Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Ainoa kappale, joka saa minut joka kerta kyyneliin on Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen. Laulun sanat painoin pienen poikani kastekutsuun tietämättä miten nuo sanat liittyivät tavallaan lapseni tulevaisuuteen. Hän on ainutlaatuinen ja erityinen. Lapsen kehitys taantui vuoden ikäisenä, vaikea epilepsia ja kohtaukset jättivät jälkensä, puolentoista vuoden ikäisenä olivat jäähyväiset lähellä. Nyt poika on vaikeasti kehitysvammainen, elämään on opittu, mutta nuo laulun sanat riipaisee edelleen syvältä.
Mäki itkin kun kuuntelin kaljalaulua ja Petri Nygartia ;;;;(
Linkin Park - Numb.
Tuntuu siltä, että olen aina elänyt kuten muut haluaa mun elävän. Ettei mulla ole niin minkäänlaista oikeutta päättää omasta elämästä. Äiti on päättänyt, että musta tulee sairaanhoitaja, minkä ihmeen takia haluaisin katsoa toisten sairastamista ja kärsimystä?
Laura Pakarinen : En tahtois irti susta päästää.
Ilpo Kaikkonen : Terveiset sinne taivaaseen. Erityisesti isovanhemmat (kaikki lähteneet) ja oma keskenmennyt lapsi tulevat mieleen... :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keinu Jenni Vartiaisen esittämänä, Juha Metsäperän Äiti ja Hiljaisuus Samu Haberin esittämänä.
Juha Metsäperän Äiti minullakin ja veteraanien Iltahuuto saavat kyyneliin. Sotaveteraanit lauloivat sen ukin arkun kahta puolta seisten n20v sitten. Laulajat olivat oikeasti veteraaneja kuin oli edesmennyt ukki.
Ja tämä sitten aukaisi kyynelhanat ihan valtoimelleen.
Laura Närhi: mä annan sut pois
...kuuntelin tätä aikana jolloin lapsen isä ilmoitti, että ei oo onnellinen ja haluaa erota.
Vieläkin kappale nostaa kyyneleet silmiin, ei se teko ikinä unohdu.
Monia biisejä, mutta näin joulun lähestyessä tulee erityisesti mieleen Konstan joululaulu, Mauno Kuusiston esittämänä.. Tulee aina mieleen yhden perheen maailman suloisimmat tytöt, joista vanhin oli alakouluikäinen ja nuorin vasta vauva, kun äitinsä kuoli syöpään. Lisäksi Kuusiston uskomattoman kaunis ja melankoliaa tihkuva ääni iskee suoraan sydämeen..
Jeff Buckley - Hallelujah
PMMP - Pikkuveli
Tapio Rautavaara - Päivänsäde ja menninkäinen
Antti Tuiskun Joulun tähti.
Joka joulu käyn läpi samat luopumisen ikävät. Poikaystäväni päätti elämänsä uutena vuotena. Joka joulu (vielä näin perheellisenä ja naimisissakin vuosien ) tulee vain mieleen ne viimeiset kosketukset, ikävä ja kaipuu.
Meidän hetket on jääneet tosiaan mun ihoon kiinni ja kannan niitä vuosiin viimeisiin. Rakas.
Edelleen ikävä.
Myrskyluodon Maija, Lasse Mårtensonin versio.
Veljeni kuunteli huumepiireistä ja vankilakierteestä ulos pyristellessään Poutahaukkojen (?) Paha vaanii kappaletta.
Pääsi irti, mutta sanat koskee edelleen.
"Luoja auta, pidä kurissa. Kaidalla tiellä poissa kiusauksista.
Luoja auta, vaikka tukista. Pidä mieli kirkkaana ja paita puhtaana."
Missä muruseni on.
En osaa selittää, mutta eiköhä tuo ole selvä.
Edu Kettunen-Maailma ilman sua
''Jos mä kuvittelen maailman ilman sua,
se on aina ihan yhtä hankalaa.
Mä näen aina miehen saman
pihaa talveen valmistavan,
joka elää kovin vähän kerrallaan.''
Christina Aguilera - Beautiful
Oli kova hitti niihin aikoihin, kun mua kiusattiin koulussa ja harkitsin itsemurhaa. On mulle sellainen voimabiisi, jonka pelkkä melodiakin saa jo itkemään.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, sillä olen tasapainoinen ihminen.
Kuulostat pikemminkin kylmältä ihmiseltä, ei tunteilu ole merkki epätasapainosta.
Jussi Björling - O helga natt
Muutenkin herkkä tulkinta, mutta kappaleen tunteellisuutta lisää se, että Björling kamppaili pahan alkoholiongelman kanssa ja kuoli lopulta sydänkohtauksen jälkeen vain 49-vuotiaana. Kappaleen loppuosa varsinkin nostaa aina karvat pystyyn ja kyynel voi vierähtää.
Kohta 3.30 eteenpäin
Finnairin Illaksi kotiin.