Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tiedän, miksi en halua olla lasteni kanssa

Vierailija
19.11.2017 |

Pelkään ja epäilen, etteivät he pidä minusta. Se on äitini syy, joka opettei minulle, ettei kukaan voi pitää minusta. Mutta en koskaan ajatellut, miten laajallelevinnyt päässäni se oppi oli, joten en osannut ennakoida tätä ulottuvan myös suhteeseeni lapsiini.

Kommentit (282)

Vierailija
261/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinkin jos joku tekee selkeää vääryyttä minulle, äitini asettui sen väärintekijän selän taakse tukemaan tätä, kun tälle saattaisi tulla minusta sellainen viba, etten mä pidä hänestä! Miksi käyttäytyisin mahdollisimman korrektisti, jos se toinen sai tehdä vääryyttä mulle?! Eikä äiti korjannut sitä! Halunnut, että se korjataan. Vaatinut sitä. Aivan niiiiin paska ihminen, kuin ihminen olla ja osaa, äiti siis, siinä.

ap

Äitisi teki tuossa väärin. Ja sinä tiedät sen. Eli tiedät mikä on väärin, joten tiedät myös mikä on oikein. Koska sinulla on tuo tieto, voit itse valita tehdä oikein?

Mistä minä tiedän? Se on mun kokemus! Mistä tiedän, oko se absoluuttisesti oikein? Onko mulla oikeus vaatia jotain? Aina selitellään sen toisen osapuolen tunteilla. Ettei niitä saa loukata. No, niihinhän sattuu, jos se toinen onkin väärässä, vaikka luuli olevansa oikeassa. En minä tiedä, kuka on oikeassa, vaikka minusta itsestä tuntuisikin, että mä olen.

Esim. tuossa ajattelin tilannetta, jossa setäni oli mennyt antamaan isoäitini mun hyväksi kirjoittaman asiakirjan henkilölle, joka ois voinut sen hävittää ja hukata, ja joka oli se, ketä vastaan se asiakirja oli.

Oliko mulla oikeus olla raivoissani sedälle siitä, ettei hän ajatellut minun etujani siinä, vaan kuvitteli itse tienneensä, kelle se paperi oli tarkoitettu? Se oli tarkoitettu suojaamaan minua, kai siloin voisi ajatella, että mulle kuuluu siitä vähintään kopio? Se oli isoäitini jäämistössä, siksi mulla ei ollut siitä kopiota. Mutta sedän mielestä mua ei tarvinnut ajatella. Mistä mä tiedän, että olin oikeassa?

ap

Vierailija
262/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mielestä sen lapun takia ei pidä riitaantua sedän kanssa. Ei mulla ois ollut tarvettakaan, jos se lapun kopio ois annettu mulle. Mutta ei annettu. Pyysin setää antamaan sen mulle, mutta koska paperi oli jo sillä, kelle sitä ei ois saanut antaa, koska tälle se oli ainoastaan epäedullinen asiakirja, setä ei voinut antaa sitä. Vaadin, että hän pyytää sen takaisin, ja silloin alkoivat ongelmat.

Mä olin muka hankala. Mä olin muka vittumainen. Mä muka tein riitaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä tiesin, että nyt on ok olla vittumainen? Nyt on ok haastaa vaikka riitaa, ellei se lappu tule mulle muuten?

ap

Vierailija
264/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mun ois pitänyt jäädä tilanteeseen, jossa mä olen menettänyt sen lapun, jonka isoäitini kirjoitti nimenomaan minua, ei setää, ei sitä toista henkilöä (vaikka se hänen asiaansa koskikin minuun liittyen) varten, siksi, että setäni PITÄÄ minusta? Se oli äitini kanta.

ap

Vierailija
265/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siksi, että setäni voi pitä minusta. Ettei setä menetä kasvojaan, koska oli toiminut väärin ja jopa loukannut minua!

ap

Vierailija
266/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä saanut anteeksipyyntöä, en välittämistä, en hyvitystä, en mitään. Sain sen lapun, mutta VAIN, KOSKA MAKSOIN SATOJA EUROJA ASIANAJAJALLE, ETTÄ UHKAILI VÄHÄN SETÄÄ!!!

ap

Vierailija
267/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äiti on sanonut, että hän aina puolustaa minua, kuin leijona! Jos mä tarviin!!! Ai niin, mutta se ei tietenkään koske tilanteita, joissa joku voisi saada vähän butthurtia siitä, että on mokannut mua kohtaan!!!! Tai oikeastaan mitään muitakaan tilanteita!!!

ap

Vierailija
268/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei se aa uhkaillut, se vain lähestyi :D Pari kertaa. Se lopulta tehosi, kun kirjoitimme, että "ette ole pesänhoitajana huomioineet kaikkien osapuolten etuja asiassa". Kai se sitten tajusi, että ahaa, tässä on monilla etuja, eikä vain yhdellä.... vittu.

ap

Vierailija
269/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setä ehkä inhoaa mua nyt, äidistä se meni varmaan tosi väärin nyt, mua taas ei paskaakaan kiinnostais, jos setä pitäis minusta ja lappua ei ois saatu. Ihmiset on isoja paskoja.

ap

Vierailija
270/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin mielestä se oli tärkeämpää, että setä voi pitää minusta, kuin että mä saan oikeutta ja mua tai mun oikeuksia ei poljeta. Eikä ole edes äidin sukulaisesta kyse. Äiti on itsekin riidellyt kyseisen henkilön kanssa, eli ei ol siitäkään kyse, että ois liian hienotunteinen. Ja äiti varoitteli mua, että setä on tosi inhottava, ellei asiat mene kuten se haluaa, että aivan kuin minuun voisi sattua :D Siis aivan kuin voisi, sen jälkeen, millainen äiti on ollut mua kohtaan, kun en ollut sellainen, kuin hän halusi. My ass. Setä on mun sukua ja kyllä mä sen sen verran tunnen, ettei se mulle mitään mahda, vaikka kiukuttelisikin. Mistä mä oisin voinut siinä loukkaantua? Enää? Se paperin evääminen jo oli se loukkaus. Koitin selittää äidille, vajuk ki ei tajunnut.

ap

Vierailija
271/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö mä oon sitten äidin mielestä tehnyt setää kohtaan jotain väärin???? Ei ole ainakaan sanonut, että en tehnyt. Paska kasa se ihminen mulle on. Mutta silti en luota, ettenkö nyt sitten tehnyt jotain loukkaavaa ja ole syyllinen. Ikinä ei voi olla ylpeä ja onnellinen mistään.

ap

Vierailija
272/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äiti on se paska kasa. Ei setä, vaikkei pyytänytkään anteeksi. No hard feelings, mähän sit sain sen paperin. Mutta se ehkei pidä minusta :(((

ap

Vierailija
273/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on siis sortaja. Koitti tuossakin, että mua vois sortaa. Oli jopa vihainen mulle, kun olin vihainen sedälle. Koitti siis, etten uskoisi itseeni. Sortaja.

ap

Vierailija
274/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästälähin jos äiti lähestyy mua, mä nimitän sitä vain sortajaksi. Se on rehellinen nimitys ihmiselle, jolle on niin, että mun oikeuksia ei tartte hyväksyä. "Terve, sortaja!" "Miten menee, sortaja?" Kun äiti on oikealla paikallaan minuun nähden, ehkä voimme sitten jutella.

ap

Vierailija
275/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmainen äiti, masentunut ja vähän kaikkea muuta. Omasta lapsuudesta muistikuvia jo 2-vuotiaasta. Leikin pihalla vahtimatta. Olin heitteillä. Päiväkoti lopulta puuttui asiaan, poissaoloja. Toki lastensuojelu puuttui asiaan myös, kun niiden asiakkaita oltiin. Juoppo isä, poliisit oli hyvinkin tuttuja, tosin isästä ei muistikuvia ole kuin yksi ja sekin ikävä. Ei ollut äidillänikään helppoa, kaiken siinä keskellä ja siksi asiat meni niinkuin meni.

Tunnen kuitenkin, olevani silti ihan mieleltäni terve, ainut mikä mulla on, että tosiaan se itseluottamus on sellainen, etten usko, että musta mihinkään on. Kuitenkin tunneihminen olen, että siinä mielessä lapsuus ei ole vaikuttanut. Empaattinen ja muut huomioon ottava myös, lisäksi tahdon parhaani mukaan pyrkiä omilla teoillani siihen, että kaikilla olisi mukava olla. Ehkä ristiriidassa sen suhteen, etten uskalla heittäytyä parisuhteeseen, joku hylkäämisen pelko kuitenkin tai se, että en kykene sitoutumaan. Onko sitten lapsuudesta vai mistä, niin sitä en tiedä.

Vierailija
276/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mun edellinen viesti meni siis jollekkin joka kysy. En jatka kirjoittelua enempää kun näämmä aikamoista viestittelyä suuntaan ja toiseen täällä on. Jos aloittajan ongelmat on noinkin suuret niin ehkä mielenrauhan saa paremmin siten, että päästää irti menneestä ja elää tätä päivää. Mennyttä ei voi muuttaa mut tulevaisuuteen voi vaikuttaa. Katkeruus vain tekee katkerammaksi. Syyttely ei auta. Apua on nykypäivänä monenlaista, varmasti se jokin oikea apumuoto löytyy.

Vierailija
277/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ap trolli älä enää ikinä kirjoita tänne. Liian sekopäistä.

Vierailija
278/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkinäinen lapsuus kirjoitti:

Tuo mun edellinen viesti meni siis jollekkin joka kysy. En jatka kirjoittelua enempää kun näämmä aikamoista viestittelyä suuntaan ja toiseen täällä on. Jos aloittajan ongelmat on noinkin suuret niin ehkä mielenrauhan saa paremmin siten, että päästää irti menneestä ja elää tätä päivää. Mennyttä ei voi muuttaa mut tulevaisuuteen voi vaikuttaa. Katkeruus vain tekee katkerammaksi. Syyttely ei auta. Apua on nykypäivänä monenlaista, varmasti se jokin oikea apumuoto löytyy.

Taas tää päästä irti menneestä, kun nämä asiat tulevat vastaan joka päivä, niin miten ne ratkaistaan, se on se kysymys!?!? Miten tossa setäasiassakin ois auttanut päästää irti mistään? Vaikkei äiti ois ollut elossa mun ois ollut yhtä epämiellyttävää paimentaa aikuista ihmistä, ja yhtä paljon ois jäänyt se tunne, että olin inhottava. Yhtä paljon vituttais, ettei setä pyydä minulta anteeksi, jolloin mun ei ehkä tarttis tuntea itseäni inhottavaksi. Miten mikään irtipäästäminen ois tuossa auttanut?

ap

Vierailija
279/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti ap trolli älä enää ikinä kirjoita tänne. Liian sekopäistä.

Haista sä vaan sorron yrittäjä huilu.

ap

Vierailija
280/282 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja että olet inhottava. Muista lääkkeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän