Mistä viimeksi löysit uuden ystävän aikuisiällä?
Kerro mistä sinä aikuinen löysit viimeksi uuden ystävän? Onko sinulla jokin tietty paikka mistä niitä aina tarttuu mukaan? :)
Kommentit (428)
Työpaikan kautta. Jutut napsahti kohdilleen työvuorojen aikana, joten aloimme enemmän ja enemmän viettämään aikaa yhdessä myös töiden ulkopuolella, jolloin ystävyyssuhde pääsi kehittymään kuin itsestään. Aikaa tästä alkaa olla kohtapuoliin seitsemän vuotta.
Toinen työpaikalta alkanut ystävystyminen tapahtui aika tasan nelisen vuotta sitten. Tässäkin tapauksessa jutut ja luonteet vain osuivat napakymppiin, joten kaikki tapahtui muutaman kuukauden aikana kuin itsestään.
Olen varmastikin onnetarten suosiossa, kun on aikusiällä käynyt näinkin hyvä mäihä... :D Sosiaalisesta, mutta pohdintoja rakastavasta, luonteesta tuskin on ollut haittaakaan!
Koiraharrastuksen parista. Yhdessä harrastetaan säännöllisesti ja välillä lenkkeillään myös yhdessä.
Itse olen aikuisiällä parhaat ystävät löytänyt työn ja opiskelun kautta. Parhaista parhaimman ystävän löysin työkaverista pari vuotta sitten, hänen kanssaan voi jakaa ilot ja surut. Aikuisiällä moni on niin varovainen ja kankea että pitää olla tuntosarvet koholla että löytää samanhenkistä seuraa. Olen parempi ystävystymään aikuisena kuin lapsena, ehkä siksi että olen itsevarmempi enkä juurikaan mitään häpeä.
Baarista! Ovat tosin tällä hetkellä vähän huonosti auki hallituksen takia!
Opiskeluaikana keikkatöistä. Kaksi hyvää ystävää (samaa sukupuolta) on alun perin tinderistä.
Oman puolison työkaverin puolisosta tuli hyvä ystävä.
Töistä jonkunlaisia kavereita, mutta lapsuuden aikainen ystävä tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Ystävyyttä on kovin monenlaista. Sellaisia ystäviä joiden kanssa purkaa henkilökohtaisiakin asioita, niitä saa hankittua aikuisiälläkin. Sellaisia jotka lähtisi pelastamaan mua vaikka keskellä yötä auton hyydyttyä, niitä ei ihan joka vuosi saa hankittua. Mutta ensinmainittuja, niitä on löytynyt ja löytyy onneksi jatkuvasti esimerkiksi töistä, joukkueurheilun parista (no näistä kyllä monet tulisi pelastamaan vaikka keskellä yötä), yksin matkustellessa, bändikavereista, festareilta, illanvietoista eli kavereiden kavereista, tapahtumia järjestäessä, vapaaehtoisprojekteista...
Mietin, että onko edes kyse aidosta ystävyydestä, jos koet, etteivät tietyt ystäväsi tulisi avuksesi hädän hetkellä? Eikö tietoisuus siitä ollenkaan häiritse sinua?
Huomasin juuri, että keskustelu onkin tosi vanha! Mutta olen miettinyt paljon tätä asiaa ja kuulisin mielelläni muidenkin mielipiteitä. Itselleni taitaa ollaa ongelma ystävän saamisessa, kun olen itse hyvin lojaali ja auttavainen ystävä ja haluaisin samanlaisen ystävän, mutta valitettavasti olen törmännyt siihen, että läheisilläkään ystävillä (heidän omakin arvionsa) ei ole juuri halukkuutta auttaa edes poikkeuksellisessa ja hyvin harvinaisessa hätätilanteessa.
Miehen siskosta sain ystävän. Tämän miehen kanssa suhde loppui, mutta siskonsa kanssa jäi ystävyys.
Työpaikoista on oikeastaan kaikki aikuisiän hyvät ystävät peräisin.
Ei ole miestä, lasta, työyhteisöä tai koiraa. En myöskään kuulu kirkkoon. Olen asunut 10vuotta Helsingissä enkä ole löytänyt täältä yhtään ystävää. Tuota tinderiä ihmettelen. Ne miehet (riippumatta siitä oliko alfa, beta vai ypsilon) oli kiinnostuneita minusta ainoastaan seksi-/parisuhdemielessä. Miten joku saa sieltä kavereita? Monilla ystäviä löytäneillä on joku noista edellä mainituista tekijöistä mahdollistamassa uusien ystävien löytämistä. Olen kyllä käynyt jumpassa, salilla, kirjastossa, kursseilla (kielet jne). Baarit ei enää kiinnosta. En ole ystävystynyt, vaikka olen ihan sosiaalinen. Mulla on kyllä kavereita ympäri maailmaa. Jostain syystä suomalaisen kaverin löytäminen on todella vaikeaa näin sinkkuna varhaiskeski-ikäisenä naisena.
Vierailija kirjoitti:
Naapurista
Aikuisiällä olen löytänyt 3 hyvää ystävää, yksi naapurista ja kaksi töistä.
Mielikuvitusmaailmasta. Tarvitsee vaan oikeat lääkkeet.
Töistä ja pubista. Ystävyyden melko nopea muodostuminen vaatii joko a) runsasta yhdessäoloa tai b) kännit. Molempi parempi:D Vaikeaa se varmasti on, jos ei käytä alkoholia ja on perheellinen. Ei ole juurikaan mahdollisuuksia näihin a+b vaatimuksiin.
Facebookista.