Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Haluan sun palaavan
Robin
Jotenki vaan liian tärkee biisi. Kertoo kirjaimellisesti mun olotilan, kun yks tärkeä ihminen lähti mun elämästä
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa Loirin veto
Muakin itkettää se tekotaiteellinen paska
Johanna Kurkelan: Piha ilman sua
Spice Girlsien "Mama". Äitini kuoli kun olin 22v.
Se koulukiusauskappale, menee jotenkin niin, että mua sattuu.. en muista nimeä. Todella koskettava.
Moskovan valot. Isäni lempimusiikkia oli mm Agents ja tämän kappaleen soitimme hänelle teholla vähän ennenkuin kuoli... Oli tajuton, mutta ehkä hän silti kuuli. Itkemättä ei pysty kuuntelemaan, alkuun en kestänyt kuulla koko kappaletta ollenkaan.
F-R David,kappale Words. 80-luvun alussa muutin kauas pois kotoa omaan elämääni ja ensimmäisenä iltana kuulin kappaleen radiosta.
Tämä on mun mielestä koskettavin! Sellainen realistinen, yleisesti ottaen. Ei perustu omaan elämään.
Toinen on Hectorin Lumi teki enkelin eteiseen kun samoihin aikoihin sukulainen kuoli huumeisiin :(
Vierailija kirjoitti:
Se koulukiusauskappale, menee jotenkin niin, että mua sattuu.. en muista nimeä. Todella koskettava.
Tämä? http://lyrics.fi/tommi-lantinen/syvalle-sydameen-sattuu
Yö - Joutsenlaulu, varsinkin parin lasillisen jälkeen :D
Jukka Kuoppamäen kaunista biisiä, Kun yö on hiljaa. Siksi koska kauhea ikävä erästä miestä jota rakastan....
Hei lisää biisejä! Olen ehtinyt kuunnella jo kaikki :)
Antti Tuiskun Avaruus ja Valovuodet
Marjatta Leppäsen laulu,Pikku Mirjamin jännä päivä
The Beatles - While my guitar gently weeps
Suurin syy on mollivoittoinen melodia.
Agents - Tyhjää
Sanoituksesta kuultaa kertojan epätoivo.
Vierailija kirjoitti:
Suvivirsi
Vielä kun sen soittaa nutturapäinen opettajatar harmonin polkimia raivoisasti pumpaten.
Kuka kehtaa tässäkin ketjussa vähätellä muiden ihmisten todellisia, syviä ja koskettavia tuntoja alapeukuttamalla? Joku tunteeton typerys, jolla ei ole läheisiä eikä ikinä tapahtunut mitään? Heitä ei ole koskaan rakastettu eivätkä he ole koskaan rakastaneet ketään muuta kuin itseään?