Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksi ihminen nostaa minussa paljon narsistisia piirteitä esiin?

Vierailija
18.11.2017 |

Ennen kenenkään muun kohdalla ei tällaista ole ollut. Mutta nyt minulla nousee pintaan aivan kamalia asioita, joita en kyllä halua hänelle ilmaista, siksi yritän vältellä häntä, etten lipsauta mitään järkyttävää.

Ne ajatukset ovat sellaisia, kuten että en usko, että hänestä voi kukaan pitää. Tai että en usko, että hän tulee pärjäämään ammatillisesti ja taloudellisesti. Ajattelen usein, että hän ei ansaitse hyvää elämäänsä. Tai että toivon, ettei hän ikinä löydä kumppania, sillä kukaan ei voisi olla hänen kanssaan onnellinen. Olen jopa ajatellut, että ihan hyvä jos kuolisi.

Ja kyse ei ole mistään parisuhdedraamasta, vaan ihan vain oman perheen ulkopuolisesta ihmisestä. Eikä ole tällaisia ajatuksia koskaan kenenkään muun kohdalla ollut. Mikä ihme siinä ihmisessä tai tässä ihmissuhteessa saa minusta kuoriutumaan kamalan narsistin? Muiden ihmisten suhteen olen ihan tavallinen, tylsä, pullantuoksuinen perheenäiti. Pelottaa millaiseksi oikein olen muuttunut.

Kommentit (379)

Vierailija
241/379 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla asiakas-työntekijä suhde tai sitten eivät tunne työn kautta ollenkaan. Pelkkää hämäystä. Työkaveruuteen en oikein usko.

Varmaan juuri tuollainen. Ap tuntee olevansa ylempänä, koska saa neuvoa asiakasta. Sitten kun asiakas ei enää häntä tarvitse, niin alkaa hirveä mustamaalaus. On muuten moraalisestikin arveluttavaa kirjoittaa toivovansa asiakkaansa itsemurhaa, kun on itse niin sairas ettei pääse hänestä henkisesti irti. Sitten on vielä kaikki salassapitosäännöksetkin.

Vierailija
242/379 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en näe ylpeilyä, vaan pikemminkin nöyrän ihmisen, joka jaksaa vastata asiallisesti ilkeisiinkin kommentteihin, joiden ainoa tarkoitus tuntuu olevan toisen loukkaaminen. Älä ap lannistu! Ihmismieli on tosiaan merkillinen eikä kaikkea voi ymmärtää järjellä. Ymmärrän sinua ja ajatuksiasi, kun olen itsekin kokenut jotain vastaavaa muutama vuosi sitten. En toki koskaan toivonut sille ihmiselle kuolemaa tai pahaa, mutta ajattelin häntä jatkuvasti, vaikka se oli ihan ulkopuolinen. Niille, jotka alkavat kohta syyttää minuakin kiusaamisesta, haluan sanoa, etten ole koskaan kiusannut häntä, se ei käynyt edes mielessäni. Uskon, että et sinäkään ap ole kiusaaja vaan pelkästään hämmästynyt nainen, joka haluaa ymmärtää, miksi hän tuntee niin kuin tuntee. 

Nöyryys kaukana. Unohdatte että ap:n pilkan kohde varmana lukee näitä kuten suuri osa Suomalaisista aikuisista. Kiusaamista tämä pahimmasta päästä. Ei sääli alkuperäinen hirviö ei ollenkaan.

Itse pystyin hyvinkin paljon samastumaan ap:n kuvailemaan henkilöön. Ihan kuin puhuisi minusta.

En kuitenkaan ymmärrä tuota sinun raivoamistasi ja kohtuutonta sekoamistasi tuosta ap:n tekstistä.

Itse en mitään kiusaamista tässä näe, enkä sairautta.

Ihmetyttää erittäin paljon, miksi sinä jaksat riehua, ja miksi noin valtavan tunnepitoisesti vihaat ap:ta?

Onko sinulle omassa narsismissasi mahdottoman tuhoavan pelottavan uhkaava, sellainen mahdollisuus, että joku ihminen sinun elämässäsi tuntisi ja ajattelisi sinusta, kuin ap. tutustaan?

MIKSI?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/379 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oikea ap onkin juuri tuo toinen osapuoli, joka haluaa selvittää, mitä mieltä ihmiset ovat häntä ahdistavasta narsistista.

Vierailija
244/379 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos toinen kieltäytyy puhumasta? Sitä paitsi en ole huomannut, että ap kirjoittaisi siitä ihmisestä jotenkin poikkeuksellisen ilkeästi. No on joukossa jotain huonojakin sanavalintoja, mutta hän on pyytänyt niitä anteeksi. Myös asioiden esittämisjärjestys voisi olla erilainen, niin siitä ei syntyisi niin synkkää kuvaa. Mutta mitään saastaa tai pahuutta en ole huomannut, päinvastoin, paikoin hän kirjoittaa tästä ihmisestä hyvinkin sovittelevasti.

Ei ole pyytänyt mitään tässä ketjussa anteeksi! Valetta taas ap.lta!

Mitään saastaa et ole huomannut... Oletko tyhmä vai sokea?!

En tiedä mitään ilkeämpää kuin toivos toisen ihmisen kuolemaa, jotta itselleen tulisi patempi olo! Se on ilkeää ja sairasta! Turha ap.n yrittää selitellä mitään. Aivan hullu tyyppi!

Jos kerrot ettet halua olla tekemisissä ja näkisit mieluummin hänet hirressä, niin varmasti on valmis puhumaan ja sen jälkeen toivottamaan sut helvettiin. Entä jos hän sanoisi sulle noin? Olisitko valmis ymmärtämään? Etkö sä saakeli aikaihminen osaa yhtä suhdetta lopettaa? Oletko vammanen vai mikä?

Ai sinä syytät muitakin kirjoittajia samalla tavalla kuin minua ( eräs aikaisempi kirjoittaja, jolle oksensit ap-vihaasi)

Kyllä se nyt vaan on niin että sinä olet tämän ketjun vammainen itse. Ehkäpä tunteisiisi käy rankasti, kun sinulla itselläsi on vihaajia oikeassa elämässäsi, mikä johtuu omasta käytöksestäsi, haukkumisesta ja räyhäämisestä.

En epäilisi jos joku tuttusi on sinun kuolemaasi toivonut.

Epäiöen kyllä ettei täällä ole yhtään niin sairasta kuin ap ja hän täällä puolustaa sairaita ajatuksiaan. Jos on niin sietääkin räyhätä. Tuo viimeinen lause oli niin ap.n ajatusmaailmaa. En ole häirinnyt yhtään ketään ja epäoikeudenmukaisuutta vastaan saa räyhätä. Se on huomattavasti terveempää kuin toivoa toisen kuolemaa ilman mitään järkevää syytä. Minulla ei ole vihaajia elämässäni, jos sitten joku ap.n kaltainen ei vihaa ilman mitään syytä, kun sattuu joku olemaan hieman eriarvounen hänen silmissään. Varmaan hänen kaltaisten mielestä kaikki introveftit, assit, kehitysvammaiset, työttömät sun muut pitäisi tappaa ettei hän joudu kokemaan ikäviä tunteita.

Vierailija
245/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisten nyyhkyelokuvien mukaan tulossa on suuri rakkaustarina ihmisen kanssa josta ei aluksi pidä millään tavalla.

Vierailija
246/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...mietin pääni puhki miten voisin auttaa häntä, säälin ja surin murheitaan. Ja näin teen vieläkin, mutta samalla minulta vaan tuntui loppuvan voimat..."

Oletko kuullut sellaisesta kuin "energiavampyyri"? Jos tuo toinen vaikuttaa sinuun sellaisen tavoin, on parempi välttää häntä. Energiavampyyri voi olla tietämättään, mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Vierailija
247/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
248/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vihaa siksi,ettei tää hänen vihaamansa henkilö ole suostunut hänen hoviinsa häntä mielistelemään ja palvelemaan. Olen itse narsistin uhri ja tuo narsisti käyttäytyi juuri noin kyn minua ei vaan enää kiinnostanut.

Vierailija
249/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa, vaikka joku läheinen toivoisi minun kuolemaa. Ei haittaisi jos joku aloittajan kaltainen vihaisi.

Se tässä hämmentää, että ap tulee kylmän viileästi kertomaan, että olisi oikein että läheisensä kuolisi tai tekisi itsemurhan. Hänestä tulee jotenkin psykopaattinen vaikutelma. On nyt aloittanut itsetutkinnan ja pyytää neuvoja, mutta ei kuitenkaan kerro että itsessä olisi mitään vikaa. Hänen vihansakaan ei tunnu aidolta. Se on todella outoa eikä yhtään ihmismäistä. Ilmeisesti joku ei vaan pidä hänestä ja hänen psyykensä ei sitä kestä. Hänen arvomaailmansa mukaan tuo toinen on huono ja sen pitäisi nöyrtyä hänen edessään ja palvoa häntä.

Koska noin ei käy, tyypin on parempi kuolla. Ihan vain, että hän pääsee umpikujastaan, että hänen narsismiaan on loukattu. Voisi kysyä miksei yhtä hyvin hänen itsensä pitäisi kuolla? Ongelma on kuitenkin hänen päässään, ei sen toisen. Tuo kylmyys on pelottavaa. Se ei ole inhimillistä. Jos jotain oikeasti vihaa, niin ainakin itselläni se on aito tunne, ei mikään kylmä analyyttinen tulkinta.

Minusta ongelma ei ole siinä, että vihaa toista ja jotkut asiat ärsyttää toisessa. Silloin voi ääritapauksessa vältellä sen toisen seuraa tai vaikka tehdä selväksi ettei halua olla kaverinsa tai mitä onkaan.

Tässä on jotain muuta ongelmaa. Ap ei halua jättää tuota henkilöä, mutta miksi ei halua. Onko tuon juntin luuserin sisällä kuitenkin lämmin sydän mikä aloittajalta puuttuu? Ap on huomannut, että mikään maine ja materia ei tuo hänelle sitä mitä tuolla surkimuksella on. Hän ei kestä sitä. Eikä tuo luuseri edes välitä niistä asioista. En silti ymmärrä miksi toisen pitäisi kuolla sen takia ja mikä umpikuja on. Onko ap kehittänyt jonkun mielikuvitussuhteen heidän välilleen? Miksi niin olisi, jos hän on suhteessa oleva perheenäiti ja toinen luuseri joka ei ansaitse mitään hyvää elämäänsä?

Todella outo keissi.

Jokainen ymmärtää, että kuolema on peruuttamaton asia. En ikinä uskaltaisi toivoa sitä kenellekään, koska jos se tulisi, syyttäisin itseäni loppuelämäni siitä, kun olen mennyt sellaista toivomaan. Puuttuuko aloittajalta normaalit tunteet kokonaan? Epäilen, että hänellä ei voi olla läheisiä ystäviä itselläänkään, koska tuollaista pinnallisuutta ja tunnekylmyyttä ei kukaan pidemmän päälle kestä. En tiedä kun en tunne tapausta. Neuvon vaan pysymään vihaamastaan ihmisestä kaukana, koska tuollainen toisen täydellinen mitätöinti ja kuoleman toivominen ei voi olla näkymättä ulospäin. Sen toisen on parempi olla hänet hyväksyvien ihmisten seurassa tai yksin.

Vierailija
250/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap. Olen oppinut teksteistäsi,miten persoonallisuushäiriöinen mieli toimii ja mitä sellaisen henkilön päässä oikeasti saattaa liikkua. Se auttaa vapautumaan ja irtaantumaan siitä ihmetyksestä,jota erään käytöstä kohtaan olen kokenut.

Vierailija
251/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen hyviäkin pointteja täällä ja niiden lisäks, entäs jos olette vaan kasvaneet eri suuntiin nyt. Tai sä oot ollut pelastamassa, mutta toinen junnaakin vain paikallaan eikä tarvitse pelastajaa. Kyllästyminen.

Vierailija
252/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ehkä kaverisi ei ole sun sääliäsi koskaan kaivannutkaan. Ehkä vain kuuntelevaa korvaa ja sinä oot tehnyt hänestä pakkomielteen itsellesi. Ei hänen sen takia tarvi kuolla. Vao onkohan niin, että olet levittänyt hänen asiansa ja juoruillut ja nyt pelkäät sen tulevan ilmi. Se selittäisi tuon sinun umpikujan. Sinultahan menisi maine, jos selviäisi, että olet levitellyt asiakkaan ( niinkuin joku tässä ketjussa mainitsi) henkilökohtaisia asioita ympäriinsä. Silloin voit olla umpikujassa ja toivoa, että toinen tappaisi itsensä. Koska kirjoitusten perusteella raha, maine ja materia ovat sulle tärkeintä.

Vierailija
253/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap. Olen oppinut teksteistäsi,miten persoonallisuushäiriöinen mieli toimii ja mitä sellaisen henkilön päässä oikeasti saattaa liikkua. Se auttaa vapautumaan ja irtaantumaan siitä ihmetyksestä,jota erään käytöstä kohtaan olen kokenut.

Persoonallisuushäiriöisiä on erilaisia. Ehkä tuo ap on narsistinen ja tuo toinen eristäytyvä. Ei kaikki pers. häiriöiset ole narsisteja. Sekin pitää muistaa kun täällä aina tulkitaan niin.

Vierailija
254/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gang stalking kirjoitti:

Gang stalkingissakin se on ilmeisesti sitten terapiaa vainoamisen kohteelle, kun hänestä puhutaan pahaa ja levitetään yksityiselämää loukkaavia tietoja ja törkeitä kunniaa loukkaavia huhuja ja juoruja? 

No, ehkä he eivät sentään kuvittele auttavansa uhria vainoamalla tätä, mutta vainoajissa on kyllä hyvin häiriintyneitä henkilöitä, joiden todellisuudentaju on pahasti hämärtynyt. Suuri osa gang stalkigin harjoittajista varmasti kuitenkin pitää itseään terveenä ja "normaalina", he eivät ihan oikeasti tajua, kuinka sairasta se on, mitä he tekevät.

Uusi termi minulle tämä gang stalking. Tekevätkö narsistit tätä uhrilleen, joka uskaltaa vihdoin irrota hovista? Manipuloiko narsisti koko hovin stalkkaamaan tätä henkilöä? Ja koska narsisti ei itse pysty saamaan henkilöön yhteyttä (koska uhri on laittanut välit poikki), manipuloiko hän muita yrittämään ottamaan yhteyttä, vaikka uhri on eristänyt itsensä koko hovista. Kokemuksia? Kiinnostaisi tietää enemmän tästä. Ap:n avaus on itse asiassa ollut erittäin hyvä, tästä on hyötyä niille jotka painivat narsistin kanssa.

Vierailija
255/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveen hyviäkin pointteja täällä ja niiden lisäks, entäs jos olette vaan kasvaneet eri suuntiin nyt. Tai sä oot ollut pelastamassa, mutta toinen junnaakin vain paikallaan eikä tarvitse pelastajaa. Kyllästyminen.

Ja kyllästymisen takia toisen pitäisi kuolla. Heh heh...

Vierailija
256/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D aivan hulvattomia spekulaatioita täällä kyllä on. Eikö AP:n aloitus ollut vain turhauman purkausta eikä mitään raivoamista. Niin minä sen luin. 

Vierailija
257/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta yrität turhaa hakea hyväksyntää hänen vihaamiseen. Minusta vaikuttaa siltä että peilaat omia puolia häneen. Vihaat häntä koska vihaat samoja puolia itsessäsi. Todellisuudessa hän voi olla täysin toisenlainen kuin olet kuvitellut. Joudut kohtamaan itsesi hänen seurassaan etkä haluaisi sillä inhoat niitä puolia itsessäsi.

En tietenkään hae hyväksyntää vihaamiseen. Vaan päinvastoin haluaisin, että minulla riittäisi voimat ajatella hänestä positiivisesti, kuten aluksi tein.

Tuo antamasi teoria on tutkimisen arvoinen. En äkkiä löydä itsestäni sitä puolta, jonka kanssa en ole sinut. Mutta tämä asia varmaan vaatii vähän enemmän työstämistä.

Ap

Minä huomasin vihaavani tiettyjä piirteitä ihmisessä jo vuosikymmeniä sitten. Ulkopuoliset kommentoivat näitä inhoamiani ihmisiä "muistuttavat sinua, kun olit lapsi/nuori".

Vuosikymmenen kuluessa, aikuistuessa ja omien lasten myötä yms empatia/sympatiakyvyn kasvaessa olen todellakin tajunnut, että suurinta vihaa aiheutta ne heikkoudet, joita muissa tunnistan.

Useimmiten ne minulle helposti tunnistettavat heikkoudet on minulle tuttuja ... ja tietenkin omasta itsestäni.

Me katsomme maailmaa omasta näkökulmastamme, ja jos osaamme analysoida sitä mitä näemme huomioiden sen, että näemme ne omanväristen lasiemme takaa, niin se "totuuskin" on helpommin havaittavissa.

Olen oppinut, että on monenlaisia totuuksia, jotka on kaikki yhtä totta. Minun totuus, sinun totuus, naapurin totuus.

Olen alkanut pyytää ystäviltä/sukulaisilta apua siihen, että kertovat miten he näkevät asiat ja vertaan sitä omaan näkemykseeni. Se on auttanut huomaamaan myös omia heikkouksia. Samalla kun ne on huomannut ja pikkuhiljaa ymmärtänyt mistä se kaikki kumpuaa (lapsuuden vieroittaminen toisesta vanhemmasta, jonkin asteen narsistinen lähivanhempi, teini-ikäisenä emotionaalinen hylkääminen, koulukiusaaminen, yms), niin olen ymmärtänyt ettei itseäni kohtaan voi tuntea kuin syvää myötätuntoa. En ole paha ja vahingollisen toiminnan voi lopettaa opettelemalla pois siitä.

Ja yhtälailla se ihminen, ketä kohtaan aiemmin olen tuntenut näitä voimakkaita inhon ja vihan tunteita hänen heikkouksiensa edessä saa jatkossa minulta todennäköisimmin myötätuntoa.

On hienoa huomata, että ei olekaan paha, vaan ihan inhimillinen niiden hirveidenkin tunteiden kanssa.

Ja omien narsististen taipumusteni kanssa olen toiminut niin, että yritän kertoa myös puolisolle/perheelle, jos kohtelen heitä huonosti ja pyydän heitä rakentavasti asioista puhumaan. Kysyn usein mitä toimintani heissä aiheuttaa ja mitä tunteita herää. Yritän ottaa palautteen vastaan, vaikka se on joskus niin kovin vaikeaa.

Minusta on hienoa, että olet kirjoittanut ja ulkoistanut asian itsestäsi (siis nämä tunteet) ja lähtenyt sitä peilaamaan. Vaikka se onkin tälläsellä palstalla vaan, niin silti uskon, että se auttaa. On hyvä tiedostaa se hirviö sisällään, että sen voi tainnuttaa ja kouluttaa kiltiksi.

Kannattaa puhua asioista myös läheisille, kun siihen pystyy ja aktiivisesti karsia ikäviä ajatuksia sanoittamalla ne ihan ääneen.

"Ajattelen taas kamalia ajatuksia ystävästäni X. En tiedä miksi nämä ajatukset herää. Huomaatko sinä, rakas puolisoni, että mitä on tapahtunut, että mikä olisi nyt laukaissut nämä ikävät ajatukset?"

Tsemppiä sinulle! Olet harvinaisuus siinä mielessä, että uskallat lähteä näin asiaa kohtaamaan. Liian moni yrittää piilottaa nämä tunteet ja kasvaa siinä sivussa sitten vaan hirviöksi.

Vierailija
258/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä sitä ei joskus omassa päässään sensuroimatta miettis jos joku asia sillä hetkellä kovasti ottaa päähän. Relax, ap ei ole kai tappamassa ketään.

Vierailija
259/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D aivan hulvattomia spekulaatioita täällä kyllä on. Eikö AP:n aloitus ollut vain turhauman purkausta eikä mitään raivoamista. Niin minä sen luin. 

Niin jos se olisikin ollut raivoamista, se olisi ollut mielestäni enemmän normaalia. Sinustako on hulvatonta, että toivoo toisen kuolemaa? Minusta tuo ap on pelottava ja sairas eikä sun auta sitä kääntää huumoriksi. Olet itse aloittaja, joka ei vieläkään osaa ymmärtää ongelmiensa syvyyttä. Luuletko että ne nauramalla paranee.

Vierailija
260/379 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä sitä ei joskus omassa päässään sensuroimatta miettis jos joku asia sillä hetkellä kovasti ottaa päähän. Relax, ap ei ole kai tappamassa ketään.

Omassa päässään niin. Mutta ap kirjoittaa tunnistettavasti foorumille jota lukee sadat tuhannet. Sama kuin kailoittasi sairaita ajatuksia sadoille tuhansille megafoniin. Ei noissa ajatuksissa ole mitään tervettä. Sairaan ihmisen päässä syntyy tuollaisia toista mitätöiviä,alistavia harhoja, ei terveen ja tasapainoisen. Terve ei vietä tunteja julkisella palstalla räkimässä jonkun ihmisen päälle. Unohdat että näillä teksteillä kuvataan elävää ihmistä.Sairas ap on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi