten hössöttää tai muutenkaan panostaa jouluun. Kyllästyin ympäri sukulaisia ravaamiseen ja haluan olla töissä. Joulu on lasten juhla ja kun ei niitä suvussa ole, niin voi unohtaa koko joulun.

Vierailija
39/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä sairaalassa

Vierailija
40/147 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään miehen kanssa Suomeen (asutaan ulkomailla) vanhemmilleni, ihanaa. Kaikki perheenjäseneni ovat todella joulu-ihmisiä, paitsi oma mieheni on kuin ilmettu Grinch :D kauhea paasaus kun joulu on vain pakko-pullaa, stressaavaa ja kaupallista. Kuitenkin aina ne lahjat hankkii, hyräilee jouluaattona mukana salaa lauluissa ja on aivan innoissaan tutkimassa lahjojaan. Ohjelmassa perus riisipuurot, kuusen koristelu, tv-ohjelmat (lumiukko), ulkoilu, syönti ja lahjat. Ja suklaan syöntiä, viinin juontia ja lautapelejä. Ihanaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi