Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei laske kolesteroli arvot vaikka muutin ruokavalion, tänään sain tulokset

Vierailija
16.11.2017 |

fp-8.1
fp-trigly 1.31
fp-kol-hdl 1.96
fp-kol-ldl 5.72

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rasva-aineenvaihduntaan perehtyneiden tutkijoiden käsityksen mukaan syömällä ei koskaan saa kolesterolia liian alas. Luonnonkansoillla LDL-kolesterolin taso on 1,5 mmol/l. Hormonisynteesin ja solunjakautumisen tarpeisiin 1 mmol/l on riittävä LDL-taso."

Mulla on LDL kolesteroli 1,1, HDL kolesteroli 1.3

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/liian-matala-kolesteroli

Ylipainoa 30kg, mutta liikun ahkerasti päivittäin. Syön liikaa hiilihydraatteja, rasvoja en niin hirveästi syö ja ne vähätkin pääasiassa kasvisrasvaa.

Mutta tämä nyt on varmasti harvinaista, että on sellaiset perintötekijät ettei kolesteroli nouse riskitekijöistä huolimatta. Silti diabetes uhkaa, joten syytä on muuttaa ruokavaliota.

Vierailija
42/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjeff kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eteenkin jos vaihdoit maatalousliiton suosittelemaan ruokavalioon jossa on lähinnä sitä mitä suomessa valmistetaan eikä niinkään mikä on oikeasti terveydelle hyväksi. Varman jotain ihme rypsiöljyjä ja margariineja vedät jolloin arknohapot tekevät tuhoa verisuonissa ja suojellaakseen verisuonia puhkeamiselta keho valmistaa kolesterolia ja valelee versiuonten sisäpinnan tällä suojelevalla kerroksella.

Sitten käydään suosittelemaan että söisit statiineja ja lisää kasvirasvaa :D

Ja tämä on niin totta ja suomalaiset senkun lihoo ja sairastuu. Mutta kun näinhän on ollut jo -70 luvulta saakka ja sillä mennään seuraavat 60 vuotta. Karmeaa!! Kyllä jokaisen pitäs oikeasti opiskella ihan itse näitä rasva-sokeriasioita, diabeteshoitajat esim. suosittavat syötäväksi juuri niitä, mistä itse sairaus on peräisin.

Tämä on totta, suosittelivat tutulle mm. margariinia (vaarallista lamppu-öljyä /transrasvaa) ja kaikkia mahdollisia light-tuotteita, mutta sitä ns. aitoa ruokaa pitäisi välttää ja sokeriakin saa mussuttaa mielin määrin! :/

Sulla ei ollut mikään tuossa oikein. Ihan ihme paskaa säkin uskot, aikaa sitten vanhentuneita kaupunkilegendoja, joita vaalii lähinnä huuhaamies Antti Heikkilä.

http://www.pronutritionist.net/2013/12/teollinen-transrasva-haviaa-elin…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenitesteihin mars, niin ehkä selviää syy, miksi kolesteroli ei sinulla laske. 

https://sydan.fi/sydansairaudet-ja-hoito/familiaalinen-hyperkolesterole…

Mitä hittoa sä taas täällä muita komentelet ja marssitat!!

Vierailija
44/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää siihen mitään geenitestejä tarvita. Tuohon kun ei ole mitään sen kummempaa hoitoa kuin täsmälleen se sama millä korkeaa kolesterolia muutenkin hoidetaan: terveellinen ruokavalio, liikunta ja kolesterolilääkitys. Voila!

Vierailija
45/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä korkea ,jotai 7ja risat kokonaisarvo. Se hyvä oli myös korkea. En aloittanut lääkitystä. Lääkärin mielestä aiheetonta kun en tupakoi, ei sukurasitetta eikä diabetestä. En ole sitä sen koommin seurannut. Liikun paljon.

Vierailija
46/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjeff kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eteenkin jos vaihdoit maatalousliiton suosittelemaan ruokavalioon jossa on lähinnä sitä mitä suomessa valmistetaan eikä niinkään mikä on oikeasti terveydelle hyväksi. Varman jotain ihme rypsiöljyjä ja margariineja vedät jolloin arknohapot tekevät tuhoa verisuonissa ja suojellaakseen verisuonia puhkeamiselta keho valmistaa kolesterolia ja valelee versiuonten sisäpinnan tällä suojelevalla kerroksella.

Ja tämä on niin totta ja suomalaiset senkun lihoo ja sairastuu. Mutta kun näinhän on ollut jo -70 luvulta saakka ja sillä mennään seuraavat 60 vuotta. Karmeaa!! Kyllä jokaisen pitäs oikeasti opiskella ihan itse näitä rasva-sokeriasioita, diabeteshoitajat esim. suosittavat syötäväksi juuri niitä, mistä itse sairaus on peräisin.

Tämä on totta, suosittelivat tutulle mm. margariinia (vaarallista lamppu-öljyä /transrasvaa) ja kaikkia mahdollisia light-tuotteita, mutta sitä ns. aitoa ruokaa pitäisi välttää ja sokeriakin saa mussuttaa mielin määrin! :/

Mun mutsi jolla on 2-tyypin diabetes ja johon hän ottaa monta pilleriä sokerilääkettä päivittäin, ostaa kaupasta sokerilimuja, pullaa jne. Kun ihmettelen miksi hän tuollaista syö, hän sanoo että ei diabeetikolta enää nykyään ole sokeri kielletty. En jaksa tapella asiasta hänen kanssaan enkä myöskään tiedä diabeteksesta mitään, mutta voiko tuo muka olla totta?!

Vierailija
47/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää siihen mitään geenitestejä tarvita. Tuohon kun ei ole mitään sen kummempaa hoitoa kuin täsmälleen se sama millä korkeaa kolesterolia muutenkin hoidetaan: terveellinen ruokavalio, liikunta ja kolesterolilääkitys. Voila!

Minulla on tuo ja geenitestin tulos oli helpotus koska vasta sen jälkeen th-henkilökunta alkoi ymmärtämään, että puhun totta kun kerron noudattavani heidän ohjeita pilkulleen. Onhan se ikävää stressata senkin vuoksi kun tietää tekevänsä parhaansa muttei mikään riitä.

Vierailija
48/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jjeff kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mutsi jolla on 2-tyypin diabetes ja johon hän ottaa monta pilleriä sokerilääkettä päivittäin, ostaa kaupasta sokerilimuja, pullaa jne. Kun ihmettelen miksi hän tuollaista syö, hän sanoo että ei diabeetikolta enää nykyään ole sokeri kielletty. En jaksa tapella asiasta hänen kanssaan enkä myöskään tiedä diabeteksesta mitään, mutta voiko tuo muka olla totta?!

Äitisi on kyllä ymmärtänyt saamansa ohjeet väärin. Jos diabetes on hyvässä tasapainossa niin silloin voi ottaa ohuen pullasiivun kahvin kanssa kylässä mutta muuten pitää kyllä pysytellä kaidalla polulla ilman sokeria. Ei kai hän halua hermovurioita tai menettää näköään?

Vierailija
49/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokonaiskolesteroli nyt 6.3 vuosi sitten 5.1 (itäsuomalainen perimä). Lääkitys nostaa kuulemma, ei ole ravinnon kanssa tekemistä tällä.

Lääkitystä en tarvitse koska en ole riskiryhmässä millään tavalla. Enkä ottaisi vaikka tarjottaisiin

Vierailija
50/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jjeff kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän diabeetikoille suorastaan suositellaan sokeria ja sokeripitoista ruokaa. Mikä on täysin järjen vastaista. Ja sairaat uskoo terveydenhuollon ammattilaisia eivätkä uskalla syödä sairauden mukaan.

Vierailija
51/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kolesteroli ei pelottelusta huolimatta ole tärkeä tekijä kokonaisterveydessä.

Vierailija
52/54 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni korkea kolesteroli laski selvästi alle normiylärajan muutamassa kuukaudessa pelkällä ruokavaliomuutoksella:

- punainen liha minimiin ja lihankulutus muutenkin mahdollisimman vähäiseksi

- enemmän kalaa ja varsinkin kasviksia

- voi ja oivariini vaihtui beceliin sekä rypsi- ja oliiviöljyyn

- leivät täysryväruista ja välillä kauraa

- ei mitään rasvaisia maitotuotteita

Hyvin tehosi, vaikka huuhailijoiden mielestä olisi tietysti pitänyt alkaa syömään voita ja pekonia.

Vierailija
53/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa tuottaa kehon tarvitseman kolestrolin , joka on eräänlainen "remonttireiska". Keinotekoisesti alennettu (lääkitys) kolestroli on terveysriski! Alhainen pitoisuus altistaa mm. muistisairauksille. Aiheesta on kirjoittetu paljon. Tunnetuin ehkä Uffe Ravnskovin (sydänkirurgi)Kolestrolimyytti.

Vierailija
54/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisin ruokavalio on välimeren ruokavalio ja kohtuulliset annokset eli kalorivaje. Näin ainakin prisma-dokkarissa. Moni mättää terveellistäkin ruokaa ihan liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän