Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksi ihminen nostaa minussa paljon narsistisia piirteitä esiin?

Vierailija
18.11.2017 |

Ennen kenenkään muun kohdalla ei tällaista ole ollut. Mutta nyt minulla nousee pintaan aivan kamalia asioita, joita en kyllä halua hänelle ilmaista, siksi yritän vältellä häntä, etten lipsauta mitään järkyttävää.

Ne ajatukset ovat sellaisia, kuten että en usko, että hänestä voi kukaan pitää. Tai että en usko, että hän tulee pärjäämään ammatillisesti ja taloudellisesti. Ajattelen usein, että hän ei ansaitse hyvää elämäänsä. Tai että toivon, ettei hän ikinä löydä kumppania, sillä kukaan ei voisi olla hänen kanssaan onnellinen. Olen jopa ajatellut, että ihan hyvä jos kuolisi.

Ja kyse ei ole mistään parisuhdedraamasta, vaan ihan vain oman perheen ulkopuolisesta ihmisestä. Eikä ole tällaisia ajatuksia koskaan kenenkään muun kohdalla ollut. Mikä ihme siinä ihmisessä tai tässä ihmissuhteessa saa minusta kuoriutumaan kamalan narsistin? Muiden ihmisten suhteen olen ihan tavallinen, tylsä, pullantuoksuinen perheenäiti. Pelottaa millaiseksi oikein olen muuttunut.

Kommentit (379)

Vierailija
21/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae apua

Vierailija
22/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yrität turhaa hakea hyväksyntää hänen vihaamiseen. Minusta vaikuttaa siltä että peilaat omia puolia häneen. Vihaat häntä koska vihaat samoja puolia itsessäsi. Todellisuudessa hän voi olla täysin toisenlainen kuin olet kuvitellut. Joudut kohtamaan itsesi hänen seurassaan etkä haluaisi sillä inhoat niitä puolia itsessäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on päivänselvä. Tuo ihminen on aito ja sinut heikkoutensa kanssa. Sinä et ole, koska sinut on kasvatettu väkisin peittämään heikkoutesi. Sinä näet hänessä samankaltaista heikkoutta, jota itsessäsi piilottelet. Suojataksesi itseäsi oman heikkoutesi tunnustamiselta ja käsittelyltä, omaksut sen ihmisen roolin, joka alisti sinua ja pakotti sinut vahvaksi kasvuiässä. Kyse on oman itsesi kohtaamisesta. Tuo ihminen edustaa sinulle kiellettyä heikkoa minääsi. Siksi asetut rankaisevaan rooliin.

Vierailija
24/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihastunut ja vähän pelkäät bi-tunteitasi? Mikä on juntti tyyli?

Vierailija
25/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just suoraan painajaisesta ihan tällainen perheenäitityyppi. Hae kuule apua ja pian. Ongelma on sinulla.

Vierailija
26/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen tarina teidän takaa löytyy?

Alunperin ollaan tutustuttu työn kautta. Siinä kun ei pääse seuraansa valitsemaan, niin on tullut tutustuttua tyyppiin, johon en muuten tutustuisi. Ja tietenkin pitää tulla toimeen, ettei tule ongelmia. Ja hyvin ollaan tultu toimeen.

Mutta meillä on muitakin yhteyksiä, joten ollaan tutustuttu enemmän kuin vain työkavereina, on tultu hyvin juttuun ja toisinaan juteltu syvällisiäkin. Ja ajan kanssa toisen huonoja puoliakin on tietysti paljastunut. Ja nykyään pidän häntä toisinaan aivan kamalana ihmisenä. Kyllä minä häntä myös rakastan ystävänä, kun sitäkin joku kysyi. Tuo kamaluuden ja hyvyyden ristiriita on ehkä viime aikoina kuohuttanut.

Ap

Vierailija
27/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tuo juntti tyyli. Kuvaile tarkemmin.

Vierailija
28/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänessä on joku sama piirre tai ominaisuus kuin sinussa, mutta vahvempana tai jotenkin muutoin parempana. 

Vierailija
29/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen tarina teidän takaa löytyy?

Alunperin ollaan tutustuttu työn kautta. Siinä kun ei pääse seuraansa valitsemaan, niin on tullut tutustuttua tyyppiin, johon en muuten tutustuisi. Ja tietenkin pitää tulla toimeen, ettei tule ongelmia. Ja hyvin ollaan tultu toimeen.

Mutta meillä on muitakin yhteyksiä, joten ollaan tutustuttu enemmän kuin vain työkavereina, on tultu hyvin juttuun ja toisinaan juteltu syvällisiäkin. Ja ajan kanssa toisen huonoja puoliakin on tietysti paljastunut. Ja nykyään pidän häntä toisinaan aivan kamalana ihmisenä. Kyllä minä häntä myös rakastan ystävänä, kun sitäkin joku kysyi. Tuo kamaluuden ja hyvyyden ristiriita on ehkä viime aikoina kuohuttanut.

Ap

Onko pakko olla vielä tekemisissä?

Vierailija
30/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen kauttaan haavasi paranevat.

Vierailija
31/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän sanonut jotain? Tai nähnyt sinussa jotain sellaista, jota kukaan muu ei ole nähnyt?

Ei tule mieleen mitään sellaista mitä olisin halunnut piilottaa ja hän olisi löytänyt.

Paitsi tietysti nämä nykyiset kamalat ajatukset, joista en kyllä ole hänelle puhunut.

Ap

Vierailija
32/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän sanonut jotain? Tai nähnyt sinussa jotain sellaista, jota kukaan muu ei ole nähnyt?

Ei tule mieleen mitään sellaista mitä olisin halunnut piilottaa ja hän olisi löytänyt.

Paitsi tietysti nämä nykyiset kamalat ajatukset, joista en kyllä ole hänelle puhunut.

Ap

Paholaisen juttuja nämä tälläiset.

Vierailija
33/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rauhoitut ja menet nukkumaan.

Vierailija
34/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on pakkomielle.

Vierailija
35/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin kummat jutut että.

Vierailija
36/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ylirasittunut?

Vierailija
37/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi on hiljainen ja introvertti, arka ihmisten kanssa, tunnollinen, jääräpäinen, työssään ihan ok tekijä, vähän erakkoluonne, hyvä kroppa, kasvot vähän persoonalliset mutta ei ruma, aika juntti tyyli.

Ap

Onko sinua nuorempi? Jos on millainen olet ollut itse hänen iässään?

1

On minua nuorempi. Itse olin tuossa iässä tietysti epävarmempi ja arempi kuin nyt. Mutta en lähellekään niin vahvasti kuin tuo tyyppi. Ja olin sosiaalinen ja elämäniloinen.

Ap

Vierailija
38/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt voisit vaikka ensi alkuun rauhoittua. Älä hakeudu hänen seuraansa. Kamalaa tekstiäsuoraan sanottuna.

Mun mielestä taas ap just käsittelee asiaa hyvin, kun ei anna sille valtaa ja yrittää ymmärtää, mistä tuo johtuu. Epämiellyttävää toki, mutta ei sen kieltäminen sitä olemattomaksi tee.

Mä oon huomannut juuri tuon mitä pari muutakin sanoi, että usein tällainen ihminen edustaa jotakin sellaista mitä itsessäkin on mutta mitä ei hyväksy. Esimerkiksi mä olin nuorena tosi epävarma ja arka ja ihmispelkoinen. Kun sitten rupesin rohkaistumaan, huomasin vihan tulvahduksen itsessäni, jos vaikkapa bussissa näin ihmisen, joka vaikutti yhtä reppanalta kuin minä joskus aiemmin. Siitä vielä vähän kypsyttyäni aloinkin tuntea lämpimästi tuon kaltaisia ihmisiä kohtaan, ja jotenkin mielessäni tsemppasin heitä. Tuossa viha-vaiheessa oli kyse juuri siitä, etten ollut oikein tullut vielä sinuiksi sen aiemman ja epävarman minäni kanssa vaan halveksuin sitä.

Vastaavasti minua on joskus suututtanut valtavasti ihmiset, jotka kääntävät kaiken puheen itseensä, ovat sillä tavalla lapsellisesti itsekeskeisiä etteivät osaa keskustella muista ihmisistä ollenkaan. Olin jo vähän aiemmin hoksannut itsessäni olleen nuorena paljon samaa, minkä vuoksi tuota ärsyttävyyttä oli varmasti aivan erityisen vaikea sietää.

Sitten tuota jo mietin alussakin, että joillakin on sellainen kiusatun aura. Ei se sattumaa ole, että jotkut tulevat aina uudelleen ja uudelleen kiusatuiksi. Se jotenkin näkyy heistä, se suojattomuus ja se, että heitä "voi lyödä", kun heillä ei ole kykyä suojautua eikä pistää vastaan. Näin toisten pimeät puolet saattavat putkahtaa esiin heidän seurassaan, kun niitä ei tavallaan mikään rajoita. Tämä ei tietenkään kiusaamista oikeuta.

Uskon myös jonkun/joidenkin aiempien tapaan, että jollakin tavalla kehittävä tämä ihminen sinulle on. Ei varmasti ainakaan sattumalta aiheuta sinussa tuollaista.

1

Vierailija
39/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vailla rakkautta?

On se ihan mahdollista. Olen kyllä tyytyväinen liittooni. Mutta onhan se pitkässä liitossa vähän haalistunutta.

Ap

Vierailija
40/379 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaat piirteitä, joita sinussakin on aiemmin ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän