Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkun yksinäinen joulu

Vierailija
17.11.2017 |

Onko muita sinkkuja, joilla ei ole jouluksi mitään suunnitelmaa, eikä voi mennä sukulaisten harmiksi, eikä vanhemmat enää elossa tai ovat vanhainkodissa?
Itselläni on nyt toinen joulu tulossa yksin, eikä ole vara lähteä ulkomaillekaan. Voi kun joulu menisi äkkiä ohi..

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kutsuttu ystävän perheen luo, muuten olisi sama tilanne. Olen joskus käynyt joulupöydässä kylpylässä, jossa oli joulunviettäjiä.

Vierailija
2/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä tuota tilannetta, mutta varmaan jonain päivänä on. Ensimmäisen yksinäisen joulun olen ajatellut viettää juomalla glögiä, syömällä suklaata ja katsomalla leffoja sekä lukemalla kirjoja. Joulukuusi, kynttilät ja vähän jotain jouluruokia. Eli pidän vuosikymmenten sukujoulujen jälkeen rauhallisen ja hiljaisen joulun. Seuraavina jouluina aion osallistua vapaaehtoisena erilaisiin vähäosaisten joulujuhlien järjestämiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä hemmottelujoulu itsellesi. Hyvää ruokaa ja viiniä. Hyviä elokuvia. Käy illalla hautuumaalla kävelyllä, siellä on kaunista kun on paljon kynttilöitä. ..

Vierailija
4/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti ja tee mistä nautit.

Vierailija
5/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ensimmäinen yksinäinen ja samalla ensimmäinen köyhä joulu edessä. Ei ainakaan vielä ahdista, mutta luulen, että itkien sen vietän.

Vierailija
6/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele kuinka moni olis mieluummin yksin kuin sukulaisten kanssa. Suomessa pitäis olla hyväksyttävämpää viettää kaverijouluja ja/tai kutsua sinkkukavereita joulupöytään.

Vierailija
7/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatko viettää joulun nimenomaan seurassa? Mä vietän aina joulut käytännössä yksin eikä se oo ongelma. Treenaan, syön jotain hyvää ja kattelen Netflixiä :) joku kaveri ehkä soittelee illalla. Miksi Joulun pitäis olla tietynlainen?

Vierailija
8/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Varaudun hyvillä kirjoilla ja suklaalla. Käyn lenkillä tai salilla ja joulukirkossa tai konsertissa. Kynttilät palamaan ja rauhallista musiikkia. Haikeaa, mutta arki palaa taas pian :)

Vierailija
9/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haluatko viettää joulun nimenomaan seurassa? Mä vietän aina joulut käytännössä yksin eikä se oo ongelma. Treenaan, syön jotain hyvää ja kattelen Netflixiä :) joku kaveri ehkä soittelee illalla. Miksi Joulun pitäis olla tietynlainen?

Omasta puolestani voin sania, että olen perhe/sukujouluihminen ja olen nauttinut niistä jouluista kovasti 40 kertaa. Sitten tuli vastaan se joulu, kun olet enää yksin oma perheesi ja sukusi. Tuntui pahalta. Toki vietin joulun annettujen puitteiden mukaisesti parhaalla tavalla, mutta kaipaisin muuta ja toki on ikävä myös poismenneitä.

Vierailija
10/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ns. fakkiutunut ja kaavoihin kangistunut jouluihminen, joten ei olisi mitään ongelmaa ottaa ystävää tai serkkua joulupöytäämme, jos vain tietäisin halukkaita olevan! 

Yhtenä vuonna tytär oli vaihdossa Keski-Euroopassa ja toi joululomalle mukanaan australialaisen ystävänsä, jolla ymmärrettävistä syistä oli liian pitkä matka kotiin jouluksi. No problem, saatiin vähän kansainvälisempi meininki.

Vierailija
11/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattoisin järjestetään ainakin isommissa kaupungeissa monenlaisia yksinäisten jouluja erilaisissa ravintoloissa, baareissa ja juhlatiloissa. Muutaman kympin voi tosin maksaa, kun niissä on jouluruokapöydät ja glögit ja jotain ohjelmaakin usein. Pukki käy ja pappikin puhuu. Eihän se tietysti sama ole kuin olla rakkaiden kanssa, ja ujolle tai introvertille muutenkin ahdistavaa, mutta kyllä ihmisten ilmoille jouluksi pääsee. Joulupäivänä on myös kaikenlaista konserttia sun muuta. Olis mukava jos olis jotain nettisovelluksia joilla esim. lesket, eronneet, lapsettomat, yksinäiset jne. voisivat tavoittaa toisiaan ja järjestää esim. 6-10 hengen yhteisiä joulunviettoja. Voisi syntyä uusia ystävyyksiä ja upeita muistoja.

Vierailija
12/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin saattaa olla psykologisesti ero, onko omasta tahdostaan yksin vai siksi, että ympäriltä on kuoltu/erottu.

Vierailija
13/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, mutta päinvastoin! Ei mitään joulupaskaa, saa olla yksinään pitkän viikonlopun!! 

Vierailija
14/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju täynnä idiootteja jotka eivät ymmärrä yksinolon ja yksinäisyyden eroa. Toinen on itse valittu, toinen on tila johon joudutaan pakosta ja joka aiheuttaa kärsimystä. Et voi olla yksinäinen jos nautit siitä.

Katsokaa wikipediasta ennenkuin tulette yksinäisten ketjuun julistamaan miten rakastatte viettää aikaa yksin.

Vierailija
15/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ongelma on se, että lapset ovat aina viettäneet isänsä suvun kanssa joulun, siellä on serkut ja mummot ja hyvä tunnelma. Ja hyvä niin. Harmittaa, että lapsia säälittää että äiti viettää joulun yksin. Ihan mielellään juopottelen glökiä itsekseni joulun ja istun kuusen alla, harmittaa että lapsilla on paha mieli.

Vierailija
16/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin sinkuna yli kolmekymppiseen, onnellisessa asemassa että oli vanhemmat ja sisarukset, jotka aatoksi kerääntyivät porukoille. Sillon nuorempana itkin kyllä illalla yksin sängyssä, kun pariutuneet sisarukset palasivat kumppaneidensa luokse, ja minä jäin yksin. Siis omasta puolestani, olin onnellinen toisten suhteista ja hyvät välit silloin ja nykyisin kälyyn ja lankoon :). Aika kului ja kolmenkympin jälkeen ei enää itkettänyt kun kasvoi aikuiseksi :). Ja niin löytyi suhdekin yllättäen, odottamatta.

Nykyisin olen naimisissa ja uusioperhe, ja siitä on sitten oma riesansa, kun haluan yhä käydä vanhempien luona jouluna, ja toisaalta miehen vanhemmat inhoavat minua, vaikka ei ole osaa eikä arpaa vuosia ennen minua tapahtuneeseen eroon. Oli kai suosikkiminiä joka teki lapset, joten sinne en halua mennä. Eli tullut toisenlainen joulustressi.

Ei kannata antaa yksinäisyyden masentaa, joulu on vain yksi päivä ja toisilla se sisältää paljon riitoja, viinan liikakäyttöä ym, ei sitä perheiloa jota esim minun lapsuudenkodissani tai sinun :). Poistuneita läheisiä saa ikävöidä, kunhan muistaa, että itse on vielä elossa ja nauttii siitä lyhyestä ajasa, mitä täällä olemme :)

t nuorena sisaren haudannut entinen ikisinkku <3

Vierailija
17/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mutta ilmoittauduin töihin vapaaehtoiseksi, eli menee joulu töissä.

Vierailija
18/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempasi ovat vielä elossa voisitko mennä heitä katsomaan vanhainkotiin tai hakea luoksesi? :) Tai onko ketään sukulaisia tai tuttuja joilta voisi kysyä saisitko liittyä edes hetkeksi seuraan? Monet seurakunnat järjestävät myös yksinäisten joulun minne voi kuka tahansa yksinäinen tulla!

Uskon että tuo tuntuu kurjalta, mutta jos et saa ketään seuraksesi niin koita silti keksiä mielestä tekemistä. Joulukirkossa kannattaa käydä, tulee todella jouluinen fiilis ja siellä ei tarvitse olla yksin. Sitten kotona voi kuunnella jouluista musiikkia, katsoa hyviä elokuvia, leipoa pipareita ja torttuja, sekä illalla kannattaa käydä hautausmaalla kävelemässä.

Vierailija
19/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat jätti mut jouluna yksin kun olin 24v sinkku (lähtivät kaukomatkalle pikkusiskoni kanssa). Arvatkaa vituttiko. Veljellä oli tyttöystävä, menivät hänen vanhemmilleen jouluksi. Minä en tuntenut heitä, minua ei edes kysytty mukaan. Olin viettänyt kaikki joulut siihen asti joko omien vanhempieni tai poikaystävän vanhempien kanssa. Poikaystävään oli suhde loppunut jo vuosi-pari aiemmin, joten vanhemmat tiesivät jättävänsä mut pulaan. Ystävät kuitenkin pelastivat! Ei tarvinnut kuin avata suunsa ja opiskelukaverit suorastaan tappelivat siitä, kuka saa minut mukaansa pelastamaan umpitylsän joulun vanhempiensa kanssa. :) Valitsin sitten sen, jolla ei ollut sisaruksia ollenkaan ja meillä oli kiva joulu.   

Vierailija
20/141 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju täynnä idiootteja jotka eivät ymmärrä yksinolon ja yksinäisyyden eroa. Toinen on itse valittu, toinen on tila johon joudutaan pakosta ja joka aiheuttaa kärsimystä. Et voi olla yksinäinen jos nautit siitä.

Katsokaa wikipediasta ennenkuin tulette yksinäisten ketjuun julistamaan miten rakastatte viettää aikaa yksin.

Itsesäälissä vellominen joulun takia ei kuulosta houkuttelevalta. Jos nyt jostain elämässä nauttii niin eikö se asia saa myös jouluna paremmalle mielelle? Asenne kysymys tai sitten korjaa lääkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi