Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju

Vierailija
13.11.2017 |

Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.

Ap aloittaa:

Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen

Kommentit (1074)

Vierailija
261/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiä virheelliseksi korjaava iPad. Menee hermo, kun joka toisen sanan joutuu kirjoittamaan uudelleen.

Vierailija
262/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hius jää kiinni huuliin kun olet laittanut huulirasvaa tai huulikiiltoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka ei osaa kävellä tien oikeaa puolta. Ja vielä erityisesti he, jotka eivät älyä edes väistää vaikka heitä kohti kävelee päättäväisesti, ns, koulutusmielessä. Ei, melkein aina joutuu itse kuitenkin aina antamaan periksi ja väistämään. Prkl.

Tämä ärsyttää minuakin suunnattomasti. Itse asiassa niin paljon, että kävelen suoraan päin jos se väärän puolen kävelijä ei tajua väistää. Periksi antaminen ärsyttäisi kaikkein eniten.

Ärsyttää myös kapealla jalkakäytävällä rinnakkain kävelevät ihmiset, joista kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen. No enpä sitten tee itsekään. MÄISKIS. Ja sitten se törmännyt tiuskaisee "eikö voi yhtään väistää?". No niinpä?!

Tiedätte varmaan, että liikennesääntöjen mukaan ihminen saa kävellä yhtä hyvin vasemmassa laidassa kuin oikeassakin? Ei ehkä kannattaisi kouluttaa muita, jos on itse väärässä.

Kaltaistesi ihmisten takia tähän pitäisi olla laki, koska kaikilta ihmisiltä ei näköjään vaan onnistu muiden huomioon ottaminen ja sujuvampi (ennen kaikkea turvallisempi) liikkuminen. Huomaa muuten, että ajokortilliset osaavat kävellä sitä oikeaa laitaa. Ja kyllä suurin osa ilman ajokorttiakin olevista, mutta sitten on se hemmetin ärsyttävä murto-osa, joka hankaa vastaan.

Vierailija
264/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut käydä koko ketjua lävitse, mutta hauska tämä on ollut. Sai nauraa paljon.

Vierailija
265/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on usein ollut se sama ongelma. En tiedä, mitä sen kanssa voisi tehdä. Osaisiko joku neuvoa.

Vierailija
266/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstiä virheelliseksi korjaava iPad. Menee hermo, kun joka toisen sanan joutuu kirjoittamaan uudelleen.

Miksi et ota autocorrectia pois päältä? Problem solved.

Vierailija
267/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en ole saanut yhtään yläpeukkua omasta mielestäni nasevaan kommenttiin Vauva -palstalla.

Mutta tämähän ei ole mikään pikku asia, vaan vaivaa vielä viikkojenkin kuluttua. 

Vierailija
268/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun on vuorenvarmasti tyhjentänyt huolellisesti kaikki taskut, ja sitten mustaa pyykkiä pesukoneesta ottaessaan huomaa, että johonkin on sittenkin jäänyt yksi paperinenäliina.

Vierailija
269/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun hiustenkuivaajan johto on peilikaapin sisällä olevassa pistokkeessa kiinni ja kolahtelee/tiputtelee pulloja hyllyltä. Toinen instant rage on jos pyykkiteline kolisee seinää vasten kun siihen ripustaa pyykkejä.

Vierailija
270/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löydät sängyssä täydellisen asennon ja huomaat että onkin pieni pissahätä, ei niin kova että pitäisi juosta vessaan, mutta tarpeeksi kova että se häiritsee nukahtamista.

Vierailija
271/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka ei osaa kävellä tien oikeaa puolta. Ja vielä erityisesti he, jotka eivät älyä edes väistää vaikka heitä kohti kävelee päättäväisesti, ns, koulutusmielessä. Ei, melkein aina joutuu itse kuitenkin aina antamaan periksi ja väistämään. Prkl.

Tämä ärsyttää minuakin suunnattomasti. Itse asiassa niin paljon, että kävelen suoraan päin jos se väärän puolen kävelijä ei tajua väistää. Periksi antaminen ärsyttäisi kaikkein eniten.

Ärsyttää myös kapealla jalkakäytävällä rinnakkain kävelevät ihmiset, joista kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen. No enpä sitten tee itsekään. MÄISKIS. Ja sitten se törmännyt tiuskaisee "eikö voi yhtään väistää?". No niinpä?!

Tiedätte varmaan, että liikennesääntöjen mukaan ihminen saa kävellä yhtä hyvin vasemmassa laidassa kuin oikeassakin? Ei ehkä kannattaisi kouluttaa muita, jos on itse väärässä.

Joka kerta kun joku ärsyyntyy vasemmassa reunassa kävelijöistä, tulee joku käytöstavaton urpo vetoamaan siihen, että "laki ei määrää". Laki ei määrää montaa muutakaan sellaista tapaa, joita toiset huomioonottava ihminen noudattaa automaattisesti. Mutta kun "mulla on oikeus kulkea missä haluan!!", ei väliä kuinka paljon se haittaa kaikkien muiden kulkemista.

Tässä teidän tapauksessa on ilmeisesti kyse kaupunkialueesta ja siellä vartavasten kevyttäliikennettä varten rakennetusta kaistasta? Ymmärrän hyvin että voi ärsyttää tuollainen asia hektisessä ympäristössä.

Itse asun maalla ja täällä ei todellakaan ole kevyenliikenteen väyliä. Joskus joku taksikuski pysäytti autonsa ja alkoi "valistaa" minua kuinka "en osaa" liikennesääntöjä. Kävelen siis taajamassa ja maantiellä vasemmassa laidassa sen oikean tyylin eli oikeassa laidassa kävelyn sijaan.

Itse kuitenkin perustelen tätä ihan oman henkilökohtaisen turvallisuuden takaavana tekona. Monesti autoilijat kun pyyhältävät ohi siinä maantieosuudella jossa on 80 kilometrin nopeusrajoitus eivät jostain käsittämättömästä syystä noudata omia lakejaan väistää kevyttäliikennettä turvallisesti. Ajavat melkein peili kylkeä hipoen - kerran vasemmalla olalla roikkuva kassi törmäsi takaa tulevan pakettiauton etukulmaan ja sydärin melkein sain.

Tästä lähtien kävelen vasenta puolta - näin näen koko ajan vastaantulevat autot ja minulle jää mahdollisuus hätätapauksessa juosta ojaan päin karkuun jos joku sokea mummo tai pappa meinaa ajaa päälle, joku idiootti tekee muuta kuin keskittyy ajoon (näpertää puhelinta, säätää radiota jne) ja jos auto ohjautuu epähuomiossa kohti piennarta ja mahdollisesti minua. Takaa tulevia kovaa ajavia autoja en näe ja tiedä millainen suhari sieltä mahollisesti päälle tulee.

Jotain mutkun mutkua se taksikuski koitti vielä päteä. Totesin vain että asiasta ei enää keskustella sinun käskystä en ala hengelläni leikkimään.

Vierailija
272/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun joku ärsyyntyy vasemmassa reunassa kävelijöistä, tulee joku käytöstavaton urpo vetoamaan siihen, että "laki ei määrää". Laki ei määrää montaa muutakaan sellaista tapaa, joita toiset huomioonottava ihminen noudattaa automaattisesti. Mutta kun "mulla on oikeus kulkea missä haluan!!", ei väliä kuinka paljon se haittaa kaikkien muiden kulkemista.

Tässä teidän tapauksessa on ilmeisesti kyse kaupunkialueesta ja siellä vartavasten kevyttäliikennettä varten rakennetusta kaistasta? Ymmärrän hyvin että voi ärsyttää tuollainen asia hektisessä ympäristössä.

Itse asun maalla ja täällä ei todellakaan ole kevyenliikenteen väyliä. Joskus joku taksikuski pysäytti autonsa ja alkoi "valistaa" minua kuinka "en osaa" liikennesääntöjä. Kävelen siis taajamassa ja maantiellä vasemmassa laidassa sen oikean tyylin eli oikeassa laidassa kävelyn sijaan.

Itse kuitenkin perustelen tätä ihan oman henkilökohtaisen turvallisuuden takaavana tekona. Monesti autoilijat kun pyyhältävät ohi siinä maantieosuudella jossa on 80 kilometrin nopeusrajoitus eivät jostain käsittämättömästä syystä noudata omia lakejaan väistää kevyttäliikennettä turvallisesti. Ajavat melkein peili kylkeä hipoen - kerran vasemmalla olalla roikkuva kassi törmäsi takaa tulevan pakettiauton etukulmaan ja sydärin melkein sain.

Tästä lähtien kävelen vasenta puolta - näin näen koko ajan vastaantulevat autot ja minulle jää mahdollisuus hätätapauksessa juosta ojaan päin karkuun jos joku sokea mummo tai pappa meinaa ajaa päälle, joku idiootti tekee muuta kuin keskittyy ajoon (näpertää puhelinta, säätää radiota jne) ja jos auto ohjautuu epähuomiossa kohti piennarta ja mahdollisesti minua. Takaa tulevia kovaa ajavia autoja en näe ja tiedä millainen suhari sieltä mahollisesti päälle tulee.

Jotain mutkun mutkua se taksikuski koitti vielä päteä. Totesin vain että asiasta ei enää keskustella sinun käskystä en ala hengelläni leikkimään.

Tämän takia vasenta laitaa kuljetaankin ei-taajamissa. Mutta ohishan tämä on, ketju ei ole valistamista varten, vaan kepeä pienien arjen ärsyttävien asioiden jakamista. Yllättävän hauskaa tätä on lukea, just niitä juttuja joista ei yleensä kehtaa valittaa, kun ovat kerta pieniä.  :)

Vierailija
273/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka eivät käytä vilkkua, näitä näkee ainakin keskisuomessa tosi paljon.

Liikenneympyrät ajetaan euroopanomistajan elkein - monta kertaa kironnut näiden takia. Itse joutuu pysähtymään kun ei tiedä mihin toinen on menossa (tietenkin nämä kaaharit kääntyy juuri enne sinun liittymää pois vilkuttamatta ja jos vilkku olisi näkynyt niin olisit voinut sujuvasti jatkaa matkaasi ympyrään pysähtymättä). Yhtälailla risteyksissäkin ajelevat miten sattuu.

Sitten on se hölmistynyt ilme jos painat pilliä tai näytät keskisormea näille takaisin palautteeksi. Luulevat kait että muut tiellä liikkujat ovat meedioita ja osaavat lukea heidän ajatuksensa että mihin ovat menossa ja vilkku on siksi turha kapistus.

Vierailija
274/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaa pyyhkeitä ja niissä ei ole sitä lenkkiä, mistä se ripustetaan naulaan. Jo on, niin se on siellä lyhyellä puolella sivua niin, että pyyhe roikkuu lattialla.

Vierailija
275/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollikuskit moottoritiellä. 100 alueella ajetaan 70-80km/h ja jos joku yrittää ohi niin vauhti tietenkin nousee kun olet rinnalla eikä ohi pääse. Tämä on vaarallista kun vastaan tulee liikennettä ja joutuu äkkijarruttamalla palaamaan takaisin omalle kaistalle sen mulkun taakse.

Usein ovat audi, bmw tai mersu -kuskeja, noin 40 vuotiaita miehiä. Automerkki voi olla joku muukin - mutta nimittävä tekijä on että autossa on tarpeeksi tehoa kiusantekoon että se kiihtyy kyllä jos joku yrittää ohi.

Vierailija
276/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku maiskuttaa vieressäsi..

Vierailija
277/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollikuskit moottoritiellä. 100 alueella ajetaan 70-80km/h ja jos joku yrittää ohi niin vauhti tietenkin nousee kun olet rinnalla eikä ohi pääse. Tämä on vaarallista kun vastaan tulee liikennettä ja joutuu äkkijarruttamalla palaamaan takaisin omalle kaistalle sen mulkun taakse.

Usein ovat audi, bmw tai mersu -kuskeja, noin 40 vuotiaita miehiä. Automerkki voi olla joku muukin - mutta nimittävä tekijä on että autossa on tarpeeksi tehoa kiusantekoon että se kiihtyy kyllä jos joku yrittää ohi.

Rekkari ylös, repsikka kuvaa videotodisteen ja ilmoitus poliisille. Vit**taa tälläiset ihmisperseet jotka toisten hengellä leikkii - kiva yrittää ohi kun mukana on kallislasti (3 lasta kyydissä).

Vierailija
278/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun bideesuihkun letku jää lyhyeksi kun se on asennettu kulkemaan allaskaapin alta tai takaa.

Vierailija
279/1074 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka jankkaa. Käpy palaa vanhemmilla vieraillessa omaan isään kun kertoo saman jutun 5 kertaa peräkkäin vähän eri sanavalinnoilla - joo-o tuli jo selväksi ekalla kerralla.

Äänekkäät ihmiset jos koitat keskittyä johonkin kuulemista vaativaan asiaan. Esim katson lempisarjaa telkkarista ja joku tulee viereen kolistelemaan, rypistelemään jotain, puhumaan jotain joutavan päiväistä niin ettet kuule. Sitten saat laittaa telkkarin volat kaakkoon ja toinen valittaa miksi sen telkkarin pitää huutaa. Niin miksiköhän sen TARVII!

Argh.

Vierailija
280/1074 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaanmeno talvella.

Menet peiton alle. Pian huomaat, että on liian kylmä nukahtaa. Käyt hakemassa toisen peiton.

10 minuuttia myöhemmin on edelleen liian kylmä. Puet paidan päälle.

15 minuuttia myöhemmin: vieläkin liian kylmä. Puet pyjamahousut ja haet kolmannen peiton.

10 minuuttia myöhemmin paleltaa edelleen. Käyt pukemassa vielä villapaidankin ja kääriydyt peittoihin kuin toukka kotelossa.

Nukahdat vihdoin.

20 minuuttia myöhemmin heräät läpimärkänä hiestä, heität peitot kuuseen, riisut kaikki vaatteet, avaat hetkeksi ikkunan ja jatkat sitten nukkumista pelkän pussilakanan alla.

MIKSI?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan