Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä aamulla työpaikalla mieleltä saamani kommentti mielestänne seksuaalista ahdistelua?

Vierailija
17.11.2017 |

Olimme kolmen naisen porukassa astunut juuri hissiin ja silloin tuli ulko-ovesta mieskollega, jolta kysyimme: "Tuletko samaan hissiin?" Mies vastasi: "Olin kyllä ajatellut mennä portaita, mutta en voi kieltäytyä noin houkuttelevasta seurasta." Mies tuli mukaan hissiin. Oliko kommentti mielestänne asiaton, seksisinen ja ahdistava?

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raportoi Keijolle. Vaikuttaa Twitterissä ja puuttuu juuri tällaisiin asioihin.

https://twitter.com/vihapuhepoliisi

Onko toi Keijo joku koomikko?

Ei sitä ainakaan mitenkään vakavasti pysty ottamaan.

Vierailija
82/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sillä "houkuttelevalla seuralla" edes tarkoittanut ulkonäköä tai sukupuolta, vaan tarkoitti vaan "mukavaa seuraa".

Tai ehkä tarkoitti että saitte houkuteltua kulkemaan hissillä vaikka tarkoitus oli mennä rappusia pitkin.

Meinaat että jos kolme miestä olisi ollut hississä niin mies olisi voinut sanoa että "houkuttelevaa seuraa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sillä "houkuttelevalla seuralla" edes tarkoittanut ulkonäköä tai sukupuolta, vaan tarkoitti vaan "mukavaa seuraa".

Tai ehkä tarkoitti että saitte houkuteltua kulkemaan hissillä vaikka tarkoitus oli mennä rappusia pitkin.

Meinaat että jos kolme miestä olisi ollut hississä niin mies olisi voinut sanoa että "houkuttelevaa seuraa"?

No jos joku samaa sukupuolta oleva vaikka sanoo mulle että lähetään syömään, hän maksaa, niin on "houkutteleva tarjous"

Vierailija
84/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko sen pitänyt sanoa vaikka että, kai se on tultava kun pyydetään/ no enkä tule kun meen rappuja/ no hyvä on mennään hissillä sitten tms???

Vierailija
85/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se oli seksuaalista ahdistelua. Kun mies herää aamulla, hän on seksuaalinen ahdistelija. Kun mies syö ruokaa, hän ahdistelee siinä samalla. Kun miespuolinen yksilö syntyy, hän on tuleva ahdistelija.

Oletko sä vittu ihan pihalla?

Kuinka vittu osaa kirjoittaa ja olla kaiken lisäksi pihalla, ihan yksin?Olen aina luullut, että se on naisen sukupuolielin, rumasti ilmaistuna.

Vierailija
86/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua miten ihmiset voi olla näin pihalla?? Tai ehkä te ette ole, haluatte vain hämärtää keskustelua ja pilkata ja vähätellä oikeaa ahdistelua kokeneita. Koska kun kaikkea mahdollista väitetään ahdisteluksi, niin loppujen lopuksi mikään ei sitten ole sitä ja ne ahdistelijat saa sikailla rauhassa. Koska olethan vähän naurettava kun valitat ahdistelusta, kun ne valittajathan on ap:n kaltaisia dillejä, vai mitä? Uskokaa jo. Vahingossa ei voi ahdistella. Kyse ei ole seksistä vaan vallasta. Ahdistelijalla on aina halventamistarkoitus. Jos joku väittää ahdistelleensa "vahingossa", hänen täytyy olla luonteeltaan aikamoinen k***pää, jolle huono käytös on niin luonteenomaista, ettei itse edes huomaa tekevänsä mitään poikkeuksellista. Mutta kaikki muut kyllä huomaavat. Tällainen ihminen pitää lähtökohtaisesti toisia ihmisiä (=naisia, nuoria) itseään alempiarvoisina, joita voi kohdella epäasiallisesti. Minusta esim. noissa suomalaisissa teatteri- ja elokuva-alan tapahtumissa ei ole mitään huvittavaa ja naurettavaa ja pidän ap:n aloitusta taas yhtenä yrityksenä suojella näitä sikailijoita.

Jaa. No, Me too-kampanjan yhteydessä on kyllä aika paljon painotettu, että ahdistelua voi olla silloinkin, kun ahdistelija ei sitä tarkoita. Esim. Nyt:n jutussa Me too-kampanjasta THL:n tasa-arvotiedon keskuksen kehittämispäällikkö Hanna Onwen-Huma kommentoi näin:

"”Jos kohde kokee sen häiritseväksi, kyse on seksuaalisesta häirinnästä. Tekijän aikomus tai tarkoitus ei ratkaise sitä, mikä on seksuaalista häirintää ja mikä ei”, Onwen-Huma sanoo. "

https://www.hs.fi/nyt/art-2000005412353.html 

Tämän määritelmän mukaan, jos ap koki tilanteen seksuaalisena häirintänä, niin sitten se oli sitä, vaikka sua miten ärsyttäisi ja ihan riippumatta siitä, miten paljon kamalampia kokemuksia sulla tai jollain muulla on.

Musta määritelmä on vähän älytön, koska melkeen mistä vaan voi tolla määritelmällä tulla seksuaalista häirintää. Mutta aika turha syyttää yksittäisiä ihmisiä "keskustelun hämärtämisestä", kun koko keskustelun aloittanut kampanja perustuu nimenomaan siihen, että "jokaista naista on ahdisteltu seksuaalisesti ja vain nainen itse voi määritellä ahdistelun".

Eli jos naapuri sanoo hississä hyvää huomenta, niin se on seksuaalista häirintää, koska mä koen niin. Miehen kulmakarva oli sellaisessa asennossa, että se todellakin oli seksuaalista häirintää. LOL. Voi miesparkoja, miten ne enää oikeesti uskaltaa puhua mitään.

Se on se katse ja sitten äänensävy. Mikään ei niin ahdistavaa kun olla hississä miehen kanssa... Mies ajattelee kokoajan miten pääsee panemaan mua! HYI HYI!

Vierailija
87/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme kolmen naisen porukassa astunut juuri hissiin ja silloin tuli ulko-ovesta mieskollega, jolta kysyimme: "Tuletko samaan hissiin?" Mies vastasi: "Olin kyllä ajatellut mennä portaita, mutta en voi kieltäytyä noin houkuttelevasta seurasta." Mies tuli mukaan hissiin. Oliko kommentti mielestänne asiaton, seksisinen ja ahdistava?

Hahahhaa tää oli paras!! 😂 Olet todellinen koomikko.

Vierailija
88/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli se seksististä. 

Olisi voinut jättää tuon sanomatta ja kuitata pelkällä sanalla "kiitos kyllä".

Ei tarvetta alkaa kommentoimaan jo hississä olleitten ominaisuuksia ketkä kysyivät kyytiin.

Eli nykyään ei saa edes kehua ulkoista olemusta, sekö on ahdistelua?

Ei jeesus, missä tynnyrissä te ihmiset olette eläneet?

Vierailija
89/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva katse ja äänen sävy =  pientä flirttiä . Piristää päivää !   

Vierailija
90/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahhaa tää oli paras!! 😂 Olet todellinen koomikko.

Ehkä mies koki tilanteen ahdisteluna, kun vielä kysyttiin tuletko samaan hissiin? Eihän ole miehen velvollisuus selittää naisille, ettei ole koskaan "tullut" hissiin, lisäksi noin monta naista samassa hississä, joku niistä on kuitenkin seisonut asiattoman lähellä miestä. Millä äänensävyllä "tuletko hissiin" sanottiin, oliko siinä mitään vihjailevaa tms?

Vierailija
91/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin positiivisena, jos ei olisi limaisesti sanottu :)

Vierailija
92/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin ottaisin kohteliaisuutena, mutta voihan tuostakin metelin nostaa ja mielensä pahoittaa. 

Vierailija
93/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai teit heti ilmoituksen työsuojeluvaltuutetulle, ja sen jälkeen teet rikosilmoituksen ja viet asian vaikka korkeimpaan oikeuteen, jotta tuollaiset pervot saadaan kuriin. Sen jälkeen menet kaikkiin ajankohtaisohjelmiin purkamaan ahdistelun jättämää loputonta traumaa. Loppuelämän päivittelet, miten hirveitä sikoja kaikki miehet ovat. Pysy lujana, nainen! Minun täytyy nyt mennä hakemaan tuo tuleva possu pois television luota ahdistelemasta tanssivia ja laulavia sammakoita.

Vierailija
94/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies istuu jo kiven sisässä.

Vierailija
95/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma että vastaava meetoo-kamppanja oli 2000 vuotta sitten muslimimaissa ja ne ratkaisi sen silloin niin että kaikki naiset laittaa sen mustan kaavun päälle josta näkee vain silmät....jos niitäkään.

Todennäköisesti tässä käy niin, kuin aina käy, tämä menee ihan överiksi, ja sitten muistellaan kohta jo niitä vanhoja hyvä aikoja....valitettavasti

Vierailija
96/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh.

Vierailija
97/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole, haloo.

kyllä sen tietää kun kyse on seksuaalisesta ahdistelusta, ei tarvitse muilta kysellä.

se tuntuu iljettältä ja vastenmieliseltä nääs.

Tai sitten tämä nainen ei tiedä, että sen pitäisi tuntua iljettävältä eli tietenkin on seksuaalista ahdistelua. Suomalainen mies on perverssi sika.

Vierailija
98/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koit sen ahdisteluksi, silloin se oli ahdistelua. Jos se tuntui ahdistelulta, ota yhteyttä työsuojeluun ja/tai henkilön esimieheen. Kukaan muu ei saa määritellä puolestasi onko kyseessä ahdistelu, ahdistelu määritellään aina uhrista käsin.

Vierailija
99/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministi kirjoitti:

Jos koit sen ahdisteluksi, silloin se oli ahdistelua. Jos se tuntui ahdistelulta, ota yhteyttä työsuojeluun ja/tai henkilön esimieheen. Kukaan muu ei saa määritellä puolestasi onko kyseessä ahdistelu, ahdistelu määritellään aina uhrista käsin.

Hyvä läppä. Miten sitten asia käytännössä hoidetaan, myös huomioonottamattomuus ja seksuaalinen vähättely on häirintää.

Vierailija
100/133 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole mitään naurun aihetta koska me naiset olemme jatkuvan seksuaalisen ahdistelun kohteena. Aivan sama onko se työpaikka, koti, vapaa-aika niin saamme jatkuvasti kuulla seksuaalisväritteistä puhetta sekä tuntea miesten kourat rinnoillamme ja haaroissamme.

Ketkä "me"? En mä ainakaan ole jatkuvan ahdistelun kohteena. Eikä tasan tarkkaan varmasti kaikki muutkaan.

Kaikki ja aina ja jokapaikassa jatkuvasti. Voi huoks.

Eli sinä hyväksyt kun sinua ahdistellaan? Säälin sinua sisko :(

Höpsis, sä mitään mun sisko oo. Ja empäs lankeekkaan enää sun provosointiin, hömelö. Tai no, voithan sä oikeestikkin olla vähän avun tarpeessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi