Voiko suosittelijana toimia joku muu kuin esihenkilö?
Enkö esim. kollegojen mielipiteellä mitään arvoa?
Kommentit (11)
No en itse ainakaan rekrytilanteessa panisi arvoa sille, että vaikkapa palkanlaskija on sanonut, että olet kiva työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
No en itse ainakaan rekrytilanteessa panisi arvoa sille, että vaikkapa palkanlaskija on sanonut, että olet kiva työkaveri.
Miksi? Paremmin se työkaveri usein tietää minkälaista tämän henkilön kanssa on tehdä töitä.
Ei titenkään tarvitse olla esimies. Työkaveri osaa paljon paremmin ja rehellisemmin kertoa onko joku hyvä tekemään tlitä tai hyvä työkaveri.
Itse en käytä suosittelijoita, sellainen on menneen ajan jäänteitä. Työhaastattelu on myös mahdollisen tulevan työnantajan haastattelu. Kuinka monella työnantajalla on haastatteluun tarjota omat referenssinsä? Niinpä.
Olishan se nyt aika erikoista sanoa pomolle, että mä muuten etsin uutta työpaikkaa, voinko laittaa sut suosittelijaksi.
Toki voi. Olen itsekin kysynyt kollegoilta, jos ilmoituksessa on vaadittu suosittelijoita. Ihan siksi, että en ole luonnollisesti halunnut ilmoittaa esihenkilölleni hakevani muita paikkoja. Haluaisiko oma työnantaja edes suositella hyvin, jos haluaa pitää työntekijänsä? Ja muut suosittelijat niin pitkän ajan takaa, ettei näistä enää tiedä mitään.
Voi. Toisinaan ei projektipäällikö ole esimies, mutta on kirjoittanut suosituksia. On vähän tapauskohtaista ja tuollaisena tilanne tulee vastaan useimmiten esimiehen ollessa tunnit kuittaava kumileimasin useilla projekteilla pyörivälle työntekijälle.
Usein kollega osaa kertoa paremmin, mutta ajatteleeko hr:n tyypit niin.. kai voi sopia, että työkaveri esittää jonkinlaista nokkamiestä tms
Isi ja äiti kannattaa laittaa suosittelijoiksi sekä kaverit. Myös ekan kesätyöpaikan pomo 20v takaa jos muistaa nimen.
Vierailija kirjoitti:
Ei titenkään tarvitse olla esimies. Työkaveri osaa paljon paremmin ja rehellisemmin kertoa onko joku hyvä tekemään tlitä tai hyvä työkaveri.
Itse en käytä suosittelijoita, sellainen on menneen ajan jäänteitä. Työhaastattelu on myös mahdollisen tulevan työnantajan haastattelu. Kuinka monella työnantajalla on haastatteluun tarjota omat referenssinsä? Niinpä.
Nykyäänhän on melkeinpä pakollista, että on suosittelijoita. Ei todellakaan ole mikään menneen ajan jäänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän on melkeinpä pakollista, että on suosittelijoita. Ei todellakaan ole mikään menneen ajan jäänne.
Ei ole pakollista. Vanhanaikaista ja osa hakijoista voi jättää hakematta sen takia. Mielestäni suosittelijat ovat täysin epäolennaisia. Voi olla jotain keskinäisiä sopimuksia näillä.
Nykyiseen paikkaani en suosittelijoita laittanut, ei niistä kysyttykään ja sain paikan.
Enkö = onko :D
Ap