Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?

Vierailija
15.11.2017 |

Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.

Kommentit (997)

Vierailija
221/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

24245234234 kirjoitti:

Jussi Björling - O helga natt

Muutenkin herkkä tulkinta, mutta kappaleen tunteellisuutta lisää se, että Björling kamppaili pahan alkoholiongelman kanssa ja kuoli lopulta sydänkohtauksen jälkeen vain 49-vuotiaana. Kappaleen loppuosa varsinkin nostaa aina karvat pystyyn ja kyynel voi vierähtää.

Kohta 3.30 eteenpäin

Juu. Jussi levytti tuon vuonna 1959, ja seuraavana vuonna hän jo kuoli. Tuo on muuten yksi parhaista levytyksistä tuosta biisistä tällä pallolla.

Tässäpä on muuten kanssa yksi biisi joka saa aivan varmasti varmasti kyyneleet silmiin: https://www.youtube.com/watch?v=-a5HJ3DFEyQ ... Varoitus: biisin aiheena on lapsiin kohdistuva väkivalta. Valmistautukaa henkisesti.

Vierailija
222/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitix4mummix2 kirjoitti:

Taivaassa ei ole kyyneleitä.

Clapton

Kappaleen teki isä, jonka taapero, pieni poika putosi kerrostalon ikkunasta...

Kappaleesta suorastaan tihkuu suuri suru, kaipaus ja tuska.

Ja kuitenkin suuren surun ja synkän mielenmaiseman edessä pilkottava toivo, jopa jälleennäkemisen odotus.

Näin olen kokenut ja aina kappaleen kuullessani kyyneleet nousee silmiini ja itku on lähempänä kuin lähin puhelin.

Lapsen kuolema on mielestäni mieltä järkyttävin tapahtuma ja tämä kappale tulee niin suoraan lastaan kaipaavan sydämestä ja siksi niin aidon koskettavaa.

Porvoon pienen prinsessan muistoa kunnioittaen ja rakasta tyttöä kaipaamaan jääneille laulun myötä mitä suurimmat osanotot: olette sydämellä ja niin monen ajatuksissa.

Taivaassa ei ole kyyneleitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaireSimone kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenni Vartiaisen Missä muruseni on? Pikku murunen (nuori) lähti aikoinaan tähdeksi taivaalle.

Ai tuliko siitä astronautti? Onnea.

Jos tuo oli sinun mielestäsi jotenkin hauskaa, olet harvinaisen inhottava ihminen.

Vierailija
224/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loirin Tähti tähdistä kirkkain

Vierailija
225/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanoi Rocksin Million miles away tuo vieläkin, 32 vuoden jälkeen mieleen sen teini-ikäisen minän riipaisevan tuskan Kulttiksella 1985

Bonnie Tyler - Total eclipse of my heart. Kun rakas ilmoitti löytäneensä uuden naisen

Damn Yankees - High Enough. Kun kesken edellisen eron työstämisen vastaan tuli uusi ihastus ja mietin uskallanko luottaa. En uskalla. Kahden vuoden jälkeen uusi ihastus on ”pelkkä hoito” enkä ikinä puhu hänelle tunteista

Vierailija
226/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Lara Fabianin äärettömän kaunis ja herkkä Je T'aime sävellys saa tunteeni pintaan joka ainoa kerta.

Käytän tätä usein tarkoituksella lohtumusana vetäytyen kuuntelemaan ja purkamaan mieltäni aina, kun oma pieni maailmani tuntuu kaatuvan päälleni.

Valitsin tämän videoversion kymmenien joukosta sen aivan poikkeuksellisen upean tunnelman vuoksi:

Muutaman kuuntelukerran jälkeen olin tähän biisiin täysin koukuttunut. 

Melodia on mielestäni aivan superkaunis ja tuon linkin videoversiossa lisämausteena kiehtoo yleisön ja esiintyjän vuorovaikutuksesta syntyvä huikea emootio, herkkyys ja intensiteetti.

Ja jottei elämäni olisi liian selkeää ja suoraviivaista, kaikki nuo melodiasta nousevat tunnetilat muistuttavat minulle myös oman mieleni erityisestä herkkyydestä… Usein ilo ja rikkaus - ehdottomasti kyllä - mutta samalla myös iso huokaus istuessani keskellä täyttä ruuhkabussia kuulokkeet korvillani kyyneleiden alkaessa yhtäkkiä vieriä estoitta vuolaasti poskilleni...

Kellään samanlaisia "herkkyyshaasteita"?

Vierailija
227/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*mummeli* kirjoitti:

Lordi: Hallelujah

Perustelu: Suomi voitti ekan kerran euroviisut!

Mahdollisimman perkeleellinen viisu - ja siksi voittikin... häpeän sitä.

Älä katso sitä vaan kuuntele! Mitä sinä häpeät? Suomalaisuuttasiko?

Mietipä tätä euroviisuedustajaa. Nolla pistettä.

Tätä ei pysty vieläkään kuuntelemaan.

Voi, ne sanat vasta kauheat ovatkin, mutta et voi ymmärtää, koska et ole kristitty...

Vierailija
228/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa Loirin veto

Tekotaiteellista ulinaa.

Vierailija
229/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*mummeli* kirjoitti:

Lordi: Hallelujah

Perustelu: Suomi voitti ekan kerran euroviisut!

Mahdollisimman perkeleellinen viisu - ja siksi voittikin... häpeän sitä.

Älä katso sitä vaan kuuntele! Mitä sinä häpeät? Suomalaisuuttasiko?

Mietipä tätä euroviisuedustajaa. Nolla pistettä.

Tätä ei pysty vieläkään kuuntelemaan.

En häpeä koskaan suomalaisuuttani - En koskaan!

Mutta nämä eivät edustaneet suomalaisuutta, vaan saatanaa.

Vierailija
230/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akselin ja Elinan häävalssi

Vierailija
231/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hozierin Take me to church. Olin aivan helvetin onnellinen kun kuulin biisin ensimmäistä kertaa. Nyt kaipaan kovasti tuota aikaa ja aina kun kuulen kappaleen niin muistoissani palaan takaisin siihen onnellisuuden ihanaan aikaan.

Yyh... Karsee homostyke

Vierailija
232/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentsu- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veteraanin iltahuuto: ikävä ukkia ja murhe, etten ole tehnyt veteraanien, lottien ja muiden sotasukupolvien maanpuolustajien hyväksi tarpeeksi,

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie : Lapsuuttani varjostaneet asiat muistuvat mieleeni. Olisin tuolloin tarvinnut suojelusenkeliä.

Tears in Heaven: Keskenmeno ja syyllisyyteni siitä. Olin huono äiti niinä lyhyinä viikkoina, jotka lapsi eli sisälläni. Suru.

Kyllä, kaikki nämä ja sitten lisäksi:

Joka kerta tulee kyyneeleet silmiin, kun lauletaan: "Life is killing Me"

Olen Itsekkin ollut monessa huono ihminen. Eikä minusta olisi veteraanien ja lottien kaltaiseksi; heidän kaltaisikseen esimerkeiksi! Ja tuolloin ei ollut Homotuputustakaan!!!!

! Voiko enempää sanoa.

Mielipiteesi muuten ok, mutta tuo Black Sabbath on ihan karmeen saatanallista musaa...

Vierailija
233/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loirin Tähti tähdistä kirkkain

Sama kappale mutta Raskasta Joulua-versiona.

Vierailija
234/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edu Kettunen-Maailma ilman sua 

''Jos mä kuvittelen maailman ilman sua,

se on aina ihan yhtä hankalaa.

Mä näen aina miehen saman

pihaa talveen valmistavan,

joka elää kovin vähän kerrallaan.''

Tämä on tosi koskettava kappale.

Takuuvarma itkun paikka on Kake Randelinin Seuraavassa elämässä. Pelkkä kappaleen ajatteleminen itkettää. "Kun kerran jumaloi, niin unohtaa ei voi, sut jokin sydämeeni ankkuroi..."

Vierailija
235/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin pois kotoa nuorena, tämä musiikki silloin soi ja vaikka sitä ei usein kuulekaan radiosta, siitä tulee aina haikeat muistot mieleen; se hetki, kun katsoin viimeisen kerran omaa huonettani ja vanhempieni kotia ja lähdin menemään kohti tulevaisuutta tavaroita käsissäni ja salaa tippa linssissä.

Vierailija
236/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Death cab for cutien I will follow you into the dark. Saattaa kuulostaa hölmölle, mut laulusta tulee mulle aina mieleen maatiaiskissamme, joka oli mulle lapsena hyvin rakas. Palaa mieleen kissan muistelun myötä hyvät lapsuuden ajat, kun kotonamme oli vielä kaikki hyvin ja oltiin koko perhe koossa kissaa myöten, kun nyt jengistä on jäljellä enää minä ja äiti.

Vierailija
237/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jotenkin liikuttavan ihana.

Vierailija
238/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma Salokoski - Veden alla.

Vierailija
239/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Kurkelan Rakkauslaulua en pystynyt kuuntelemaan vuosiin ilman kyyneleitä.

Tämä laulu soi radiossa kun makasin sairaalavuoteella valmiina synnyttämään kohtuun kuolleen vauvani.

Kaksi vuotta sen jälkeen kuoli mieheni.

Minä seisoin pitkään yksin pimeässä

Vierailija
240/997 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrsky luodon Maija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän