Tyrkyttävät myyjät ärsyttävät
Onko muita joilla menee hermo kaupoilla kun ei voi hetkeäkään rauhassa vain kierrellä ja katsella ? On ihan kiva kun kysytään että voiko jotenkin auttaa, mutta jos vastaan että katselen vain niin en silloin todellakaan halua saada mitään henkilökohtaista esittelyä jokaisesta tuotteesta. Usein joudun ”karkaamaan” liikkeistä kesken myymälän kiertämisen kun myyjä ei vain anna katsella rauhassa vaan on jatkuvasti tyrkyttämässä jotakin, jotkut ehkä pitävät tätä hyvänä myyntikikkana kun ihmiset pakolla ostavat jotain kun eivät kehtaa kieltäytyä ja haluavat rasittavasta myyjästä eroon, mutta itse kyllä arvostan enemmän sitä että kenellekään ei koiteta pakkomyydä.
Kommentit (4)
Juuri tänään olin urheiluliikkeessä mieheni kanssa katsomassa suksia ja hetihän sieltä jostain tuli innokas myyjä etsimään oikean kokoista suksea ja höpöttelemään niitä näitä, ilmoitin vain nätisti että tällä kertaa vain katselemme ja vertailemme kiitos, mutta ei meinannut myyjä uskoa vaan tarina jatkui kunnes hitaasti livuimme pois emmekä kyllä enää palaa..
Nyt aleissa myyjät on hirveitä. Ei oo pyrkimyskään siihen, että asiakas tekisi löytöjä ja ostaisi. Nämä on niin kettuuntuneita että tulevat iholle vaikka väkisin. Mitä te sanotte noille kun ei se riitä, että kiitos katselen vain? Kluuvissa yksi mieskassa naisten kaupassa tuijotti niin pitkään, että katsoin jo pahasti että lopeta toi tuijotus.
Minä myös poistun, jos en saa rauhassa katsella sen jälkeen, kun olen sanonut katselevani ja kysyväni, jos ja kun tarvitsen apua.