Pienet, ärsyttävät asiat -peukutusketju
Nyppiikö sinua maitohyllyn eteen kärrynsä työntävät ihmiset tai sisätiloissa kengät jalassa kävelijät? Peukutusketju pienistä, ärsyttävistä asioista. Peukku ylös = ärsyttää minuakin, peukku alas = en ymmärrä, miksi tällaisestä pitäisi ärsyyntyä.
Ap aloittaa:
Lapset, jotka rohmuavat kahvipöydässä eikä vanhemmat tee elettäkään kieltääkseen
Kommentit (1074)
- Rintsikan olkain valahtaa alas
- hiukset naamalla aina kun vähänkin tuulee (harvoin tuulee niin että hiukset hulmuaa päänmyötäisesti)
Jaarittelu. Kun olisi vähän kiire ja joku alkaa selittää asiaansa sadan mutkan kautta kun saman asian voisi kerta yhdelläkin lauseella.
Kun vetoketjun väliin jää kangasta eikä vetoketju liiku ylös ei alas. Yleensä näin käy takin kanssa ja vetskari juuttuu kurkun kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti liikennevaloihin reagoivat ja risteyksessä toimivat ajajat. Pahentavat ruuhkia risteysalueilla, koska samoista valoista ei ehdi kovin moni.
Minua on alkanut ärsyttämään liikennesuunnitelijoiden epäpätevyys. Tehdään täysin turhia valoristeyksiä, joissa ajoitustkin on täysin persiillään. Ainakin Tampereelle tuntuu pesiytyneen suunnittelijoita, joilla ei ole mitään käsitystä sujuvasta liikenteestä. Monet valot olisi voinut korvata liikenneympyrällä, tai muilla järjestelyillä.
Tympii istua punaisissa valoissa, kun mistään ei tule ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskusten ja sairaaloiden takaisinsoittopalvelut. Et ikinä tiedä, milloin se puhelu tulee, usein kuitenkin silloin kun menee vessaan tai suihkuun.
Jep! "Soitamme sinulle noin kello 11:25", eli joskus yhdentoista ja puoli kahden välillä. Ja välillä ne eivät soita ollenkaan.
Just. Yrität hoitaa asian aamulla/aamupäivällä, kun olet vapaalla. Takaisinsoitto tulee iltapäivällä, kun olet töissä etkä voi vastata puhelimeen...
Nettiajanvaraus on kokeiluna juuri sinun terveysasemallasi. Kirjaudut palveluun monimutkaisesti ja toiveikkaana: palvelussa ei ole yhtään varattavissa olevaa aikaa, edes ensi vuoden puolella.
Yrität siis varata ajan taas seuraavana päivänä puhelimitse (palaa viestini alkuun)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ei osaa kävellä tien oikeaa puolta. Ja vielä erityisesti he, jotka eivät älyä edes väistää vaikka heitä kohti kävelee päättäväisesti, ns, koulutusmielessä. Ei, melkein aina joutuu itse kuitenkin aina antamaan periksi ja väistämään. Prkl.
Tämä ärsyttää minuakin suunnattomasti. Itse asiassa niin paljon, että kävelen suoraan päin jos se väärän puolen kävelijä ei tajua väistää. Periksi antaminen ärsyttäisi kaikkein eniten.
Ärsyttää myös kapealla jalkakäytävällä rinnakkain kävelevät ihmiset, joista kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen. No enpä sitten tee itsekään. MÄISKIS. Ja sitten se törmännyt tiuskaisee "eikö voi yhtään väistää?". No niinpä?!
Kun ns. soittolista-radiokanavilla soitetaan tunnetulta bändiltä / artistilta viikosta / vuodesta toiseen aina samaa kappaletta vaikka hyviä biisejä olisi vaikka millä mitalla (esim. Doors/Light my fire, Zappa / Bobby Brown, Hurriganes / Get On, ym ym
Kun meet kauppaan varta vasten ostamaan tuotetta X, ja se on loppu. Menet toiseen ja ehkä kolmanteenkin kauppaan, ja se on loppu niistäkin. Yleensä kyseinen tuote ei ole ikinä loppu.
Jos lähtee kauppaan tai muualle ihmisten ilmoille meikkaamatta ja hikisenä, takuulla törmää johonkin vanhaan tuttuun jonka edessä olisi halunnut esiintyä edukseen.
Hiusten pesu on ärsyttävää, (pitkä ja paksu takkuuntuva hius) ihmiset jotka toljottaa, ei nyt kauheasti Helsingissä tapahdu mutta synnyinseudullani. Tekis mieli aina irvistää ja kysyä mitä hittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ei osaa kävellä tien oikeaa puolta. Ja vielä erityisesti he, jotka eivät älyä edes väistää vaikka heitä kohti kävelee päättäväisesti, ns, koulutusmielessä. Ei, melkein aina joutuu itse kuitenkin aina antamaan periksi ja väistämään. Prkl.
Tämä ärsyttää minuakin suunnattomasti. Itse asiassa niin paljon, että kävelen suoraan päin jos se väärän puolen kävelijä ei tajua väistää. Periksi antaminen ärsyttäisi kaikkein eniten.
Ärsyttää myös kapealla jalkakäytävällä rinnakkain kävelevät ihmiset, joista kumpikaan ei tee elettäkään väistääkseen. No enpä sitten tee itsekään. MÄISKIS. Ja sitten se törmännyt tiuskaisee "eikö voi yhtään väistää?". No niinpä?!
Tiedätte varmaan, että liikennesääntöjen mukaan ihminen saa kävellä yhtä hyvin vasemmassa laidassa kuin oikeassakin? Ei ehkä kannattaisi kouluttaa muita, jos on itse väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätte varmaan, että liikennesääntöjen mukaan ihminen saa kävellä yhtä hyvin vasemmassa laidassa kuin oikeassakin? Ei ehkä kannattaisi kouluttaa muita, jos on itse väärässä.
Joka kerta kun joku ärsyyntyy vasemmassa reunassa kävelijöistä, tulee joku käytöstavaton urpo vetoamaan siihen, että "laki ei määrää". Laki ei määrää montaa muutakaan sellaista tapaa, joita toiset huomioonottava ihminen noudattaa automaattisesti. Mutta kun "mulla on oikeus kulkea missä haluan!!", ei väliä kuinka paljon se haittaa kaikkien muiden kulkemista.
Kun joku kirjoittaa autoilia, pyöräiliä, vartia, kirjailia ym. jättäen sen j-kirjaimen pois.
Ryhmäliikuntatunneilla se tyyppi, joka ei saa riittävää rasitusta vetäjän ohjaamasta tunnista, vaan tekee joko omiaan tai sitten samoja liikkeitä nopeammalla temmolla. Menee yleensä myös mahdollisimman eteen salissa.
On se todella hauskaa, kun spinningissä muut palauttelevat ja yksi paahtaa täysillä vieressä. Kaikista ärsyttävintä oli, kun tällainen ylisuorittaja tuli pilatestunnille! Muut tekivät liikkeitä vetäjän ohjeiden mukaan ja keskittyivät rauhallisen musiikin tahdissa kehoonsa ja siihen, että liikkeet tuntuvat oikeissa paikoissa. Yhdestä nurkasta kuuluu sitten kauheaa puhinaa, kun tämä neropatti tekee ”samaa” liikettä viisinkertaisella vauhdilla!
Se kun tuorekelmu on rullasta otettaessa repeytynyt silleen riekaileiksi eikä siitä saa enää kirveelläkään kunnollista palaa irti.
Kun levität ripsarin ja aivastat
Kielellä/ nielussa oleva hius jota ei saa pois. Kalsarit valossa julkisella paikalla. Ilman syytä toljottavat ihmiset. Röyhkeys, tylyys, epäystävällisyys. Julkinen röyhtäily ja piereskely esim. Töissä. Kun auton ikkunat on jäässä kun on jo valmiiksi myöhässä. Lasten kanssa töihin/ tarhaan/ kouluun lähtö - kestää vuoden ja menee Hermot!