Mitä kappaletta ette voi kuunnella itkemättä ja miksi?
Itselläni PMMP:n Lautturi. Sanat liippaavat liian läheltä. Toinen samaa teemaa käsittelevä kappale Johanna Kurkelan Prinsessalle, jossa hyvästellään läheinen viimeiselle matkalle.
Kommentit (997)
Jenni Vartiaisen Suru on kunniavieras, tulee mieleeni äitini kuolema syopään reilu 5 vuotta sitten. Kyyneleet tulevat yhä. Veteraanin Iltahuuto liikuttaa myös.
Siis vain surullinen vaikkei olisi mitään omakohtaista...
Järnefeltin Berceuse - Kehtolaulu.
Liittyy vahvasti läheisten ihmisten hautajaisiin, siskoni esittämänä. Kaunein tietämäni kappale, mikä sa kyyneleet silmiin jo miettiessä kappaletta.
Johanna Kurkela prinsessalle, mieheni kuolema reilu vuosi sitten. Ilman kyyneleitä ei pysty kuunnella.
Juha Tapion Rakastettu. Täydellinen biisi
Say something- A great big world
Kappale itselleni, kuvastaen kuinka olen luovuttanut itseni suhteen ja valmis lähtemään pois tästä elämästä. Itken, koska en haluaisi muiden ajattelevan näin. Itken, koska tulen satuttamaan muita. Itken, koska olen aina halunnut olla vahva.
Epäonnistuin.
Itken: " Say something I am giving up on you, I will be the one you want me to".
Teuvo Lomanin- Kari
Kari jätti mut, kaipaan häntä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehtaa tässäkin ketjussa vähätellä muiden ihmisten todellisia, syviä ja koskettavia tuntoja alapeukuttamalla? Joku tunteeton typerys, jolla ei ole läheisiä eikä ikinä tapahtunut mitään? Heitä ei ole koskaan rakastettu eivätkä he ole koskaan rakastaneet ketään muuta kuin itseään?
Itse olen alapeukuttanut vain C Aquileraa. Ei ole jäänyt hänen lauluista hyvää fiilistä kun naisella itsellä on ollut päällään punaiset rintaliivit ja kumiset/kiiltonahkaiset ylipolvensaappaat. Kenenkään kokemusta en ole alapeukattanut.
Mutta biiseistä tuo veteraanin iltahuuto: en tiedä onko Hynninen parempi poikakuoron kanssa vai veteraanien. Molemmat versiot itkettää. Tosiaan Koiviston hautajaisissa kuulin tuon poikakuoron esityksen.
Kelpaat kelle vaan - Sanni feat. Apocalyptica
Mulla kyynelkanavat avaa John Legendin all of me..
Vierailija kirjoitti:
Kelpaat kelle vaan - Sanni feat. Apocalyptica
"Puoltakaan en sun kivustas voi tietää,
Sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
Mut joku aamu mä tiedän sen,
Sä heräät huomaamaan,
Sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan"
Samuli Edelmann - Mahdollisuus
Omat lapset tulee mieleen :(
Klamydian - Perseeseen Perseseen
Mun sydämeni tänne jää - Kari Tapio
Hamilton musikaalin It's Quiet Uptown. En itse osannut sanoin kuvailla sitä tuskaa kun oma lapsi kuoli ja piti vain yrittää oppia elämään asian kanssa, mutta tämä kappale on siinä hyvin onnistunut.
Hyvin hiljaa -niminen tuutulaulu
Madonna Papa don´t preach. Oltiin vaan Tukholmassa varmaan sitten -86 (silloin ilmestynyt) sen soidessa autoradiossa ja oli surullinen olo, koska vanhemmat oli eroamassa. Nykyisinkin iskee aina surullinen olo sen soidessa.