Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei laske kolesteroli arvot vaikka muutin ruokavalion, tänään sain tulokset

Vierailija
16.11.2017 |

fp-8.1
fp-trigly 1.31
fp-kol-hdl 1.96
fp-kol-ldl 5.72

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko kokonaiskolesteroli 5,8? Sehän on ihan hyvä! Muissa maissa tuo lasketaan vielä normaaliin, Suomessa rajat on vaan niin hirveän matalalla ja ihmiset joutuu (ihan turhaan) syömään kolesterolilääkettä. En olis huolissani kyllä noista lukemista.

8,1, siinähän se lukee ekana.

Vierailija
22/54 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kokonaiskolesterolin laskemaan 6,3:sta 4,9:een. Olen syönyt: aamupalaksi kahvia, ruisleipää tai puuroa, kananmuna. Lounas esim linssikeitto tai kanaa ja pakastevihanneksia. Välipalaa en kaipaa, päivällinen esim munakas tai jotain muuta kevyttä. Iltapalaksi hapankorppuja. Olen kyllä laihduttanutkin tässä samalla, aika vähillä kaloreilla kituutettu. Suklaata, karkkia tai keksiä en ole syönyt ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laski 6.1.stä kolmen kuukauden nutrilett-kuurilla 3.9:ään. Painokin putosi 18 kg. kaikki muutkin veriarvot paranivat.

Vierailija
24/54 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko kokonaiskolesteroli 5,8? Sehän on ihan hyvä! Muissa maissa tuo lasketaan vielä normaaliin, Suomessa rajat on vaan niin hirveän matalalla ja ihmiset joutuu (ihan turhaan) syömään kolesterolilääkettä. En olis huolissani kyllä noista lukemista.

8,1, siinähän se lukee ekana.

Sillä oli se paha kolesteroli pelkästään tuo 5.8, mikä on kyllä huono juttu!

Vierailija
25/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolesteroliarvoihin voi ruokavaliolla vaikuttaa vain rajallisesti. Tasa-arvo ei toteudu ollenkaan, kun eläinrasvoja surutta hohmivalla voi olla paremmat kolesteroliarvot kuin vegaanilla. Tämä ei tarkoita, ettei ravinnolla olisi mitään vaikutusta. On sillä, mutta todellakin vain jossain määrin.

Jos vielä lääkärit uskoisivat tuon. Minulla on perinnöllisesti tolkuttoman korkea kolesteroli. Syön statiineja ja olen vegaani, joka ei käytä kookos- tai palmuöljytuotteita. Sekään ei riitä. Rasvat saan ravinnossamme lähinnä juoksevina öljyinä. Leivän päälle laitan esim. hummusta tai jotain muuta pavuista ja kasviksista sekoitettua tahnaa.

Vierailija
26/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaurapuuroa joka aamu, niin kolesterolit tippuvat

Itse asiassa kauralesepuurossa on enemmän kolesterolia laskevaa betaglukaania.

Vierailija
27/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesterolin merkitys ei ole läheskään niin suuri kuin väitetään.Antioksidantit estävät sen hapettumista suoniin.Tämähän on lääketeollisuuden rahasampo.

Vierailija
28/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: miten söit aiemmin ja mitä syöt nyt?

Vierailija
29/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väärin uskotella ihmisille, että jokainen pysyy ikuisesti terveenä kunhan vain ELÄÄ OIKEIN. Elimistö on erittäin monimutkainen kokonaisuus ja mm. perimä vaikuttaa välillä paljon elintapoja enemmän.

Tämä. Mulla on paskat elintavat ja olen montekymmentä kiloa ylipainoinen, silti kokonaiskolesterolini on alle 2,5.

Vierailija
30/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On väärin uskotella ihmisille, että jokainen pysyy ikuisesti terveenä kunhan vain ELÄÄ OIKEIN. Elimistö on erittäin monimutkainen kokonaisuus ja mm. perimä vaikuttaa välillä paljon elintapoja enemmän.

Tämä. Mulla on paskat elintavat ja olen montekymmentä kiloa ylipainoinen, silti kokonaiskolesterolini on alle 2,5.

Joka on kuitenkin aivan liian alhainen.

Vierailija
31/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaurapuuroa joka aamu, niin kolesterolit tippuvat

'

Juuri kuule näin, juuri se vehnän ja sokerin puputtaminen nostaa niitä!

Vierailija
32/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka on kuitenkin aivan liian alhainen.

Ei ole mitään alhaisuusarvoa kolesterolilla.

Vierailija
33/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissähän on niin, että on tunnettua, että on noin kymmenesosa ihmisiä joilla huono kolesteroli ei nouse vaikka söisi mitä vaan, lihoisi ylipainoiseksi jne. Sitten toisaalta on noin kymmenesosa joilla on perinnöllisesti korkea kolesteroli joka ei ruokavalion avulla terveelliselle tasolle laske (ja kyllä monet näistä ihmisistä on lääkehoidon välttääkseen kokeillut ihan kaikenlaisia ruokavalioita).

Suurimmalla osalla ruoan ja kehonpainon ja kolesteroliarvojen välillä on yhteys, ja siksi noita elintapahoitoja suositellaan. 

Vierailija
34/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla voi myös vaikuttaa kolesteroliarvoihon. Varsinkin pitkäkestoinen aerobinen liikunta on hyvästä.

Vierailija
35/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi sanoi, että hänen kolesterolinsa oli laskenut, kun hän alkoi syödä päivittäin pähkinöitä.

Vierailija
36/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eteenkin jos vaihdoit maatalousliiton suosittelemaan ruokavalioon jossa on lähinnä sitä mitä suomessa valmistetaan eikä niinkään mikä on oikeasti terveydelle hyväksi. Varman jotain ihme rypsiöljyjä ja margariineja vedät jolloin arknohapot tekevät tuhoa verisuonissa ja suojellaakseen verisuonia puhkeamiselta keho valmistaa kolesterolia ja valelee versiuonten sisäpinnan tällä suojelevalla kerroksella.

Sitten käydään suosittelemaan että söisit statiineja ja lisää kasvirasvaa :D

Ja tämä on niin totta ja suomalaiset senkun lihoo ja sairastuu. Mutta kun näinhän on ollut jo -70 luvulta saakka ja sillä mennään seuraavat 60 vuotta. Karmeaa!! Kyllä jokaisen pitäs oikeasti opiskella ihan itse näitä rasva-sokeriasioita, diabeteshoitajat esim. suosittavat syötäväksi juuri niitä, mistä itse sairaus on peräisin.

Tämä on totta, suosittelivat tutulle mm. margariinia (vaarallista lamppu-öljyä /transrasvaa) ja kaikkia mahdollisia light-tuotteita, mutta sitä ns. aitoa ruokaa pitäisi välttää ja sokeriakin saa mussuttaa mielin määrin! :/

Vierailija
37/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rasva-aineenvaihduntaan perehtyneiden tutkijoiden käsityksen mukaan syömällä ei koskaan saa kolesterolia liian alas. Luonnonkansoillla LDL-kolesterolin taso on 1,5 mmol/l. Hormonisynteesin ja solunjakautumisen tarpeisiin 1 mmol/l on riittävä LDL-taso."

Mulla on LDL kolesteroli 1,1, HDL kolesteroli 1.3

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/liian-matala-kolesteroli

Vierailija
38/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintötekijöillä tosiaan on iso merkitys. Minä syön mitä huvittaa (ok, tykkään kasviksista, mutta myös makeista herkuista), ja mun kokonaiskolesteroli on vähän päälle viisi ja siitä hyvää on yli neljä. Eli hyvät veriarvot.

Miehellä taas ihan samanlaisella ruokavaliolla kokonaiskolesteroli huiteli yli kahdeksassa ja huonoa kolesterolia ihan valtavasti, samoin triglyt tapissa. Kokeiltiin muutama kk oikein oppikirjamaista vähäkolesterolista ruokavaliota ja noi koheni jotain 0,5. Perintötekijöissä hänellä nuo, isän puolelta on kaikki miehet kuolleet sydäriin kuusikymppisenä. Nyt syö kolesterolilääkkeitä, ja vasta niillä on saatu arvot korjaantumaan.

Vierailija
39/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenitesteihin mars, niin ehkä selviää syy, miksi kolesteroli ei sinulla laske. 

https://sydan.fi/sydansairaudet-ja-hoito/familiaalinen-hyperkolesterole…

Vierailija
40/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavatsi ruokavalio ei auta kaikilla. Äidilläni on ollut nuoresta pitäen korkea kolesteroli, eikä mikään ruokavalio ole sitä laskenut,ainoastaan lääkkeet, sen sijaan anopilla ja tädilläni ruokavalio auttoi ja kolesterolilääkkeet pystyttiin jättämään pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme